Jump to content

Prince_73

Member
  • Content Count

    1,036
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Prince_73 last won the day on September 13

Prince_73 had the most liked content!

Community Reputation

824 Excellent

1 Follower

About Prince_73

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Athens

Previous Fields

  • Αυτοκίνητο
    Audi A3 Sportback

Recent Profile Visitors

795 profile views
  1. P2096 AUDI Possible Causes Low fuel pressure Misfire condition Large vacuum leak Air leak near sensor Plugged catalytic converter Lean air/fuel ratio Faulty front O2 sensor The catalyst's efficiency is demonstrated by its ability to oxidize CO and hydrocarbon emissions. The Powertrain Control Module (PCM) compares the output signals of the front and rear oxygen sensors to determine whether the output of the rear sensor is beginning to match the output of the front oxygen sensor. Air/fuel mixture compensation keeps the frequency of the front oxygen sensor high due to the changes from rich-to-lean combusition. The catalyst causes the rear oxygen sensor to have a lower frequency. As the catalyst wears, the rear oxygen sensor’s signal trace begins to match the front oxygen sensor’s signal trace. That is because the catalyst becomes saturated with oxygen and cannot use the oxygen to convert hydrocarbon and CO into H₂O and CO₂ with the same efficiency as when it was new. A completely worn catalyst shows a 100% match between the frequency of the front and rear sensors. Θα πας αναγκαστικά στο συνεργείο σου για μια σειρά ελέγχων...
  2. 16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Boost Pressure too high Reduced Power Output Possible Causes Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking Boost Pressure Control Valve (N75) faulty Boost Pressure Sensor (G31) faulty Turbo Charger stuck/faulty Possible Solutions Check Charge Pressure Control System Perform Output Test (to check the Turbo Charger) Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control) Perform Pressure Test to locate Leaks Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75) Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31) Check/Replace Turbo Charger
  3. Επειδή έχω κάνει αρκετές μεταβιβάσεις, βέβαια τις περισσότερες με έμβασμα από/σε τράπεζα, τα χρήματα μπαίνουν συνήθως πριν τις δηλώσεις - έτσι υπάρχει και το τεκμήριο της καταβολής του αντίτιμου για το προϊόν που αγοράζεις. Αν πας με τραπεζική επιταγή (ποτέ για μένα μετρητά), τότε μέσα στο υπουργείο μεταφορών ή στο ΚΕΠ τα δίνεις/παίρνεις χέρι με χέρι...από τα δύο βέβαια, προτιμώ το τραπεζικό έμβασμα! Πρόσφατα έκανα μεταβίβαση (πώληση μηχανής συζύγου σε ιδιώτη) και το έκανα έτσι...ακόμη και όταν πούλησα το προηγούμενο αμάξι μου σε εκθεσά, τα λεφτά τα πήρα με έμβασμα από αυτόν μια μέρα πριν!! Τέσπα, ότι θέλει ο καθένας, απλά αποφεύγω να παίρνω τραπεζικές επιταγές στα χέρια μου, εκτός και αν είναι ονομαστικές σε μένα προσωπικά (όχι δλδ εμού του ιδίου).
  4. τα χρήματα φίλε, πριν τις δηλώσεις τα δίνεις και όχι μετά - όποιος έχει κάνει μεταβίβαση, ξέρει! να λες το γεγονός του ότι το αμάξι ήταν μηχανικά τουλάχιστον ουσιαστικά χρέπι, αυτό είναι ανασταλτικός παράγοντας για να κάνεις την κίνηση!
  5. Καλημέρα, από αυτά που διαβάζω στο διαδίκτυο κάπου έχεις διαρροή, δεν πρέπει να είναι το πρόγραμμα - ξανακοίταξε διεξοδικά τις καλωδιώσεις, κολάρα, συνδέσεις, τα πάντα με το μηχανικό σου...
  6. Πάλι καλά Σταθάρα μου, υπάρχουν και άλλοι τυχεροί που μόνο ένα μοτέρ τους έβγαλε στη 10ετία!!!
  7. Καλημέρα, όλες οι "καλές" σε σένα έπεσαν ρε Κώστα???
  8. Μπορείς να ποστάρεις ακριβώς το σφάλμα που σου βγάζει?? κωδικό σφάλματος εννοώ...
  9. Σημειώσεις από τη Ross-Tech: 16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal Possible Symptoms Loss of Power Erratic Idle Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Air Leak(s) after Mass Air Flow Sensor (G70) Excessive restrictions in the Intake/Exhaust System Dirty air filter, clogged snow screen, clogged CAT Ground Spots corroded or Paint Residue Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Possible Solutions Check Intake Air Filter Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Ground Spots Check Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70) Special Notes In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm) It is not uncommon for a TDI to set Implausible Signal Mass Air Flow Sensor (G70) faults when the engine performance is reduced due to a mechanical problem. These mechanical problems may include, but are not limited to: Faulty electric fuel pump or Restricted fuel filter. See the Fuel Pump Basic Settings for PD, PPD, and CR TDI Engines page for Basic Settings tips after replacement. Excessive restrictions in the intake/exhaust system Internal camshaft/valve/lifter problems
  10. Κώστα, κατα 99,9% φοράς 55αρι γόνατο...πάρε αντιπροσωπεία, δώσε αριθμό πλαισίου να σου πουν!
  11. Οι καλύτερες μεμβράνες πάντως απο όσο έχω ρωτήσει/ψάξει ειναι της Avery Dennison...
  12. Κώστα αν θυμάμαι καλά φόραγες Giac έτσι? μπορείς να πεις το λόγο που το έβγαλες??
  13. Επιμένω να αμφιβάλλω Κώστα αν φταίνε τα NGK για τα κοψίματα του μοτερ σου....αν έρθουν όπως λες τα Bosch και τα βάλεις με το καλό, γράψε αν διορθώθηκε το πρόβλημα...
  14. Κώστα είσαι σίγουρος ότι φταίνε τα μπουζί σου???
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.