Jump to content

Dark X

Member
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

Dark X last won the day on January 16

Dark X had the most liked content!

Community Reputation

173 Excellent

About Dark X

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Αυτοκίνητο
    AMG A45s

Recent Profile Visitors

798 profile views
  1. Ωπ αυτή μοιάζει με την ITG που φορούσα. Έτσι σπαστή ήταν με τα κολάρα και τους κολιέδες (edit βάζω την αντίστοιχη σε S3): https://www.awesomegti.com/shop-by-brand/itg/itg-maxogen-audi-s3-8p-maxogen-induction-kit/ Όταν το φίλτρο έφαγε τα ψωμιά του το αντικατέστησα με αυτό: https://www.awesomegti.com/shop-by-car/audi/a3-8p/replacement-filter-for-2-0tfsi-itg-maxogen-kits/ Το οποίο είναι ακόμα πιό ελεύθερο από αυτό με το οποίο έρχεται αρχικά η εισαγωγή και φαίνεται αν το δεις από την είσοδο, ενώ είναι και δυο δάχτυλα μακρύτερο, οπότε κάθεται οριακά ανάμεσα στην ασφαλειοθήκη και το φανάρι. Ακουμπάει το κάλυμα του φαναριού λίγο. Θέλει ένα μικρό maintenance κάθε 3-6 μήνες ανάλογα τη χρήση, που περιλαμβάνει πλύσιμο με ειδικό διαλυτικό, καλό ξέβγαλμα, ελεύθερο στέγνωμα σε σκιερό μέρος και λάδωμα με ειδικό spray και μασάζ για μερικά δευτερόλεπτα ώστε να εισχωρήσει εσωτερικά το λάδι. Κανένας φόβος για το λάδι, είναι τεχνικά αδύνατο να το ρουφήξει η εισαγωγή λόγω ειδικής σύστασης. Το αναφέρω γιατί έχω παρατηρήσει και από άλλα forums ότι φοβάται ο κόσμος αυτά τα φίλτρα. Σε λίγα λεπτά από τον ψεκασμό έχει εξατμιστεί ο παράγοντας που του επιτρέπει να εισχωρεί στους πόρους και μετά μένει εκεί, καθώς παίρνει σταδιακά μία κολλώδη υφή ώστε να μπορεί να συγκρατεί τα μικρά σωματίδια (είναι πολύ ελεύθερα τα φίλτρα αυτά και χρειάζονται το λάδι για να φιλτράρουν επαρκώς σε μη ελεγχόμενες συνθήκες). Στα 9 χρόνια με άπειρα πλυσίματα και λαδώματα, κανένα πρόβλημα. Διαβάζεις και ακολουθείς τις οδηγίες πόσο και πώς θα ψεκάσεις: https://itgairfilters.com/category/accessories/oil-and-cleaners/ Εγώ είχα το CLK-2 που προορίζεται για χρήση σε μη ελεγχόμενο περιβάλλον, στο δρόμο δηλαδή. Πάντως πραγματικά μοιάζει πολύ με την RamAir αν κρίνω από τις φωτό. Μία καλή εισαγωγή μπορεί πράγματι να βελτιώσει τις επιδόσεις προσφέροντας μεγαλύτερη διάρκεια λίγες στροφές ψηλότερα. Δεν θα μιλήσω για κάτι +10 ή +20 άλογα που γράφουν οι κατασκευαστές γιατί δεν το έχω τσεκάρει κιόλας. Ποιος πάει να μετρήσει μόνο για μία εισαγωγή; Η διάρκεια όμως είναι γεγονός, δεν είναι αμελητέα η διαφορά, και η διάρκεια είναι σημαντικότερη από ένα στιγμιαίο νούμερο.
  2. Πιστεύω είσαι για 360 και 45-46 κιλά. Κούλερ πώς και δεν βάζεις; Η wastegate μπορεί να μην είναι απαραίτητη αν δεν ενδιαφέρεσαι να φτιάξεις ένα πολύ δυνατό setup αλλά το κούλερ θα δώσει καλύτερα αποτελέσματα ψηλά, και οι R8 πολλ/στες δουλεύουν άψογα με αυτά τα μοτέρ. +1 και από μένα σε όσα απάντησαν τα παιδιά, να πω μόνο για το Revo ότι σε εμένα και παραθέτω την απολύτως προσωπική μου εμπειρία, ήταν Άψογο με Α κεφαλαίο. Κανένα πρόβλημα στα 9 χρόνια που το φόραγα, εκ των οποίων τα 5 με stage 1 + πολύ καλή εισαγωγή + OEM revision D σκάστρα (αυτή που αναφέρεται παραπάνω), ρύθμιση στο πρόγραμμα για 100άρα με 322 άλογα / 46-47 κιλά και γεμάτες καμπύλες για το στάδιο, τσεκαρισμένο σε 2 δυναμόμετρα. Τα τελευταία 4 χρόνια μέχρι που το έδωσα το αμάξι, ήταν με όλα τα περιφερειακά + R8 πολλ/στες + 8άρια μπουζί ιριδίου, stage 2+ και όσο πιό επιθετική ρύθμιση γινόταν (για όσους ξέρουν 979 με λίγες ανεκτές επιστροφές, οριακά δηλαδή) και με stage 2 πρόγραμμα στο DSG μετρηθήκαμε 372 άλογα στις 7200 και 48 κιλά, με πολύ γεμάτες καμπύλες, τσεκαρισμένο πάλι σε 2 δυναμόμετρα. Η δε μέτρηση έγινε με τρισάθλιες συνθήκες σε βαθμό που πιέστηκε ακόμα και το APR κούλερ. Η δε διόρθωση δεν είναι ποτέ απόλυτη, πάντα χάνεις. Είχα φτιάξει ένα πολύ μάχιμο setup καθώς ήμουν και είμαι του μεταμεσονύχτιου σπορ, αλλά το είχα παράπονο που δεν είδα το 4 μπροστά. Το αμάξι ήταν δικίνητο ξαδερφάκι του S3 8P. Πάνω κάτω στα 370 (και λέω πάνω κάτω γιατί πάντα τα περιφερειακά που επιλέγεις επηρεάζουν προς τα πάνω ή προς τα κάτω το αποτέλεσμα, είτε σε απόλυτο νούμερο είτε σε καμπύλες, και είναι και η ρύθμιση που θα επιλέξεις), τελειώνει ο χάρτης της K04 και από εκεί και μετά έχεις ένα περιθώριο άλλα 10-20 άλογα να τα πάρεις με wastegate ή να βάλεις water methanol και με τη σχετική ρύθμιση την οποία έχει και η Revo να βγάλεις 400-410. Άποψή μου δεν έχεις να φοβηθείς κάτι με τα 380 και τα 390, το μοτέρ αντέχει πάρα πολύ άνετα σε αυτά τα επίπεδα. Κάφτης μόνο προσπάθησε να μην είσαι, όχι τελικές, όχι πατήματα με 35 βαθμούς, κοινή λογική. Και στα 370 και στα 350 άλογα ισχύει αυτό. Μόνο για το κιβώτιό σου δεν ξέρω, αν ήσουν DSG θα σου λεγα προχώρα άφοβα (με πρόγραμμα και εκεί όμως για καλύτερα αποτελέσματα και για να μην πατινάρει αν σηκώσεις πίεση). Το manual δεν ξέρω αν χρειάζεται κάτι στα επίπεδα των 47-48 κιλών. Το πρόγραμμα της APR το βάζω ακριβώς στα ίδια επίπεδα αξιοπιστίας και αν θυμάμαι καλά παρόμοια αποτελέσματα έδινε. Μόνο κάπου στις αρχές του 2017 είχα μάθει για ένα νέο file που θα ξεπερνούσε για κάτι άλογα το αντίστοιχο της Revo, αλλά δεν είδα ποτέ κάτι χειροπιαστό για να πω ότι πράγματι έβγαζε περισσότερα. Άρα κατ' εμέ ό,τι και να διαλέξεις από τα δύο είναι μια χαρά. Μόνο το support κοίτα και ποιο συνεργείο σου κάνει κλικ καλύτερα και αποφάσισε, αν και αν κατάλαβα καλά σπάστηκες που σου ζήτησαν να ξαναπληρώσεις για το Revo. Εντύπωση μου κάνει βέβαια. Ότι η τιμή του είναι φωτιά, είναι. Αλλά φίλε είναι η μόνη βελτίωση που δεν έχω κανένα πρόβλημα να χρυσοπληρώσω, είναι το Α και το Ω. Εξάτμιση βρίσκεις/φτιάχνεις διαμάντι και χωρίς να τα στάξεις, κούλερ βρίσκεις χρυσάφι και ας είναι και κινέζικο. Για πρόγραμμα ναι θα τα έσταζα, έχοντας φυσικά καλό και επαρκές feedback έτσι; Το RTMG όπως ειπώθηκε έχει δουλέψει πολύ πάνω στα 14άρια, αλλά στα δίλιτρα δεν έχω feedback. Στη θέση σου θα πήγαινα στα πιό σίγουρα και πολύ παλαιότερα στον χώρο. Περιμένουμε dragy 100-200.
  3. Πάνω στο G25 550 είχα ψάξει αρκετά το διάστημα που σκεφτόμουν για big turbo στο edition. Φαίνεται απίστευτο turbo, σπουλάρισμα K04 και top end μεγάλου σαλίγκαρου, ενώ είναι small frame turbo. Θα πρέπει να στέκεται πολύ καλά δίπλα σε GTX 3071 Gen 2, για να μην πω ότι σε μία φυσιολογική ευθεία θα είναι και μπροστά. Μόνο σε πολύ ψηλές στροφές και σε μεγάλες πιέσεις θα φανεί η διαφορά υπέρ του μεγαλύτερου, που και πάλι σε καθημερινές συνθήκες δεν συγκρίνεται με αυτό που σου δίνει το G25 550 και αυτό είναι η δύναμη παντού. Αυτά όσο αφορά την επιλογή turbo. Και περνάω τώρα στην 4κίνηση. Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω, η αίσθηση της 4κίνησης είναι απίστευτη, όπως και η σιγουριά που σου δίνει αν είσαι του νυχτερινού αθλήματος. Τα παραπάνω κιλά τα αντισταθμίζεις εύκολα αν πατάς στάση και 1ες, ακόμα και 2ες θα λεγα. Στάση και 1ες απλά καμία επαφή, από τη δική μου μικρή εμπειρία έχεις τουλάχιστον 3 αμάξια αβάντα από τα πρώτα 50 μέτρα, για να σε μαζέψει θέλει παραπάνω setup (big turbo στην ουσία) και πολλά μέτρα. 2ες η αβάντα είναι μικρή αλλά ακόμα σημαντική, σε μαζεύει ένα setup με +30 άλογα προς το τέλος της ευθείας. 3ες το κέρδος είναι πολύ μικρό, δεν θα μπορέσει να σε βγάλει πολύ μπροστά και ίσως τότε το δικίνητο σε περάσει και σου ρίξει κάπου στα μισά προς 3/4 της ευθείας, ακόμα και στα ίδια άλογα. Το θέμα είναι ότι 60 με 90 πατάνε οι περισσότεροι και καλά κάνουν έτσι; Καθένας κοιτάζει να αξιοποιήσει αυτό που έχει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οπότε τις περισσότερες φορές δεν θα έχεις εύκολη δουλειά, θα πρέπει να είσαι και ψηλά δυνατός να αντέξεις όταν πάει να σε μαζέψει το δικίνητο. Οι επί σειρά ετών κάτοχοι σίγουρα θα μπορούν να μιλήσουν από άλλη βάση, αλλά αν θες τη δική μου γνώμη με βάση την ταπεινή μου εμπειρία το μικρό αυτό διάστημα που μπήκα και εγώ στο club της 4κίνησης, θα την απολαύσεις πολύ περισσότερο αν ξεχάσεις τι κάνουν οι άλλοι και απλά την χρησιμοποιείς σε αυτό που κάνει καλύτερα. Δηλαδή κάποιες λίγες φορές στάση για τους γνωστούς λόγους αξιοπιστίας και κυρίως 1ες. Όποιος άλλος θέλει να παίξει καλώς να έρθει. Σαφώς να πατήσεις αν τύχει και είσαι σε χαλαρή βόλτα με 3η και σου κάτσει πάτημα, αλλά αν π.χ. μετά το φανάρι έχεις ευθεία μπροστά, βάλε 1η και πάτα να το ευχαριστηθείς και όποιος θέλει ας ακολουθήσει. Από στρίψιμο δεν έχω πολλά να πω, το έχω στρίψει κάποιες λίγες φορές και είναι όντως μέρα με τη νύχτα, αλλά γενικά τα στροφιλίκια ποτέ δεν ήταν το αγαπημένο μου σπορ. Παρ' όλα αυτά, η δική μου σειρά θα ήταν λίγο διαφορετική και θα εξηγήσω γιατί: 1. G25 550 (με όλα τα παρελκόμενα, μοτέρ, βάσεις κτλ) 2. Πιστάδικο λαστιχάκι π.χ. Yokohama AD08RS, Toyo R888R για να πατήσει το αμάξι όσο γίνεται καλύτερα (και βελτιώνεται αρκετά να ξέρεις, έχω περάσει από πολλά σετ AD08R, R888 και Cup στο edition και είχα άλλο αμάξι όταν ζεσταίνονταν, συγκριτικά με ένα δρομίσιο. Αργότερα όταν το budget το επιτρέψει και πάλι: 3. 4κίνηση 4. DSG Και εξηγώ. Είναι καθαρά προσωπικό. Δεν θα άντεχα το αμάξι μου να γίνει πιό αργό σε ένα ρολλ 90 και αυτό όχι μην τυχόν με μαζέψει (που ως δικίνητος πες δεν θα με μάζευε), αλλά εχοντας συνηθίσω την αίσθηση μιας που τυχαίνει να πηγαίνω αρκετά ψηλά όταν πατάω, το κόστος της 4κίνησης σε ένα τέτοιο πάτημα θα με χάλαγε. Ακόμα και σε ρολλ 1ες που η 4κίνηση όπως είπα είναι εθιστική, μέχρι τόσο ψηλά που πάω θα με χάλαγε. Καθένας μπορεί να το βλέπει διαφορετικά, αλλά για μένα είναι σημαντικό θέμα αυτό. Σε τέτοιο βαθμό που αν η Mercedes ήταν πιό αργή από το edition ψηλά, θα είχα ήδη βάλει πρόγραμμα. Γι' αυτό λέω ότι καθένας μπορεί να το βλέπει αλλιώς, μπορεί κάποιος να πει δε με νοιάζει να χάσω λίγο ψηλά, προκειμένου να έχω τη δύναμη διαθέσιμη χαμηλά. Η αλήθεια είναι ότι τεχνικά είναι πιό σωστό να προηγηθεί η 4κίνηση, απλά βάζω στο τραπέζι και αυτή την (προσωπική) οπτική. Η καλύτερη επιλογή βέβαια είναι παίρνεις s3 s-tronic, κάνεις το 1 και ξεχνάς 2, 3 και 4 (ίσως μόνο δισκάκια στο 4 - σαν παραγγελία ακούστηκε).
  4. Κυρίως εκεί θα φανεί, ενδεχομένως και στο δρόμο να το καταλάβεις. Κοίτα από μία φωτό δεν μπορώ να μαντέψω, η θεωρία όμως λέει ότι με τόσες κολλήσεις που προφανώς έγιναν λόγω απουσίας κουρμπαδόρου, η διάμετρος δεν θα είναι σταθερή, άρα σε κάποιο βαθμό θα έχει επηρεαστεί η ροϊκότητα. Μπορεί πολύ λίγο και να μην καταλάβεις τίποτα. Όσο πιό καλή ροϊκά μία εξάτμιση τόσο πιό γεμάτες οι καμπύλες χωρίς κοιλιές. Το τελικό νούμερο μπορεί και να είναι ίδιο ανάμεσα σε δύο εξατμίσεις με διαφορετική ροϊκότητα, η διαφορά θα είναι στις καμπύλες, εκεί που μετράει. Άκου αυτό και κράτησέ το, το τελικό νούμερο είναι για την αγγελία, οι καμπύλες νικάνε στην κόντρα. Ήθελα να πω και κάτι ακόμα, επειδή πολλά έχουμε δει. Όταν τελειώσετε με το καλό και φύγεις, κανόνισε κάποια στιγμή να πας και σε άλλο δυναμόμετρο μόνος σου, χωρίς να σε στέλνει κάποιος. Γιατί για κάποιο περίεργο λόγο η παρουσία του βελτιωτή στο χώρο ανεβάζει τα άλογα και κάνει τις καμπύλες αλφάδι. Ίσως να είναι η αύρα που εκπέμπει βέβαια...
  5. Εκνευρίζομαι αν και δεν θα πρεπε αφού δεν με αφορά. Αλλά εκνευρίζομαι όταν βλέπω μαστόρια να χρεώνουν ότι τους κατέβει. Μακάρι όπως είπε και ο @PanA4 οι ανησυχίες μας να μείνουν ανησυχίες και μακάρι να τη χαρείς για πολλά πολλά χρόνια, αλλά ανεξάρτητα από αυτό, το αποτέλεσμα δεν είναι για κανένα λόγο για 1200 ευρώ. Επίσης έχω τις αμφιβολίες μου και για τη ροϊκότητά της, καθώς θεωρώ αδύνατο να διατηρείται σταθερή η διάμετρος. Δεν θα γράψω άλλα γιατί θα γίνω κακός. Δες μόνο ένα παράδειγμα full 76 με hjs 200άρη (έως 600ps) στα 1000 ευρώ με τοποθέτηση, ενδεικτικά για να καταλάβεις τι παίρνεις σε αυτά τα λεφτά: Χρήσιμο αλλά όχι απαραίτητο είναι και η προσθήκη ενώσεων με φλάτζες ή v-band κολάρα όπως φαίνεται εδώ κατά την τοποθέτηση (δύο ενώσεις συνολικά, διακρίνεται και μία στο βάθος αμέσως μετά τον καταλύτη), διαιρώντας την εξάτμιση σε 2 ή 3 κομμάτια ώστε σε μελλοντική αλλαγή να μη χρειάζεται κόψιμο και επανακόλληση:
  6. Καλή επιτυχία και να το ευχαριστηθείς. Σαν attachment τις ανεβάζεις, ή link (URL); Σε attachment δεν ξέρω, αλλά σαν link δεν θυμάμαι να μου έχει βάλει ποτέ περιορισμό στις φωτογραφίες. Έχω ποστάρει φωτό πάνω από 7,5mb (4032 x 3024). Κάνει αυτόματο downscale αν χρειάζεται αλλά με κλικ πάνω της εμφανίζεται το original μέγεθος σε ξεχωριστό παράθυρο (υπάρχει και μεγεθυντικός φακός).
  7. Εννοώ αν πήγαινες το αμάξι εσύ ο ίδιος στον εξατμισά για την εξάτμιση θα γλίτωνες το καπέλο του βελτιωτή. Κοίτα για να τα λέμε όλα έχω δει πολύ χειρότερα καπέλα από το δικό σου, αλλά θα μπορούσες να γλίτωνες 1 με 2 κατοστάρικα. Το πρόγραμμα το βρίσκω και αυτό λίγο τσιμπημένο για custom, συνήθως 3 άντε 4 κατοστάρικα κοστίζουν, αλλά και εδώ έχω δει ακριβότερα, custom πάντα. Τώρα να σου πω να δεις και αλλού για πρόγραμμα, δεν στο λέω γιατί μπορεί να έχεις καλό feedback για το συγκεκριμένο και να το εμπιστεύεσαι, οπότε άντε πες χαλάλι τα παραπάνω χρήματα. Αλλά επί της ουσίας μόνο η τιμή που πήρες για την εισαγωγή είναι λογική για επώνυμη. Υπάρχουν και ακριβότερες, της VW Racing η R600 π.χ. κοστίζει γύρω στις 420 λίρες από Αγγλία μετά φόρων αλλά χωρίς ταχυδρομικά. Κάπου εκεί και η ITG Maxogen. Βαρβάτα ονόματα στον χώρο.
  8. Πάντως ο @csaris καλά σου λέει, θα σου βάλει καπέλο το συνεργείο. Να ξέρεις ότι δύο ειδών πελάτες αφήνουν αμάξι και κλειδιά και το παίρνουν έτοιμο, οι φραγκάτοι και οι έχοντες περιορισμένες γνώσεις και αυτό το ξέρουν καλά οι μαγαζάτορες. Παθών είμαι και στο λέω. Πίσω στο 2010 ξέραμε με την κοπέλα μου πολύ λίγα πράγματα και είχαμε κάνει το ίδιο πράγμα, είχαμε αφήσει το cupra (είχαμε το edition 30 και το μικρό 14άρι cupra) για εισαγωγή και πρόγραμμα, δυο χρόνια μετά για κούλερ και εξάτμιση και μετά έγινε υβρίδιο. Λέμε στο μαγαζί θέλουμε κούλερ και μας λέει θα τα κανονίσουμε όλα εμείς. Αφήνουμε κλειδιά και μας βάζει κούλερ Ηρακλής. Δεν είχαμε ιδέα εμείς από μάρκες τίποτα έτσι; 8 κατοστάρικα το κούλερ Ηρακλής. Σπάει ο Ηρακλής το 2014, δεν ανέβαζε πίεση και σφύριζε, ο ήχος ερχόταν από εκεί, προφανώς όπως περνούσε ο αέρας από τη ρωγμή. Στο μεταξύ είχαμε ήδη κόψει συνεργασία με το εν λόγω συνεργείο γιατί είχαν συμβεί και άλλα πολύ χοντρά που δεν έχει νόημα να αναφέρω, και ξεκινήσαμε τότε συνεργασία με τον Μίλτο Δερεκίδη, όπου δεν παίζεται ο τύπος. Μερακλής όσο δεν πάει, σου φτιάχνει το αμάξι σαν να είναι δικό του. Mας παράγγειλε κούλερ made in China, 11 λίτρα παρακαλώ, όσο δηλαδή του S3 και μιλάμε σε 14άρι μοτέρ υβρίδιο K04-023 με 286 άλογα. Τσίμα τσίμα χώρεσε. Πρόσεξε τώρα, +20 βαθμούς από την εξωτερική με το Hercules, +9 με το China (είχαμε δει μέχρι και +6 στην καρδιά του χειμώνα). Το δε China έβγαλε όλα τα υπόλοιπα χρόνια μέχρι και το 2019 που δώσαμε το αμάξι χωρίς κιχ. Κόστος; 5 κατοστάρικα με τοποθέτηση. 8 ο Ηρακλής. Ξεκαθαρίζω ότι ποιοτικά δεν ξέρω ο Ηρακλής πού βρίσκεται, αν ήταν αστοχία που πάντα μπορεί να σου κάτσει, ακόμα και στο καλύτερο προϊόν. Στα λέω για να δεις τι καπέλο μπορείς να φας στο κεφάλι, όχι από τον Ηρακλή τον ίδιο εν προκειμένω, αλλά το μαγαζί που ανέλαβε όλη τη δουλειά, να φέρει το κούλερ και να το τοποθετήσει. Καπέλο και χωρίς να παίρνεις το καλύτερο, γιατί οι αριθμοί δεν λένε ψέματα, άλλο +20 άλλο +9. Δες εδώ διαφορά (πάνω το China): Με άλλα λόγια, με τρίτους δεν γίνονται δουλειές. Καθένας στο κομμάτι του, οπότε από εσένα θέλει τρέξιμο και ψάξιμο. ΕΚΤΟΣ και μιλάμε για big turbo.
  9. Με ένα ήμουν εγώ, δεν είχα μεσαίο. Και με μικρό τελικό. Αν θες δυνατό ήχο πας σε μικρότερο τελικό. Δεν μπορώ να σου απαντήσω ακριβώς γιατί δεν ξέρω και τι θεωρείς εσύ κουραστικό. Εγώ γενικά ήμουν αρκετά υποχωρητικός στο κομμάτι της άνεσης, προκειμένου να έχω ακριβώς τον ήχο που ήθελα στο πάτημα. Υπόψη χαλαρά μέσα στα στενά στη γειτονιά, δεν ξυπνούσα κανέναν, ένα μπάσο γουργούρημα έκανε. Στο πάτημα ναι, Πάσχα. Τώρα αν το ξανάκανα, θα έβαζα προτεραιότητα την άνεση και θα ήθελα από μαμά μόνο ένα ελαφρώς πιό δυνατό και μπάσο ήχο στο πάτημα. Ξεκίνα με μεσαίο μάλλον και αν δεν σε ικανοποιεί το βγάζεις. Για το τελικό δεν ξέρω τι να σου πω, εγώ το συζήτησα με το Δανελάτο, του είπα τι θέλω και το "έπιασε" αμέσως.
  10. Η APR είχε βγάλει τότε την RSC εξάτμιση όπως την έλεγε, δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα, και τη χρέωνε 2,5 - 3 χιλιάρικα επειδή είχε το σύστημα εξουδετέρωσης ήχου όπως το έλεγε (άσχετα από τα καζάνια) που λειτουργούσε με σταθερή ταχύτητα και 140 ας πούμε, οπότε ήταν σαν μαμά, ενώ είχες τον ήχο στο πάτημα. Αλλά προσωπικά την είχα δει σε βίντεο και δεν μου άρεσε ο ήχος στο πάτημα, μου είχε φανεί πιό κοντά στη μαμά με βγαλμένο το μεσαίο. Ο ήχος του Δανελάτου έτη φωτός καλύτερος, πιό βαθύς, πιό γεμάτος, πολύ πιό οξύς μετά τις 5000 στροφές και με δυνατότερα σκασίματα. Αλλά θα την ήθελα πιό ήσυχη στο ταξίδι. Μέχρι σταθερή 110 ήταν υποφερτός, μετά ήθελε πιό συχνές στάσεις.
  11. Ότι πληρώνεις παίρνεις αλλά στην εξάτμιση παίζει πολύ λαμογιά φίλε μου. Επίσης, ισχύει ότι καλύτερα να σε ρυθμίσει ο ίδιος που θα σου κάνει το hardware, ώστε να αποφύγεις μετά το μπαλάκι των ευθυνών από τον έναν στον άλλο στην περίπτωση της στραβής, γνωστό το έργο. Αυτό όμως ισχύει για εκτεταμένες βελτιώσεις πέρα του φπε, κυρίως για big turbo setup. Για ένα φπε αξίζει να το ψάξεις και δεν υπάρχει κανένας φόβος να πας σε διαφορετικά συνεργεία. Ποιοτικά υλικά και καλό πρόγραμμα και τέλος.
  12. Στον Exhaust Flow (Δανελάτος) γύρω στο χιλιάρικο χειροποίητη φουλ 76 με hjs 200άρη καταλύτη και μάλιστα ο μεγάλος για μέχρι 600 άλογα (έδινε και έναν μικρό hjs για μέχρι 400 άλογα) και 80άρες μπούκες. Η τιμή ήταν μαζί με την τοποθέτηση πριν 5 χρόνια. Σε mk5 GTI edition 30. Δεν είμαι σίγουρος ότι το μεγαλύτερο μέγεθος του A4 δικαιολογεί τα +200 ευρώ που θα είναι παραπάνω με την τοποθέτηση. Ποιοτικά του Δανελάτου ήταν άψογη, από τοποθέτηση χρειάστηκε μόνο δυο διορθωσούλες να κάνω μόνος μου για να τη φέρω ακριβώς εκεί που ήθελα, μόνο και μόνο επειδή είμαι ψείρας. Η τιμή της εισαγωγής είναι λογική για ακριβή επώνυμη. Για το πρόγραμμα, αν είναι custom είναι λίγο ακριβό, αλλά υπάρχουν και χειρότερα. Γενικά ποιοτική δουλειά να γίνει και να έχεις καλό αποτέλεσμα και ας σου κοστίσει το κάτι παραπάνω. Μια φορά που έκανα τη βελτίωση και δεν ξαναπάτησα συνεργείο, εκτός από αναλώσιμα. Δες μόνο την εξάτμιση, μήπως στη δώσει 1200 με τοποθέτηση.
  13. Εννοείται πολλοί κολλάνε στο φαίνεσθαι, στην Ελλάδα ότι δηλώσεις είσαι δε λένε; Πρώτος στη μαϊμουδιά ο Έλληνας. Αυτό δεν το βλέπεις έξω ή τουλάχιστον σε καμία περίπτωση σε τέτοιο βαθμό, Αμερική για παράδειγμα που ξέρω λόγω μισής καταγωγής (Καλιφόρνια συγκεκριμένα). Κάγκουρες βλέπεις, όπως παντού στον κόσμο, αλλά μαϊμουδιές του τύπου να κολλήσουμε και το σηματάκι να περνάει για την hot έκδοση, αυτά δεν τα είδα. Εδώ ρε παιδιά πριν αποφασίσω να το δώσω, μπαίνω στο car να τσεκάρω αγγελίες να δω σε τι τιμές παίζουν τα edition 30 και πέφτω σε μία που δηλώνει edition 30, όχι look, κανονικό, μόνο που ήταν λίγο άσχετος και την πάτησε ο τύπος γιατί σε μία φωτό έδειχνε την κονσόλα, όπου απουσίαζαν οι επιλογές των θερμαινόμενων καθισμάτων. Εννοείται σηματάκια edition 30 παντού. Άσε Γιώργο έφαγα μεγάλη απογοήτευση με την πώληση του δικού μου, πραγματικά στα @@ τους η επετειακή έκδοση. Βιαζόμουν κιόλας, δεν είχα την πολυτέλεια να μαζέψω κόσμο. Πάντως συγκεκριμένα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα είναι λίγο άρπα κόλλα το πράγμα, σαν να μιλάς σε τοίχο. Προσπαθείς να τους πείσεις με επιχειρήματα και το μυαλό τους εκεί στα 12 χρόνια. Πού να ξεραν ότι τους προσφέρεται 12ετίας αμάξι μεν, αλλά με αξιοπιστία καινούργιου, γιατί κάποιος μ@λ@κ@ς όλα αυτά τα χρόνια το ντάντευε και το φρόντιζε σαν το 2ο 3ο 4ο παιδί του. Που ανέβαινε το αμάξι αναβατόριο και μπάστακας εγώ στο 1 μέτρο, δεν το άφηνα από τα μάτια μου. Και καλά έκανα κάποιες φορές, είχα προσέξει κάτι που δεν είχε δει ο μηχανικός. Ή που όταν έβαλα εξάτμιση οι 80άρες μπούκες είχαν κάτσει ελάχιστα χιλιοστά πιό χαμηλά από ότι τις ήθελα, και έκατσα και τις ανέβασα σφίγγοντας κάποιες βάσεις ώστε να είναι κεντραρισμένες με το μοιρογνωμόνιο, αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα αφού ζεσταινόταν η 76άρα σωλήνα (που έπρεπε να ζεσταθεί πολύ, δηλαδή μετά από 2-3 συνεχόμενα πατήματα), κοπάναγε ελαφρώς στο πίσω αριστερό ψαλίδι και έκατσα και έσφιξα τη βάση που έχει εκεί με ένα κολιεδάκι και το έκανα με τρόπο που δεν βγήκε ποτέ. Δεν έφτιαξε απόλυτα όμως, οπότε πήγα και έχωσα μέσα στο κολιεδάκι μαζί με τη βάση, ένα λαστιχένιο πράγμα φανταστείτε σαν Ο ring με πάχος κάπου στο 1εκ. για να απομακρυνθεί λίγο η σωλήνα ώστε να μη βρίσκει με τη διαστολή του υλικού, και τελικά έφτιαξε. Δίνω τώρα ένα παράδειγμα της προσοχής στη λεπτομέρεια που δίνουμε όλοι εμείς που ασχολούμαστε ενεργά και με πάθος με την αυτοκίνηση. Δεν εκτιμούν τίποτα. Ίσως δεν κόβει και το μάτι των περισσοτέρων, εμένα έτσι και μου δείξουν 4-5 ίδια μοντέλα, αφού κάτσω και μιλήσω με όλους και τα δω από κοντά, μπορώ σε μεγάλο ποσοστό να μαντέψω το καλό. Η αγάπη για το αμάξι του καθενός φαίνεται. Η μεταπώληση στην Ελλάδα είναι γτπ. Ας πούμε για τη Mercedes, επειδή είμαι και σε ένα ξένο forum για το συγκεκριμένο μοντέλο, έχω μάθει ότι η προηγούμενη A45 και συγκεκριμένα η FL έκδοση κράταγε απίστευτα μεγάλη αξία και ήταν ένας σημαντικός λόγος που κάποιοι την είχαν επιλέξει το 2016. Όλοι λοιπόν πιστεύουν ότι η καινούργια η S θα κρατήσει και ακόμα καλύτερα, πέρα από όλες τις τεχνολογίες που για πρώτη φορά μπαίνουν σε μία μικρή AMG, αλλά και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι κατά πάσα πιθανότητα είτε η FL έκδοση που λογικά έρχεται σε 2 χρόνια, είτε η επόμενη A45 (λογικά ακόμη 2 χρόνια μετά την FL), θα είναι υβριδική και υπάρχουν αρκετοί πολέμιοι της υβριδοποίησης. Τελευταία των Μοϊκανών δηλαδή αναμένεται να είναι η A45s. Ε λοιπόν κρατάω όχι μικρό καλάθι, καλαθάκι της μπάρμπι κρατάω για την Ελλάδα. Δεν έχεις άδικο Χρήστο και θυμίζω ότι πριν λίγο καιρό σας είχα πει ότι ετοιμάζαμε νέο project με κυβικά και τετρακίνηση. Ο λόγος για R32 και θα το κάναμε 3582 setup. Αν είχαμε βρει μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση που να εμπνέει εμπιστοσύνη θα το είχαμε πάρει. Δε φαντάζεστε τι χρέπια είδαμε, δηλαδή ποιος αντέχει να αφήνει τέτοιες αμαξάρες στο έλεος του Θεού. Το μηχανοστάσιο είχε γίνει καφέ από τις βρωμιές, σωληνάκια πεταμένα, πώς να το εμπιστευτείς μετά όταν η εικόνα φωνάζει για το ενδιαφέρον του ιδιοκτήτη (άρα ποιος ξέρει πώς του είχε φερθεί). Τελικά αποφασίσαμε και οι δύο να πάμε για καινούργια στη θέση του edition και του μικρού cupra. Το άλλο που κάνεις είναι παίρνεις αμάξι κούτα και το κρατάς 10 και 15 χρόνια αν βγει καλό και αξιόπιστο, μέχρι κάποια στιγμή η εξέλιξη σε ξεπεράσει και νιώσεις την ανάγκη να ζήσεις νέες εμπειρίες και εφ' όσον τα οικονομικά τη δεδομένη χρονική περίοδο το επιτρέπουν. Αυτή είναι η πρόθεσή μου με τη Mercedes όπως το edition. Τώρα, ελπίζω να φανεί αντάξιά του, που τα 12 χρόνια τα έβγαλε στο χαλαρό.
  14. Ωραίος. Θυμήθηκα και ένα ακόμα λόγο να φορτώσει κανείς το αμάξι. Από προσωπική εμπειρία, βελτιώνει αρκετά τη μεταπωλητική του αξία. Καλώς ή κακώς, κακώς λέω εγώ, ελάχιστοι για να μην πω σχεδόν κανείς δεν εκτιμάει τις βελτιώσεις, ούτε τις αισθητικές ούτε τις μηχανικές. 3 πράγματα κοιτάνε, χιλιόμετρα, εξοπλισμό και λίγο πιό πίσω έτος κατασκευής *. Ποιο είναι το θέμα όμως, από τη στιγμή που στην Ελλάδα τα περισσότερα είναι μίνιμουμ 10ετίας και όπως είναι φυσικό συνήθως τα έχουν τα χιλιόμετρά τους, δεν μένει κάτι άλλο για να ξεχωρίσεις, αφού ούτε οι βελτιώσεις τους ενδιαφέρουν ούτε η δουλειά που του έχεις ρίξει, ούτε καν η φροντίδα θα λεγα εγώ. Μόνο από τα έξτρα έχεις ένα πάτημα να πάρεις κάτι παραπάνω. Επίσης από το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα, μαζεύεις υποψήφιους αγοραστές πολύ ευκολότερα, που σημαίνει κάνεις παιχνίδι από θέση ισχύος. Αν το Golf είχε cruise control και ξένον, θα είχε τσιμπήσει άλλο ένα χιλιαρικάκι μες στο νερό, για να μην πω και παραπάνω. Για να καταλάβετε για τι παράνοια μιλάμε, περισσότερο τους πείραζε που έλειπαν κάποια έξτρα και λιγότερο εκτιμούσαν ότι επρόκειτο για επετειακή έκδοση, που σημαίνει S3 μοτέρ, Κ04 και άλλα πολλά, χώρια η ιδιαιτερότητα μιας επετειακής έκδοσης. Οκ κατανοώ καθένας έχει τις ανάγκες του αλλά στην Ελλάδα το χουμε ισοπεδώσει εντελώς. Δυστυχώς λοιπόν, τότε είχα ένα budget των 40.000 και είχα προτιμήσει να βάλω στα έξτρα gps αντί για ξένον και cruise. Αν γυρνούσα το χρόνο πίσω, θα είχα γειώσει το gps αφού θα μπορούσα να είχα βάλει πολύ καλύτερο aftermarket. Αλλά βλέπετε, μιλάμε για το 2007, άλλες εποχές, ούτε smartphones δεν είχαμε. Κάτσε τώρα και πούλα το. Ποιος θα εκτιμήσει το αρχαίο gps του 2007 εν έτη 2020. Τα ξένον όμως και το cruise, σταθερή αξία, έστω και αν τα full led και το adaptive cruise του σήμερα είναι ανώτερα. Η άποψή μου λοιπόν είναι αν σας παίρνει οικονομικά, φορτώστε το αμάξι, ακόμα και retrofit αν όχι από το εργοστάσιο αρκεί να γίνει άψογη, εργοστασιακού επιπέδου δουλειά. Θα απολαύσετε την περιποίηση που πληρώσατε και θα βγείτε από πάνω όταν με το καλό το δώσετε. * edit: και κατάσταση μοτέρ, ζημιές/τρακαρίσματα αλλά χάριν συζήτησης συγκρίνω μόνο τα καλοσυντηρημένα και σε καλή κατάσταση.
  15. Έτσι ακριβώς, ζεις χωρίς αυτά και ζεις μια χαρά και ο λόγος είναι ότι από τη φύση του ο άνθρωπος έχει πολύ υψηλή προσαρμοστικότητα, δίνει βαρύτητα σε αυτά που έχει κάθε φορά και μικρότερη ή και καθόλου σε αυτά που δεν έχει. Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι οι διακοπές σε κάμπινγκ vs ξενοδοχείο. Στο ξενοδοχείο έχεις πολύ περισσότερες ανέσεις κι όμως λίγους ξέρω που δεν γουστάρουν λίγο κάμπινγκ και δεν είναι οικονομικό το θέμα. Οι ίδιοι που επισκέπτονται 5άστερα, κάθε τόσο λίγες μέρες στη φύση τους δίνει το ψυχικό restart που χρειάζονται πριν την επιστροφή στη δουλειά. Τι συμβαίνει λοιπόν και στο κάμπινγκ δεν σου λείπουν οι ανέσεις, αντίθετα περνάς υπέροχα; Προσπαρμόζεται ο οργανισμός σου, παύει να σε ενδιαφέρει το υπερ-πλούσιο πρωινό, η γκουρμέ κουζίνα, το αμαξίδιο που σε πηγαινοφέρνει παραλία, το μασάζ και άλλες υπηρεσίες ευεξίας (wellness) κ.α., και εστιάζεις στον παφλασμό του κύματος 10 μέτρα από το κρεβάτι σου (αντί του άνετου δωματίου), στην αίσθηση του BBQ (αντί του σερβιρισμένου φαγητού), στην αιώρα κάτω από τη φυσική δροσιά του πλατάνου (αντί του κλιματιστικού) και στην τελική κάνει μασάζ ο ένας στον άλλο βρε αδερφέ. Είναι καθαρά εγκεφαλικό το θέμα, πώς λέμε όλα στο μυαλό είναι.. ακριβώς αυτό ισχύει εδώ. Όπως έχω ξαναγράψει το 2ο αμάξι που έχω για καθημερινό, είναι ένα Polo 1.4 του 2007, που οι μόνες του ανέσεις είναι ότι είναι αυτόματο, έχει μαλακή ανάρτηση όσο η Mercedes στο "comfort", και αρκετά ελαφρύ τιμόνι για το έτος κατασκευής του και βέβαια για τα χρήματα που κόστισε. Ούτε ηλεκτρικά ρυμιζόμενους και αναδιπλώμενους καθρέπτες, ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος, ούτε parktronic, ούτε αυτόματα φώτα, ούτε αισθητήρες βροχής, ούτε καν cruise control. Κι όμως, όταν από την Mercedes μπαίνω σ' αυτό, μετά από λίγα λεπτά δεν σκέφτομαι όλα όσα μου λείπουν, αλλά πάω στον προορισμό μου ήσυχα και ωραία, ξέροντας ότι θα βρω πολύ ευκολότερη θέση να παρκάρω και χωρίς το άγχος για το αμάξι όσο λείπω (αν και ακόμα και το Polo είναι σχεδόν πένα, καθώς αγαπώ το αμάξι γενικά ό,τι και να είναι). Τι κάνω δηλαδή όταν είμαι με το Polo, εστιάζω σε αυτά που έχω και νιώθω υπέροχα, καθόλου δεν με απασχολεί που δεν απολαμβάνω την περιποίηση της Mercedes. Από κει και πέρα, για μένα προσωπικά τα πιό χρήσιμα είναι οι αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος πίσω και πλάι, σε συνδυασμό με τις κάμερες μπρος πίσω και το σύστημα κάμερας 360 μοιρών που να ξέρετε δεν συναντάμε μόνο σε 6ψήφια αμάξια, τον έχω δει και σε 40.000 αμάξι και πιστεύω θα το βλέπουμε σιγά σιγά και σε οικονομικότερα (όπως πριν 20 χρόνια αισθητήρες και gps είχαν μόνο τα πολύ ακριβά). Με το 360 βλέπεις το αμάξι σαν από drone και έχει απόλυτη ακρίβεια, σου δίνει τη δυνατότητα να περνάς κλωστή από βελόνα, να παρκάρεις ολόισια και να έχεις απόλυτη αίσθηση της απόστασης από το πεζοδρόμιο, από το πίσω και το μπροστά αμάξι, από την κολώνα, τον τοίχο κτλ. Πραγματικά νιώθεις σαν να έχεις έξω 4-5 άτομα να σε καθοδηγούν. Όλα τα άλλα, αυτόματη μεσαία σκάλα, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη ρύθμιση απόστασης, ανίχνευση είδους διαδρομής σύμφωνα με την οποία ρυθμίζονται τα φώτα, στο navigation αυτόματο άνοιγμα εμπρός HD κάμερας με 3D βελάκια ώστε να έχεις απόλυτη αίσθηση πού πρέπει να πας, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα κ.α. είναι λιγότερο σημαντικά αλλά δίνουν το κάτι τις παραπάνω. Σίγουρα δεν είναι ζωτικής σημασίας όταν πατάω stop engine και ανοίγω την πόρτα, να έρχεται αυτόματα το κάθισμα μπροστά για να μου κάνει την έξοδο ευκολότερη, ή να πηγαίνει αυτόματα πίσω όταν πατάω start. Επίσης δεν είναι ζωτικής σημασίας η ψύξη και η θέρμανση του καθίσματος αφού υπάρχει και ο κλιματισμός, είναι όμως κάτι. Το parktronic δεν το εμπιστεύομαι αρκετά για να το χρησιμοποιήσω, αλλά με το 360 και τις ειδοποιήσεις παρκάρω πανεύκολα, άλλωστε αν είναι δύσκολο το παρκάρισμα εκεί που πάω, θα είμαι με το μικρό. Όλα λοιπόν αυτά και άλλα πολλά μαζί, σου δίνουν μία αίσθηση περιποίησης όπως ακριβώς το καλό ξενοδοχείο. Μία όμως περιποίηση που ανά πάσα στιγμή μπορείς να απαρνηθείς, βάζοντας άλλα πράγματα μπροστά. Τονίζω ότι αναφέρομαι αποκλειστικά στα κομφόρ, όχι στα συστήματα/εξοπλισμό ασφαλείας που έχουν άλλη βαρύτητα. Κλείνοντας, θα βάλω και την παράμετρο ηλικία. Ίσως όσο νεότερος είναι κανείς, τόσο μικρότερη σημασία έχουν όλα αυτά, είτε γιατί ο νέος θέλει μόνο γκάζια και επομένως τα κομφόρ είναι περιττό βάρος, είτε γιατί είναι νέος οδηγός χωρίς επραρκή εμπειρία για να νιώσει την ανάγκη για κομφόρ. Άλλες είναι οι προτεραιότητες δηλαδή. Στα 43 μου πλέον το βλέπω αλλιώς. Ας είναι όσο βαρύ θέλει, αρκεί να έχει βέβαια το μοτέρ που χρειάζεται γιατί είπαμε και σε άλλο θέμα, δύναμη = ασφάλεια (και απόλαυση οπωσδήποτε) αλλά πραγματικά χίλιες φορές το αμάξι να είναι φουλ στα κομφόρ και ας είναι όσο βαρύ θέλει. Πάνε οι εποχές που πετούσαμε ρεζέρβες και γρύλους αποθήκη μπας και γλιτώσουμε 20 κιλά.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.