Jump to content

DIY: Τοποθετηση ηχοσυστηματος BOSE σε Α4 b6 Limo


Recommended Posts

Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει:

 

8E0 035 411A ηχεία πορτών mid tone 4 τεμάχια

8E0 035 399A ηχεία πορτών tweeter 2 τεμάχια (στις μπροστινές)

8E0 035 362 κεντρικό ηχείο μπροστά

8E5 035 412A ηχείο subwoofer πίσω (για Limo)

8E9 035 382C ενισχυτής BOSE νέος με 32pin

8E0 862 373 μικρόφωνο για την αυτόματη ρύθμιση της έντασης (BOSE autopilot)

 

Όλα μπορούν να τοποθετηθούν στο αμάξι χωρίς μετατροπές, ταιριάζουν πλήρως.

Το μόνο που λείπει είναι φυσικά η καλωδίωση. Αν δεν την βρείτε μπορείτε να την φτιάξετε μόνοι σας αν φυσικά γνωρίζεται και ασχολείστε με ηλεκτρολογικά. Σε αυτη την περίπτωση θα χρειαστείτε και την φύσα του ενισχυτή (32pin) μαζί με τα pin της:

32 pin φύσα 1 x 4E0 971 636

pin 8 x 000 979 025

pin 3 x 000 979 242

pin 1 x 000 979 308

 

Για την φύσα και μόνο η AUDI ζητάει περίπου 70 ευρώ !!! (για τους 4 πάνω κωδικούς)

Εγώ προτίμησα να ρισκάρω λίγο αγοράζοντας απο το ebay μια καλωδίωση για aftermarket handsfree που συνδέεται στον ενισχυτή της BOSE και να χρησιμοποιήσω την φύσα του (με κόκκινο κύκλο στην φωτογραφία)

Χρησιμοποίησα και την καφέ φύσα (με πράσινο κύκλο), θα σας πιο κάτω που.

 

my_P1000410.jpg

 

Αυτό μου κόστισε με τα μεταφορικά 35 ευρώ αν θυμάμαι καλά.

SOT-917.jpg

 

Στο 1ο μέρος του DIY θα σας πω πως να φτιάξετε την καλωδίωση.

Πρώτα λίγο θεωρία:

Πιο κάτω φαίνονται τα διαγράμματα της καλωδίωσης του απλού ηχοσυστηματος όπως είναι στο αμάξι

Ο ενισχυτής που υπάρχει έχει έξοδο μόνο για τα πίσω ηχεία και το subwoofer. Επίσης δέχεται σήμα μόνο για τα 2 πίσω ηχεία από το RNS-e (ή το Concert II)

 

b7_non-bose_wiring_rear.jpg

 

b7_non-bose_wiring_front.jpg

 

To ηχοσυστημα της BOSE έχει:

 

bose_wiring_front.gif

 

bose_wiring_rear.gif

 

Είσοδο σήματος και απο τα 4 ηχεία και έξοδο για ολα τα ηχεια (4 στις πόρτες, 1 κεντρικό μπροστα και ενα subwoofer πισω). Επίσης δέχεται και μικρόφωνο για το BOSE autopilot.

Ειναι φανερό οτι η υπάρχουσα καλωδίωση δεν κάνει.

Το δικό μου το σκεπτικό ήταν το εξής: Να φέρω στον ενισχυτή όλα τα line in που χρειάζεται (4 και το common) μαζί με καλώδιο μπλενταζ για τα παράσιτα (έτσι το δείχνει και το ηλεκτρικό σχέδιο)

Τα καλώδια για τα πίσω ηχεία υπάρχουν ήδη από τον παλιό ενισχυτή, το μονο που χρειάζεται είναι να τα βάλουμε στην νέα φύσα.

Για τα μπροστα ηχεία (και το κεντρικό) θα χρειαστούμε καλώδια από τον ενισχυτή ως μπροστα. Εκει για τις μπροστα πόρτες θα συνδεθούν στην υπάρχουσα φύσα που έπαιρνε κατευθείαν από το RCD. (καφέ φύσα πίσω από το RNS-e).

Για το μπροστινό κεντρικό θα πρέπει να γίνει η εξής τροποποίηση: Αν παρατηρήσετε το ηλεκτρικά σχέδια του απλού ηχοσυστήματος θα δείτε ότι το κεντρικό μπροστά συνδέεται με το μπροστα δεξί και αριστερό, δεν έχει δικό του σήμα. Θα πρέπει να κοπούν τα 2 καλώδια που φτάνουν στην παλιά φύσα και να συνδεθούν στα νέα καλώδια που έρχονται από τον νέο ενισχυτή. Τέλος για το πίσω sub τα σχέδια δίνουν πιο χοντρό καλώδιο (2,5mm) από το υπάρχων (1,0mm) όποτε θα πρέπει να γίνει νέα καλωδίωση και για αυτό.

Στο δια ταύτα τώρα.

Από την παλιά φύσα του ενισχυτή θα χρησιμοποιήσουμε τα εξής:

Την έξοδο για τα πίσω ηχεία.

Την είσοδο remote

Tα ρεύματα (+12V και γείωση). Επειδή τα σχέδια για τον BOSE ενισχυτή δίνουν 4,0mm καλώδιο και ο παλιός έχει 2,5mm μαζί με το υπάρχων καλώδιο πέρασα ακόμα ένα 2,5mm μαζί με την υπόλοιπη καλωδίωση μέχρι μπροστα στις ασφάλειες

Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα των pins της φύσας του απλού ενισχυτή:

 

non-bose_amp_pinout.jpg

 

Χρειαζόμαστε 6 καλώδια 1,0mm για τα ηχεία μπροστα (4,5 μέτρα το καθένα)

Χρειαζόμαστε 1 καλώδιο 5 και μπλενταζ για τα line in (4,5 μέτρα )

Χρειαζόμαστε 1 καλώδιο 2 και μπλεντάζ για το μικρόφωνο μπροστα στη πλαφονιέρα (6,5 μέτρα)

Χρειαζόμαστε 2 καλώδια 2,5mm για το έξτρα ρεύμα του ενισχυτή (το 2ο θα γειωθεί κάπου κοντά στον ενισχυτή) (6 μέτρα μέχρι τις ασφάλειες 0,5 μέτρα για την γείωση)

Χρειαζόμαστε 2 καλώδια 2,5mm για το sub (2 μετρά το καθένα)

 

Η φύσα μου έγινε έτσι:

 

myloomforBose16.jpg

 

 

Στις άλλες άκρες των καλωδίων δεν κάνουμε τίποτα ώστε να μην ενοχλούν στο πέρασμα της καλωδίωσης στο αμάξι.

Για να πάρουμε αυτό που χρειαζόμαστε από την φύσα του παλιού ενισχυτή θα πρέπει κανονικά να κόψουμε τα καλώδια που πάνε σε αυτή και να τα συνδέσουμε στη νέα φύσα. Εγώ βρήκα ένα αντάπτορα που κουμπώνει πάνω στην παλιά φύσα και έκανα την δουλειά μου πιο εύκολα και αντιστρέψιμη. Δυστυχώς αυτός ο ανταπορας δεν πουλιέται ούτε έχει κωδικό, τον βρήκα από έναν παλιό εγκέφαλο άνεσης καμένο που είχα από το LEON μου !!!

 

anschlussblock.jpg

 

Αυτή είναι η καλωδίωση: (λείπει η καλωδίωση του sub που την εβαλα αργότερα και έχω φωτογραφία)

 

myloomforBose10.jpg

Edited by Giannis20vt
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

το διάγραμμα των pins του ενισχυτή της BOSE:

 

bose_amp_pinout.jpg

 

Πέρασμα καλωδίωσης

 

Για να περαστεί η καλωδίωση πρέπει να ξηλωθούν τα παρακάτω από το αμάξι:

Στο πορτ μπαγκάζ η δεξιά επένδυση

Τα πίσω καθίσματα

Τα RCD και η μονάδα κλιματισμού

Το κεντρικό τούνελ

 

Αφού τα βγάλουμε όλα αυτά προσεκτικά ξεκινάμε απο το ποστ μπαγκάζ.

Ευκολα βγαζουμε τον παλιο ενισχυτή και στην θεση του βαζουμε τον νέο. Η βαση που υπάρχει απο τον παλιό ταιριάζει και στον νέο, εχει άλλες τρυπες που μπαίνουν οι νέες βίδες. Μην τον βιδώσετε αμέσως, απλώς βάλτε τον.

 

bose00-1.jpg

 

Πεσαστε το καλώδιο απο την τρύπα πανω δεξιά και και οδηγηστε το από την πλάτη του καθίσματος κάτω. Στερεώστε το καλώδιο παράλληλα με την υπάρχουσα καλωδίωση με tire ups η με την υφασμάτινη ταινία. Τοποθετήστε την νέα καλωδιωση ακολουθόντας την υπάρχουσα γύρω γύρω μέχρι το κεντρικο τουνελ.

 

bose01-1.jpg

 

bose02-1.jpg

 

bose03-1.jpg

 

Το σημείο που πρέπει να μπει η καλωδίωση στο κεντρικό τούνελ ακριβώς στο κέντρο του πίσω καθίσματος είναι λίγο δύσκολο, εγώ χρησιμοποίησα ατσαλίνα και τα κατάφερα

 

bose04-1.jpg

 

Τακτοποιημένη πλέον:

 

bose07.jpg

 

Έπειτα τα πράγματα ειναι εύκολα, υπάρχει κανάλι για καλωδιώσεις οπότε το μονο που εχετε να κάνετε είναι να βαλετε την καλωδίωση μέσα μέχρι το κεντρικό ταμπλό μπροστα απο τις ταχύτητες

 

 

bose05-1.jpg

 

bose06-1.jpg

 

Εκεί κάπου θα χωρίσουν τα καλώδια και θα συνδεθούν στις θέσεις τους

Το καλώδιο του ρεύματος θα φύγει αριστερά για τις ασφάλειες.

Το καλώδιο του μικροφώνου θα φύγει δεξιά πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού

Edited by Giannis20vt
Link to comment
Share on other sites

Μπραβο Γιαννη!! Φοβερη δουλεια!!!:worthy:

Link to comment
Share on other sites

Ολοκλήρωση της καλωδίωσης

 

Στα καλώδια των ηχείων χρησιμοποίησα την καφέ φύσα που είχε το hands free που αγόρασα για να βρω την φύσα του ενισχυτή

 

bose08.jpg

 

Για τα Line in κάνουμε το εξής. Απο την παλιά την φύσα κόβουμε τα 3 καλωδιάκια που υπάρχουν ήδη για το line των πίσω ηχείων και του common και τα εννοούμε στη νέα καλωδίωση. Θα χρειαστούμε 2 pin με κωδικό 000979131 που θα μπουν στην φύσα για να πάρουμε και τα line των πίσω ηχείων (θέση 4 για αριστερά και 5 για δεξιά)

 

bose09.jpg

 

bose10.jpg

 

Το μπλενταζ του line in καλωδίου το γειώνουμε όπου μπορούμε. Εγώ το έβαλα σε μια φύσα που είχε και καλώδιο γείωσης.

Από την καφέ φύσα που υπάρχει στην καλωδίωση του αμαξιού θα κόψουμε τα 2 καλώδια του κεντρικού μπροστα ηχείου και θα τα συνδέσουμε στα καλώδια που φέραμε από τον ενισχυτή. Δεν κατάφερα με τίποτα να οδηγήσω νέα καλώδια μέχρι το ηχείο, δεν περνούσαν με τίποτα,

 

bose11.jpg

 

Τέλος υπάρχει στο RNS-e στην φύσα Β και στο Pin7 το BOSE pin. Αυτό τα σχέδια λένε οτι πρέπει να γειωθεί όταν υπάρχει το σύστημα της BOSE. Αυτό έκανα και εγώ:

 

BosePin_1-1.jpg

 

BosePin_2-1.jpg

 

 

Κάντε προσεκτικά τις κολλήσεις και πάντα να ελέγχετε αν έγιναν σωστά. Καλή μόνωση ιδανικά με θερμοσυρικνώμενο καλώδιο. Διπλοελεξτε αν έγιναν όλες οι συνδέσεις στα σημεία που πρέπει.

Εγώ χρησιμοποίησα υφασματινη ταινία όμοια με αυτή που έχουν οι υπάρχουσες καλωδιώσεις. Το προτείνω γιατί κάνει καλή δουλειά, μοιάζει εργοστασιακό το αποτέλεσμα και επειδή είναι μαλακή δεν παράγει θόρυβο αν ακουμπά κάπου.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλωδίωση μικροφώνου πλαφονίερας

 

Για να ολοκληρωθεί η καλωδίωση χρειάζεται να περαστεί το καλώδιο (2 και μπλεντάζ) μέχρι την πανω μπροστα πλαφονιέρα

Θα πρέπει να βγει το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

 

glovebox.gif

 

Οδηγήστε το καλώδιο μέχρι την άκρη δεξιά και απο εκεί προς τα πανω πίσω απο το κάλυμμα της κολώνας του συνοδηγού

Εγώ χρειάστηκε να βγάλω και το κάλυμμα αυτό (Α- pillar up) για να μπορέσω να φτάσω το καλώδιο μέχρι την πλαφονιέρα

 

pillar-Atrimtop.gif

 

Βγάζουμε και την πλαφονίερα:

 

rooflight.gif

 

Φτάνουμε το καλωδιο ως εκει.

Τοποθετούμε και το μικρόφωνο πολύ εύκολα στην θέση που υπάρχει:

 

Bosemicrophone-1.jpg

 

Το μικρόφωνο αυτό δεν έχει κάποια σχέση με το μικρόφωνο του bluetooth hands free, εκείνο είναι άλλο και είναι ανεξάρτητο σε άλλη θέση της πλαφονιέρας

 

Ενώνουμε την φύσα του και είμαστε έτοιμοι.

Link to comment
Share on other sites

Γιάννη προβλέπω να γίνεται κάνα DIY στην Θεσσαλονίκη!!:sHa_thumbgoodjob:

Link to comment
Share on other sites

Αντικατάσταση - Τοποθέτηση ηχείων

 

Πρέπει να αντικατασταθούν τα ηχεία στις πόρτες (και στις 4). Μάλιστα στις μπροστινές θα αλλαχθούν και τα tweeters ενω στις πίσω παραμένουν τα ίδια.

Θα πρέπει να αφαιρεθούν οι ταπετσαρίες σε κάθε πόρτα, πράγμα εύκολο. Απλώς πρέπει να έχετε καινούργια πλαστικά κλιπς γιατί θα σπάσουν κάποια και θα πρέπει να αλλαχθούν. 8E0868243 είναι ο κωδικός τους και το κόστος τους είναι μικρο, κάτω από μισό ευρώ το ένα. Πάρτε καμιά δεκαριά να υπάρχουν.

 

Βγάζουμε την ταπετσαρία:

mpostaporta.gif

 

 

Ξεβιδώνουμε τις 3 βίδες του κάτω μεγάλου ηχείου και το βγάζουμε. Βάζουμε το νέο και το συνδέουμε στην ίδια φύσα

Επίσης αλλάζουμε και το tweeter που είναι πάνω, βγαίνει εύκολα αφού είναι κουμπωτό. Βάλτε το καινούργιο και συνδέστε το

Αλλάξτε αν έχουν σπάσει τα πλαστικά κλιπς και βάλτε πίσω την ταπετσαρία.

Το ίδιο κάντε σε όλες τις πόρτες, στις πίσω τα tweeter δεν αλλάζονται παραμένουν τα ίδια

 

Το μπροστινό κεντρικό ηχείο:

Πρέπει να βγει ο αισθητήρας που υπάρχει στο κέντρο μπροστα. Από κάτω του υπάρχει μια βίδα, βγάλτε την και αυτή

Θα φτάσετε στο ηχείο, ξεβιδώστε τις 2 βίδες torx που υπάρχουν και βγάλτε το ηχείο. Το νέο ηχείο δεν έχει την ίδια φύσα (τουλάχιστον αυτό που είχα εγώ). Εκεί αυτοσχεδιάστε πως θα το συνδέσετε δίνοντας προσοχή στο + και - .

Τοποθετήστε το νέο ηχείο στην θέση του και βάλτε όλα όσα βγάλατε πιο πριν.

Θα επαναλάβω ότι δεν μπόρεσα να περάσω νέα καλώδια και χρησιμοποίησα τα ίδια που υπήρχαν.

 

mprosta.gif

 

Και φτάνουμε στο sub woofer.

 

Πρέπει να βγουν αρκετά πράγματα:

Η πίσω πλάτη του καθίσματος, ουσιαστικά δηλαδή τα πίσω καθίσματα

Το πλαστικό πάνω από τα πίσω τζάμι

Τα πλαστικά στις πίσω κολώνες (D-pillar up)

Η μαύρη επένδυση κάτω από το πίσω τζάμι (rear shelf). Προσοχή, βγάλτε πρώτα την σήτα που έχει πάνω, θα φανούν πολλές βίδες, ξεβιδώστε τες και μετά βγάλτε την αφού αποσυνδέσετε και την φυσα του 3ου στοπ μέσα από το πορτ μπαγκάζ.

 

pillar-Dtrimtop.gif

 

rearshelf.gif

 

Όταν βγάλετε και το πίσω ράφι θα δείτε το sub. Ξεβιδώστε τις βίδες που φαίνονται, υπάρχει και μια που θα πρέπει να ξεβιδωθεί μέσα από το πορτ μπαγκαζ. Έτσι θα βγάλετε το sub. Περάστε την νέα καλωδίωση παράλληλα με την παλιά λαο χρησιμοποιήστε την παλιά φύσα για να την βάλετε στην νέα καλωδίωση.

Βάλτε το νέο sub, συνδέστε το και ΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΤΕ τα όλα όπως τα βγάλατε.

Εγώ προσωπικά τα βρήκα δύσκολα σε αυτό το σημείο αλλά τελικά τα κατάφερα. Αν κάποιος θελήσει να το κάνει πραγματικά ας με ρωτήσει να τον συμβουλέψω.

Κάπου εδώ έχει ολοκληρωθεί και η αντικατάσταση των ηχείων.

Link to comment
Share on other sites

Κωδικοποίηση

 

Με το VAG COM μπείτε στο

[56] - Radio (Analog)

 

Επιλέξτε: Coding 7

Ο 7ψηφιος αριθμός που υπάρχει θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής:

0xx?xxx: Sound Characteristic

 

* 0 = Sound Characteristic linear

* 1 = Audi A4 (8E)

* 2 = Audi A6 (4B)

* 3 = Audi A4 Cabriolet (8H)

* 4 = Audi TT (8J)

* 5 = Audi A3 (8P)

* 9 = Sound System

 

Το 4ο ψηφίο από το τέλος θα πρέπει να γίνει από 1 σε 9.

ΟΚ και Do it

 

Αν έχετε περάσει και το μικρόφωνο για το autopilot τότε;

 

Επιλέξτε: Adaptation 10

 

Channel 008: Volume Characteris

 

Γράψτε την τιμη 255 για την αυτοματη ρυθμιση του ηχου.

 

Save και τέλος

Link to comment
Share on other sites

Είσαι αρχηγός !

 

Συγχαρητήρια !

 

Για γράψε και τις εντυπώσεις σου μετά την αλλαγή.

Link to comment
Share on other sites

Για σένα είμαστε ανοιχτά πάντα. :sHa_friends:

 

Γιάννη τσίμπησα και γω ένα σετάκι κομπλέ για το δικό μου με 300 ευρώ. Θα ακολουθήσω όλες τις οδηγίες σου για να το τοποθετήσω. Κανόνισε κακομοίρη μου, να πάρω καμια φωτιά :sFun_nahnahna3: Θα ανέβω Σαλόνικα να τα σπάσω όλα :sFi_bat:

 

 

 

Δημήτρης

Link to comment
Share on other sites

Γιάννη τσίμπησα και γω ένα σετάκι κομπλέ για το δικό μου με 300 ευρώ. Θα ακολουθήσω όλες τις οδηγίες σου για να το τοποθετήσω. Κανόνισε κακομοίρη μου, να πάρω καμια φωτιά :sFun_nahnahna3: Θα ανέβω Σαλόνικα να τα σπάσω όλα :sFi_bat:

 

 

 

Δημήτρης

 

 

Καλά έκανες... αφού δεν φοβήθηκες από τις φωτογραφίες μου το λέει η καρδούλα σου

Ότι θέλεις, τώρα που τα έχω φρέσκα, ρώτα.

Με καλωδίωση τι έκανες;

Αν θελεις δωσε μου το λινκ να δω τι ακριβως πηρες...

Link to comment
Share on other sites

Καλά έκανες... αφού δεν φοβήθηκες από τις φωτογραφίες μου το λέει η καρδούλα σου

Ότι θέλεις, τώρα που τα έχω φρέσκα, ρώτα.

Με καλωδίωση τι έκανες;

Αν θελεις δωσε μου το λινκ να δω τι ακριβως πηρες...

 

Δεν φοβάμαι τίποτα φίλε! Και κωδικοποίηση μου έχεις κομπλέ - τι άλλο θέλω δλδ..

 

 

 

Δημήτρης

Link to comment
Share on other sites

Δεν φοβάμαι τίποτα φίλε! Και κωδικοποίηση μου έχεις κομπλέ - τι άλλο θέλω δλδ..

 

 

 

Δημήτρης

 

Το ξήλωμα... άλλα εσύ είσαι πλέον βετεράνος σε αυτά τα θέματα.

Καλή επιτυχία Δημήτρη

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.