Giannis20vt Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει: 8E0 035 411A ηχεία πορτών mid tone 4 τεμάχια 8E0 035 399A ηχεία πορτών tweeter 2 τεμάχια (στις μπροστινές) 8E0 035 362 κεντρικό ηχείο μπροστά 8E5 035 412A ηχείο subwoofer πίσω (για Limo) 8E9 035 382C ενισχυτής BOSE νέος με 32pin 8E0 862 373 μικρόφωνο για την αυτόματη ρύθμιση της έντασης (BOSE autopilot) Όλα μπορούν να τοποθετηθούν στο αμάξι χωρίς μετατροπές, ταιριάζουν πλήρως. Το μόνο που λείπει είναι φυσικά η καλωδίωση. Αν δεν την βρείτε μπορείτε να την φτιάξετε μόνοι σας αν φυσικά γνωρίζεται και ασχολείστε με ηλεκτρολογικά. Σε αυτη την περίπτωση θα χρειαστείτε και την φύσα του ενισχυτή (32pin) μαζί με τα pin της: 32 pin φύσα 1 x 4E0 971 636 pin 8 x 000 979 025 pin 3 x 000 979 242 pin 1 x 000 979 308 Για την φύσα και μόνο η AUDI ζητάει περίπου 70 ευρώ !!! (για τους 4 πάνω κωδικούς) Εγώ προτίμησα να ρισκάρω λίγο αγοράζοντας απο το ebay μια καλωδίωση για aftermarket handsfree που συνδέεται στον ενισχυτή της BOSE και να χρησιμοποιήσω την φύσα του (με κόκκινο κύκλο στην φωτογραφία) Χρησιμοποίησα και την καφέ φύσα (με πράσινο κύκλο), θα σας πιο κάτω που. Αυτό μου κόστισε με τα μεταφορικά 35 ευρώ αν θυμάμαι καλά. Στο 1ο μέρος του DIY θα σας πω πως να φτιάξετε την καλωδίωση. Πρώτα λίγο θεωρία: Πιο κάτω φαίνονται τα διαγράμματα της καλωδίωσης του απλού ηχοσυστηματος όπως είναι στο αμάξι Ο ενισχυτής που υπάρχει έχει έξοδο μόνο για τα πίσω ηχεία και το subwoofer. Επίσης δέχεται σήμα μόνο για τα 2 πίσω ηχεία από το RNS-e (ή το Concert II) To ηχοσυστημα της BOSE έχει: Είσοδο σήματος και απο τα 4 ηχεία και έξοδο για ολα τα ηχεια (4 στις πόρτες, 1 κεντρικό μπροστα και ενα subwoofer πισω). Επίσης δέχεται και μικρόφωνο για το BOSE autopilot. Ειναι φανερό οτι η υπάρχουσα καλωδίωση δεν κάνει. Το δικό μου το σκεπτικό ήταν το εξής: Να φέρω στον ενισχυτή όλα τα line in που χρειάζεται (4 και το common) μαζί με καλώδιο μπλενταζ για τα παράσιτα (έτσι το δείχνει και το ηλεκτρικό σχέδιο) Τα καλώδια για τα πίσω ηχεία υπάρχουν ήδη από τον παλιό ενισχυτή, το μονο που χρειάζεται είναι να τα βάλουμε στην νέα φύσα. Για τα μπροστα ηχεία (και το κεντρικό) θα χρειαστούμε καλώδια από τον ενισχυτή ως μπροστα. Εκει για τις μπροστα πόρτες θα συνδεθούν στην υπάρχουσα φύσα που έπαιρνε κατευθείαν από το RCD. (καφέ φύσα πίσω από το RNS-e). Για το μπροστινό κεντρικό θα πρέπει να γίνει η εξής τροποποίηση: Αν παρατηρήσετε το ηλεκτρικά σχέδια του απλού ηχοσυστήματος θα δείτε ότι το κεντρικό μπροστά συνδέεται με το μπροστα δεξί και αριστερό, δεν έχει δικό του σήμα. Θα πρέπει να κοπούν τα 2 καλώδια που φτάνουν στην παλιά φύσα και να συνδεθούν στα νέα καλώδια που έρχονται από τον νέο ενισχυτή. Τέλος για το πίσω sub τα σχέδια δίνουν πιο χοντρό καλώδιο (2,5mm) από το υπάρχων (1,0mm) όποτε θα πρέπει να γίνει νέα καλωδίωση και για αυτό. Στο δια ταύτα τώρα. Από την παλιά φύσα του ενισχυτή θα χρησιμοποιήσουμε τα εξής: Την έξοδο για τα πίσω ηχεία. Την είσοδο remote Tα ρεύματα (+12V και γείωση). Επειδή τα σχέδια για τον BOSE ενισχυτή δίνουν 4,0mm καλώδιο και ο παλιός έχει 2,5mm μαζί με το υπάρχων καλώδιο πέρασα ακόμα ένα 2,5mm μαζί με την υπόλοιπη καλωδίωση μέχρι μπροστα στις ασφάλειες Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα των pins της φύσας του απλού ενισχυτή: Χρειαζόμαστε 6 καλώδια 1,0mm για τα ηχεία μπροστα (4,5 μέτρα το καθένα) Χρειαζόμαστε 1 καλώδιο 5 και μπλενταζ για τα line in (4,5 μέτρα ) Χρειαζόμαστε 1 καλώδιο 2 και μπλεντάζ για το μικρόφωνο μπροστα στη πλαφονιέρα (6,5 μέτρα) Χρειαζόμαστε 2 καλώδια 2,5mm για το έξτρα ρεύμα του ενισχυτή (το 2ο θα γειωθεί κάπου κοντά στον ενισχυτή) (6 μέτρα μέχρι τις ασφάλειες 0,5 μέτρα για την γείωση) Χρειαζόμαστε 2 καλώδια 2,5mm για το sub (2 μετρά το καθένα) Η φύσα μου έγινε έτσι: Στις άλλες άκρες των καλωδίων δεν κάνουμε τίποτα ώστε να μην ενοχλούν στο πέρασμα της καλωδίωσης στο αμάξι. Για να πάρουμε αυτό που χρειαζόμαστε από την φύσα του παλιού ενισχυτή θα πρέπει κανονικά να κόψουμε τα καλώδια που πάνε σε αυτή και να τα συνδέσουμε στη νέα φύσα. Εγώ βρήκα ένα αντάπτορα που κουμπώνει πάνω στην παλιά φύσα και έκανα την δουλειά μου πιο εύκολα και αντιστρέψιμη. Δυστυχώς αυτός ο ανταπορας δεν πουλιέται ούτε έχει κωδικό, τον βρήκα από έναν παλιό εγκέφαλο άνεσης καμένο που είχα από το LEON μου !!! Αυτή είναι η καλωδίωση: (λείπει η καλωδίωση του sub που την εβαλα αργότερα και έχω φωτογραφία) Edited January 1, 2011 by Giannis20vt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariosA4 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 καλή χρονιά φίλε!!! Βλέπω έδωσες ρέστα πάλι, τέλειο DIY:sHa_thumbgoodjob: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 (edited) το διάγραμμα των pins του ενισχυτή της BOSE: Πέρασμα καλωδίωσης Για να περαστεί η καλωδίωση πρέπει να ξηλωθούν τα παρακάτω από το αμάξι: Στο πορτ μπαγκάζ η δεξιά επένδυση Τα πίσω καθίσματα Τα RCD και η μονάδα κλιματισμού Το κεντρικό τούνελ Αφού τα βγάλουμε όλα αυτά προσεκτικά ξεκινάμε απο το ποστ μπαγκάζ. Ευκολα βγαζουμε τον παλιο ενισχυτή και στην θεση του βαζουμε τον νέο. Η βαση που υπάρχει απο τον παλιό ταιριάζει και στον νέο, εχει άλλες τρυπες που μπαίνουν οι νέες βίδες. Μην τον βιδώσετε αμέσως, απλώς βάλτε τον. Πεσαστε το καλώδιο απο την τρύπα πανω δεξιά και και οδηγηστε το από την πλάτη του καθίσματος κάτω. Στερεώστε το καλώδιο παράλληλα με την υπάρχουσα καλωδίωση με tire ups η με την υφασμάτινη ταινία. Τοποθετήστε την νέα καλωδιωση ακολουθόντας την υπάρχουσα γύρω γύρω μέχρι το κεντρικο τουνελ. Το σημείο που πρέπει να μπει η καλωδίωση στο κεντρικό τούνελ ακριβώς στο κέντρο του πίσω καθίσματος είναι λίγο δύσκολο, εγώ χρησιμοποίησα ατσαλίνα και τα κατάφερα Τακτοποιημένη πλέον: Έπειτα τα πράγματα ειναι εύκολα, υπάρχει κανάλι για καλωδιώσεις οπότε το μονο που εχετε να κάνετε είναι να βαλετε την καλωδίωση μέσα μέχρι το κεντρικό ταμπλό μπροστα απο τις ταχύτητες Εκεί κάπου θα χωρίσουν τα καλώδια και θα συνδεθούν στις θέσεις τους Το καλώδιο του ρεύματος θα φύγει αριστερά για τις ασφάλειες. Το καλώδιο του μικροφώνου θα φύγει δεξιά πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού Edited January 1, 2011 by Giannis20vt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinos Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Μπραβο Γιαννη!! Φοβερη δουλεια!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Ολοκλήρωση της καλωδίωσης Στα καλώδια των ηχείων χρησιμοποίησα την καφέ φύσα που είχε το hands free που αγόρασα για να βρω την φύσα του ενισχυτή Για τα Line in κάνουμε το εξής. Απο την παλιά την φύσα κόβουμε τα 3 καλωδιάκια που υπάρχουν ήδη για το line των πίσω ηχείων και του common και τα εννοούμε στη νέα καλωδίωση. Θα χρειαστούμε 2 pin με κωδικό 000979131 που θα μπουν στην φύσα για να πάρουμε και τα line των πίσω ηχείων (θέση 4 για αριστερά και 5 για δεξιά) Το μπλενταζ του line in καλωδίου το γειώνουμε όπου μπορούμε. Εγώ το έβαλα σε μια φύσα που είχε και καλώδιο γείωσης. Από την καφέ φύσα που υπάρχει στην καλωδίωση του αμαξιού θα κόψουμε τα 2 καλώδια του κεντρικού μπροστα ηχείου και θα τα συνδέσουμε στα καλώδια που φέραμε από τον ενισχυτή. Δεν κατάφερα με τίποτα να οδηγήσω νέα καλώδια μέχρι το ηχείο, δεν περνούσαν με τίποτα, Τέλος υπάρχει στο RNS-e στην φύσα Β και στο Pin7 το BOSE pin. Αυτό τα σχέδια λένε οτι πρέπει να γειωθεί όταν υπάρχει το σύστημα της BOSE. Αυτό έκανα και εγώ: Κάντε προσεκτικά τις κολλήσεις και πάντα να ελέγχετε αν έγιναν σωστά. Καλή μόνωση ιδανικά με θερμοσυρικνώμενο καλώδιο. Διπλοελεξτε αν έγιναν όλες οι συνδέσεις στα σημεία που πρέπει. Εγώ χρησιμοποίησα υφασματινη ταινία όμοια με αυτή που έχουν οι υπάρχουσες καλωδιώσεις. Το προτείνω γιατί κάνει καλή δουλειά, μοιάζει εργοστασιακό το αποτέλεσμα και επειδή είναι μαλακή δεν παράγει θόρυβο αν ακουμπά κάπου. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Θα ακολουθησουν και αλλες οδηγίες για την τοποθετηση του μικροφώνου, των ηχειων και του sub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mokasquatrro Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Μπραβο Γιαννη πολυ καλη δουλεια!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akefalos Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Εγραψες παλι Γιαννη! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitris_Kon Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Γιάννη respect φίλε Δημήτρης Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velos Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Μπράβο Γιάννη εξαιρετική δουλειά Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COSTAS S3 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Γιάννη δεν παίζεσαι τέλος Edited January 1, 2011 by COSTAS S3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Καλωδίωση μικροφώνου πλαφονίερας Για να ολοκληρωθεί η καλωδίωση χρειάζεται να περαστεί το καλώδιο (2 και μπλεντάζ) μέχρι την πανω μπροστα πλαφονιέρα Θα πρέπει να βγει το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Οδηγήστε το καλώδιο μέχρι την άκρη δεξιά και απο εκεί προς τα πανω πίσω απο το κάλυμμα της κολώνας του συνοδηγού Εγώ χρειάστηκε να βγάλω και το κάλυμμα αυτό (Α- pillar up) για να μπορέσω να φτάσω το καλώδιο μέχρι την πλαφονιέρα Βγάζουμε και την πλαφονίερα: Φτάνουμε το καλωδιο ως εκει. Τοποθετούμε και το μικρόφωνο πολύ εύκολα στην θέση που υπάρχει: Το μικρόφωνο αυτό δεν έχει κάποια σχέση με το μικρόφωνο του bluetooth hands free, εκείνο είναι άλλο και είναι ανεξάρτητο σε άλλη θέση της πλαφονιέρας Ενώνουμε την φύσα του και είμαστε έτοιμοι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinos Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Γιάννη προβλέπω να γίνεται κάνα DIY στην Θεσσαλονίκη!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Αντικατάσταση - Τοποθέτηση ηχείων Πρέπει να αντικατασταθούν τα ηχεία στις πόρτες (και στις 4). Μάλιστα στις μπροστινές θα αλλαχθούν και τα tweeters ενω στις πίσω παραμένουν τα ίδια. Θα πρέπει να αφαιρεθούν οι ταπετσαρίες σε κάθε πόρτα, πράγμα εύκολο. Απλώς πρέπει να έχετε καινούργια πλαστικά κλιπς γιατί θα σπάσουν κάποια και θα πρέπει να αλλαχθούν. 8E0868243 είναι ο κωδικός τους και το κόστος τους είναι μικρο, κάτω από μισό ευρώ το ένα. Πάρτε καμιά δεκαριά να υπάρχουν. Βγάζουμε την ταπετσαρία: Ξεβιδώνουμε τις 3 βίδες του κάτω μεγάλου ηχείου και το βγάζουμε. Βάζουμε το νέο και το συνδέουμε στην ίδια φύσα Επίσης αλλάζουμε και το tweeter που είναι πάνω, βγαίνει εύκολα αφού είναι κουμπωτό. Βάλτε το καινούργιο και συνδέστε το Αλλάξτε αν έχουν σπάσει τα πλαστικά κλιπς και βάλτε πίσω την ταπετσαρία. Το ίδιο κάντε σε όλες τις πόρτες, στις πίσω τα tweeter δεν αλλάζονται παραμένουν τα ίδια Το μπροστινό κεντρικό ηχείο: Πρέπει να βγει ο αισθητήρας που υπάρχει στο κέντρο μπροστα. Από κάτω του υπάρχει μια βίδα, βγάλτε την και αυτή Θα φτάσετε στο ηχείο, ξεβιδώστε τις 2 βίδες torx που υπάρχουν και βγάλτε το ηχείο. Το νέο ηχείο δεν έχει την ίδια φύσα (τουλάχιστον αυτό που είχα εγώ). Εκεί αυτοσχεδιάστε πως θα το συνδέσετε δίνοντας προσοχή στο + και - . Τοποθετήστε το νέο ηχείο στην θέση του και βάλτε όλα όσα βγάλατε πιο πριν. Θα επαναλάβω ότι δεν μπόρεσα να περάσω νέα καλώδια και χρησιμοποίησα τα ίδια που υπήρχαν. Και φτάνουμε στο sub woofer. Πρέπει να βγουν αρκετά πράγματα: Η πίσω πλάτη του καθίσματος, ουσιαστικά δηλαδή τα πίσω καθίσματα Το πλαστικό πάνω από τα πίσω τζάμι Τα πλαστικά στις πίσω κολώνες (D-pillar up) Η μαύρη επένδυση κάτω από το πίσω τζάμι (rear shelf). Προσοχή, βγάλτε πρώτα την σήτα που έχει πάνω, θα φανούν πολλές βίδες, ξεβιδώστε τες και μετά βγάλτε την αφού αποσυνδέσετε και την φυσα του 3ου στοπ μέσα από το πορτ μπαγκάζ. Όταν βγάλετε και το πίσω ράφι θα δείτε το sub. Ξεβιδώστε τις βίδες που φαίνονται, υπάρχει και μια που θα πρέπει να ξεβιδωθεί μέσα από το πορτ μπαγκαζ. Έτσι θα βγάλετε το sub. Περάστε την νέα καλωδίωση παράλληλα με την παλιά λαο χρησιμοποιήστε την παλιά φύσα για να την βάλετε στην νέα καλωδίωση. Βάλτε το νέο sub, συνδέστε το και ΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΤΕ τα όλα όπως τα βγάλατε. Εγώ προσωπικά τα βρήκα δύσκολα σε αυτό το σημείο αλλά τελικά τα κατάφερα. Αν κάποιος θελήσει να το κάνει πραγματικά ας με ρωτήσει να τον συμβουλέψω. Κάπου εδώ έχει ολοκληρωθεί και η αντικατάσταση των ηχείων. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Κωδικοποίηση Με το VAG COM μπείτε στο [56] - Radio (Analog) Επιλέξτε: Coding 7 Ο 7ψηφιος αριθμός που υπάρχει θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: 0xx?xxx: Sound Characteristic * 0 = Sound Characteristic linear * 1 = Audi A4 (8E) * 2 = Audi A6 (4B) * 3 = Audi A4 Cabriolet (8H) * 4 = Audi TT (8J) * 5 = Audi A3 (8P) * 9 = Sound System Το 4ο ψηφίο από το τέλος θα πρέπει να γίνει από 1 σε 9. ΟΚ και Do it Αν έχετε περάσει και το μικρόφωνο για το autopilot τότε; Επιλέξτε: Adaptation 10 Channel 008: Volume Characteris Γράψτε την τιμη 255 για την αυτοματη ρυθμιση του ηχου. Save και τέλος Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis AmaR Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Είσαι αρχηγός ! Συγχαρητήρια ! Για γράψε και τις εντυπώσεις σου μετά την αλλαγή. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 Είσαι αρχηγός ! Συγχαρητήρια ! Για γράψε και τις εντυπώσεις σου μετά την αλλαγή. Πρώτες εντυπώσεις εδώ : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panthir Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 δεν έχω λόγια..... σε καλωσορίζω λοιπόν στην παρέα του...... BOSE Soundsystem!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariosA4 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 (edited) γιάννη δηλ το ψωνίζουμε και ερχόμαστε για τοποθέτηση? Ειστε ανοικτα και τα Σ/Κ? Edited January 2, 2011 by mariosA4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 (edited) Το ηχοσυστημα που αφορά την εγκατάσταση που περιέγραψα είναι αυτό: Edited January 2, 2011 by Giannis20vt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 γιάννη δηλ το ψωνίζουμε και ερχόμαστε για τοποθέτηση? Ειστε ανοικτα και τα Σ/Κ? Για σένα είμαστε ανοιχτά πάντα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitris_Kon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Για σένα είμαστε ανοιχτά πάντα. Γιάννη τσίμπησα και γω ένα σετάκι κομπλέ για το δικό μου με 300 ευρώ. Θα ακολουθήσω όλες τις οδηγίες σου για να το τοποθετήσω. Κανόνισε κακομοίρη μου, να πάρω καμια φωτιά Θα ανέβω Σαλόνικα να τα σπάσω όλα Δημήτρης Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 Γιάννη τσίμπησα και γω ένα σετάκι κομπλέ για το δικό μου με 300 ευρώ. Θα ακολουθήσω όλες τις οδηγίες σου για να το τοποθετήσω. Κανόνισε κακομοίρη μου, να πάρω καμια φωτιά Θα ανέβω Σαλόνικα να τα σπάσω όλα Δημήτρης Καλά έκανες... αφού δεν φοβήθηκες από τις φωτογραφίες μου το λέει η καρδούλα σου Ότι θέλεις, τώρα που τα έχω φρέσκα, ρώτα. Με καλωδίωση τι έκανες; Αν θελεις δωσε μου το λινκ να δω τι ακριβως πηρες... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitris_Kon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Καλά έκανες... αφού δεν φοβήθηκες από τις φωτογραφίες μου το λέει η καρδούλα σου Ότι θέλεις, τώρα που τα έχω φρέσκα, ρώτα. Με καλωδίωση τι έκανες; Αν θελεις δωσε μου το λινκ να δω τι ακριβως πηρες... Δεν φοβάμαι τίποτα φίλε! Και κωδικοποίηση μου έχεις κομπλέ - τι άλλο θέλω δλδ.. Δημήτρης Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giannis20vt Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 Δεν φοβάμαι τίποτα φίλε! Και κωδικοποίηση μου έχεις κομπλέ - τι άλλο θέλω δλδ.. Δημήτρης Το ξήλωμα... άλλα εσύ είσαι πλέον βετεράνος σε αυτά τα θέματα. Καλή επιτυχία Δημήτρη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.