Jump to content

DIY: Τοποθετηση ηχοσυστηματος BOSE σε Α4 b6 Limo


Recommended Posts

Δεν φοβάμαι τίποτα φίλε! Και κωδικοποίηση μου έχεις κομπλέ - τι άλλο θέλω δλδ..

 

Δημήτρης

 

Επειδή εσυ μου πέφτεις πιο κοντά βλέπω να σε προτιμάω Μητσάρα. Στο γιαννη θα ανέβω για πιστοποίηση ΙSO :sHa_sarcasticlol:

Link to comment
Share on other sites

Επειδή εσυ μου πέφτεις πιο κοντά βλέπω να σε προτιμάω Μητσάρα. Στο γιαννη θα ανέβω για πιστοποίηση ΙSO :sHa_sarcasticlol:

 

Παααααλι ρε Μαρίνο αγγαρεία? :sFun_nahnahna3::new_iloveyou:

 

 

 

Δημήτρης

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Γιάννη εάν και έχουν περάσει περίπου 10χρονια από την τοποθέτηση θα σου κάνω μια ερώτηση εδώ... 

Εαν δεν βάλει κάποιος το ακουστικό για το auto volume θα έχει κάποιο θέμα με την εγκατάσταση ή παίζει κανονικά και χωρίς αυτό; 

Επίσης, με το απλό radio CD (symphony) μπορούν να παίζουν τα bose; 

Edited by S3-Nick
Link to comment
Share on other sites

Μετά απο αρκετό ψάξιμο (έτσι και αλλιώς κλεισμένοι στο σπίτι υπάρχει αρκετός χρόνος για ψάξιμο), βρήκα ένα σετάκι ολοκληρωμένο bose από Α4 Β7 σε δελεαστική τιμή και το χτύπησα...

Επίσης, ψάχνοντας το εργοστασιακό booklet από το ραδιο chorus που φορούσε αρχικά το αμάξι (ναι...αυτό με την είσοδο για κασσέτα), βρήκα ότι όλες οι πηγές που φορούσε το Α4 είναι εν δυνάμει BOSE πηγές μιας και την διαφορά την κάνουν τα ηχειά και ο ενισχυτής!

Το μόνο που δεν έχω καταλήξει ακόμη εαν χρειάζεται ή όχι είναι το ακουστικό για το autovolume...ξέρει κανείς από αυτούς που ασχολήθηκαν?

 

υ.γ. Το diy του Γιάννη είναι τρομερό...τα μόνα λαθάκια που βρήκα είναι όσον αφορά τον κωδικό του ενισχυτή bose καθώς και αναφορικά με τα tweeter....ο σωστος κωδικός του ενισχυτή για τα Α4 Β6 και Β7 saloon ειναι 8Ε5 035 223C και αναφορικά με τα tweeter το bose σύστημα έχει τα ίδια tweeter με το απλό στις μπροστά πόρτες και διαφορετικά στα πίσω (δηλαδή αυτό που αναφέρει στο αρχικό post ισχύει το αντίθετο)

Link to comment
Share on other sites

Χρόνια Πολλά σε όλους!!!! Κατ'αρχάς για άλλη μια φορά πολλά συγχαρητήρια στον Γιάννη για το DIY... Ειλικρινά ασχολούμαι πολλά χρόνια ερασιτεχνικά με καλωδιώσεις και έχω κάνει πολλές ηλεκτρολογικές μετατροπές στα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου καθώς και σε αυτοκίνητα φίλων αλλά βγάζω το καπέλο στον Γιάννη και σε όποιον το επιχειρήσει (Νίκο αναφέρομαι και σε σένα φυσικά)... Θέλει πολύ δουλειά και υπομονή... Για την διευκόλυνσή μου έχω αγοράσει εδώ και χρόνια ένα εργαλείο σαν το παρακάτω...

 

 

 

Καλή παραλαβή και καλή δύναμη λοιπόν!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστω!! Το DIY του Γιαννη αποτέλεσε το ευαγγέλιο για να ξεκινήσω να ψάχνω όλα όσα απαιτούνται για την εγκατάσταση...το λύσιμο για κάποιον που έχει ασχοληθεί έστω και λιγάκι είναι εύκολο πιστεύω, το δύσκολο στην υπόθεση ειναι η καλωδίωση και σε αυτό το κομμάτι ο Γιάννης είναι κατατοπιστικότατος!!

Link to comment
Share on other sites

 

52 minutes ago, georgio3gr said:

 Για την διευκόλυνσή μου έχω αγοράσει εδώ και χρόνια ένα εργαλείο σαν το παρακάτω...

 

Για δώσε ορισμένες πληροφορίες για το εν λόγω εργαλειο...από πού το πήρες?

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα στην παρεα, ειμαι εδω για να απαντησω.

Πραγματικά το εγχείρημα ηταν δυσκολο και ηθελε πολυ προετοιμασία. Αφού όταν ξεκίνησα να "μαδάω" το αμάξι για λιγο το ειχα μετανιώσει. Μετα την εγκατάσταση, η διαφορά ηταν πολύ μεγάλη. Να σας πω και την αμαρτία μου, αυτο που μου λειπει πιο πολύ απο το AUDI ειναι ο ήχος !!!

 

Νικο αναφέρεσαι στο μικρόφωνο που μπαινει στην πλαφονιέρα προφανώς. Πιθανον να δουλευει χωρις αυτο, μιας και αν θυμαμαι καλά, υπάρχει και ρυθμιση για αυτό, οποτε μπορεις να εχεις απενεργοποιημενη αυτη τη δυνατότητα. Παντως κι αυτο συνεισφέρει πολύ στον ήχο, μιας και δεν χρειάζεται να αυξομειωνεις τον ήχο αν σταματα σε φαναρι κτλ.

Επίσης σχετικά με τον ενισχυτή, υπάρχουν δύο ενισχυτες bose.  Δεν θυμαμαι τις διαφορές τους.

 

 

Edited by Giannis20vt
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Να ευχαριστήσω τον Γιάννη και από εδω γιατι σε pm με βοήθησε αρκετα... 

 

Το μόνο θεματακια που δεν έχω ακόμη 100% ξεκαθαρίσει είναι πως ακριβώς συνδέω το καλώδιο του μπλενταζ... Ξέρει κανείς που να ασχολείται να μας πει την γνωμη του; Στο σχέδιο δείχνει απλά ένα καλώδιο να "τρέχει" παράλληλα με τα καλώδια σήματος και να συνδέεται σε ένα σημείο σε κάποια γείωση του αυτοκινήτου... Από την άλλη πλευρά το καλώδιο απλά είναι στον "αέρα"; 

Link to comment
Share on other sites

10 ώρες πριν, S3-Nick είπε

 

 

Για δώσε ορισμένες πληροφορίες για το εν λόγω εργαλειο...από πού το πήρες?

 

Από amazon το είχα παραγγείλει ως "car cable removal tool" αλλά για κάποιο λόγο δεν βρίσκω το συγκεκριμμενο πάρα μόνο άλλα παραπλήσια... Μου έχει λύσει τα χέρια αφού τα pin από τις φισες βγαίνουν για πλάκα... 

 

Νίκο σε ποιο σχεδιάγραμμα αναφέρεσαι και ποιο ακριβώς καλώδιο μήπως μπορώ να βοηθήσω... 

Αν αναφέρεσαι στο καλώδιο που από την μία πάει σε γείωση 346 και από την άλλη πηγαίνει προς τα 6 καλώδια και φαίνεται σαν να είναι στον αερα, αν δεν κάνω σοβαρό λάθος κανονικά δεν πρόκειται για καλώδιο αλλά για συρματακια με μόνωση τα οποία τυλίγουν τα καλώδια των γραμμών ήχου για να απορροφούν τα παράσιτα του ρεύματος στον ήχο. Οπότε επί της ουσίας, από το pin 8 (signal earth) της Τ12m φισας του rnse, τραβάς ένα καλώδιο μονωτη έως το pin 7 (line output- ground) της 32πινης φισας του ενισχυτή, το οποίο καλώδιο παράλληλα το γειώνεις σε αλλη καλωδιωση (σε κάποιο καλώδιο γείωσης που οδηγεί στο σασί -  346) ή απευθείας στο σασί... Το καλώδιο μονωτης θα πρέπει να τρέχει παράλληλα και να είναι τυλιγμενο στα καλώδια-lines ήχου και ρεύματος από την μονάδα προς τον ενισχυτή... μπλεντάζ είναι τα χρυσά συρματάκια...

thumb_fprod_12149_471x352_1400745290_0.j

ισως χρειαστείς και το παρακάτω διάγραμμα για βοήθεια...

 

https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/vehicle_electrics/communication/infotainment/navigation_system_rns-e/connectors_on__navigation_system_with_cd_drive_control_unit_j401/

Edited by georgio3gr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κάτι τέτοιο κάνει; 

 

https://www.megawatt.com.gr/index.php?act=viewProd&productId=988

 

Είναι 5x0.75 αν και στο σχεδιάγραμμα για τα line in έχει καλώδιο 0.35 (4 line in για τα τέσσερα ηχεία και ένα για γείωση οπότε 5 στο συνολο). ..βεβαια δεν βρίσκω μικρότερης διατομής μπλενταρισμενο καλώδιο... 

Link to comment
Share on other sites

Το εργοστάσιο πάντα φροντίζει οι καλωδιώσεις να υπερβαίνουν το μέγιστο θερμικό φορτίο που μπορεί να σηκώσει ένα κύκλωμα, εν προκειμένω, το σήμα που στέλνει η μοναδα στον ενισχυτή δεν έχει μεγάλο θερμικό φορτίο. Αντιθέτως η έξοδος από τον ενισχυτή προς τα φορτία φέρει μεγάλο θερμικό φορτίο, γι'αυτο και όπως μπορείς να δεις στο διάγραμμα χρησιμοποιουν καλώδια διατομής 1mm... Θα μπορούσαν ανετα να χρησιμοποιήσουν πιο χοντρά καλώδια αλλά έχουν να σκεφτούν άλλους δύο παράγοντες... Ο ένας η αύξηση του συνολικού βάρους του οχήματος (όσο και αν φαίνεται αστείο) και δεύτερο και βασικοτερο το κόστος παραγωγής (αρκεί να σκεφτείς πόσα μέτρα καλώδια χρειάζεται ένα αμάξι, να δεις την διαφορά τιμής του 0.35 με το 0.75 ανα μέτρο και την ετήσια παραγωγή οχημάτων) ... Επί της ουσιας, δεν έχεις προβλημα να χρησιμοποιήσεις πιο χοντρά καλώδια απλά αν δεις καλά το σχεδιάγραμμα, το μπλενταζ τραβάει τα παράσιτα και από το καλώδιο που συνδέεται στο pin13 της T16j φισας, που είναι το διακοπτόμενο +12ν από το RNS προς τον ενισχυτή και το οποίο είναι διατομής 1mm...

 

Υ. Γ. : να με συγχωρέσετε αν τυχόν ο όρος "θερμικό φορτίο" είναι λαθος αλλά δεν είμαι ηλεκτρολόγος ή ηλεκτρονικός όμως πιστευω να έγινα κατανοητός... 

Edited by georgio3gr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπον...σήμερα έφτασε στα χέρια μου η πλεξούδα από τον αμάξι δότη και περιμενώ σιγά σιγά και τα υπόλοιπα πράγματα...οι πρώτες μου παρατηρήσεις ειναι οι κάτωθι:

 

1. Τα 5 καλώδια σήματος (4 line in των ηχειων και 1 line in της γείωσης) "τρεχουν" σε ένα ξεχωριστό μπλενταρισμένο καλώδιο 6x0.35 οπότε θα χρησιμοποιήσω αυτό το καλώδιο και θα γειώσω το έξτρα καλωδιάκι όπου μπορέσω πάνω στην φύσα.

 

2. Το ηλεκτρικό σχεδιάγραμμα επιβεβαιώθηκε κατά 99% ως προς τις διατομές και την χρωματική κωδικοποίηση εκτός δύο περιπτώσεων που θα αναφέρω στην συνέχεια.

 

3. Το pinout σχεδιάγραμμα του bose ενισχυτή έχει δύο λαθάκια, από τα οποία το ένα είναι εύκολο ενώ το δέυτερο θέλει ψάξιμο...το πρώτο αφορά τα pins Νο 13 και 14, τα οποία έχουν αποτυπωθεί αντίθετα (το σωστό, το οποίο επιβεβαιώνεται και από το λεπτομερέστερο σχεδιάγραμμα το παρουσιάζω στη συνέχεια) και το δεύτερο και σοβαρότερο αφορά το pin Νο24, το οποίο αν και υπάρχει καλώδιο το οποίο ξεκινά από την καλωδίωση από το εν λόγω pin και φτάνει μέχρι πίσω από την πηγή, δεν παρουσιάζεται ούτε στο ηλεκτρικό σχεδιάγραμμα, ούτε στο pinout του ενισχυτή...τι μπορεί να ισχύει με αυτό το καλώδιο?

 

EDIT:  Για το Pin No24 βρήκα σε ένα αρχείο που μου έστειλε ο Γιάννης το παρακάτω: DSP coding (open: internal microphone active - connected to Pin6: internal microphone deactivated) from (MJ04). Καταλαβαίνει κάποιος τι να εννοεί ο ποιητής εδώ? MJ04 είναι κάποια φύσα?

 

Ορίστε το ΟΕΜ μπλενταρισμένο καλώδιο:

 

S26SLY4.jpg

 

Αυτό είναι το σωστό bose pinout:

 

iAnPnk4.jpg

 

 

Αυτή είναι η πλεξούδα:

 

fKNqYRG.jpg

 

ubEOuUQ.jpg

 

Edited by S3-Nick
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επίσης, μπορεί κάποιος Γερμανομαθείς να μου μεταφράσει το παρακάτω, μιας και με το Google Translate δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς εννοεί??

 

Für die Deaktivierung des Audiopiloten empfiehlt es sich beide Kabel aus dem Stecker herauszuführen
und über einen Schalter zu führen

Link to comment
Share on other sites

Τελικά, μετά από πολύ ψάξιμο βρήκα ότι είχε εκδοθεί Technical Bulletin με αριθμό 04-17 από την Audi, το οποίο αφορούσε προβλήματα με το Audio Pilot της BOSE και συγκεκριμένα παρατηρήσεις για περίεργες αυξομειώσεις του ήχου λόγω του εν λόγω συστήματος! Η οδηγία της audi ήταν να γεφυρωθεί το Pin No24 με το Ριn Νο6 έτσι ώστε να απενεργοποιηθεί η λειτουργία Audio Pilot του BOSE ενισχυτή, οπότε να σταματήσει το μικροφωνο του ενισχυτή να επηρεάζει την αυξομείωση του ήχου. Bέβαια το που συνδέεται το Pin No24 σε κανονικές συνθηκες δεν αναφέρεται πουθενα, αν και υπάρχει κανονικά καλώδιο στο εν λόγω slot της φυσας του ενισχυτή.

 

Για όποιον θέλει έχω βρεί και το εν λόγω pdf του Technical Bulletin.

Edited by S3-Nick
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει Νίκο έτοιμη καλωδίωση Bose? Εννοώ ξεχωριστή από την κυρία καλωδίωση του αυτοκινήτου.. Μπράβο σου πάντως για το ψάξιμο... 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, georgio3gr said:

Υπάρχει Νίκο έτοιμη καλωδίωση Bose? Εννοώ ξεχωριστή από την κυρία καλωδίωση του αυτοκινήτου.. Μπράβο σου πάντως για το ψάξιμο... 

 

Δεν υπάρχει ξεχωριστή καλωδίωση με την έννοια της ανεξάρτητης καλωδίωσης αλλά σε αμάξια με bose υπάρχει η δική του "bose" καλωδίωση που ενσωματώνει με την υπόλοιπη καλωδίωση του αυτοκινήτου και είναι αρκετά διαφορετική από την non bose, όσον αφορά το ηχοσυστημα... Εγώ είμαι τυχερός ή αρκετά υπομονετικός και βρήκα αμάξι για σπάσιμο που φορούσε bose ώστε να αποτελέσει το αμάξι δότη άρα μπόρεσα να επιβεβαιώσω κάποιες διατομές, χρωματική κωδικοποίηση καλωδιων όπως επισης και να γλυτώσω την προμήθεια φυσας, pin, καλωδιων κτλ.... 

Θέλει αρκετή δουλίτσα και πάλι, μιας και θα ακολουθήσω το παράδειγμα του Γιάννη με νέα φυσά που θα ενώνεται με τον non bose ενισχυτη και όσο το δυνατόν λιγότερες επεμβάσεις στην ΟΕΜ καλωδίωση, καθώς επίσης και το ξήλωμα παραμένει το ίδιο, απλά γλίτωσα κάποια πρωτογενή δουλειά με την εύρεση της bose φυσας και καλωδίωσης, όπου εχω την τύχη να  μου παρέχει την εργοστασιακή ποιότητα. 

Edited by S3-Nick
Link to comment
Share on other sites

Κατάλαβα. Κάτι αντίστοιχο έκανα εγώ με καλωδίωση για θερμαινόμενα καθίσματα. Βρήκα κομπλέ εσωτερική καλωδίωση και ξεχώρισα μόνο την καλωδίωση για τα θερμαινόμενα... Τώρα μένει και να την περάσω... ???

Υ. Γ. : παρεμπιπτόντως αν βρίσκονται σε κανέναν σχεδιαγραμματα για τα θερμαινόμενα (pinout πιο πολύ με ενδιαφέρει από τις πράσινες φισες), καλοδεχουμενα 

Edited by georgio3gr
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 3/29/2020 at 11:24 PM, S3-Nick said:

Τελικά, μετά από πολύ ψάξιμο βρήκα ότι είχε εκδοθεί Technical Bulletin με αριθμό 04-17 από την Audi, το οποίο αφορούσε προβλήματα με το Audio Pilot της BOSE και συγκεκριμένα παρατηρήσεις για περίεργες αυξομειώσεις του ήχου λόγω του εν λόγω συστήματος! Η οδηγία της audi ήταν να γεφυρωθεί το Pin No24 με το Ριn Νο6 έτσι ώστε να απενεργοποιηθεί η λειτουργία Audio Pilot του BOSE ενισχυτή, οπότε να σταματήσει το μικροφωνο του ενισχυτή να επηρεάζει την αυξομείωση του ήχου. Bέβαια το που συνδέεται το Pin No24 σε κανονικές συνθηκες δεν αναφέρεται πουθενα, αν και υπάρχει κανονικά καλώδιο στο εν λόγω slot της φυσας του ενισχυτή.

 

Για όποιον θέλει έχω βρεί και το εν λόγω pdf του Technical Bulletin.

Από τη μεριά του ενισχυτή ή στο RNS;

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, timos said:

Από τη μεριά του ενισχυτή ή στο RNS;

 To bulletin έχει φωτογραφίες και οδηγίες από την διαδικασία και δείχνει το γεφυρωμα να γίνεται στην πλευρά του ενισχυτη... 

 

Βέβαια δεν έχω βρει πουθενά που καταλήγει το καλώδιο που ξεκινά από το pin 24 του ενισχυτή! Δεν υπάρχει σε κανένα ηλεκτρολογικο σχέδιο, αν και υπάρχει κανονικά σε πολλά αμάξια, όπως πχ στο αμάξι δότη που πήρα εγώ την πλεξούδα μου. Εγώ έχω κάνει ήδη την διαδικασία της γεφύρωσης στην πλεξούδα που έχω φτιάξει ώστε να απενεργοποιησω το Audiopilot... 

Edited by S3-Nick
Link to comment
Share on other sites

Λόγω έλλειψης χρόνου, προσπαθω να προχωράω σιγά - σιγά το project...Αν και ξεκίνησα δυναμικά και εχω ήδη μαζέψει όλα όσα χρειάζονται για την υλοποίηση (μαζί με ένα rns-e που προέκυψε στην πορεία...??), δεν έχω βρει ακόμη τον χρονο για να το ολοκληρώσω! Το μόνο που μου μένει είναι να λύσω το αμάξι και να περάσω τα πράγματα πάνω. Έχω καταλήξει στο πως θα γίνουν οι συνδέσεις και εαν εξαιρέσεις το κομμάτι της έξτρα παροχής ρέυματος (έξτρα 2,5mm καλώδιο μιας και το εργοστασιακό για bose είναι 4mm σε σχέση με το 2,5mm του απλού ηχοσυστήματος) όλες οι υπόλοιπες συνδέσεις στην εργοστασιακή καλωδίωση θα γίνουν με φύσες, οι οποίες μπορούν να βγούν ξανα όποτε το θελήσω και να μπουν πχ και σε άλλο αμάξι...

 

Ορίστε και μερικές φωτογραφίες από τα μέχρι τώρα έτοιμα κομμάτια του project...

 

Αρχικά έχουμε την φύσα από εργοστασιακό απλό ενισχυτή...χρειάστηκε να αγοράσω έναν απλό ενισχυτή (κόστισε περίπου 20 ευρώ από το ebay) και στην συνεχεια τον διέλυσα και κράτησα την φύσα, ώστε να κουμπώσω στην εργοστασιακή καλωδίωση και να πάρω κάποια σήματα από εκεί.

IMG-20200611-003642.jpg

 

IMG-20200611-003652.jpg

 

 

Στην συνέχεια έχω το κομμάτι της καλωδίωσης που θα κουμπώσει στον νέο ενισχυτή...δεν μπορώ να φτιάξω και το εμπρός κομμάτι έξω από το αυτοκίνητο γιατί δεν θα μπορεί να περάσει από ένα στενό σημείο που υπάρχει στη μεσαία κονσόλα, οπότε είναι μονόδρομος να περάσει έτσι και στην συνέχεια να γίνει η σύνδεση με το εμπρός κομμάτι. Το κόκκινο και το καφέ καλώδιο είναι η έξτρα καλωδίωση για ρευμα και γείωση, όπως προανέφερα.

 

IMG-20200613-213808.jpg

 

 

Το κομμάτι που θα κουμπώσει στην καλωδίωση του μαμα ενισχυτή...

 

IMG-20200613-213822.jpg

 

Το κομμάτι που θα κουμπώσει στον Sub woofer...

 

IMG-20200613-213827.jpg

 

Και, τέλος, τα καλώδια τα οποία οδηγούνται εμπρός και θα συνδεθούν με τις αντίστοιχες φύσες, αφού περάστούν στο αμάξι, λόγω τις ιδιαιτερότητας που ανέφερα πιο πάνω. Αυτά είναι τα καλωδια των εμπρός ηχείων και του μεσαίου, το καλώδιο remote και τα καλώδια που δίνουν το σήμα από την πηγή στον ενισχυτή (line out για κάθε ηχείο)...

 

IMG-20200613-213835.jpg

 

 

Το καλώδιο της παροχής πως λέτε να το δρομολογήσω? Μαζί με τα υπόλοιπα καλώδια ή σε ξεχωριστή διαδρομή? Το έβαλα έτσι ξεχωριστά από τα υπόλοιπα και όχι μαζί με τα άλλα, όπως έκανε ο Γιάννης, για να μπορώ να έχω την επιλογή. Βέβαια, ο Γιάννης που το πέρασε μαζί με τα υπόλοιπα δεν είχε κάποια παρεμβολή....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/3/2020 at 7:33 PM, S3-Nick said:

 To bulletin έχει φωτογραφίες και οδηγίες από την διαδικασία και δείχνει το γεφυρωμα να γίνεται στην πλευρά του ενισχυτη... 

 

Βέβαια δεν έχω βρει πουθενά που καταλήγει το καλώδιο που ξεκινά από το pin 24 του ενισχυτή! Δεν υπάρχει σε κανένα ηλεκτρολογικο σχέδιο, αν και υπάρχει κανονικά σε πολλά αμάξια, όπως πχ στο αμάξι δότη που πήρα εγώ την πλεξούδα μου. Εγώ έχω κάνει ήδη την διαδικασία της γεφύρωσης στην πλεξούδα που έχω φτιάξει ώστε να απενεργοποιησω το Audiopilot... 

Έχω κάνει 2 χρόνια τώρα την εγκατάσταση της Bose στο Α4 μου και πράγματι στο pin 24 του ενισχυτή δεν συνδέεται κάτι τουλάχιστον από τα diy που έχω δει. Τώρα εφόσον εσυ έχεις αγοράσει πλεξούδα δεν φαίνεται που καταλήγει η συγκεκριμένη επαφή; Θέλω να πω  δεν έχει για παράδειγμα το ίδιο μήκος που έχει και το καλώδιο με τα line in που αμέσως αμέσως σε βάζει σε σκέψη ότι πηγαίνει στο rns-e?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, timos said:

Έχω κάνει 2 χρόνια τώρα την εγκατάσταση της Bose στο Α4 μου και πράγματι στο pin 24 του ενισχυτή δεν συνδέεται κάτι τουλάχιστον από τα diy που έχω δει. Τώρα εφόσον εσυ έχεις αγοράσει πλεξούδα δεν φαίνεται που καταλήγει η συγκεκριμένη επαφή; Θέλω να πω  δεν έχει για παράδειγμα το ίδιο μήκος που έχει και το καλώδιο με τα line in που αμέσως αμέσως σε βάζει σε σκέψη ότι πηγαίνει στο rns-e?

 

 

Την καλωδίωση την έβγαλα από άλλο audi a4 b7, το οποίο διέθετε bose... Για να βγει έπρεπε να κοπεί σε κάποιο σημείο μιας και όπως έγραψα και σε προηγούμενα post για να βγει από το αμάξι πρέπει να περάσει από ένα στενό σημείο της μεσαίας κονσόλας και δεν μπορεί να περάσει με τις φυσες... Εκτός αυτού, η καλωδίωση του bose, σε αμάξια που την έχουν από το εργοστασιο, είναι ενσωματωμένη με την υπόλοιπη καλωδιωση και δεν είναι ξεχωριστή ώστε να μπορείς να δεις κάθε καλωδιάκι που τερματίζει... Πάντως για την ιστορία το καλώδιο του pin24 έφτανε μέχρι εμπρός αλλά δεν ξέρω που τερμάτιζε... 

Edited by S3-Nick
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καλημέρα στην παρέα!! Τις τελευταίες 4 μέρες ασχολήθηκα τον ελεύθερο χρόνο μου για την υλοποίηση του project... Δεν έχω ολοκληρώσει ακόμη το δέσιμο του εσωτερικού αλλά ολοκλήρωσα το κομμάτι της εγκατάστασης! Όπως είχε γράψει και ο Γιάννης στα αρχικά posts, είναι πολύ το λύσιμο και πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να το μετανιώνει.... ?

Θα ακολουθήσουν φωτογραφίες και εντυπώσεις μόλις ολοκληρώσω και το δέσιμο του αυτοκινήτου μιας και μένει να βάλω πίσω τις ταπετσαρίες των θυρών, τις επενδύσεις των κολώνων δεξιά αριστερά, το ντουλαπάκι, τις πίσω θέσεις και όλες τις δεξιά ταπετσαρίες του πορτ παγκαζ! Βασικά, εκτός του ουρανού και των εμπρός καθισμάτων, όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα του εσωτερικού λύνονται!! 

 

Μέχρι στιγμής συνάντησα μόνο 3 αναποδιές στην πορεία της εγκαταστασης... Αρχικά, το μεσαίο ηχειάκι στο δικό μου αμαξι κουμπωνε στην πλεξούδα με φυσά και όχι όπως φαίνεται σε όλα τα diy με απλους ακροδέκτες, οπότε έπρεπε να κάνω δύο νέες συνδέσεις στον πολύ περιορισμένο χώρο που βρίσκεται εκεί μπροστά!

Δεύτερο θέμα ήταν η διέλευση της πλεξούδας μπροστά, όπου για να μπορέσω να περάσω την νέα πλεξούδα από τις εργοστασιακές θέσεις στη κεντρική κονσόλα, μου έβγαλε την πίστη!!

Τέλος, αν και σύνδεσα την έξτρα παροχή των 2.5mm2 για να συμβαδιζω με τα εργοστασιακά διαγράμματα, τα οποία αναφέρουν ότι το bose έχει παροχικο καλώδιο των 4mm2 (άρα δύο 2.5mm2 καλώδια ώστε να είμαι κοντα στο 4mm2 των εργοστσιακων διαγραμματων), μου έβγαλε υπερβολικό θόρυβο στα ηχεία, αν και τα καλώδια σήματος τρέχουν εντός του εργοστασιακoυ μπλενταρισμενου καλωδίου. Τελικά, το αποσύνδεσα και έκανα δοκιμές χωρίς το έξτρα παροχικο καλωδιο και το σύστημα έπαιζε κανονικά χωρίς καποιο πρόβλημα...

Με δικούς μου υπολογισμούς πάντως και δεδομένου ότι και στις δύο περιπτώσεις (bose και non-bose) η ασφάλεια είναι η ίδια (20Α στην θέση 39 της ασφαλειοθηκης)  και τα Volts κυμαίνονται από 12 έως 14V, έχουμε max δυναμικότητα από 240 έως 280Watt, δυναμικότητα που υπερβαίνει τα 215watt του bose συστήματος! 

Αυτά τα ολίγα για αρχή και θα επανέλθω και με φωτογραφίες! 

Edited by S3-Nick
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Λοιπον...ευκαιρία να τελείωσω και εδώ αυτό που ξεκίνησα να γράφω εδώ και καιρό και απλά δεν είχα τον χρόνο να ολοκληρώσω! Θα ξεκινήσω ευχαριστώντας τον Γιάννη, ο οποίος ξεκίνησε το αρχικό post, και τον οποίο διαβάζοντας παλιότερα πίστευα ότι το να ξεκινήσεις ένα τέτοιο εγχείρημα ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο! Όταν έστειλα στον Γιάννη μου απάντησε πρόθυμα ορισμένες απορίες και μου έστειλε ότι υλικό είχε ώστε να με υποβοηθήσουν στο diy...

 

Θα συνεχίσω συνοψίζοντας με τα τελευταία post, τα οποία έκανα όλο αυτό τον καιρό, ώστε να είναι μαζεμένα όλα εδώ μέσα. Δεν θα μπω σε πολλές λεπτομέρειες στα τεχνικά σημεία της κατασκευής της καλωδίωσης μιας και τα έχω καλύψει ανα καιρούς, ενώ και τα σχέδια του Γιάννη είναι λεπτομερέστατα.

 

Θα ξεκινήσω με το post της εύρεσης της καλωδίωσης από αμάξι δότη καθώς και τις πρώτες διαφορές που παρατήρησα διαβάζοντας το αρχικό diy του Γιάννη, καθώς και αρκετά άλλα diy σε διάφορα ξένα forum:

 

 

 Στη συνέχεια, έχω το post σχετικά με την κατασκευή και την ολοκλήρωση της δικής μου καλωδίωσης:

 

 

Οπότε, φτάνουμε στο πραγματικά δύσκολο σημείο της υλοποίησης του project, το οποίο απαιτεί να λυθεί σχεδόν όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου! Όπως έγραψα και σε παλιότερο post, έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να αναρωτιέται γιατί το ξεκίνησα!! To κιτάκι που αγόρασα μέσω ebay ήταν το παρακατω και περιελάμβανε τα πάντα:

 

AUDI-A4-B7-SALOON-S-LINE.jpg

 

Αρχικά ξεκίνησα με το κεντρικό ηχείο, το οποίο δεν με πολυπαίδεψε, εκτός του γεγονότος ότι κουμπωνε στην πλεξούδα με φυσά και όχι όπως φαίνεται σε όλα τα diy με απλους ακροδέκτες, οπότε έπρεπε να κάνω δύο νέες συνδέσεις στον πολύ περιορισμένο χώρο που βρίσκεται εκεί μπροστά! 

 

IMG-20200917-134338.jpg

IMG-20200917-134318.jpg

 

Ακολούθησε το ξήλωμα όλων των ταπετσαριών των θυρών, το ξήλωμα όλων των ταπετσαριών στο δεξί μέρος του πορτ παγκάζ (εκεί που τοποθετείται ο ενισχυτής), βγάλσιμο των πίσω καθισμάτων, βγάλσιμο των δύο πίσω c-pillar, βγάλσιμο της εταζέρας, βγάλσιμο του πλαστικού κάτω από το τιμόνι, βγάλσιμο το ντουλαπάκι και, τέλος, βγάλσιμο της κεντρικης κονσόλας...αυτά τα ολίγα!


Να σημειώσω ότι στοχος μου ήταν να φτιαχτούν σε όλα τα σημεία που θα συνδεθεί η νέα καλωδίωση νέες φύσες και να αποφύγω ή να ελαχιστοποιήσω τις κολλήσεις ή ενώσεις. Αυτό το κατάφερα παντού μιας και η νέα πλεξούδα κουμπώνει παντού στην εργοστασιακή πλεξούδα με φύσες. Επίσης, αν και ξεκίνησα κάνωντας κολλήσεις με κολλητήρι και καλάι, ειδικότερα στο κομμάτι της πλεξούδας που έφτιαξα στο σπίτι, πρίν τοποθετηθεί στο αμάξι, κατέληξα να κάνω τις υπόλοιπες ενώσεις με μούφες ή crimps, διότι παρατήρησα ότι ήδη στην εργοστασιακή πλεξούδα όλες οι ενώσεις από το εργοστάσιο είναι με αυτόν τον τρόπο ενώ, επιπλέον, σε αναζητήσεις που εκανα στο ίντερνετ αναφέρει πολλα πλεονεκτήματα του crimping over to soldering και για όποιον θέλει να το ψάξει μπορώ να του πώ και περισσότερες πληροφορίες. Τέλος, ήταν πολύ πιο εύκολο και για εμένα να κάνω τις υπόλοιπες συνδέσεις με αυτόν τον τρόπο!

 

Το εσωτερικό λυμένο, περιμένοντας την εγκατάσταση της νέας καλωδίωσης...

 

IMG-20200919-172746.jpg

 

IMG-20200919-172358.jpg

 

Η νέα πλεξούδα στο εργοστασιακό κανάλι (είναι αυτή που φαίνεται στο κάτω μέρος με υφασματοταινια) και η έξτρα παροχή στο επάνω κανάλι, η οποία όπως έγραψα δεν χρησιμοποιήθηκε τελικά διότι έβγαζε θόρυβο, όταν συνδέθηκε.

 

IMG-20200919-183902.jpg

 

Το πισω μέρος λυμένο, εν αναμονή του νέου subwoofer και της νέας καλωδίωσης....

 

IMG-20200918-114153.jpg

 

IMG-20200918-114149.jpg

 

Η έξτρα γείωση, η οποία τοποθετήθηκε κοντά στον ενισχυτή, σε ήδη υπάρχουσα θέση εργοστασιακής γείωσης...

 

IMG-20200918-154003.jpg 

 

 

Edited by S3-Nick
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.