Jump to content

Μπουζί σε TFSI


Kavouras

Recommended Posts

Ποιά μπουζί είναι τα καλύτερα?

Αξίζει να χρησιμοποιούμε της αντιπροσωπείας? Ή μήπως υπάρχουν καλύτερης ποιότητας? Κι αν ναι, ποιά είναι αυτά?

 

Τέλος, ακούμε πολλές φορές ότι τα "τάδε" είναι 1-2 ή και παραπάνω βαθμούς ψυχρότερα. Τι εννοούμε? Και τι κερδίζουμε με τα ψυχρότερα μπουζί?

Link to comment
Share on other sites

Καταρχην οι αυτοκινητοβιομηχανιες προμηθευονται μπουζι απο αλλους κατασκευαστες για ευνοητους λογους.Στην αγορα εχουμε αρκετες γνωστες εταιρειες bosch,ngk,denso κτλ κτλ.Οπου συνηθως για τον καθε τυπο μπουζι υπαρχουν και παρεμφερη νουμερα απο την καθε εταιρεια.

Ενας απλος παραλληλισμος ειναι οπως τα λαδια κινητηρα εχουν καποιες προδιαγραφες πχ 5-30 και αναλογα ο καθενας επιλεγει τη μαρκα που θελει.

 

Τωρα το μπουζι 2 πραγματα κανει.Το ενα ειναι σπινθηρα στο θαλαμο καυσης για να αναφλεγεται το μιγμα και το δευτερο να μεταφερει θερμοτητα απο το θαλαμο καυσης προς το συστημα ψυξης του κινητηρα.

Το 2ο σκελος ειναι που αφορα και την "ψυχροτητα" των μπουζι.Εαν παμε σε ψυχροτερο βαθμο τοτε ουσιαστικα επιλεγουμε να μεταφερεται μεγαλυτερο ποσοστο θερμοτητας,πραγμα που συνηθως συμβαινει σε αυτοκινητα με μετατροπες.

Φυσικα υπαρχουν και θερμοτερα μπουζι αλλα και ενδιαμεσα(νορμαλ,τα οποια πιστευω ειναι και τα σωστοτερα για μαμα αυτοκινητα).

 

Το ποσοστο της θερμοτητας που θα μεταφερθει καθοριζεται απο 3 χαρακτηριστικα του μπουζι:1.) ποιοτητα πορσελανης,2.)μηκος μυτης μονωτη(δεν ειναι η ακιδα αυτο) 3.)τον ογκο αερα που υπαρχει μεταξυ της μυτης μονωτη και σπειρωματος του μπουζι.

Στην απο κατω φωτο φαινεται:

 

031lf.jpg

 

 

 

Σημαντικο ειναι η θερμοκρασια στην ακρη του μπουζι να ειναι στο σωστο ευρος,αλλιως εαν υπερθερμανθει εχουμε "πυρακια" και εαν ψυχθει εχει πολλες βρωμιες το μπουζι απο επικαθησεις.

 

Αλλες κατηγοριες που αφορουν τα μπουζι ειναι αυτα που αλλαζουν το υλικο επιστρωσης με πλατινα-2πλη πλατινα κτλ κτλ και εχουν μεγαλυτερο χρονο ζωης.

 

Και τελος το γνωστο σε ολους μαζι μπουζι ιριδιου,οπου το ηλεκτροδιο ειναι φιατγμενο απο ιριδιο για μεγαλυτερη αποδοση δημιουργωντας ευκολοτερα σπινθηρα.Η ακιδα σε αυτα τα μπουζι ειναι στενοτερη και πιο μυτερη πραγμα που ευνοει και στην εκκινηση του κινητηρα οταν εχουμε κρυο-υγρασια.

 

Για την ταμπακιερα τωρα εγω στο αμαξι εχω βαλει ψυχροτερα κατα ενα βαθμο και τα συγκεκριμενα θεωρουνται πως εχουν καλη συμπεριφορα και με τη χρηση μεθανολης.

Edited by remwin2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Γιωργο μη μπλεξεις με aftermarket κατα την αποψη μου. Εγω φοραω του s3 facelift (καινιυργια σειρα) και ειναι ενα βαθμο ψυχροτερα,χωρις κανενα προβλημα. Θα τα δουμε την κυριακη αν ψηνεσαι γιατι δεν θυμαμαι part no!

Edited by KeM
Link to comment
Share on other sites

George ΝGK πλατινας 8αρια ειναι. Και αυτο γιατι στα Bocsh οσο πιο χαμηλο το νουμερο τοσο πιο ψυχρο ενω για τα ngk οσο πιο υψηλο τοσο πιο ψυχρο. Oποτε φαντασου οτι τα 8αρια NGK ειναι τα αντιστοιχα 6αρια Bosch. :)

Link to comment
Share on other sites

ανοιξες αγαπητε ενα θεμα που σηκωνει ΠΟΛΥ κουβεντα... :JC_doubleup:

Μεγάλη αλλά ωραία κουβέντα φίλε Γιάννη. :LaieA_014:

Προσωπικά μου αρέσει να έχω μία πιο βαθεία γνώση των πραγμάτων και όχι τελείως επιφανειακή/επιδερμική. Προστατεύω έτσι και τον εαυτό μου από λάθος επιλογές επειδή...."άκουσα" ή "μου είπαν" ή.... (πόσες φορές άλλωστε αυτά που "ακούμε" στο τέλος καταλήγουν π@π@τζες και αβάσιμες μ@λ@κίες?)

 

 

@remwin2

Ωραίο post!!!

+1 από μένα!

 

Άρα δηλαδή επιλέγουμε πορσελάνινα για να έχουμε καλύτερη απαγωγή θερμότητας στο θάλαμο καύσης??

 

Αυτό που εμένα μου μένει ως απορία είναι το τι είναι τα "ψυχρότερα" μπουζί, γιατί αν δείτε κάθε εταιρία έχει βαθμίδες θερμότητας σε κάθε μπουζί (δεν είναι όλα τα ίδια δηλαδή). Δηλαδή τι σημαίνει "ψυχρότερα" και γιατί κάποιος να τα επιλέξει πχ μπουζί με ένα ή δύο ή και παραπάνω βαθμούς ψυχρότερα σε σχέση με τα αντίστοιχης θερμοκρασίας με τα εργοστασιακά?

 

Συμπληρωματικά αναφέρω ότι έχω ακούσει ότι αν επιλέξεις πολύ ψυχρότερα μπουζί από τα εργοστασιακά, μπορεί να "σπάσει" το μοτέρ. Ισχύει κάτι τέτοιο ή είναι κι αυτός ένας ακόμα urban legend (=μύθος του δρόμου)?

 

Τέλος....υπάρχουν μονάκιδα μπουζί και τετράκιδα (νομίζω ότι η bosch τα είχε βγάλει πρώτη πριν κάποια χρόνια- διορθώστε με αν κάνω λάθος).

Τι διαφορές έχουν?

Και στην πράξη τι μας προσφέρει περισσότερο ένα μπουζί με περισσότερες ακίδες σε σχέση με ένα με μονή ακίδα?

Edited by Kavouras
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μεγάλη αλλά ωραία κουβέντα φίλε Γιάννη. :LaieA_014:

Προσωπικά μου αρέσει να έχω μία πιο βαθεία γνώση των πραγμάτων και όχι τελείως επιφανειακή/επιδερμική. Προστατεύω έτσι και τον εαυτό μου από λάθος επιλογές επειδή...."άκουσα" ή "μου είπαν" ή.... (πόσες φορές άλλωστε αυτά που "ακούμε" στο τέλος καταλήγουν π@π@τζες και αβάσιμες μ@λ@κίες?)

 

 

@remwin2

Ωραίο post!!!

+1 από μένα!

 

Άρα δηλαδή επιλέγουμε πορσελάνινα για να έχουμε καλύτερη απαγωγή θερμότητας στο θάλαμο καύσης??

 

Αυτό που εμένα μου μένει ως απορία είναι το τι είναι τα "ψυχρότερα" μπουζί, γιατί αν δείτε κάθε εταιρία έχει βαθμίδες θερμότητας σε κάθε μπουζί (δεν είναι όλα τα ίδια δηλαδή). Δηλαδή τι σημαίνει "ψυχρότερα" και γιατί κάποιος να τα επιλέξει πχ μπουζί με ένα ή δύο ή και παραπάνω βαθμούς ψυχρότερα σε σχέση με τα αντίστοιχης θερμοκρασίας με τα εργοστασιακά?

 

Συμπληρωματικά αναφέρω ότι έχω ακούσει ότι αν επιλέξεις πολύ ψυχρότερα μπουζί από τα εργοστασιακά, μπορεί να "σπάσει" το μοτέρ. Ισχύει κάτι τέτοιο ή είναι κι αυτός ένας ακόμα urban legend (=μύθος του δρόμου)?

 

Τέλος....υπάρχουν μονάκιδα μπουζί και τετράκιδα (νομίζω ότι η bosch τα είχε βγάλει πρώτη πριν κάποια χρόνια- διορθώστε με αν κάνω λάθος).

Τι διαφορές έχουν?

Και στην πράξη τι μας προσφέρει περισσότερο ένα μπουζί με περισσότερες ακίδες σε σχέση με ένα με μονή ακίδα?

 

Εγώ μπορώ να σου μεταφέρω την εμπειρία μου από τη χρήση μπουζί μονής ακίδας και μπουζί με τέσσερις ακίδες. Στην Ιταλίδα μου (lancia delta) φορούσαν από το εργοστάσιο μπουζί champion μονής ακίδας. Αυτά έβαλα για κάποιες φορές και τα άλλαζα κάθε 15000 km όπως όριζε το βιβλίο service. Μια μέρα καθώς έβαλα μπροστά τον κινητήρα, άκουσα να βγάζει περίεργο ήχο και και ένιωσα το αυτοκίνητο να τρέμει. Μην τα πολυλογώ ο κινητήρας δούλευε με τους τρεις κυλίνδρους γιατί πολύ απλά το ένα μπουζί είχε τόσες επικαθήσεις που δεν μπορούσε να παράξει σπινθήρα. Το καθάρισα και μετά δούλεψε μια χαρά.Στο επόμενο service που έγινε εκτός αντιπροσωπίας, τους ανέφερα το περιστατικό και μου πρότειναν να βάλω τετράκιδα της bosch όπως και έκανα. Από τότε ο κινητήρας δουλεύει άψογα και δεν είχα ποτέ θέμα με απικαθήσεις και τα αλλάζω κάθε 50000 km και είναι σε αρκετά καλή κατάσταση ακόμα !

 

Επίσης σε audi coupe 1.8 του 1985 έχω δει ότι φοράει τριάκιδα bosch.

Edited by theosaba
Link to comment
Share on other sites

καλησπερα μπορειτε να μου πειτε τον κοδικο για τα μπουζι στα 1,8tfsi??

Φιλε εγω αυτα φοραω που ειναι για μας.δεν εχω κανενα προβλημα.

NGK R PFR7S8EG

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν η Bosch τα έβγαλε πρώτη, σίγουρα έβγαλε τα πιο γνωστά (super4) αν θυμάμαι καλα. Τα φορά για απο το 1998 μέχρι το 2003-2004 περίπου. Μετα μπήκα σε mode εντός εγγύησης οπότε έβαζαν ότι όριζε ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τώρα που βγαίνω εκτός μάλλον θα είναι η πρώτη μου επιλογή.

Edited by ianos
Link to comment
Share on other sites

Φιλε εγω αυτα φοραω που ειναι για μας.δεν εχω κανενα προβλημα.

NGK R PFR7S8EG

ευχαριστω πολυ για την απαντηση μηπως γνωριζεις τα αντιστηχα σε bocsh?? τα ngk einai 4ακιδα??τι τιμη εχουν??
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν η Bosch τα έβγαλε πρώτη, σίγουρα έβγαλε τα πιο γνωστά (super4) αν θυμάμαι καλα. Τα φορά για απο το 1998 μέχρι το 2003-2004 περίπου. Μετα μπήκα σε mode εντός εγγύησης οπότε έβαζαν ότι όριζε ο εκάστοτε κατασκευαστής. Τώρα που βγαίνω εκτός μάλλον θα είναι η πρώτη μου επιλογή.

 

Σωστός, αυτά βάζω και εγώ !

Link to comment
Share on other sites

Τα έχω δοκιμάσει όλα.....η καλύτερη λειτουργία που είχα είναι με τα fr5kpp332s...

Πολύ στρωτή λειτουργία στο ρελαντί.....

Θα μου εκανε εντυπωσει αν δεν τα ειχες δοκιμασει ολα! :new_iloveyou:

Link to comment
Share on other sites

χαχχαχαχα πεστα λευτερη χαχαχαχαχα.φιλε δημητρη barbarian κανεις λαθος αυτα τα μπουζι που αναφερεις ειναι αψογα για τα 20ντ οχι ομως για τα tfsi -tsi .για τα δικα μας ειναι τα Bosch που ειπα πιο πανω η τα ngk που ειπε ο λευτερης η τα ngk bkr7eix

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Θα μου εκανε εντυπωσει αν δεν τα ειχες δοκιμασει ολα! :new_iloveyou:

Από τα παραπάνω τρία εννοώ. Έχω δοκιμάσει και τα τρία με καλύτερο για μένα το Bosch. Έχω και λόγκς άμα λάχει..... Γιατί εδώ μιλάμε με στοιχεία.

Link to comment
Share on other sites

Από τα παραπάνω τρία εννοώ. Έχω δοκιμάσει και τα τρία με καλύτερο για μένα το Bosch. Έχω και λόγκς άμα λάχει..... Γιατί εδώ μιλάμε με στοιχεία.

νά τος ο επιστήμονας!!! :sHa_sarcasticlol:

Link to comment
Share on other sites

Τα έχω δοκιμάσει όλα.....η καλύτερη λειτουργία που είχα είναι με τα fr5kpp332s...

Πολύ στρωτή λειτουργία στο ρελαντί.....

 

Και διαφορα στην καταναλωση θα ηθελα ν προσθεσω ευχαριστω!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ρε παιδια να κανω μια ερωτηση εχει δοκιμασει κανεις τα ngk BKR8EIX ?ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ?λεω να τα δοκιμασω καποια στιγμη αντι να βαλω τα bkr7eix

Link to comment
Share on other sites

bosh δεν βαζει κανενας το ΜΠΟΥΖΙ BOSCH PLATIN F5DP0R????εγω αυτα φοραω συνεχεια και πριν ενα μηνα τα ξαναβαλα...ειναι ενα βαθμο ποιο ψυχρα απτα μαμα και κανουν για τφσι 2.0 λ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.