Jump to content

2nd NightWalk 2019

Το δεύτερο nightwalk του 2019!
Περισσότερα

Χορηγοί

Περισσότερα

PMS -Patra Motor Show- 2019

Δείτε τις εντυπώσεις & φωτογραφίες από την εκδήλωση.
Εντυπώσεις

Συνάντηση Audi A4 S4 RS4 - Ark

Δείτε τις εντυπώσεις φωτογραφίες και σχόλια απο την εκδήλωση
Περισσότερα

3o NightWalk 24/7 20:00

Περισσότερα
ilias tsionis

Μηχανικο Boοst Controller

Recommended Posts

Παλικάρια τα φώτα σας....

στο αμάξι μου είναι εγκατεστημενο σύστημα υγραερίου και για το λόγο αυτό θέλησα αλλάζοντας πρόγραμμα να επιλέξω προγραμματιστη που περνάει 2 χάρτες στον εγκέφαλο. Ένα ίδιο για με το μαμά πρόγραμμα για να δουλέψω το υγραέριο και ένα δυνατό για την βενζίνη.

Για την ενναλαγη από το ένα στο άλλο θα πρέπει να σταματήσω να σβήσω το αμάξι και να αλλάξω χάρτη με ένα συνδυασμό γκάζι φρένου...

Σκέφτομαι τώρα λοιπόν την επιλογή από το ένα χάρτη στο άλλο να το κάνω είτε κλείνοντας με ένα διακόπτη την ν75 και να δουλεύει το αμάξι με μηχανική στο υγραέριο είτε βάζοντας ένα boost controller (μηχανικό). Ποια είναι η γνώμη σας για τους 2 αυτούς τρόπους? 

Όσο αφορά το boost controller τι γνώμη έχετε για τα μηχανικά όπως αυτά

http://www.srptuning.gr/product.asp?catid=338

http://www.srptuning.gr/product.asp?catid=340

http://www.srptuning.gr/product.asp?catid=342

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ηλία,μίλα με τον μηχανικό σου,αν γίνεται να δουλέψεις με 2 Ν75.Μην με ρωτήσεις καθώς δεν γνωρίζω

καθόλου λεπτομέρειες (ακόμη).Το κόστος είναι πολύ μικρό και απο την άλλη,200€ για μηχανικό BC; Είσαι τρελός...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ηλία γιατί το παιδεύεις τόσο πολύ? Αγόρασε ένα ηλεκτρονικό BC κατάργησε την n75 και κατά το δοκούν άλλαζε μνήμες με τη πίεση, ανάλογα με το καύσιμο που χρησιμοποιείς.

 

 

Δημήτρης

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 για μηχανικό είναι υπερβολή. Εγώ φοράω εδω και 3 χρόνια αυτο  και δουλευει απροβληματιστα. Είναι ηλεκτρονικό με 2 μνήμες και σε super τιμή

 

http://www.ebay.com/itm/NEW-TURBO-HDI-SUPER-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-HDI-SBC-D-SE-2015-/381277658788?hash=item58c5eb5ea4&vxp=mtr

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε τι υπερεχει ενα boost controller σε σχεση με την ΟΕΜ λειτουργια με την Ν75; Τι επιτυγχανει καλυτερα το boost controller; Αξιζει να τοποθετηθει σε light βελτιωσεις, εαν εξαιρεσουμε το όποιο κοστος;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να παρεις ενα bc που να αξιζει πραγματικα, χρειαζεται να βαλεις αρκετα βαθια το χερι στην τσεπη...350+...

Για μαμα τουρμπο και με μαμα wg δεν αξιζει κατα την γνωμη μου.

Το θετικο ειναι οτι μπορεις να δουλευεις οποτε θες, μηχανικη ή και ενδιαμεσες πιεσεις ειτε στην πολη ειτε σε ταξιδι...

Βεβαια (κοντα στη) μηχανικη πιεση ή και μια ενδιαμεση πιεση μπορεις να φτιαξεις και με το κολπο του στεφανου πολυ ευκολα και οικονομικα..το εχω δοκιμασει και δουλευει αψογα! http://forum.audisportsclub.gr/index.php/topic/16432-low-budget-boost-controller/?hl=low+budget

Share this post


Link to post
Share on other sites

το πιο βασικο μειον του boost controller ειναι ότι χανεις τον ελεγχο της πιεσης στα μισογκαζα, πραγμα πολυ ενοχλητικό όταν πχ ανεβαινεις βουνό, Και αυτο γινεται γιατι με την καταργηση της  Ν75 χανεις τους  χαρτες πιεσης που ειναι αποθηκευμενοι στην ecu και ο ελεγχος περνα αποκλειστικα στο boost controller.

οπως ειπε και ο ηλίας δεν υπαρχει λόγος  παρα μονο σε big turbo και εκει για λογους ασφαλειας αλλα και επιλογης μεγαλης πίεσης αφου πχ στα δικα μας η Ν75 διαβαζει μεχρι 1,6 bar από map sensor

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως είπαν τα παιδιά, για μαμά τουρμπίνα δεν υπάρχει λόγος να δίνεις τζάμπα λεφτά για bc... Επίσης λόγω του γρήγορου σπουλ, όπως είπε ο Μαρινος θα δεις δυσκολία στην διατήρηση της πίεσης σε ανηφοριές... Με μεγαλύτερες τουρμπίνες δεν είναι τόσο τραγικά τα πράματα κατ'εμε, αν και ήταν κάτι που το είχα διαβάσει και το φοβόμουν... Έχοντας το setup της 28rs σχεδόν δύο χρόνια, με το greddy oled ebc, μια φορά αισθάνθηκα να ανεβαίνει η πίεση σε ανηφόρα με μισογκαζο χωρίς να την ελέγχω εγώ πλήρως... Ήταν σε παρατεταμένη ανηφόρα με 4η και σε στροφές που μπορούσε να φουσκώσει άνετα η τουρμπίνα... Τέλος αν και έχω την δυνατότητα να δουλέψω είτε μικρή πίεση (1.4) είτε μηχανικη (1.0), σχεδόν ποτέ δεν το δουλεύω στην μηχανική... Ίσως αργότερα αν γίνει σφυριλατο το μοτέρ και δουλεύει 1.8+ να μου χρησιμεύσει...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε τι υπερεχει ενα boost controller σε σχεση με την ΟΕΜ λειτουργια με την Ν75; Τι επιτυγχανει καλυτερα το boost controller; Αξιζει να τοποθετηθει σε light βελτιωσεις, εαν εξαιρεσουμε το όποιο κοστος;

η Ν75, επειδή παίρνει παλμό μέσω του εγκεφάλου, ξέρει πόσο φορτίο έχει το μοτέρ και πόσο εσύ πατάς το γκάζι.

Τα boost controlers δεν το έχουν αυτό.

Έτσι γίνεται αυτό που περιγράφουν τα παιδιά παραπάνω.

 

Πολύ απλοϊκά συμβαίνει το εξής:

Πατάς το γκάζι 30% σε ανηφόρα και ας πούμε 3000rpm. Το bc βλέπει φορτίο και το μοτέρ σου παράγει καυσαέρια (αφού "ζορίζεται" λόγω ανηφόρας). Οπότε το bc θα προσπαθήσει να πετύχει το στόχο πίεσης που έχεις δώσει (πχ 1,5bar?1,2?1,3?) κλείνοντας τη wg. Το μοτέρ παράγει καυσαέρια για να σηκώσει πίεση το τούρμπο και άρα σηκώνει πίεση, παρότι εσύ πατάς 30% (το bc δε βλέπει πόσο πατάς το γκάζι αλλά ότι απλά το πατάς ή δεν το πατάς).

ΟΜΩΣ εσύ δεν πατάς αρκετά το γκάζι (γιατί δε θες να επιταχύνεις), ώστε να "καταναλώσει" το μοτέρ σου τον επιπλέον αέρα που σπρώχνει το τούρμπο.

Έτσι έχεις surging από πολύ απαλό μέχρι πολύ έντονο. Η λύση σε αυτή τη λεπτή ισορροπία είναι ή να πατήσεις το γκάζι παραπάνω ώστε να επιταχύνεις ή να αφήσεις το γκάζι και να πας σε χαμηλότερο φάσμα όπου τα καυσαέρια δεν μπορούν να "σπρώξουν" το τούρμπο να γυρίσει και άρα να "τουρμπίσεις".

 

Είναι πολύ λεπτό το σημείο και προσωπικά μου συμβαίνει σπάνια, αλλά όταν συμβαίνει, είναι σπαστικό.

Επίσης όσο πιο μικρό τούρμπο έχεις, τόσο πιο εύκολα θα σου συμβαίνει, αφού χρειάζεται μικρή παραγωγή καυσαερίων για να σπουλάρει το τούρμπο.

 

Γι' αυτό και το παραπάνω (θεωρητικό) περιστατικό στα big turbo δύσκολα συμβαίνει, γιατί δύσκολα θα βρεθείς σε ανηφόρα με ~3.000 ή 3500rpm και το μοτέρ σου θα παράγει τόσο καυασέριο που να σπουλάρει καλά την τουρμπίνα αλλά εσύ να μην χρειάζεσαι την "έξτρα" πίεση (ή τον έξτρα αέρα που σπρώχνει η τουρμπίνα). Κι αυτό γιατί τα big turbo setups αρχίζουν να τουρμπίζουν μετά τις 4000, όπου ως οδηγός, για να βρίσκεσαι σε αυτό το φάσμα, σημαίνει ότι "πατάς", άρα 99% είσαι τέρμα γκάζι. :)

Από την άλλη ένα μικρό τουρμπάκι, που τουρμπίζει πολύ (ή και φουλ) από τις 2000rpm ή και 3000rpm, αυτό το φαινόμενο-περιστατικό είναι πιο εύκολο να το επαναλάβεις.

Edited by Kavouras

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

αλλά όταν συμβαίνει, είναι σπαστικό.

 

Γιωργο το κραταω αυτο που λες!

Καποιοι λεγανε οτι απο καποια ηλικια και πανω αρχιζουν και σου την σπανε διαφορα πραγματα, τελικα ειναι αληθεια!...ενα απο αυτα ειναι να μην μπορω να κοντρολαρω το γκαζι σε ανηφορα...

Οποτε το bc πηρε ποδι και ακολουθησε η forge wg!!! Καλυτερα να χασω 10-20 ιππους παρα τα νευρα μου να γινονται τσαταλια.. :fire:

Πραγματικα ησυχασα! :fishing1:

 

Tωρα εχω 3 πιεσεις

τελειως μηχανικη πατεντα με κεραμικη αντισταση στην ν75 (χωρις κανενα σφαλμα)

ενδιαμεση με την πατεντα του στεφανου

και φυσικα φουλ πιεση με πληρη λειτουργια της ν75.

Edited by iliasr38
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απλά όπως ειπώθηκε παραπάνω, όταν η πίεση ανεβαίνει πάνω από 1.6, επιβάλλεται η χρήση του bc μιας και η Ν75 αργά ή γρήγορα θα πει το ποίημα και δεν ξέρεις τι θα σηκώσει... Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα όπου τούρμπο σήκωναν 2μπαρα+ που είναι ότι πρέπει για στοκ μοτέρ να γίνει ρύζι... ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν ξερω αν με το  greddy  oled δουλευει αλλιως Γιώργο , αλλα με το spec b αν κρατησεις σταθερο γκάζι η πίεση θα ανεβαινει έως το εκάστοτε άνω όριο ακομα και στην ευθεια γιατι πολυ απλά έτσι δουλέυει , έαν αφήσεις λίγο θα ανοιξει η σκάστρα και θα χάσεις όλη την πίεση.

Απλα σε ανηφόρα δουλέυεις κάτω από 3500 για να μην εχεις συνεχομενα  boost spike.

Τινα πω μπορει να φταινε και τα γεραματα που λεει ο φιλος απο πάνω , αλλα μου εχει λειψει η ομαλότητα της Ν75 ( δηλ του ελεγχου της πιεσης απο χαρτες μεσω ECU) 

Ας οψεται το ατιμο το 2μπαρο που το'χω συνηθισει και στο νεο τουρμπο δινει φτερα... :sHa_wink3:

 Πάντως από zine μερια εχω διαβασει για έλεγχο της πίεσης μεσω Ν75 χρησιμοποιώντας μια τεχνική που λέγεται speed density και φυσικά με 4 μπαρο μάπ και καταργωντας τελειως τον μαφ.

Λεγεται 'ότι τουλάχιστον όσον αφορα την πιέση δουλέυει σωστα και σε big turbo εφαρμογες , απλώς δεν εχει ασχοληθει κανενας εγχωριος προγραμματιστης με το θέμα απ' όσο γνωριζω τουλάχιστον

Edited by mariosA4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.