Jump to content

Πίεση turbo στην εισαγωγή, σε ποιο group είναι;


Recommended Posts

Επειδή υπάρχει μια ανακολουθία μεταξύ των μετρήσεων μέσω VCDS και της πραγματικής τιμής πίεσης μετά την πεταλούδα του γκαζιού (ουσιαστικά μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής) σε ποιο group είναι καταχωρημένη; Στην σελίδα

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html

την περιγράφει αλλά στην οθόνη του VCDS- Measuring blocks, channel 02, 03 δεν φαίνεται η απόλυτη πίεση σε mBar.

Θα εκτιμούσα την βοήθειά σας.

Φιλικά,

Γιάννης

Link to comment
Share on other sites

Σε κανενα απο τα 2 που λες. 223 ή 224 αν θυμαμαι καλα τα νουμερα, δινει actual (πραγματικη μετρηση απο το map sensor) και τη requested (το ζηταει ως στοχο το προγραμμα).

 

Προσοχη γιατι η πιεση που δειχνει ειναι μαζι με την ατμοσφαιρικη (1010mbar περιπου).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Το 115 δείχνει την πίεση πριν την πεταλούδα. Αυτή είναι πάντα από 0 έως θετική. Εγώ ψάχνω αυτή μετά την πεταλούδα που σε κατάσταση ρελαντί είναι αρνητική και περνά σε θετική με ανοικτή πεταλούδα και όταν η μηχανή είναι "φορτωμένη".

Γιάννης  

Link to comment
Share on other sites

Κοίταξε στο 115 θα δείς όχι αρνητικό νούμερο αλλά κάτω του 1000 περίπου που είναι η ατμοσφαιρική.....

 

δηλ..... πχ     300 οπότε 300-1000= -700 δηλ κοντά στο -0,7 όπως θα το βλέπεις στο μπαρόμετρο.....κάπως έτσι πάει πιστεύω.

Edited by Dikonou
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κοίταξε στο 115 θα δείς όχι αρνητικό νούμερο αλλά κάτω του 1000 περίπου που είναι η ατμοσφαιρική.....

 

δηλ..... πχ     300 οπότε 300-1000= -700 δηλ κοντά στο -0,7 όπως θα το βλέπεις στο μπαρόμετρο.....κάπως έτσι πάει πιστεύω.

 

Ακριβώς έτσι. Αρνητικό δεν θα το δεις ποτέ.

 

 

Δημήτρης

Edited by Dimitris_Kon
Link to comment
Share on other sites

Το 115 δείχνει την πίεση πριν την πεταλούδα. Αυτή είναι πάντα από 0 έως θετική. Εγώ ψάχνω αυτή μετά την πεταλούδα που σε κατάσταση ρελαντί είναι αρνητική και περνά σε θετική με ανοικτή πεταλούδα και όταν η μηχανή είναι "φορτωμένη".

Γιάννης

Παντα οι πιεσεις υπολογιζουν και την ατμοσφαιρικη πιεση. Γι αυτο δε θα δεις ποτε μηδεν. Αλλα κατω απο 1010mbar, ειναι υποπιεση οπως σου εγραψα και στο προηγουμενο ποστ μου :-)
Link to comment
Share on other sites

Οταν λέω αρνητική εννοώ κάτω από 1000 mbar. Η πίεση που απεικονίζεται είναι absolute. Στο group 115 δεν υπάχει καμιά ένδειξη λιγότερη από 980 mbar. Λέτε να έχει κάνει κάτι ο Ανδριανάκης που είχε φτιάξει το πρόγραμμα της ECU;

Και κάτι άλλο, έχω ένα bluetooth adapter στην θύρα OBD που συνεργάζεται με το κινητό μου στο πρόγραμμα Torque. Εκεί το δείχνει κανονικά. από -1 έως +2 Bar. Ποιο group στον κόρακα διαλέγει αυτό;

Φιλικά,

Γιάννης

Link to comment
Share on other sites

Στα groups 115-119 καταγράφονται οι πιέσεις για τις οποίες γίνεται η συζήτηση.(σχετικό συνημμένο).

Δεν φαίνεται το VCDS να μετρά πίεση μετά την πεταλούδα ,δεν ξέρω αν είναι μετρήσιμη.

Συγκεντρώνοντας όσα σωστα γράφτηκαν προηγουμένως σημειώνω ότι το VCDS μετρά απόλυτες πιέσεις.

Αρα κάτω απο περίπου 1010 mbar (ατμοσφαιρική πίεση) περίπου έχουμε  υποπίεση και πανω απο απο την ατμοσφαιρική, υπερπίεση.

Αυτά δείχνει το VCDS.

Για πρακτικούς λόγους για να αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τις μετρήσεις χρησιμοποιούμε τη σχετική πίεση στα μπαρόμετρα,όπου ορίζουμε ως

σημείο αναφοράς 0 την ατμοσφαιρική πίεση.¨Ετσι η βαθμονόμησή τους συνήθως είναι απο -1bar (μηδενική απόλυτη πίεση)

εως 0(ατμοσφαιρική πίεση) και μέχρι +2bar.

Έτσι για παράδειγμα αν στο VCDS βλέπουμε  700mbar υποπίεση και στο μπαρόμετρο βλέπουμε -0,3bar(0,7-1= -0,3) σχετική πίεση.

Ομοίως VCDS 1010bar ,μπαρόμετρο 0,τέλος VCDS 1500mbar τότε μπαρόμετρο + 0,5bar(1,5-1).Με λίγα λόγια το μπαρόμτρο δείχνει

τη διαφορά πιέσεως απο την ατμοσφαιρική.Για λόγους ευκολίας την ατμοσφαιρική τη θεωρούμε 1000 mbar.

Δεν υπάρχει απόλυτη αρνητική πίεση και πρακτικά στη γή δεν μπορούμε να πλησιάσουμε και την απόλυτη μηδενική πίεση

αφου δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε απόλυτο κενό.

110-119.pdf

Edited by ankarage
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε για την θεωρητική ανάλυση αλλά όλα τα ήξερα πριν ποστάρω εδώ. Μετρώντας τιμές πεδίων μέσω του VCDS δεν βρήκα ένα group που να απεικονίζει την πίεση μέσα στην πολλαπλή  εισαγωγής με τιμές από αρνητικό μέχρι θετικό πρόσημο. Έχω νευριάσει όμως που το πρόγραμμα TORQUE που τρέχει σε κινητό με Android και συνδέεται με την ECU μέσω Bluetooth dongle, απεικονίζει την πίεση Boost από αρνητική (υποπίεση )  μέχρι το θετικής τιμής set point που ορίζεται από το πρόγραμμα. Όταν η μηχανή δεν δουλεύει, η ένδειξη είναι 0 Bar. Όταν πάρει μπρος, πετάγεται στα -0.8 Bar και όταν "φορτώνει" η ένδειξη φτάνει τα 1.2 Bar (Overboost) και σταθερά στα 0.9 Bar. Θα τραβήξω και ένα video να το δείτε.

Φιλικά,

Γιάννης

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε για την θεωρητική ανάλυση αλλά όλα τα ήξερα πριν ποστάρω εδώ. Μετρώντας τιμές πεδίων μέσω του VCDS δεν βρήκα ένα group που να απεικονίζει την πίεση μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής με τιμές από αρνητικό μέχρι θετικό πρόσημο. Έχω νευριάσει όμως που το πρόγραμμα TORQUE που τρέχει σε κινητό με Android και συνδέεται με την ECU μέσω Bluetooth dongle, απεικονίζει την πίεση Boost από αρνητική (υποπίεση ) μέχρι το θετικής τιμής set point που ορίζεται από το πρόγραμμα. Όταν η μηχανή δεν δουλεύει, η ένδειξη είναι 0 Bar. Όταν πάρει μπρος, πετάγεται στα -0.8 Bar και όταν "φορτώνει" η ένδειξη φτάνει τα 1.2 Bar (Overboost) και σταθερά στα 0.9 Bar. Θα τραβήξω και ένα video να το δείτε.

Φιλικά,

Γιάννης

Mην κουράζεσαι. Το VCDS όπως γράφει και στο συνημμένο pdf μετρα απόλυτη τιμή.

Απλά το Torque  μετατρέπει τις απόλυτες τιμές που παίρνει, για ευκολία του αναγνώστη,σε τιμές σχετικής πίεσης.

Μια συσκευή που αντλεί δεδομένα τα παρουσιάζει όπως θέλει.

Επειδή στο πρόγραμμα υπεισέρχονται οι απόλυτες τιμές γιαυτό παρουσιάζονται έτσι οι μετρήσεις του VCDS.

Πάντως συμφωνώ μαζί σου ότι για τον απλό χρήστη ειναι πιο εύληπτες οι σχετικές τιμές.

Edited by ankarage
Link to comment
Share on other sites

Ο πιο κοντυνος αισθητηρας μετρησης πιεσης που εχει το αμαξι ειναι ο map και ειναι στπ intercooler.

 

Αληθεια, ετσι απο απορια: γιατι "κολλησες" με την πιεση στην πεταλουδα;

Αφου το κυκλωμα ειναι κλειστο κατα την υπερπιεση και η απωλεια λογω τριβων κτλ ειναι max 0,1bar.

Ειδικα αν φορας σωληνωσεις μεταλλικες παιζει να ειναι και λιγοτερο.

Link to comment
Share on other sites

Έλεγχος για το πόσο restrictive είναι το intercooler λέγεται αυτό και μπορεί να έχεις απώλειες ακόμα και της τάξης του 0,2-0,3 από τούρμπο σε πεταλούδα εάν δεν είναι ροϊκά σωστά στημένο το σύστημα.

Link to comment
Share on other sites

Να σου πω λυση;

Μπαρομετρο και boost control.

 

Το ενα μετραει στην τουρμπινα και το αλλο στην πολλαπλη εισαγωγης.

 

Αν θες λογκ τωρα σονι και ντε, χρειαζεσαι εγκεφαλο καταγραφης. (Βαζεις το χερακι βαθια στην τσεπουλα).

 

Η αλλη λυση ειναι να πας να κανεις test πιεσης. Πρεσαρεις πιεση απο το τουρμπο καο βλεπεις τι φτανει στην πολλαπλη και ποσο γρηγορα.

 

Αν παλι θες καταγραφη, γυριζουμε στη λυση #2 (βαθια το χερι στην τσεπη που λεγαμε).

Edited by Kavouras
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει η λύση να βάλεις όργανο μέτρησης υποπίεσης (Vacuum gauge) στη πολλαπλή σου, που δείχνει από αρνητικό -30 έως 0.

 

 

Δημήτρης

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Καλημέρα στην παρέα! Να ρωτήσω κάτι ρε παιδιά? Συνδέω το elm στο αυτοκίνητο κ με το TORQUE  στο κινητό η μέτρηση που μου δίνει είναι 2.2 bar ενώ στο μπαρομετρο η πίεση είναι 1.5 bar.  Είναι φυσιολογικό αυτό??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.