Jump to content

αναβάθμιση φρένων σε Q5


Recommended Posts

Καλημέρα κι από εμένα. Ανασύρω λίγο το θέμα και συγχωρέστε με που γράφω εδώ, μιας και κάτοχος Q5, αλλά βλέπω ελάχιστη έως καθόλου κινητικότητα στο ανάλογο τόπικ.

 

Στο διαταύτα...βελτίωση φρένων σε 2λτ Q5. Τα δεδομένα είναι τα εξής: φοράω τα 320χ30 με τη μονοπίστονη δαγκάνα των 60mm. Στα 130Κ χλμ έχω δοκιμάσει αρκετά set up με διάφορα αναλώσιμα χωρίς να έχω μείνει ικανοποιημένος είτε από τακάκια των 150+€ είτε των 60€. Εφόσον έχει έρθει η ώρα λοιπόν να αλλάξω για 2η φορά μπροστινούς δίσκους, σκέφτομαι να ανεβάσω λίγο το budget και να προχωρήσω σε αναβάθμιση. Οι μέχρι στιγμής επιλογές από τις αναζητήσεις μου και συζητήσεις με φρενάδες, είναι οι εξής:

 

1) βάσεις από S4/S5, δίσκοι 345x30 (τακάκια και δαγκάνα μένουν ως έχουν), κόστος περί τα 400€

2) bolt on 2πιστονα από SQ5 με δίσκους 380x36, με κόστος περί τα 1000€

3) bolt on 8πιστονα από κάποιο μοντέλο του Group που τα φοράει με δίσκο 365x34 και τα ανάλογα τακάκι, κόστος περί τα 2400€ ή όσο βγει μετά από πολύ ψάξιμο και συλλογή κομμάτι κομμάτι από ebay κτλ

4) 6πίστονα από Cayenne/Q7 (17Ζ ή 18Ζ) που θα κοπούν και θα γίνουν radial ώστε να πάρουν βάσεις προσαρμογής και θα παίξουν με δίσκους 356x34, κόστος περί τα 1200€

 

Ζυγίζοντας, λοιπόν, όλα τα παραπάνω κάνω τις εξής σκέψεις.

 

- Η πρώτη επιλογή είναι με διαφορά η οικονομικότερη αλλά και αυτή με τις λιγότερες πιθανότητες να έχει κάποια ουσιαστική διαφορά, μιας και οι δαγκάνες παραμένουν οι ίδιες. 

 

- Η δεύτερη επιλογή είναι σε σχετικά νορμάλ κόστος αλλά ουδείς μου την προτείνει ως vfm μιας και η 2πίστονη είναι κοντά στο κόστος ενός πολυπίστονου σετ αλλά σίγουρα δεν το φτάνει σε απόδοση. Στα υπέρ το bolt on του θέματος. Στα κατά το μεγάλος βάρος δίσκων και δαγκάνας.

 

- Η τρίτη επιλογή είναι μακράν η καλύτερη για πολλούς λόγους αλλά μόνο εάν υπάρχει άφθονο budget είτε για την αρχική εγκατάσταση είτε για τα πανάκριβα αναλώσιμα.

 

- Η τέταρτη επιλογή είναι μέχρι στιγμής κι αυτή που συγκεντρώνει τους περισσότερους πόντους κι ας είμαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ επιφυλακτικός στο θέμα "κοψίματος" της δαγκάνας. Ο φρενάς μου (με μακρά αγωνιστική εμπειρία) επιμένει ότι δεν υφίσταται κανένα θέμα. Το κόστος είναι ανεκτό, η απόδοση εγγυημένη και το βάρος πέφτει ίσως και χαμηλότερα από το μαμίσιο set up.

 

Τέλος υπάρχουν και τα set 4πίστονων Brembo Made in Slovakia που φοράει στα Q5 από 2013-14 και μετά σε έκδοσεις 320x30 για το 2λτ ή 345x30 για το 3λτ, αλλά όλοι λένε ότι είναι χάλι μαύρο το set με πολύ μικρά πιστόνια και χωρίς να προσφέρει τα οφέλη ενός πολυπίστονου. Οπότε αν και σε τίμιο κόστος, δεν προκρίνεται σαν επιλογή.

 

Αυτά...σόρρυ για το σεντόνι και δεκτές όλες οι απόψεις ή και εμπειρίες από κατόχους που έχουν πράξει κάτι από τα παραπάνω στα δικά τους συγγενικά B8. :)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα κι από εμένα. Ανασύρω λίγο το θέμα και συγχωρέστε με που γράφω εδώ, μιας και κάτοχος Q5, αλλά βλέπω ελάχιστη έως καθόλου κινητικότητα στο ανάλογο τόπικ.

 

Στο διαταύτα...βελτίωση φρένων σε 2λτ Q5. Τα δεδομένα είναι τα εξής: φοράω τα 320χ30 με τη μονοπίστονη δαγκάνα των 60mm. Στα 130Κ χλμ έχω δοκιμάσει αρκετά set up με διάφορα αναλώσιμα χωρίς να έχω μείνει ικανοποιημένος είτε από τακάκια των 150+€ είτε των 60€. Εφόσον έχει έρθει η ώρα λοιπόν να αλλάξω για 2η φορά μπροστινούς δίσκους, σκέφτομαι να ανεβάσω λίγο το budget και να προχωρήσω σε αναβάθμιση. Οι μέχρι στιγμής επιλογές από τις αναζητήσεις μου και συζητήσεις με φρενάδες, είναι οι εξής:

 

1) βάσεις από S4/S5, δίσκοι 345x30 (τακάκια και δαγκάνα μένουν ως έχουν), κόστος περί τα 400€

2) bolt on 2πιστονα από SQ5 με δίσκους 380x36, με κόστος περί τα 1000€

3) bolt on 8πιστονα από κάποιο μοντέλο του Group που τα φοράει με δίσκο 365x34 και τα ανάλογα τακάκι, κόστος περί τα 2400€ ή όσο βγει μετά από πολύ ψάξιμο και συλλογή κομμάτι κομμάτι από ebay κτλ

4) 6πίστονα από Cayenne/Q7 (17Ζ ή 18Ζ) που θα κοπούν και θα γίνουν radial ώστε να πάρουν βάσεις προσαρμογής και θα παίξουν με δίσκους 356x34, κόστος περί τα 1200€

 

Ζυγίζοντας, λοιπόν, όλα τα παραπάνω κάνω τις εξής σκέψεις.

 

- Η πρώτη επιλογή είναι με διαφορά η οικονομικότερη αλλά και αυτή με τις λιγότερες πιθανότητες να έχει κάποια ουσιαστική διαφορά, μιας και οι δαγκάνες παραμένουν οι ίδιες. 

 

- Η δεύτερη επιλογή είναι σε σχετικά νορμάλ κόστος αλλά ουδείς μου την προτείνει ως vfm μιας και η 2πίστονη είναι κοντά στο κόστος ενός πολυπίστονου σετ αλλά σίγουρα δεν το φτάνει σε απόδοση. Στα υπέρ το bolt on του θέματος. Στα κατά το μεγάλος βάρος δίσκων και δαγκάνας.

 

- Η τρίτη επιλογή είναι μακράν η καλύτερη για πολλούς λόγους αλλά μόνο εάν υπάρχει άφθονο budget είτε για την αρχική εγκατάσταση είτε για τα πανάκριβα αναλώσιμα.

 

- Η τέταρτη επιλογή είναι μέχρι στιγμής κι αυτή που συγκεντρώνει τους περισσότερους πόντους κι ας είμαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ επιφυλακτικός στο θέμα "κοψίματος" της δαγκάνας. Ο φρενάς μου (με μακρά αγωνιστική εμπειρία) επιμένει ότι δεν υφίσταται κανένα θέμα. Το κόστος είναι ανεκτό, η απόδοση εγγυημένη και το βάρος πέφτει ίσως και χαμηλότερα από το μαμίσιο set up.

 

Τέλος υπάρχουν και τα set 4πίστονων Brembo Made in Slovakia που φοράει στα Q5 από 2013-14 και μετά σε έκδοσεις 320x30 για το 2λτ ή 345x30 για το 3λτ, αλλά όλοι λένε ότι είναι χάλι μαύρο το set με πολύ μικρά πιστόνια και χωρίς να προσφέρει τα οφέλη ενός πολυπίστονου. Οπότε αν και σε τίμιο κόστος, δεν προκρίνεται σαν επιλογή.

 

Αυτά...σόρρυ για το σεντόνι και δεκτές όλες οι απόψεις ή και εμπειρίες από κατόχους που έχουν πράξει κάτι από τα παραπάνω στα δικά τους συγγενικά B8. :)

Αν ισχυουν αυτα που λες...εννοω οι τιμες και το πιο ειναι bolt on αλλα κι απο θεμα  αποδοσης πιστευω πως η δευτερη λυση ειναι μονοδρομος...ειναι αποδοτικοτατα φρενα, ειναι bolt on και το κοστος ειναι σχετικα μικρο σε σχεση με τις αλλες 2 λυσεις( την πρωτη την απορύπτω δε νομιζω να σε καλυψει αυτη η λυση)

Αποψη μου παντα...

Link to comment
Share on other sites

το μετέφερα εδώ μιας και αφορά Q5 μοντέλο και όχι Α4.

Καλό είναι να μένουν τα topics καθαρά ώστε να μπορεί κάποιος να ανατρέξει σε τεχνική πληροφορία ή σε δοκιμές που έγιναν από κάποιους πιο θαρραλέους.

 

 

Πριν "ψηφίσω" κάποια λύση, σημασία έχει "εσύ τι ψάχνεις" ως αποτέλεσμα και τι είναι αυτό στα εργοστασιακά φρένα του Q5 που δε σε καλύπτουν?

 

 

 

 

 

ΥΓ: ναι, όσο πιο μεγάλο φρένο, τόσο καλύτερα. Δε διαφωνώ. Αλλά επειδή προφανώς παίζει και το κόστος στη μέση (αλλιώς δε θα μας ρώταγες και θα πήγαινες κατευθείαν "καρφωτός" για φρένα από RS με τη γνωστή 8πίστονη δαγκάνα και 365χ34 φρένο), καλό θα είναι να μην κάνεις υπερβολή, αν και ένα "μικρότερο" φρένο (και μισής αξίας-κόστους) σε καλύπτει πλήρως.

ΥΓ2: μεγάλο φρένο = ακριβά ανταλλακτικά/αναλώσιμα. Απλά το θυμίζω για να μην "εκστρασιαζόμαστε" από τα μεγέθη μόνο αλλά να σκεφτόμαστε και το "μετά" (συντήρηση).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καταρχην οπως ειπε κ ο Καβουρας παραπανω δεν μας ειπες τι ειναι αυτο που δεν σε καλυπτει στα εργοστασιακα φρενα σου...

 

Εχω την εντυπωση πως απο 4πιστονο κ πανω εχεις ξεχασει να βαλεις αποστατες οπου σε καθε περιπτωση εισαι σε καθε επιλογη +200-300€ εκτος αν εχει τοσο χωρο η ζαντα του q5 που δεν χρειαζεται η φορας aftermarket ζαντες....

Link to comment
Share on other sites

Σωστές οι παρατηρήσεις και εξηγούμαι.

 

Κατά πρώτον, φοράω 18αρες (offset 39) και σύμφωνα με το φρενά μου οι λύσεις που προαναφέρθηκαν δεν απαιτούν αποστάτες. Μικρή επιφύλαξη για τα 8πίστονα που ούτως ή άλλως συγκεντρώνουν και τις λιγότερες πιθανότητες.

 

Από κει και πέρα αυτό που δεν με ικανοποιεί στα φρένα μου είναι κυρίως το αρχικό δάγκωμα το οποίο μου δημιουργεί ανασφάλεια. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για αυτοκίνητο 2τ που μαζεύει χλμ με αρκετή ευκολία. Σε δεύτερη φάση θα ήθελα και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα για τις, σπάνιες μεν, περιπτώσεις που το αυτοκίνητο κινείται σε σβέλτους ρυθμούς στροφοδιαδρομών. Δυστυχώς το αμάξι αυτό δεν είναι σχεδιασμένο για τη χρήση που ενίοτε του κάνω αλλά εναλλακτική δεν υπάρχει, επομένως θα πρέπει να πορευτώ με αυτό και να το φέρω όσο γίνεται στα μέτρα μου.

 

Με παραπάνω δεδομένα έχω καταλήξει πως η βέλτιστη λύση είναι τα Brembo 17Z-18Z. Έχουν τα οφέλη των πολυπίστονων, έχουν χαμηλό βάρος, ανεκτή τιμή για εγκατάσταση και αναλώσιμα. Μοναδικό (ίσως μεγάλο) μείον, το γεγονός ότι δεν ταιριάζουν χωρίς μετατροπές στα άκρα των B8.

 

Επίσης να αναφέρω ότι προέρχομαι από ανακατασκευή κινητήρα και έχω στο πίσω μέρος του μυαλού και το ενδεχόμενο να βάλω πρόγραμμα μιας και επιτέλους έχω απροβλημάτιστο, ελπίζω, το αυτοκίνητο. Επόμενως ένας ακόμα λόγος για κάτι καλύτερο στα φρένα.

Edited by stefan147
Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς το σωστό φρένο δεν πρέπει να έχει αρχικό δάγκωμα, γιατί το αρχικό δάγκωμα που περιγράφεις, δίνει και το 70-80% της δύναμης του φρεναρίσματος στην αρχική επαφή του ποδιού, οπότε δεν ξέρεις μέχρι να το πατήσεις "τέρμα" το πεντάλι πόσο φρένο έχεις (edit: που δεν έχεις πολύ αφού πήρες το μεγαλύτερο ποσοστό στην αρχή -> παραπληροφόρηση)

 

Επίσης έχεις ένα αμάξι βαρύ. Το Q5 είναι 1800κιλά αμάξι. Δύσκολα θα αποκτήσει φρένα με καλό δάγκωμα γι' αυτό το λόγο και μόνο.

 

Τέλος, τα πολυπίστονα να ξέρεις ότι επειδή ο προσανατολισμός τους είναι η οδήγση σε ακραίες συνθήκες (ας το βαφτίσουμε "πίστα" ή έντονη στροφοδιαδρομή ή πες το όπως θες), επίσης δεν έχουν πολύ αρχικό δάγκωμα για το λόγο που ανέφερα πριν: για να δίνουν την πληροφόρηση στον οδηγό το "πόσο φρένο έχει ακόμα".

 

Αν δεν σου έχουν ανάψει/ζεσταθεί τα φρένα από τη χρήση, δεν πάσχεις σε φρενάρισμα αλλά σε άλλο πράγμα. Αν κατά τις σπάνιες αυτές περιπτώσεις (που περιγράφεις), τα έχεις ανάψει (έχεις καταλάβει ότι έχει πέσει η απόδοσή τους), τότε προσωπικά και πάλι θα σου πρότεινα να αποφυγεις το πολυπίστονο φρένο και να προσανατολιστείς στο 2πίστονο του SQ5.

 

 

Αυτά κατά την ταπεινή μου γνώμη.

Edited by Kavouras
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δε διαφωνώ σε κάτι εκτός από αυτό με το δάγκωμα. Ένα σωστά ρυθμισμένο φρένο οφείλει να σου δίνει τη σιγουριά του αρχικού δαγκώματος με την ανάλογη προοδευτικότητα. Είναι και θέμα γούστου. Εγώ όντας καλομαθημένος από Ιταλικά και Γαλλικά φρένα, στο Q5 έχω θέμα. Δεν είναι πρόβλημα του αυτοκινήτου μιας και θα στοιχημάτιζα ότι το 99.9% των κατόχων θα με κοίταγαν σαν εξωγήινο αν τους περιέγραφα κάτι από τα παραπάνω.

 

Από την άλλη γι' αυτό και προσανατολίζομαι σε λύση από κατασκευές παρόμοιας λογικής και ακόμα μεγαλύτερου βάρους. Θα μου πεις ότι μπορεί να βάλεις τα 6πιστονα αλλά δεν έχεις και την ανάλογη τρόμπα πχ με Cayenne και ίσως το αποτέλεσμα διαφέρει. Όπως και να έχει η λογική (και ο μάστορας) λέει ότι σίγουρα θα υπάρξει βελτίωση σε σχέση με το μονοπίστονο, είτε σε δάγκωμα είτε σε απόλυτες επιδόσεις.

 

Από φρένα σαφώς και έχω μείνει κάμποσες φορές. Στην τελευταία αλλαγή τακακίων έβαλα και Motul RBF600 και κάπως βελτιώθηκε η κατάσταση. Και πάλι όμως τα μεταλλικά μέρη του συστήματος έδειξαν υπερθέρμανση και γενικότερη κόπωση. Άρα από μόνα τους τα υγρά ή ένα καινούριο τακάκι δεν επαρκούν για το αποτέλεσμα που θα με ικανοποιούσε.

 

Επίσης να αναφέρω ότι πρόσφατα έβαλα και Bilstein B6 στο αυτοκίνητο και έχει αποκτήσει ένα κάπως πιο στριφτερό προσανατολισμό, στα μέτρα του δυνατού πάντα για suv 2 τόνων.

Edited by stefan147
Link to comment
Share on other sites

Κ μενα γνωμη μου ειναι να πας σε sq5 φρενο...κυριως μεγαλυτερη αντοχη απο αυτα που εχεις...

Επισης καλο θα ηταν να βαλεις κ σωληνακια υψηλης οπου βοηθουν. Στην ψυξη των υγρων..

Link to comment
Share on other sites

Τα 2πιστονα πάντως εκτοξεύουν το μη αναρτωμένο βάρος. Και οι δαγκάνες είναι μαντεμένιες νομίζω και οι δίσκοι των 380mm έχουν αρκετά μεγαλύτερο βάρος από τις άλλες υλοποιήσεις.

 

Σε ότι αφορά τα σωληνάκια, θυμάμαι κάπου διάβαζα σε ξένο φόρουμ ότι λέει τα δικά μας έχουν ήδη μία μεταλλική εσωτερική επένδυση που τα κάνουν σχεδόν εξίσου αποτελεσματικά με τα υψηλής. Γενικώς δηλαδή δεν κερδίζεις κάτι σπουδαίο. Αυτό το μεταφέρω με πάσα επιφύλαξη...

Link to comment
Share on other sites

'Οταν έκανα την μετάβαση από 314 σε 345 μου είδα χαοτική διαφορά ανάμεσα στο πριν και στο μετα. Βέβαια έχω Α4 που σημαίνει περίπου 350κιλά διαφορά και όταν τα είχα πρωτοβάλει ήμουν σχεδόν μαμά.

 

Πρώτο μέλημα ήταν να αποφύγω κοπτοραπτική και πολλές μόντες γιατί όσο καλός και να είναι ο μάστορας, όσο και να πιάνουν τα χέρια του, εγώ και η οικογένειά μου μπαίνουμε μέσα και δεν θέλω να έχω στο μυαλό μου ότι μπορεί όταν έφτιαχνε τις βάσεις να είχε τσακωθεί με τη γυναίκα του, να τον είχε παρατήσει η γκόμενα ή να σκέφτονταν το πως θα πληρώσει την εφορία. Μλκς θα μου πεις αλλά ιδιαίτερα στα φρένα better safe than sorry..

 

Σε ότι πολύ μεγαλύτερο, όπως σου είπαν και τα παιδιά σκέψου κόστος αναλωσίμων. Είναι τελείως διαφορετικό να μιλάς για επώνυμο δίσκο με κόστος 200-300€ και τελείως διαφορετικό να μιλάς για μαργαρίτες με κόστος κοντά στο 1000άρικο. 

 

Προσωπικά αν άλλαζα θα πήγαινα σε sq5.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα. Βλέπω ιδιαίτερη πέραση τα φρένα του SQ5. :D

 

Και ερωτώ με όση αναποφασιστικότητα είχε ο Θεοφράστου...γιατί τα 2πίστονα τότε και όχι αυτά:

 

http://www.ebay.com/itm/381887155274?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

4πίστονα, πανάλαφρα, ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ στο κουτί τους, με 345 δίσκους (δηλ αλλά 200€ πες), bolt on.

 

Made in Slovakia βέβαια και οι φρενάδες μου τα χουν βγάλει άχρηστα γιατί λέει έχουν μικρά έμβολα ίσης διαμέτρου. H Audi από την άλλη τα θεωρεί επαρκή για το 3lt V6T.

 

Μπέρδεμα...

Edited by stefan147
Link to comment
Share on other sites

Το τακακι θα σου κανει τη διαφορα. Ποσο μεγαλυτερο(?) τακακι παιρνει αυτο που εβαλες;

Link to comment
Share on other sites

Οι μονοπίστονες παίρνουν 188x73, οι 4πιστονες 131x77. 

 

Φαίνεται μεγαλύτερο το πρώτο αλλά λίγο πολύ ίδιες πρέπει να είναι οι επιφάνειες τριβής γιατί το πρώτο μετράει 188μμ από άκρη σε ακρή μαζί με τα αυτάκια της τοποθέτησης.

 

Μονοπίστονα

 

https://cdn.autodoc.de/thumb/?m=1&id=1661945&lng=gr

 

4πίστονα

 

https://cdn.autoteilexxl.de/thumb/?m=1&id=7624597&lng=en

 

Δυστυχώς δεν με αφήνει να επισυνάψω ως φώτο.

Link to comment
Share on other sites

Έχοντας ξεκινήσει με τα μαμά 312mm μονοπιστονα φρένα, συνεχίζοντας με τα S4 B6 345mm και πλέον με τα Ζ18 με 345mm δίσκο, μπορώ να πω ότι η διαφορα που είδα μεταξυ s4 και cayenne z18 ηταν δύο φορές,ίσως και παραπάνω από αυτήν ο που είχα δει μεταξύ 312 και s4. Οι z18 εχουν πολύ δυνατό δάγκωμα εξ'αρχης σαν δαγκάνες και πως να μην έχουν όταν προορίζονται για να σταματούν θηρία σαν το cayenne-tuareg-Q7 σε γρήγορες τους εκδόσεις. Ωστόσο σε μένα (Α4Β7) έμπαιναν σχεδόν bolt on. Στην θέση την δική σου,θα προσανατολιζομουν είτε στις διπιστονες του sq5 (να σου πω την αλήθεια νόμιζα ότι είχαν 360x36 δίσκο) ή σε z17 με ανταπτορα για δίσκο 350+...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stefan τα 345 τα απορρίπτεις.

Τα z18-z17 δεν θα την έκοβα για να την κάνω ακτινική γιατί στο σημείο που θα κοπεί αδυνατίζει η δαγκάνα,σε σχέση με άλλες που είναι Ίδη ακτινικές έχουν ενισχυμένο το σημείο από το εργοστάσιο το οποίο εσύ δεν θα το έχεις ούτε θα μπορέσεις να το κάνεις.τα sq5 δεν είναι μαντεμενια αλλά αλουμίνιο είναι από τις πιο καλές επιλογές,πρόσεχε γιατί δεν χωράνε σε όλες τις 18 ζάντες στο sq5 το έχει με 21 καλοκαιρινά και 19 χειμωνιάτικα.τα 8πιστονα είναι τα τοπ από αυτά που ανέφερες.είμαι τις απόψεις το ότι πληρώνεις περνεις!

 

Στάλθηκε από το GT-I9195I μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχεις καθόλου άδικο σχετικά με τις δαγκάνες του Cayenne. Το τελευταίο που θέλω σε ότι αφορά τα φρένα του αυτοκινήτου μου είναι να διακινδυνέψω το παραμικρό. Από την άλλη έχω το μάστορα που είναι γνωστός από άλλο φόρουμ και έχει κάνει άπειρες υλοποιήσεις για πολύ πιο απαιτητικές περιπτώσεις και επιμένει ότι ναι μεν δεν είναι ότι καλύτερο αλλά δε θα έχω κανένα πρόβλημα.

 

Επίσης το κακό με τις 2πίστονες είναι ότι ειναι πολύ πιο σπάνιες σε σχέση με τις 17Z-18Z κι εγώ θέλω να κινηθώ ψιλοάμεσα.

 

@ georgio3gr

 

Αν βάλω τις 17Ζ θα είναι με δίσκους 356x34 (νομίζω διάσταση παλιού RS6). To θέμα είναι ότι δεν μπαίνουν με απλούς αντάπτορες αλλά θέλουν πρώτα κόψιμο τα "αυτάκια" τους για να γίνουν radial και να βιδώσουν εκεί οι αντάπτορες, γεγονός που όπως και να το κάνουμε εμπεριέχει κάποιο ρίσκο.

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να πάρεις τις 17z,οι οποίες είναι για 330 δίσκο και έχουν και λίγο μεγαλύτερα πιστονια από τις 18z και να φτιάξεις ανταπτορες για 356mm δίσκους χωρίς να κόψεις τα αυτάκια... Απλά οι ανταπτορες θα είναι σε σχήμα Ζήτα... Προτιμότερο από το να κόψεις οτιδήποτε...

Link to comment
Share on other sites

Ο φρενας μου τα φτιαχνει ετσι τα 17-18Z (δεν τις ξεχωρίζω εξ' όψεως):

4df8026477b78d23f1e77c52810b51da.jpg

fe09cd7b7878517d6f2140002cba2f94.jpg

Οποτε λες οτι υπαρχει τροπος να φταχτουν βασεις που να προσαρμοζονται στα υπαρχοντα αυτακια? Ποιος φτιαχνει κατι τετοιο γιατι απ οσους εχω μιλησει, ουδεις μου το εχει προτεινει.

Sent from my SM-G928F

Edited by stefan147
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που προτείνω εγώ είναι κάτι σαν το παρακάτω...

Hope-20mm-Caliper-Adapter-Brake-Spares-H

 

Φυσικά custom για να ταιριάζει στους δίσκους που θα επιλέξεις... Το να φας τα αυτάκια, να ανοίξεις τρύπες στις δαγκάνες και πάσα κλπ, δεν μου φαίνεται ορθή λύση αλλα πιθανόν να μην έχω την εμπειρία του φρένα σου οπότε να κάνω εγώ λάθος...

Edited by georgio3gr
Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω δει πουθενά, όσο και να έχω ψάξει, κάποιος να φτιάχνει τέτοιου είδους αντάπτορες για 17-18Ζ και άκρα B8.

Link to comment
Share on other sites

Εν τέλει και μετά από συνεργασία με μέλος του φόρουμ, προχώρησα σε αγορά ενός σετ 2πίστονων από SQ5. Δυστυχώς δεν θα γίνει άμεσα τοποθέτηση οπότε για την ώρα πήρα μόνο τις δαγκάνες που είναι γενικά δυσεύρετες.

Ιδού:

0c754b919f2d8969d7d855ef4d47ac0f.jpg

Εντυπώσεις όταν με το καλό παρθούν και νέοι δίσκοι/τακάκια.

Edited by stefan147
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Επανέρχομαι απαντώντας στον...εαυτό μου, μιας και από την προηγούμενη Τετάρτη έχουν φορεθεί τα νέα 2πίστονα στο Q5 μου.

 

Απλοί δίσκοι της Zimmermann Coat Z 356χ34 και τακάκια Remsa (φθήνια στα 43€ αλλά είναι δύσκολο τακάκι και δεν βρέθηκε κάτι καλύτερο σε τόσο short notice).

 

81b63639f3d392c8913649afd7ee6656.jpg

50fb5658e647c0be9832106829e9209a.jpg

64c9267162c24f61399cd42eaef9eaed.jpg

d8a94b32afbc6e024c9a068069bb147a.jpg

ec9a6a90793206d0aee763efb8693cca.jpg

 

Μιας και δεν κρατήθηκα, λοιπόν, και τα έβαλα πριν την πασχαλινή εξόρμηση, τους έχω κάνει ως σήμερα σχεδόν 600χλμ. Τα πρώτα 200χλμ πολύ συγκρατημένα έως να πατήσουν καλά και από κει και πέρα άρχισα να τα ζορίζω λίγο παραπάνω χωρίς όμως ακόμα να τα έχω φέρει στα όριά τους. Δοκίμασα 1-2 δυνατά φρεναρίσματα αλλά από λογικές ταχύτητες έως 120-130χαω.

 

Οι συνολικές εντυπώσεις μέχρι στιγμής είναι ανάμικτες θα έλεγα. Από τη μία δεν κατάφερα να βελτιώσω τίποτα από αυτά που ήθελα περισσότερο, δηλαδή αρχικό δάγκωμα και μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ. Απ΄ότι φαίνεται η ρύθμιση είναι έτσι και θα πρέπει να ζήσω με αυτό, από τη στιγμή τουλάχιστον που δεν είμαι διατεθειμένος να ξοδέψω παραπάνω. Θεωρώ ότι η αίσθηση είναι πολύ κοντά στο αν απλά άλλαζα δίσκους (μετρήθηκαν οι παλιοί στα 27+mm δηλαδή αρκετά κάτω από το όριο των 28mm) στις μαμίσιες δαγκάνες. Φαίνεται να έχω λίγο παραπάνω δύναμη αλλά αυτό θα φανεί και εν καιρώ.

 

Από την άλλη είναι και το αισθητικό κομμάτι με το οποίο έχω πάθει πλάκα. Πραγματικά χαζεύω τη γεμάτη, πλέον, ζάντα και τη χαίρομαι. Οπότε ας πούμε ότι αυτό ισορροπεί λίγο τη μέτρια αίσθηση στα υπόλοιπα.

 

Συνολικά αν έκανα καλή κίνηση? Με απόλυτα οικονομοτεχνικά κριτήρια, "πέταξα" καμιά 300-400€ στον κουβά. Επειδή όμως σαν ιταλόφιλος που είμαι το συναίσθημα υπερισχύει της λογικής όταν πρόκειται για αυτοκίνητα, τότε καλά έκανα και τα έβαλα. Με την πρώτη ευκαιρία ίσως δοκιμάσω και ένα λίγο καλύτερο τακάκι έτσι για το ψυχολογικό του να μην έχω τακάκι των 43€ με αυτά τα φρένα... Επίσης θα βάλω στο πρόγραμμα και τα πίσω αεριζόμενα από S4/S5 για να μην είναι οι πίσω ζάντες σα φτωχοί συγγενείς και γιατί έχω μία υποψία ότι το αμάξι έχασε κάπως την ισορροπία/ευθυβολία του στο φρενάρισμα. Αυτό θέλει δοκιμές ακόμα για να σιγουρευτώ.

Edited by stefan147
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλοριζικα είναι πολύ ωραία. Τα μεταλλικά σωληνάκια για τα υγρά φρένων βελτιώνουν λίγο την αίσθηση στο πεντάλ και την αμεσότητα..

Edited by Angelos9988
Link to comment
Share on other sites

Γενικά ως κανόνας ισχύει αυτό για τα σωληνάκια. Από την άλλη όσο το έχω ψάξει, και το έχω ψάξει πολύ, οι περισσότεροι λένε ότι στο αμάξι αυτό δεν κάνει κάποια ιδιαίτερη διαφορά. Οπότε τα 80-100€ για τα σωληνάκια νομίζω θα τα δώσω για ένα καλύτερο τακάκι εάν και εφόσον βρεθεί.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά ως κανόνας ισχύει αυτό για τα σωληνάκια. Από την άλλη όσο το έχω ψάξει, και το έχω ψάξει πολύ, οι περισσότεροι λένε ότι στο αμάξι αυτό δεν κάνει κάποια ιδιαίτερη διαφορά. Οπότε τα 80-100€ για τα σωληνάκια νομίζω θα τα δώσω για ένα καλύτερο τακάκι εάν και εφόσον βρεθεί.

Βασικά αν δεν ζεστάνεις πολύ το φρένο ώστε να ζεσταθεί το υγρό των φρένων και να ζεσταθεί τόσο που το λάστιχο να αρχίσει να "φουσκώνει" και να απορροφά μέρος της πίεσης του υγρού (άρα να μην φτάνει στη δαγκάνα), τότε δεν υπάρχει λόγος για σωληνάκια υψηλής.

Καλύτερα (όπως είπες) να τα δώσεις ώστε να πάρεις ένα καλύτερο τακάκι. Θα δεις μεγαλύτερη διαφορά.

Απλά, αν οδηγείς συστηματικά σε γρήγορους ρυθμούς, από κάποιο σημείο αναβάθμισης και μετά, "αναγκάζεσαι" να πας για σωληνάκια υψηλής γιατί γίνεσαι όλο και πιο "απαιτητικός" στο φρενάρισμα και "ψήνεις" τα φρένα νωρίτερα (γιατί απλά τα συνηθίζεις)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.