Jump to content

NightWalk 2019

Το πρώτο nightwalk του 2019!
Περισσότερα

Χορηγοί

Περισσότερα

PMS -Patra Motor Show- 2019

Δείτε τις εντυπώσεις & φωτογραφίες από την εκδήλωση.
Εντυπώσεις

Συνάντηση Audi A4 S4 RS4 - Ark

Δείτε τις εντυπώσεις φωτογραφίες και σχόλια απο την εκδήλωση
Περισσότερα

Ηλιοπροστασίες 2019

Περισσότερα
stefan147

Retrofit Εσωτερικού Καθρέπτη με αισθητήρες Βροχής/Φωτός

Recommended Posts

Αφού ολοκληρώθηκε το retrofit του πακέτου εσωτερικού φωτισμού και εν αναμονή των αλουμινένιων πεντάλ, λέω να ξεκινήσω αναζήτηση parts για το επόμενο project. Το project αφορά retrofit του εσωτερικού ηλεκτροχρωματικού καθρέπτη με αισθητήρες βροχής/φωτός και ίσως πυξίδα και High Beam, ανάλογα τι θα βρεθεί στο ebay.

 

Με τη μέχρι στιγμής έρευνα καταλήγω στα παρακάτω (ενδεικτικά) parts:

 

  1. Καλωδίωση Kufatec 
  2. Ότι καλύτερο βρεθεί στο ebay από καθρέπτη
  3. Κινέζος αισθητήρας
  4. Το pad του αισθητήρα
  5. Switch με θέση Auto

Υπολογίζω ένα συνολικό κόστος κάνα 300αρι γιατί σίγουρα θα χρειαστεί και κάποιο κομμάτι που δε θα υπάρχει, πχ το housing της καλωδίωσης που βλέπω οι περισσότεροι δεν το δίνουν στο ebay. 

 

Θεωρητικά απ' ότι έχω καταλάβει δεν χρειάζεται αντικατάσταση το παρμπριζ αν και η σωστή δουλειά θα απαιτούσε και το σωστό παρμπριζ αλλά αυτό θα εκτόξευε το κόστος. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να κάνεις αλητεία και να το αλλάξεις μέσω θραύσης κρυστάλλων αλλά δε θα μπω σε τέτοια διαδικασία.

 

Υπάρχει κάτι άλλο που μου διαφεύγει? Coding και εγκατάσταση θα κάνω μόνος μου σύμφωνα με τα διαγράμματα στο ELSAwin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι αυτό που βρίσκεται πίσω στο χώρο αποσκευών ε? Υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ήδη εκεί για κάποια άλλη λειτουργία?

 

Μάλλον θα το κάνω skip αυτό και λόγω κόστους αλλά λόγω συνθηκών που οδηγώ και πραγματικά δεν το χρειάζομαι. Αντίστοιχα θα κάνω skip τον αισθητήρα υγρασίας μιας κι απ' ότι αντιλαμβάνομαι έχει νόημα μόνο με τον 3ζωνικό κλιματισμό.

 

Επομένως, μένω να ψάχνω καθρέπτη με αισθητήρα βροχής/φώτων μόνο. Λέω να την πάω τη δουλειά σύμφωνα με το παρακάτω και εφόσον βρω τον επαγγελματία που θα με βοηθήσει στο ξήλωμα του υπάρχοντος.

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/483450-Almost-DIY-Rearview-Mirror-Upgrade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχε στο μυαλο σου πως αν χρησιμοποιήσεις τον αισθητήρα βροχής/φωτός για να δουλεύουν αυτόματα προβολείς και καθαριστήρες θα χρειαστείς τουλάχιστον νέους διακόπτες φώτων και υαλοκαθαριστήρων, έτσι;;

 

Kavouras, πυξίδα ακούω!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το χω βαλει το switch των φωτων με auto πανω στη λιστα. Των υαλοκαθαριστηρων δεν αλλαζει ο διακοπτης νομιζω.

 

Sent from my S8+

Edited by stefan147

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχε στο μυαλο σου πως αν χρησιμοποιήσεις τον αισθητήρα βροχής/φωτός για να δουλεύουν αυτόματα προβολείς και καθαριστήρες θα χρειαστείς τουλάχιστον νέους διακόπτες φώτων και υαλοκαθαριστήρων, έτσι;;

 

Kavouras, πυξίδα ακούω!!

 

:JC_goodpost:   :boxing: 

Edited by Kavouras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν ξεκίνησα τη συλλογή των κομματιών του παζλ αφού πρώτα ήρθα σε επαφή με παρμπριζά ο οποίος θα ανάλαβει την αφαίρεση παλιού-τοποθέτηση νέου. Εάν σπάσει το παρμπριζ κατά την αφαίρεση (αρκετά πιθανό) τότε θα κινηθούμε και για αλλαγή παρμπρίζ με το συμβατό για rain sensor, μέσω της ασφάλειας φυσικά.

 

Ξεκίνησα οπότε με την καλωδίωση που επέλεξα Kufatec γιατί έρχεται με οδηγίες (τις οποίες βέβαια δεν έχω καταφέρει ακόμα να ενεργοποιήσω στο site τους ενώ και το customer care τους είναι ανύπαρκτο). Από τη μελέτη που έχω κάνει για περιπτώσεις σαν τη δική μου με τον εντελώς σκέτο καθρέφτη, απαιτούνται δύο ξεχωριστά looms. Ένα για τον 6pin ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη με Πυξίδα και ένα για τον 3pin rain/light sensor.

 

1) Rain/Light Sensor Loom

2) Auto Dim/Compass Loom

 

Κόστος: 68€ 

 

Μόλις πάω σπίτι θα βάλω και screenshots από ELSAwin με το wiring ώστε αν θελήσει κάποιος να το κάνει, να ξέρει τι ακριβώς συνδέεται που.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα στην παρέα,

 

Μετά από σχεδόν δύο μήνες έρευνας αγοράς και συλλογής ανταλλακτικών, χθες βρήκα το χρόνο και έκανα το πρώτο μεγάλο κομμάτι του retrofit. Δυστυχώς δεν έχω την υπομονή για φώτο πριν και μετά και αναλυτικό DIY αλλά θα γράψω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τη διαδικασία και όποιος θέλει να δοκιμάσει κάτι αντίστοιχο εννοείται εδώ είμαστε να βοηθήσουμε.

 

Ξεκινάω με όλα τα ανταλλακτικά μαζεμένα:

4f142221725eab682fccf3d69014943d.jpg

 

1) Καθρέφτης με κωδικό 4F0857511F J50 (το J50 είναι ο κωδικός του χρώματος και αντιστοιχεί στο ανοιχτό γκρι - licht grau). O ίδιος καθρέφτης υπάρχει και με κωδικό που ξεκινάει από 8Κ ή 8R. O συγκεκριμένος που πήρα είναι με τα 6 pin δηλαδή για αυτοκίνητα με μονοζωνικό κλιματισμό και δεν παίρνει αισθητήρα υγρασίας. Έχει όμως πυξίδα. Κόστος: 110€ από ebay

 

2) Βάση/καθοδηγητής καλωδίων (το μαύρο πλαστικό σε σχήμα Υ στη φώτο). Κωδικός 8R0857593A. Κόστος: 20€ από ebay

 

3) Κάλυμμα καλωδίων (το γκρι πλαστικό πάνω αριστερά). Κωδικός 8R0857593. Κόστος: 18€ από ebay

 

4) Gel αισθητήρα (το φακελάκι κάτω αριστερά). Κόστος: 19€ από ebay

 

5) Νέος διακόπτης φώτων με θέση AUTO. Κωδικός 8Κ0941531ΑS. Κόστος: 43€ από ebay

 

6) Αισθητήρας φωτός/βροχής. Κωδικός 8Κ0955559. Εδώ μάλλον θέλει λίγο προσοχή γιατί υπάρχουν διάφοροι κωδικοί που δείχνουν να κάνουν αλλά διάβασα ότι καλύτερα είναι να μην έχει κατάληξη σε γράμμα ο κωδικός. Εγώ για να είμαι όσο πιο σίγουρος γίνεται επέλεξα αισθητήρα με ημερομηνία παραγωγής όσο πιο κοντά στην ημερομηνία του αυτοκινήτου μου. Επίσης το "μάτι του αισθητήρα" για τα Α4/Α5/Q5 προ fl θέλουμε να έχει σχήμα σταγόνας και όχι να είναι κυκλικό. Κανονικά ο αισθητήρας έρχεται από το εργοστάσιο πακέτο με ένα κυκλικό "ελατήριο" (retainer spring το λέει) για καλύτερη εφαρμογή το οποίο όμως δεν κατάφερα να το βρω και θα παίξει πατέντα. Δεν είναι απολύτως απαραίτητο και έχω δει να το φτιάχνει έτσι ο παρμπριζάς που θα πάω σε Α4 8K. Όπως θα δείτε και στις φώτο παρακάτω ο αισθητήρας παίζει κανονικά ακόμα και όταν αιωρείται κάπου κοντά στο παρμπρίζ. Κόστος: 52€

 

7) Καλωδίωση Kufatec. To link θα το βρείτε σε παρπάνω ποστ αλλά ο καθένας παίζει μπάλα ανάλογα τον καθρέφτη που θα πάρει (6pin ή 8pin). Γενικά οι τύποι είναι απαράδεκτοι και καθυστέρησαν 3 βδομάδες σε σχέση με την υπολογιζόμενη ημερομηνία ενώ και το support τους είναι για τα πανηγύρια. Εάν μπορείτε να βρείτε άλλο προμηθευτή μην τους προτιμήσετε. Κόστος: 68€

 

8) Δύο ασφάλειες 5V.

 

 

Τωρα σε ότι αφορά την τοποθέτηση αυτή είναι αρκετά straightforward. O καθρέφτης παίρνει ρεύμα από την εταζέρα και πιο συγκεκριμένα από το 8πινο βύσμα και τη θέση 6 (Τ8b, pin6) και πάει και στην ασφαλειοθήκη (αριστερή μαύρη σειρά/θέση 9 ή αλλιώς ST1 SC9) στην πλευρά του οδηγού (έχει το κάλυμμα από πίσω ταμπελάκι με αναλυτικά τις θέσεις και τις περιγραφές καθώς και τι ασφάλεια χρειάζεται). Εκτός από το ρευμά και τη γείωση, η καλωδίωση της Kufatec έχει κι ένα τρίτο καλώδιο το οποίο είναι για να διατρέξει όλο το αυτοκίνητο και να πάει πίσω στο Comfort Module που είναι στο πορτ μπαγκάζ δεξία. Αυτό εγώ δεν το έβαλα γιατί δε βρήκα τι ακριβώς κάνει και δεν εμφανίζεται πουθενά στα διαγράμματα του ELSAwin.

 

Θα τα βρείτε αρκετά αναλυτικά και εδώ.

 

Για όλη τη διαδικασία πρέπει να βγει το A pillar (δεν το έβγαλα τελείως γιατί δε βρήκα βίδα πίσω από το ταμπελάκι του αερόσακου όπως λέγανε οι οδηγίες και φοβήθηκα απλά να τραβήξω), όλο το κομμάτι κάτω από το τιμόνι, ο λεβίες του καπώ και όλη η πλαστική επένδυση χαμηλά στην πόρτα του οδηγού. Επίσης θα πρέπει να βγουν οι ασφαλειοθήκες που θα προσθέσουμε τα pins και τις ασφάλειες. Αυτές ξεκουμπώνουν από ένα κλιψάκι χαμηλά και τις σπρώχνουμε προς πίσω. Ξεκουμπώνουμε το κάλυμμά τους από πίσω και αποκτούμε έτσι πρόσβαση. Θα δούμε επίσης ότι έχουν ένα μωβ κλείδωμα το οποίο πρέπει να το τραβήξουμε προς τα έξω για να επιτρέψει στο pin μας να κουμπώσει σωστά και μετά να κλειδώσουμε πάλι το μωβ και να κάνουμε αντίστροφα τη διαδικασία τοποθέτησης των ασφαλειοθηκών.

 

Σε ότι αφορά τον αισθητήρα...κι εδώ έχουμε να κάνουμε με 3 καλώδια. Ρεύμα από την ασφαλειοθήκη (μεσαία καφέ σειρά/θέση 12 ή αλλιώς ST2 SC12) , pin στο J519 και γείωση. Εφόσον γνωρίζουμε που είναι το J519 και πως αποκτούμε πρόσβαση σε αυτό, χρειαζόμαστε το μόνο 16πινο βύσμα που έχει πάνω του το module και που είναι χρώματος μπεζ-καφέ. Αφαιρούμε το καπάκι του βύσματος και θα δούμε ότι η θέση 2 που θέλουμε είναι ήδη κατειλημμένη, επομένως αφαιρούμε το ήδη υπάρχον pin και βάζουμε τσόντα το δικό μας γυμνό καλώδιο έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι θα κάνει επαφή όταν επανατοποθετήσουμε το βύσμα πάνω στο module.

 

Εφόσον ολοκληρώσουμε τα παραπάνω και πριν μοντάρουμε οτιδήποτε, πρέπει να γίνει ο προγραμματισμός μέσω VCDS. Εγώ πρόχειρα πρόχειρα συνέδεσα το νέο διακόπτη φώτων και τη OBD χωρίς να είναι μοντερισμένο το πλαστικό κάλυμμα κάτω από το τιμόνι και προχώρησα στον προγραμματισμό. Πιο συγκεκριμένα στο Control Unit 9 θα βρείτε όλες τις επιλογές που πρέπει να τικαριστούν για να δουλέψει το σύστημα. Στο byte 6 είναι όλες οι επιλογές για τα Coming/Leaving Home και πως θέλετε να δουλεύουν (με DRLs ή μεσαία σκάλα ή φώτα ομίχλης) και στο byte 22 είναι η επιλογή ενεργοποίησης του αισθητήρα φώτων/βρoχής J397. Μετά από τις ανάλογες επιλογές θα εμφανιστούν και τα νέα μενού στο ΜΜΙ. Αν κάτι δεν έχει πάει καλά στη συνδεσμολογία τώρα είναι η ώρα να το προλάβουμε γιατί εφόσον κάνουμε σωστά τον προγραμματισμό, το αυτοκίνητο θα μας βγάλει σφάλματα.

 

Πριν μοντάρω εγώ έριξα και λίγο νερό στο παρμπρίζ για να σιγουρευτώ ότι δουλεύουν και οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και ενώ είχα τοποθετήσει το αισθητήρα όπως θα δείτε και στις φώτος, δηλαδή σφηνωμένο μεταξύ παρπρίζ και ουρανού.

 

Τελευταίο βήμα που πλέον απαιτείται η συμβολη επαγγελματία, είναι η αλλαγή του παρπρίζ (μέσω της θραύσης κρυστάλλων της ασφάλειας) και το μοντάρισμα όλου του πακέτου στις κανονικές τους θέσεις, οπότε και θα επανέλθω με φώτος.

 

35cc2037a1827d6d2450eaf433fd673e.jpg

 

6082143dec649675cd0a64764b68e336.jpg

 

Αυτά.

 

Sorry για το κουραστικό της υπόθεσης, γνωρίζω ότι χωρίς οπτικοακουστικό υλικό τα παραπάνω δεν είναι ότι πιο ξεκάθαρο, όποιος θελήσει πιο αναλυτικές οδηγίες πολύ ευχαρίστως να τα πούμε και με ΠΜ ή και τηλεφωνικά. Με λίγο ψάξιμο όμως στα σωστά μέρη και μαζί με την περιγραφή μου, νομίζω ότι μπορεί καποιος που έχει μία κάποια επαφή με το αντικείμενο να βρει άκρη.

Edited by stefan147
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retrofit done. Πλεον εχουμε αισθητηρα φωτων/βροχης στην εργοστασιακη του θεση, ηλεκτροχρωματικο καθρεφτη με πυξιδα και παρμπριζ με αντιηλιακη λωριδα στο πανω μερος.

 

Αποτελεσμα 100% εργοστασιακο. Κοστος περι τα 500€ (όλα μαζί κομμάτι-κομμάτι) εφοσον το παρμπριζ το πληρωσα τελικα εγω μιας και δεν κατάφερα να το κάνω μέσω της θραύσης κρυστάλλων, ούτε εάν πλήρωνα μόνο τη διαφορά.

 

b595bb58c2fb505f47680baf2e0e631f.jpgf2589e0413c2094fcbeae2fdd8486104.jpgb89a3b2e3b81d298c886c624dd2e3e20.jpg58b40add09460dc52ca939866e5bd48f.jpg027e3ac15331318d02faa00c74dbac72.jpg7dc24ca0bbc4db145ca52dda304356f9.jpg

Edited by stefan147
  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Καλησπέρα παιδιά! Να ρωτήσω κάτι, σε αυτοκίνητο με μονοζωνικό που έχει ήδη αισθητήρες βροχής και φώτων, ο αυτόματος καθρέφτης χωρίς αισθητήρα υγρασίας είναι plug and play ή θέλει καλωδίωση;

EDIT: ελυσα το καπακι του καλωδιου και ειδα οτι δεν εχω καν το 6pin ή 8pin φυσακι. 

 

Edited by vakrosA4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.