Jump to content

2nd NightWalk 2019

Το δεύτερο nightwalk του 2019!
Περισσότερα

Χορηγοί

Περισσότερα

PMS -Patra Motor Show- 2019

Δείτε τις εντυπώσεις & φωτογραφίες από την εκδήλωση.
Εντυπώσεις

Εκδρομή Στενή Ευβοίας 24/11/2019

Περισσότερα

3o NightWalk 24/7 20:00

Περισσότερα
adui

Περίμενε να ζεσταθεί! Μύθος ή πραγματικότητα;

Recommended Posts

10-4-17_TECH_2h-fwtoV.jpg

 

Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας; Δείτε τώρα, τι συμβαίνει στα πρώτα λεπτά και σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβείτε ώστε να τον προστατέψετε! Πρέπει να περιμένω να ζεσταθεί ή μήπως όχι;

 

Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει μία πιο θορυβώδη λειτουργία του κινητήρα σας τις πρώτες πρωινές ώρες και γενικότερα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι σχετικά χαμηλή; Πόσες φορές παρατηρήσατε, ότι για μερικά δευτερόλεπτα οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί είναι υψηλότερες από το φυσιολογικό; Σίγουρα αρκετές και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να σας ανησυχήσει, μιας και είναι μία προγραμματισμένη διαδικασία που έχει συγκεκριμένους σκοπούς. Στο συγκεκριμένο τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τι σημαίνει «κρύα εκκίνηση», για ποιον λόγο πραγματοποιείται και τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αυξήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη «ζωή» του κινητήρα μας.
 
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι το φαινόμενο της κρύας εκκίνησης, ή cold start cycle, όπως συχνά αναφέρεται είναι μία λειτουργία που γίνεται με εντολή της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται σε κάθε εκκίνηση, μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα, ενώ ακόμα πιο έντονη γίνεται τους χειμερινούς μήνες. Ας δούμε σε πρώτη φάση τι συμβαίνει σε αυτά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας!
 
Η κρύα εκκίνηση προστατεύει τον κινητήρα
 
Μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα και των περιφερειακών του συστημάτων, οι θερμοκρασίες των υγρών (φρένων, λίπανσης, ψύξης) είναι χαμηλές και τα «μέταλλα» έχουν συσταλεί. Η μετάβαση από τη χαμηλή στη φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας είναι μία διαδικασία που πρέπει να γίνει ομοιόμορφα αλλά και γρήγορα, ώστε ο κινητήρα να μη «στροφάρει» για μεγάλο χρονικό διάστημα κάτω από αντίξοες συνθήκες, ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Και κάπου εδώ έρχεται η λειτουργία «Cold Start», η οποία ενεργοποιείται μετά από εντολή του εγκεφάλου και συμβάλλει στην αρχική αύξηση της θερμοκρασίας. Ασφαλώς, δεν επεμβαίνει μέχρι να επιτευχθεί η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά μόνο στην αρχή, ώστε να υπάρξει θέρμανση μέχρι ένα πρώτο επίπεδο. 
 
10-4-17_TECH_4h-fwtoV.jpg
Κρύα εκκίνηση: Πως λειτουργεί
 
Με την εκκίνηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενεργοποιείται η χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης (cold start map). Η πρώτη διαφορά που θα παρατηρήσουμε είναι οι αυξημένες στροφές ανά λεπτό του κινητήρα στο ρελαντί. Κάτι τέτοιο συμβαίνει προκειμένου να αυξηθεί η ροπή στρέψης και να «υπερνικηθούν» οι αυξημένες δυνάμεις τριβής που δημιουργούνται μεταξύ των συνεσταλμένων μετάλλων. Επιπρόσθετα, οι αυξημένες στροφές του ρελαντί επιτρέπουν την ταχύτερη έξοδο του μίγματος από το θάλαμο, γεγονός που εμποδίζει την καθίζηση άκαυστων μορίων του μίγματος στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης. 
 
Πέρα όμως από τις αυξημένες στροφές του ρελαντί, στην κρύα εκκίνηση το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατί η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του. Οι παραπάνω ενέργειες επιτρέπουν την ταχύτερη αύξηση της θερμοκρασίας και μόλις ο εγκέφαλος του οχήματος πάρει τις κατάλληλες ενδείξεις, επιστρέφει στην κανονική χαρτογράφηση. Κάπως έτσι τελειώνει η λειτουργία της κρύας εκκίνησης, αλλά κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι η θερμοκρασία έχει αγγίξει τα επίπεδα φυσιολογικής λειτουργίας.
 
10-4-17_TECH_5h-fwtov.jpg
 
Τα πρώτα λεπτά: Ο «εφιάλτης» του κινητήρα
 
Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω χαμηλής θερμοκρασίας; Ο στόχος μας πρέπει να είναι πάντα η αύξηση της θερμοκρασίας ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Κάτι τέτοιο, ασφαλώς, δε σημαίνει ότι πρέπει να κινούμαστε από την αρχή με υψηλές στροφές, αλλά ότι η λεγόμενη «προθέρμανση» δεν είναι τόσο σωστή όσο πιστεύετε, τουλάχιστον σε σύγχρονους κινητήρες ψεκασμού. Με το να αφήνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία, αφενός αυξάνετε τον χρόνο λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, αφετέρου ξοδεύετε καύσιμα χωρίς λόγο. Η «χρυσή τομή», αλλά ίσως και η σημαντικότερη συμβουλή για την προστασία του κινητήρα είναι η εξής: με την έναρξη λειτουργίας, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, θα πρέπει να αφήνουμε ακίνητο στο ρελαντί το αυτοκίνητο για μόλις 30 δευτερόλεπτα, μόνο και μόνο για να «τρέξει» το λιπαντικό σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Αμέσως μετά, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με όσο το δυνατόν χαμηλότερο φορτίο στον κινητήρα. Οι στροφές λειτουργίας δε θα πρέπει να ξεπερνούν τις 2.500-3.000 μέχρι η θερμοκρασία των υγρών να έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, μόλις η θερμοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιηθεί ο κινητήρας είναι έτοιμος και πλέον μπορείτε να κινηθείτε με οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμείτε.
 
10-4-17_TECH_1h-fwtoV.jpg
 
Ξέρετε ότι
- Η λειτουργία «cold start» είναι εμφανής από τις αυξημένες στροφές λειτουργίας, ενώ με την ολοκλήρωσή της, το ρελαντί «επιστρέφει» σε φυσιολογικά επίπεδα.
- Το σωστό «ζέσταμα» και «κρύωμα» του κινητήρα είναι πολύ σημαντικά. Δώστε έμφαση σε αυτά τα «στάδια» λειτουργίας για να προστατέψετε τον κινητήρα.
- Μετά την ολοκλήρωση του «cold start» απαιτούνται περίπου 10 με 15 λεπτά, ώστε η θερμοκρασίες να έρθουν σε φυσιολογικά επίπεδα.
 

 

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρα πού χρήσιμο άρθρο. Αν όχι για όλους μας, τουλάχιστον για το 70% των Ελλήνων οδηγών (άνδρες και γυναίκες)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα έπρεπε να ακολουθείται απο το: "πως να σβήσετε σωστα το μοτέρ σας!!!!!!!"

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα έπρεπε να ακολουθείται απο το: "πως να σβήσετε σωστα το μοτέρ σας!!!!!!!"

Πες μας...

Υπάρχει κάτι στάνταρ;

Πόση ώρα να περιμένω;

Πως θα είμαι σίγουρος ότι έχει πέσει η θερμοκρασία στο τούρμπο;

Με 5 λεπτά κρύωμα είμαι ΟΚ ή καίω τσάμπα βενζίνη;

 

Ο περισσότερος κόσμος ζεσταίνει τον κινητήρα και δεν τον κρυώνει ποτέ, ακριβώς τα αντίθετα απ αυτά που πρέπει.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνήθως Κωστή εισαι οκ, αλλα το θέμα ειναι η θερμοκρασία του λαδιού να εχει πέσει σε χαμηλά επίπεδα. Εκεί ειναι το όλο θέμα κυρίως.

 

 

Δημήτρης

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα έπρεπε να ακολουθείται απο το: "πως να σβήσετε σωστα το μοτέρ σας!!!!!!!"

Σβήσιμο του κινητήρα
 
Πριν ακινητοποιήσετε πλήρως το αυτοκίνητο για να σταθμεύσει, καλό είναι να μην τον σβήσετε αμέσως, ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Αφήστε τον κινητήρα να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του κινητήρα.
 
Τι να αποφύγετε
 
Το μαρσάρισμα πριν σβήσετε τον κινητήρα είναι ανώφελο, προκαλεί περιττή κατανάλωση καυσίμου και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα, ιδιαίτερα σε κινητήρες εφοδιασμένους με υπερσυμπιεστή.
 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνήθως Κωστή εισαι οκ, αλλα το θέμα ειναι η θερμοκρασία του λαδιού να εχει πέσει σε χαμηλά επίπεδα. Εκεί ειναι το όλο θέμα κυρίως.

 

 

Δημήτρης

 

μπορεις να δωσεις μια ενδεικτικη θερμοκρασια με αριθμους?

 

Δηλαδη πχ, 92 βαθμοι ειναι ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω μόνο με πυρόμετρο μπορείς να είσαι σίγουρος, περισσότερο προσεκτικοί πρέπει να είναι αυτοί που φτάνουν το αμάξι στα όρια του με πολλά τουρμπίσματα.

Οι ταπεινοί πρέπει λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας να ήμαστε λίγο χαλαροί να πέσει η θερμοκρασία στο τούρμπο, η θερμοκρασία νερού μάλλον είναι άσχετη, ποιο σωστή συνάρτηση είναι η θερμοκρασία λαδιού που είπε ο Δημήτρης, αν και τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν την έχουν.

 

Αυτά έχω καταλάβει από το εγκυκλοπαιδικό forum μας, αν κατάλαβα λάθος ας διορθώσουν οι <<μεγάλοι>>

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

προσπαθωντας να θυμηθω λιγο τις αρχες μεταδοσης θερμοτητας (ο κυριος Φυσικος κ φιλος να με διορθωσει οπου λεω @@@@@) υπαρχουν 3 τροποι μεταδοσης της

 

1. με αγωγιμοτητα (λογω επαφης σωματων/επιφανειων)

2. με μεταφορα (απο ενα στερεο ζεστο σωμα προς ενα κινουμενο ρευστο (υγρο ή αεριο))

3. με ακτινοβολια (κυριως λογω ηλεκτρομαγνητικων κυματων)

 

εχω την εντυπωση οτι στους κινητηρες ισχυει το 1 κ κυριως το 2. Οταν μπαινουμε πιστα πχ παντα στο τελος κανουμε ενα cool-down lap ωστε να μειωσουμε την θερμομεταφορα με την ροη του εξωτερικου αερα μιας κ μειωνουμε την αγωγιμοτητα αλλα και ανανεωνεται η ποσοτητα του αερα μεσα στο χωρο του μοτερ. 

 

μετα το πλακωμα ειναι καλο τα τελευταια 2-3 λεπτα πριν σταματησουμε να ριξουμε ιδιαιτερα ρυθμο για να "¨κρυωσουν" τα πραγματα..το σταματημα κ αφημα στο ρελαντι ειναι λιγοτερο αποτελεσματικο στην θερμοαγωγη σε σχεση με την χαλαρη κινηση πριν το τελικο σταματημα μας. τα "καινουργια μοτερ" εχουν αισθητηρες κ ανεμιστηρες που δουλευουν κ αφου σβησουν αναλογα με το τι θερμοκρασια διαβαζουν στο χωρο του μοτερ...ενα turbo timer ρυθμισμενο στα 30-45sec ειναι επισης κατι που ειναι αρκετο για το κρυωμα της τουρμπινας μετα το πλακωμα..αλλα θα ελεγα σαν γενικη ομολογια αφηστε 2-3 λεπτακια πριν σταματησετε και οδηγηστε χαλαρααααα. Οπως ειπε ο Δημητρης η ενδειξη σας ειναι η θερμοκρασια του λαδιου και η επιστροφη του στα φυσιολογικα επιπεδα λειτουργιας.

Edited by Paladin
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

προσπαθωντας να θυμηθω λιγο τις αρχες μεταδοσης θερμοτητας (ο κυριος Φυσικος κ φιλος να με διορθωσει οπου λεω @@@@@) υπαρχουν 3 τροποι μεταδοσης της

 

1. με αγωγιμοτητα (λογω επαφης σωματων/επιφανειων)

2. με μεταφορα (απο ενα στερεο ζεστο σωμα προς ενα κινουμενο ρευστο (υγρο ή αεριο))

3. με ακτινοβολια (κυριως λογω ηλεκτρομαγνητικων κυματων)

 

εχω την εντυπωση οτι στους κινητηρες ισχυει το 1 κ κυριως το 2. Οταν μπαινουμε πιστα πχ παντα στο τελος κανουμε ενα cool-down lap ωστε να μειωσουμε την θερμομεταφορα με την ροη του εξωτερικου αερα μιας κ μειωνουμε την αγωγιμοτητα αλλα και ανανεωνεται η ποσοτητα του αερα μεσα στο χωρο του μοτερ. 

 

μετα το πλακωμα ειναι καλο τα τελευταια 2-3 λεπτα πριν σταματησουμε να ριξουμε ιδιαιτερα ρυθμο για να "¨κρυωσουν" τα πραγματα..το σταματημα κ αφημα στο ρελαντι ειναι λιγοτερο αποτελεσματικο στην θερμοαγωγη σε σχεση με την χαλαρη κινηση πριν το τελικο σταματημα μας. τα "καινουργια μοτερ" εχουν αισθητηρες κ ανεμιστηρες που δουλευουν κ αφου σβησουν αναλογα με το τι θερμοκρασια διαβαζουν στο χωρο του μοτερ...ενα turbo timer ρυθμισμενο στα 30-45sec ειναι επισης κατι που ειναι αρκετο για το κρυωμα της τουρμπινας μετα το πλακωμα..αλλα θα ελεγα σαν γενικη ομολογια αφηστε 2-3 λεπτακια πριν σταματησετε και οδηγηστε χαλαρααααα. Οπως ειπε ο Δημητρης η ενδειξη σας ειναι η θερμοκρασια του λαδιου και η επιστροφη του στα φυσιολογικα επιπεδα λειτουργιας.

Συγνώμη αλλά το 3 γιατί δεν ισχύει για τους ΜΕΚ και τα παρελκόμενα μηχανικά μέρη?

 

Προσωπικά διαφωνώ με το turbo-timer ακόμα και στη βάση της σκέψης του να το βάλεις.

Βέβαια εγώ είμαι και σκατο-παράξενος, οπότε η γνώμη μου ίσως δε μετράει και τόσο :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γερο παράξενος είναι το σωστό!!!

 

Πλάκα πλάκα εάν πυρόμετρο δεν πάει κάτω από 400, λάδι και νερό 98 βαθμούς δεν σβήνω μοτέρ..... και το πιο σωστό πιστεύω είναι κανα πεντάλεπτο πρίν σβήσουμε μοτέρ σε κίνηση, χαλαρός ρυθμός να δροσίσουν όλα....όσο γίνεται...

 

Εάν πάλι βγείς βόλτα με κανα κάβουρα δεν υπάρχει σωτηρία.......ψημένο θα πάει το λάδι για παρκάρισμα!!!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

....καθως και τα τακακια σου να προσθεσω!!!

 

το 3. αφορα αν θυμαμαι καλα ηλεκτρομαγνητικα κυματα (ηλιακη ακτινοβολια πχ κ μεταδοση στο κενο). Μιας και στο μοτερ υπαρχει ο αερας νομιζω πως ισχυει το 2. 

 

γιατι ρε μαστορα διαφωνεις με το timer?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειναι το κλασικο κολπο του Γιωργου....

Σου λεει απλα οτι διαφωνει ριζικα για να ρωτησεις....

Μην τσιμπας.....

 

:JC_cheesy:  :JC_cheesy:  :JC_cheesy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

παιδια πυρομετρο οκ , πεφτει γρηγορα κατω απο 400 αν εισαι ρελαντι...

λαδι ομως με τιποτα ... συνηθως παρκαρω με 104-108 και πεφτει με πολυυυυ αργο ρυθμο.

φοραω και κούτα oem ψυγειο λαδιου τωρα, ακριβως τα ιδια, πεφτει πολυ αργα.... για να φτασω 98 θα πρεπει να περιμενω κανα 4 λεπτο....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

παιδια πυρομετρο οκ , πεφτει γρηγορα κατω απο 400 αν εισαι ρελαντι...

λαδι ομως με τιποτα ... συνηθως παρκαρω με 104-108 και πεφτει με πολυυυυ αργο ρυθμο.

φοραω και κούτα oem ψυγειο λαδιου τωρα, ακριβως τα ιδια, πεφτει πολυ αργα.... για να φτασω 98 θα πρεπει να περιμενω κανα 4 λεπτο....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Άνοδος ε; Συγχαρητήρια!!

Τί λάδι φοράς; Και σημαντικό ρόλο παίζει και πώς οδηγείς!!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ευχαριστω.... ιδια συμπεριφορα και πριν με 10-60 και τωρα που στρωνω με 10-40...

παντα με νορμαλ οδηγηση και λιγο κυνυγι θα ειμαι ως 108 και πεφτει πολυ μα πολυ αργα

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ότι ανεβαίνει ''μόνο'' έως 108 είναι καλό, αλλά το ότι δεν κατεβαίνει το λάδι γρήγορα σε θερμοκρασία είναι ένα θέμα......Εκεί Λαμία έχει και ανηφόρα κατηφόρα μπόλικη....αυτό δεν βολεύει....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω μόνο με πυρόμετρο μπορείς να είσαι σίγουρος, περισσότερο προσεκτικοί πρέπει να είναι αυτοί που φτάνουν το αμάξι στα όρια του με πολλά τουρμπίσματα.

Οι ταπεινοί πρέπει λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας να ήμαστε λίγο χαλαροί να πέσει η θερμοκρασία στο τούρμπο, η θερμοκρασία νερού μάλλον είναι άσχετη, ποιο σωστή συνάρτηση είναι η θερμοκρασία λαδιού που είπε ο Δημήτρης, αν και τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν την έχουν.

 

Αυτά έχω καταλάβει από το εγκυκλοπαιδικό forum μας, αν κατάλαβα λάθος ας διορθώσουν οι <<μεγάλοι>>

 

 

Γερο παράξενος είναι το σωστό!!!

 

Πλάκα πλάκα εάν πυρόμετρο δεν πάει κάτω από 400, λάδι και νερό 98 βαθμούς δεν σβήνω μοτέρ..... και το πιο σωστό πιστεύω είναι κανα πεντάλεπτο πρίν σβήσουμε μοτέρ σε κίνηση, χαλαρός ρυθμός να δροσίσουν όλα....όσο γίνεται...

 

Εάν πάλι βγείς βόλτα με κανα κάβουρα δεν υπάρχει σωτηρία.......ψημένο θα πάει το λάδι για παρκάρισμα!!!!

 

για να ρωτησω κατι βασικο, ως ασχετος...: το αυτοκινητο μου στον υπολογιστη ταξιδιου εχει και ενδειξη θερμοκρασιας λαδιου.

 

Οταν βλεπω ενδειξη 98 βαθμους μπορω να σβησω κινητηρα? Αρκει? Ή θα μπορουσα να περιμενω να παει και πιο κατω?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό έχει να κάνει με την θερμοκρασία λειτουργίας του μοτέρ, και ποικίλει σε ελάχιστη τιμή (έστω και με μικρή απόκλιση) ανάλογα με τον τύπο του μοτέρ.

Στο δικό μου προσωπικά χαμηλό σημείο ειναι οι 96 βαθμοί αλλα πρέπει να το έχω λίγη ώρα ρελαντί όποτε στους 98 σβήνω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω εχω δει κ 121-122 βαθμους μετα απο ιδιαιτερα παρατεταμενο κυνηγι (πανω απο 30 συνεχωμενα χιλιομετρα με διαλλειμα για 1-2 χιλιομετρα λογω κατοικημενης περιοχης και μετα παλι ταπα)το οποιο επεσε γρηγορα στους 101-102 μολις εκοψα 2-3 λεπτα πριν σταματησω

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ε φυσικό ειναι....υπ όψιν όμως όπως είχε πει και ο Δον παλαιότερα, ο αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού συνήθως ειναι χαμηλά στο κάρτερ. Άρα θερμοκρασία εντός μοτέρ παίζει να ειναι λιγάκι παραπάνω. Το ότι έπεσε γρήγορα στους 101 δείχνει ότι το σύστημα ψύξης λαδιού ειναι αποδοτικό. Ειναι μεγάλο θέμα το λάδι γενικά .... και με δυο γραμμές δεν καλύπτεται.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω παντως εχει να κανει κ η μαρκα λαδιου...

Με τα καστρολ που φορουσα παλιοτερα εβλεπα υψηλες θερμοκρασιες λαδιου...

Σε πορεια 140-150 χλμ 102+ βαθνους σε παρατεταμενο σκισιμο 115 βαθμους κ συνηθως σε νορμαλ οδηγηση στην πολη πριν σβησω εβλεπα 96+ βαθμους...

Οταν εβαλα τα pentosin 5/30 παρατηρησα αξιοσημειωτη πτωση βλεποντας σε σκισιμο την θερμοκρασια να μην ξεπερνα τους 110 σε πορεια τους 96-97 κ στην πολη πριν σβησω βλεπω μαξ 92 βαθμους...

Επισης να σημειωσω οτι μετα απο σκισιμο...στο "κρυωμα" η θερμοκρασια πεφτει γρηγορα...

 

Στάλθηκε από το LG-D855 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ε φυσικό ειναι....υπ όψιν όμως όπως είχε πει και ο Δον παλαιότερα, ο αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού συνήθως ειναι χαμηλά στο κάρτερ. Άρα θερμοκρασία εντός μοτέρ παίζει να ειναι λιγάκι παραπάνω. Το ότι έπεσε γρήγορα στους 101 δείχνει ότι το σύστημα ψύξης λαδιού ειναι αποδοτικό. Ειναι μεγάλο θέμα το λάδι γενικά .... και με δυο γραμμές δεν καλύπτεται.

 

Eίναι σίγουρα παραπάνω πράγματι. Ας μην ξεχνάμε όμως, ότι το RS4 έχει ψυγείο νερού με βεντιλατέρ 800WATT και άρα η ψύξη που έμμεσα παρέχει και στο λάδι είναι πολύ μεγάλη.

 

 

Δημήτρης

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eίναι σίγουρα παραπάνω πράγματι. Ας μην ξεχνάμε όμως, ότι το RS4 έχει ψυγείο νερού με βεντιλατέρ 800WATT και άρα η ψύξη που έμμεσα παρέχει και στο λάδι είναι πολύ μεγάλη.

 

 

Δημήτρης

μετα απο παρατηρηση φιλου αλλαξα το 5-30 καστρολ που ελεγε audi κ ξαναγυρισα στο παλιο γνωστο mobil 1 0-40 που εβαζα σε ολα τα γρηγορα αυτοκινητα μου ... το αποτελεσμα ειναι απο το καλημερα 2-3 βαθμοι κατω στη νορμαλ λειτουργια του μοτερ και τωρα παιζει στο 98 απο 101 αλλα το πιο σημαντικο ειναι η γρηγοροτερη ψυξη του λαδιου μετα το σκισιμο...ευχαριστω Ζηση  :JC_doubleup:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πανε χρονια που εχω αναθεωρησει για τα καστρολ...

Τελικως υπαρχουν πολυ καλυτερα λαδια...απλως δεν εχουν το μαρκετινγκ της καστρολ...

 

Στάλθηκε από το LG-D855 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.