Jump to content

Πόσο premium είναι ένα μεταχειρισμένο μετά από 15 χρόνια;


Recommended Posts

Είναι ένα παλιό premium μοντέλο ακόμη premium ως μεταχειρισμένο; Μήπως ένα mainstream σύγχρονο είναι πολύ καλύτερο πια;

 

Πόση μούρη πουλάει ένα παλιό premium μοντέλο; Πόσο premium δείχνει ένα μοντέλο 10 ετών όταν έχουν περάσει δύο ή τρεις γενιές; Αξίζει να αγοράσεις ένα παλιό premium μεταχειρισμένο, ή μήπως ένα άλλο καινούργιο μοντέλο είναι καλύτερα;


Μπορεί πριν 15 χρόνια να ζαχάρωνες ένα Audi A4. Μπορεί να το είχες ψηλά στην εκτίμησή σου γιατί ήταν πραγματικά ανώτερο αυτοκίνητο από τα άλλα μη-premium μοντέλα της εποχής του. Μπορεί να ήταν κάτι λίγο από ένα μικρό όνειρο που είχες να το αγοράσεις. Αλλά ήταν ακριβό.


Όχι πια όμως. Σήμερα στα μεταχειρισμένα ένα premium μοντέλο δεκαπενταετίας έχει τιμή χώμα. Τα χιλιόμετρα είναι πολλά, οι γρατζουνιές περισσότερες, το σαλόνι κουρασμένο, και (το χειρότερο) έχουν κυκλοφορήσει άλλες τρεις ή και τέσσερις γενιές από τότε.


Τέτοια μοντέλα έχουν γεμίσει οι μάντρες μεταχειρισμένων εισαγωγής. Έρχονται από Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία. Έχουν ζήτηση γιατί ήταν premium. Είναι όμως ακόμη premium; Το δείχνουν; Εξακολουθούν να έχουν αυτό το κατιτίς που κάνει τα premium μοντέλα να ξεχωρίζουν, να δείχνουν διαφορετικά, ακριβά, κυριλέ, περιζήτητα. Ή δείχνουν απλά σαβούρα;


Απέναντι σε ένα ολοκαίνουργιο μη-premium αυτοκίνητο , πως δείχνει σήμερα ένα premium δεκαπενταετίας; Εξακολουθεί να δείχνει καλύτερο; Ακριβότερο; Έχει περισσότερη «μούρη»;


Σίγουρα από την πλευρά του οδηγού, η ποιότητα και ο εξοπλισμός που έχει ένα premium μοντέλο δεν χάνονται. Υπάρχουν και δεκαπέντε χρόνια μετά. Υπάρχουν επίσης οι ακριβές μηχανολογικές επιλογές, οι εξεζητημένες αναρτήσεις και το προηγμένο σύστημα μετάδοσης. Υπάρχουν όλα εκείνα τα συστατικά που το έκαναν premium. Σε τι κατάσταση υπάρχουν, βέβαια, είναι άλλο ερώτημα.


Από την άλλη ένα καινούργιο αυτοκίνητο έχει σίγουρα καλύτερη τεχνολογία, ακόμη κι αν έχει λιγότερο εξοπλισμό. Έχει πιο μοντέρνα σχεδίαση που μιλάει στη σημερινή εποχή, ενώ έχει και τη φρεσκάδα του νέου που από μόνη της είναι μια αρετή σε ένα αυτοκίνητο.


Το θέμα είναι με ποιο από τα δύο αυτοκίνητα προτιμάς να κυκλοφορείς; Πιστεύεις ότι το premium ακόμη και δεκαπέντε χρόνια μετά τη νιότη του, δείχνει κάτι παραπάνω από τα άλλα; Ή μήπως το καινούργιο τελικά σε κολακεύει περισσότερο; Τι λες;

 

Link

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δύσκολη ερώτηση που δυστυχώς δεν έχει μονοσήμαντη απάντηση.

Από άποψη χρημάτων?

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρεις ένα αμάξι 10+ετών αν μπορείς να πάρεις τους ίδιους χώρους, με τις ίδιες επιδόσεις σε καινούριο. Κι ας είναι μάρκα μη-premium.

Κι αυτό γιατί ένα αμάξι δεν είναι μόνο το μοτέρ ή μόνο τα φρένα.

Είναι η ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση, η παθητική ασφάλεια, η οικονομία στην κατανάλωση όταν δεν χρειάζεσαι όλο το εύρος της απόδοσης του μοτέρ, οι ευκολίες που έχει να σου προσφέρει (κάποτε το λέγαμε parktronic, σήμερα μπορεί να είναι το keyless go ή το car-play που έχουν και τα "φτηνά"/μη-premium αμάξια), τα καθίσματα (πιο καλά υλικά, πιο αναπαυτικά, αγκαλιάζουν καλύτερα το σώμα), τα αντικλεκτικά του συστήματα κοκ.

 

Καλώς ή κακώς, αν το δούμε το θέμα βγάζοντας έξω την προσωπική μας προτίμηση, το αμάξι είναι ένα προϊόν όπως όλα. Πιο σημαντικό ρόλο παίζει η ψυχολογία αυτού που το χρησιμοποιεί, παρά το τι πιστεύουν οι άλλοι για το ίδιο το προϊόν. Το ίδιο ισχύει και  με το παντελόνι, το πουκάμισο, τη ζώνη στο παντελόνι ή ακόμα και το κινητό τηλέφωνο που κρατάμε στα χέρια μας.

 

Αν σε κάνει να νιώθεις καλύτερα να χρησιμοποιείς ένα καινούριο hyundai i30N σε σχέση με ένα audi S3 του 2009-2012, γιατί έτσι σου αρέσει η καινουργύλα ("γιατί, σε ποιόν δεν αρέσει?" θα ρωτήσεις), τότε γιατί όχι? Go for it.

 

Από την άλλη το S3 αποπνέει τον αέρα του premium (ας θεωρήσουμε ότι ο προηγούμενος ή προηγούμενοι ιδιοκτήτες σέβονταν το αμάξι και δεν το έχουν παρατήσει), επειδή κουβαλάει τους 4 κύκλους, γιατί ο μέσος Έλληνας πιστεύει ότι το audi είναι γενικά καλύτερο αμάξι γιατί......"έτσι". Οπότε αν νιώθεις καλύτερα οδηγώντας το S3, αγόρασε ένα S3. :) 

 

 

ΥΓ: η επιλογή των οχημάτων είναι τυχαία.

ΥΓ2: Και δυστυχώς ναι....με εξαίρεση την 4κίνηση που προσφέρει το S3, το i30N είναι στην εποχή του πολύ πιο ολοκληρωμένο σαν αμάξι, ασχέτως αν προσωπικά επέλεγα το S3...

ΥΓ3: Ρεαλιστικά όμως, αν ένα αμάξι έχει φύγει από τα χέρια του 1ου ιδιοκτήτη (που το έχει πληρώσει "ακριβά" ως καινούριο, οπότε ακομα και 10 έτη μετά, συνεχίζει να το σέβεται και να το πονάει και να το συντηρεί), η συντήρηση και η προσοχή που δέχεται το αμάξι πέφτει εκθετικά, οπότε το premium πλέον αμάξι είναι....υπο προϋποθέσεις.

ΥΓ4: Για μένα premium σημαίνει προσοχή στη λεπτομέρεια στο σύνολο του οχήματος, από την επιλογή των υλικών στις πόρτες, τα κενά ανάμεσα στα κομμάτια λαμαρίνας και πλαστικού στο αμάξωμα,  μέχρι το κάλυμα της μπαταρίας (ύφασμα, πλαστικό κάλυμα ή ακόμα και τίποτα!).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δύσκολη ερώτηση που δυστυχώς δεν έχει μονοσήμαντη απάντηση.
Από άποψη χρημάτων?
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρεις ένα αμάξι 10+ετών αν μπορείς να πάρεις τους ίδιους χώρους, με τις ίδιες επιδόσεις σε καινούριο. Κι ας είναι μάρκα μη-premium.
Κι αυτό γιατί ένα αμάξι δεν είναι μόνο το μοτέρ ή μόνο τα φρένα.
Είναι η ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση, η παθητική ασφάλεια, η οικονομία στην κατανάλωση όταν δεν χρειάζεσαι όλο το εύρος της απόδοσης του μοτέρ, οι ευκολίες που έχει να σου προσφέρει (κάποτε το λέγαμε parktronic, σήμερα μπορεί να είναι το keyless go ή το car-play που έχουν και τα "φτηνά"/μη-premium αμάξια), τα καθίσματα (πιο καλά υλικά, πιο αναπαυτικά, αγκαλιάζουν καλύτερα το σώμα), τα αντικλεκτικά του συστήματα κοκ.
 
Καλώς ή κακώς, αν το δούμε το θέμα βγάζοντας έξω την προσωπική μας προτίμηση, το αμάξι είναι ένα προϊόν όπως όλα. Πιο σημαντικό ρόλο παίζει η ψυχολογία αυτού που το χρησιμοποιεί, παρά το τι πιστεύουν οι άλλοι για το ίδιο το προϊόν. Το ίδιο ισχύει και  με το παντελόνι, το πουκάμισο, τη ζώνη στο παντελόνι ή ακόμα και το κινητό τηλέφωνο που κρατάμε στα χέρια μας.
 
Αν σε κάνει να νιώθεις καλύτερα να χρησιμοποιείς ένα καινούριο hyundai i30N σε σχέση με ένα audi S3 του 2009-2012, γιατί έτσι σου αρέσει η καινουργύλα ("γιατί, σε ποιόν δεν αρέσει?" θα ρωτήσεις), τότε γιατί όχι? Go for it.
 
Από την άλλη το S3 αποπνέει τον αέρα του premium (ας θεωρήσουμε ότι ο προηγούμενος ή προηγούμενοι ιδιοκτήτες σέβονταν το αμάξι και δεν το έχουν παρατήσει), επειδή κουβαλάει τους 4 κύκλους, γιατί ο μέσος Έλληνας πιστεύει ότι το audi είναι γενικά καλύτερο αμάξι γιατί......"έτσι". Οπότε αν νιώθεις καλύτερα οδηγώντας το S3, αγόρασε ένα S3.  
 
 
ΥΓ: η επιλογή των οχημάτων είναι τυχαία.
ΥΓ2: Και δυστυχώς ναι....με εξαίρεση την 4κίνηση που προσφέρει το S3, το i30N είναι στην εποχή του πολύ πιο ολοκληρωμένο σαν αμάξι, ασχέτως αν προσωπικά επέλεγα το S3...
ΥΓ3: Ρεαλιστικά όμως, αν ένα αμάξι έχει φύγει από τα χέρια του 1ου ιδιοκτήτη (που το έχει πληρώσει "ακριβά" ως καινούριο, οπότε ακομα και 10 έτη μετά, συνεχίζει να το σέβεται και να το πονάει και να το συντηρεί), η συντήρηση και η προσοχή που δέχεται το αμάξι πέφτει εκθετικά, οπότε το premium πλέον αμάξι είναι....υπο προϋποθέσεις.
ΥΓ4: Για μένα premium σημαίνει προσοχή στη λεπτομέρεια στο σύνολο του οχήματος, από την επιλογή των υλικών στις πόρτες, τα κενά ανάμεσα στα κομμάτια λαμαρίνας και πλαστικού στο αμάξωμα,  μέχρι το κάλυμα της μπαταρίας (ύφασμα, πλαστικό κάλυμα ή ακόμα και τίποτα!).
Επειδή με το παράδειγμα σου με μπέρδεψες....
το δικό μου αμάξι ειναι premium ή οχι;;;
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Το δικό σου συγκεκριμένα, κατα την άποψη μου, ειναι premium. Ειναι και πολυ βασικό για μένα, να ξέρεις και τον ιδιοκτήτη (αν ειναι δυνατόν φυσικά).

 

 

Δημητρης 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα

Όπως είπε και ο Γιώργος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και από ποια οπτική θα επιλέξει να το δει κανείς.

Εγώ προσωπικά δηλώνω ως δεδομένο ότι είτε λόγω γούστου μου ή επηρεασμένος από το marketing (ή συνδυασμός και των δύο - το πιθανότερο ενδεχόμενο βασικά) ερωτευμένος (ψυχολογία που λέει και ο Γιώργος) με Audi, αλλά premium αμάξι σε επίπεδα πχ. Α3-Α4 δεν τα θεωρώ. Επίπεδα πχ Α6-Α8 (μικρότερου αγοραστικού κοινού) από πλευράς ποιότητας υλικών/πολυτέλειας ναι.

 

Δημήτρη, επειδή εμένα με ξέρεις και ως άτομο και ως ιδιοκτήτη τι βάση/προσοχή δίνω στο αυτοκίνητο από πλευράς συντήρησης/φροντίδας - δεν αναφέρομαι σε πουσαρίσματα, παρόλο που δεν είναι S3, θα έλεγες (με τα παραπάνω δεδομένα/προϋποθέσεις που παρέθεσες) ότι είναι premium.

Αντιθέτως, εγώ ως ιδιοκτήτης θα συμμεριζόμουν την ίδια άποψη πάνω κάτω, αλλά επιλέγοντας την "πλευρά" της συχνής "τριβής" μεταξύ αριστερής και δεξιάς τσέπης :D όσον αφορά τις αποκαταστάσεις ζημιών (και όχι της αναμενόμενα ακριβότερης συντήρησης ελέω μάρκας) δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι premium με τόσες "χαζές" ταλαιπωρίες με κλειδαριές πορτών, μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, κλείστρα ζώνης κτλ... Και να πεις ότι είναι μεμονωμένη περίπτωση, τόσα και τόσα έχουμε διαβάσει και μοιραστεί στο φόρουμ. Ούτε καινούργια εταιρία είναι, 100 χρόνια στο χώρο... Με φθηνότερα (κοστολογικά) αυτοκίνητα που είχα κατά καιρούς οδηγήσει, με φθηνότερα υλικά (θα προσέξατε ότι δεν έχω καθόλου αναφέρει/συμπεριλάβει μηχανή και επιδόσεις ή κατανάλωση) και σε ίδιο εύρος διανυθέντων χλμ, ποτέ δεν με απασχόλησαν τέτοιες έννοιες προς αποκατάσταση... 'Έτυχε; άντε να πω έτυχε (υπερβολική τοποθέτηση θα έλεγα).

 

Δεν εκφράζω παράπονο, βάζω απλά κάτω τα δεδομένα στην δική μου καθημερινότητα με το αυτοκίνητο και κρίνω υπό τις παραπάνω υποκειμενικές παραμέτρους.

 


Βαγγέλη, εσένα δεν είναι premium γιατί δεν ζει τη ζωή του όπως πρέπει στο maximum, όλο νυστάζει το αμάξι σου ρε φίλε :hehe:

Edited by audidis
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, audidis said:

Καλημέρα

(....)αλλά premium αμάξι σε επίπεδα πχ. Α3-Α4 δεν τα θεωρώ. (....)

 

(...) δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι είναι premium με τόσες "χαζές" ταλαιπωρίες με κλειδαριές πορτών, μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, κλείστρα ζώνης κτλ... Και να πεις ότι είναι μεμονωμένη περίπτωση, τόσα και τόσα έχουμε διαβάσει και μοιραστεί στο φόρουμ. Ούτε καινούργια εταιρία είναι, 100 χρόνια στο χώρο... (....)

 

Φάσκεις και αντιφάσκεις κύριε συντονιστά.

 

 

ΥΓ: Δεν ξέρω αν έτυχε αλλά εμένα εκτός από μία πίσω αριστερή κλειδαριά και 3 αντλίες νερού (σφάλμα σχεδιασμού? όλες "σκάσανε" στα ίδια km χρήσης!), δόξα το θεό δεν έχει βγάλει τίποτε άλλο. και να πεις ότι το οδηγώ σαν καλόγρια ή το έχω στο γκαράζ και κάθετα? Αυτή τη βδομάδα γυρίζει στα 170.000km!!!

Link to comment
Share on other sites

194.500km εδώ συνάδελφε.

3 κλειδαριές πορτών (η τρίτη μου κρυφοχαμογελάει τώρα)

3 αντλίες νερού

1 αντλία υψηλής

1 κλείστρο ζώνης οδηγού

1 μοτέρ πίσω υαλοκαθαριστήρα

(αυτά μου έρχονται στα γρήγορα)

 

Κι εγώ δεν το κυνηγώ καθόλου, και το πρόγραμμα ουσιαστικά διακοσμητικό το έχω και ανταλλακτικά μαμά πάντα, ποτέ του εμπορίου...

 

Στο πρώτο quote που μου έκανες με βάση παραμέτρους υλικών/αξεσουάρ/πολυτέλεια που προανέφερα δεν τα θεωρώ premium (συγκριτικά με τα Α6 και λοιπά που τα θεωρώ άλλης κατηγορίας αυτοκίνητα, και ναι, premium)

Στο δεύτερο το αιτιολογώ/επιχειρηματολογώ πρακτικά στο τι μου (μας)έχει βγάλει από θέματα (παιδικά κατ΄εμέ) ώστε να υποστηρίξω (for the sake of the argument) γιατί δεν είναι premium.

 

Where do I fasko/antifasko my friend?

Edited by audidis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

194.500km εδώ συνάδελφε.
3 κλειδαριές πορτών (η τρίτη μου κρυφοχαμογελάει τώρα)
3 αντλίες νερού
1 αντλία υψηλής
1 κλείστρο ζώνης οδηγού
1 μοτέρ πίσω υαλοκαθαριστήρα
(αυτά μου έρχονται στα γρήγορα)
 
Κι εγώ δεν το κυνηγώ καθόλου, και το πρόγραμμα ουσιαστικά διακοσμητικό το έχω και ανταλλακτικά μαμά πάντα, ποτέ του εμπορίου...
 
Στο πρώτο quote που μου έκανες με βάση παραμέτρους υλικών/αξεσουάρ/πολυτέλεια που προανέφερα δεν τα θεωρώ premium (συγκριτικά με τα Α6 και λοιπά που τα θεωρώ άλλης κατηγορίας αυτοκίνητα, και ναι, premium)
Στο δεύτερο το αιτιολογώ/επιχειρηματολογώ πρακτικά στο τι μου (μας)έχει βγάλει από θέματα (παιδικά κατ΄εμέ) ώστε να υποστηρίξω (for the sake of the argument) γιατί δεν είναι premium.
 
Where do I fasko/antifasko my friend?
ξεκάθαρα φταίει το γεγονός ότι δεν σηκώνει 2 μπαρ...με 1.7 στον κόφτη...
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Dimitris_Kon said:

Στάθη καινούργιο το αγόρασες το Α3 σου;

 

 

Δημήτρης 

Μεταχειρισμένο Δημήτρη με 38.500χλμ (σχεδόν 2 ετών μοντέλο όταν το αγόρασα από τον 1ο ιδιοκτήτη)

και μια σημείωση (ενημερωτικά για την κουβέντα): η αντικατάσταση της αντλίας υψηλής προέκυψε όσο ήταν ακόμα μαμά το αμάξι, προ προγράμματος) 

30 minutes ago, Van.Leb said:
2 hours ago, audidis said:


 

ξεκάθαρα φταίει το γεγονός ότι δεν σηκώνει 2 μπαρ...με 1.7 στον κόφτη...

Και του έλεγα κατά καιρούς του BZB "βγάλε λίγο τσαμπουκά μωρή κότα" αλλά είχε ρομαντικό χαρακτήρα

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, audidis said:

Μεταχειρισμένο Δημήτρη με 38.500χλμ (σχεδόν 2 ετών μοντέλο όταν το αγόρασα από τον 1ο ιδιοκτήτη)

και μια σημείωση (ενημερωτικά για την κουβέντα): η αντικατάσταση της αντλίας υψηλής προέκυψε όσο ήταν ακόμα μαμά το αμάξι, προ προγράμματος) 

 

 

Επομένως, δεν γνωρίζεις την ιστορία του αυτοκινήτου, ακόμα και με 38.500 χλμ. Αυτό το επισημαίνω γιατί είναι αρκετά διαφορετικό, να το έχεις αγοράσει εντελώς καινούργιο και να το συντηρείς εξαρχής και διαφορετικό να μην γνωρίζεις την ιστορία του. Και πάλι όμως, κατά την άποψή μου, οι βλάβες που είχες, δεν στοιχειοθετούν την κατάταξή του, στα εκτός premium.

 

 

Δημήτρης

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Απόλυτα σαφώς και δεν είναι δυνατόν να γνωρίζω το ιστορικό του αυτοκινήτου.

Λαβαίνοντας όμως υπόψη τα σχετικά λίγα (και πραγματικά) χλμ και μηδενικά προβλήματα/θέματα μέχρι να υπερβεί τα πρώτα 100.000, προσωπικά συμπεραίνω ότι η (όποια) προηγούμενη μεταχείριση του 1ου ιδιοκτήτη δεν μπορεί να "συνδεθεί" με τα απανωτά "κρούσματα" που προέκυψαν σχεδόν 100.000χλμ (και 4 έτη) αργότερα. Μιλάμε τώρα για αντλίες νερού (αναθεωρημένος κωδικός μάλιστα ο... ίδιος πλαστικός μέχρι να κυκλοφορήσει ο ημιμεταλλικός αργότερα) και τα υπόλοιπα ηλεκτρολογικά...

 

Θεωρητικά μόνο η αντικατάσταση της αντλίας βενζίνης υψηλής θα μπορούσε να έχει κάποιον συσχετισμό, να το έσκιζε να το πήγαινε στα όρια του, με συνέπεια τα "προεόρτια" να τα βιώσει ο 2ος ιδιοκτήτης. Και πάλι το μεγάλο διάστημα μεταξύ χλμ και χρονικού διαστήματος δεν μπορεί να το δικαιολογήσει...

 

Δεν είναι παράλογο το σκεπτικό.

 

 Έφερα παράδειγμα τα δικά μου βιώματα, από τα οποία απορρέουν τα δικά μου πορίσματα, βγαίνοντας ελαφρώς (!) offtopic.

Ας εστιάσουμε στην σύγκριση του ποιο θεωρούμε ως vfm μεταξύ παλαιού μεταχειρισμένου και καινούργιου μη-premium του άρθρου.

 

Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το topic για συζήτηση. Ελπίζω και για τους υπόλοιπους :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα και καλή μας εβδομάδα.

Γιώργο έθεσες πολύ σωστά το ερώτημα. Διότι αντικειμενικός ορισμός "premium" δεν υφίσταται. Το συνηθέστερο είναι ένας συνδυασμός υποκειμενικού premium/value for money/luxury παραμέτρων.

Εκτροχιάζεται πάλι το topic, αλλά ας πούμε (και επαναλάβουμε) μερικά πράγματα ακόμη.

 

Να σημειώσω πως ο παράγοντας ψυχολογία είναι ο καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό την οπτική μας και τα συναισθήματα που απορρέουν συζώντας με ένα αυτοκίνητο. Από την άλλη, υπάρχει το πρακτικό του θέματος που προσδιορίζει την καθημερινή μας "τριβή" με αυτό.

 

Κύριες παράμετροι για εμένα θα ήταν

1) Ψυχολογία

2) Brand exclusivity

3) Ασφάλεια

4) Τεχνολογία

5) Ποιότητα υλικών & αξιοπιστία

6) After sales (αλλά και (pre)sales...)

 

Σαφώς κάποιος άλλος μπορεί να συγχωνεύσει κάποια από τα παραπάνω ή να προσθέσει κι άλλες. Αυτονόητο θεωρώ επίσηςπως ΔΕΝ γίνεται να πληρούνται όλα τα παραπάνω.

 

Λοιπόν, για το Α3 μου...

Για το (1): εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά, διότι...έτσι. πάντα ήμουν Audi (και A3) fan, οπότε εάν το αγαπάς, όσα "χαστούκια" κι αν σου ρίξει, εσύ...εκεί :D. Άρα +

Για το (2): το βλέπεις κυριολεκτικά παντού, συνεπώς στα δικά μου μάτια -

Για το (3): ΟΚ, σαφώς και δεν είναι Smart, από την άλλη σε κάθε λογής (αμφιλεγόμενα και μη) τεστ και έρευνες πάντα έπαιζε από την μέση και κάτω σε κατάταξη. Άρα ουδέτερος εδώ.

Για το (4): καινοτόμα για την εποχή αγοράς, οπότε +

Για το (5): Η καλή του ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης σταθερά σήμα κατατεθέν του. Από κει και πέρα 5 φάουλ και πάγκο. Κυριολεκτικά μια ζωή άκουγες (γενικά) ή σου έλεγαν ιδιοκτήτες (ειδικά) περί ακριβών υλικών, ποιότητα και εσύ ασχολείσαι/προσεύχεσαι να μην ολοκληρώσεις... όλο το σετ κλειδαριών, ξεκόλλημα ουρανών/ταπετσαριών/ντουλαπιών, πλαστικά πλάτης καθισμάτων, αντλίες βενζίνης στα πρώτα 100.000χλμ, αντλίες νερού από τα 70.000χλμ (και ξανά και ξανά) και άλλα πολλά που βγήκαν σε πολλούς και όχι μεμονωμένη περίπτωση, τότε όχι premium... αλλά προθυμοποιείσαι να ξεστομίσεις και μερικά "γαλλικά". Πως να νιώσω premium όταν κάθε τρεις και λίγο "τρέχω" για τα παραπάνω στο συνεργείο και όχι για τα προβλεπόμενα συντήρησης?

Για το (6): Γυμνές εκδόσεις :hehe:. Δεν το αγόρασα καινούργιο, αλλά το να ακούω δεξιά και αριστερά σε επίδοξο αγοραστή να του βγάζουν... κατάλογο ατελείωτο με... όχι μόνο αξεσουάρ πρόσθετα αλλά και αυτονόητα πράγματα (πακέτο... φωτισμού για να έχεις φωτισμένο και το ντουλαπάκι σου) να αγοράσεις δλδ δεδομένα (αντικειμενικά θεωρώ εδώ) πράγματα που υπάρχουν σε άλλα (ναι ΟΚ, φθηνότερα οχήματα άλλων μαρκών) με ξεπερνάει. Για να προλάβω μερικούς, ναι, υπάρχει υπερφορολόγηση και η τάση της εδώ αντιπροσωπείας να βγάλει όσο ξύγκι μπορεί, και να τα δεχτώ όλα αυτά λόγω κρίσης (?) ΟΚ.

Premium να το χαρακτηρίσω? όχι βέβαια. Στο Α8 (παράδειγμα) ακολουθούν την ίδια εμπορική προσέγγιση για βασικά features στον επίδοξο αγοραστή?? (Ας πούμε πως περισσότερο ρωτάω εδώ, θεωρώ πως όχι, αλλά πείτε κι εσείς την γνώμη σας)

 

Μια εταιρεία για μένα πρέπει να δείχνει και λίγο large στο after sales. Πας στο συνεργείο με το Α7/Α8/SQ8/R8 κτλ και το αφήνεις για το Χ Ψ λόγο. Αυτοκίνητο αντικατάστασης Α1 & Α3 και έφυγε ο πελάτης για τις δουλειές του (το έχω δει πολλάκις, συγκεκριμένα στο Α7 & R8). Εμένα την πρώτη φορά, που τους είχα επισκεφθεί "γεια σας, τα λέμε σε 3 ώρες" και την δεύτερη "να σας καλέσουμε ένα ταξί?". Το λατρεύω προσωπικά το αμάξι μου, όμως τι λέτε, να το χαρακτηρίσω premium?

 

(εδώ γεννιέται και άλλη συζήτηση βέβαια, το αν ο premium χαρακτηρισμός αποδίδεται στην μάρκα γενικότερα ή σε συγκεκριμένα μοντέλα της μάρκας, ας μην εμβαθύνουμε και εκεί για τώρα τουλάχιστον...)

 

Επίσης τιμολογιακός κατάλογος ανταλλακτικών να διαφέρει από επίσημο σε επίσημο αντιπρόσωπο...

 

 

Να επαναλάβω πως όλα τα παραπάνω τα παραθέτω όχι για να βγάλω τα εσώψυχα μου ή τις απαιτήσεις που θέλω να έχω, σκοπός είναι το εάν το Α3 μπορεί να χαρακτηριστεί ως premium ή όχι (για μένα)

 



Premium για μένα θα μπορούσε να είναι μόνο στο forza horizon :tongue:

 



Sentoni wars ήθελες Κάβουρα, θα τον έχεις!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα και καλή μας εβδομάδα.
Γιώργο έθεσες πολύ σωστά το ερώτημα. Διότι αντικειμενικός ορισμός "premium" δεν υφίσταται. Το συνηθέστερο είναι ένας συνδυασμός υποκειμενικού premium/value for money/luxury παραμέτρων.
Εκτροχιάζεται πάλι το topic, αλλά ας πούμε (και επαναλάβουμε) μερικά πράγματα ακόμη.
 
Να σημειώσω πως ο παράγοντας ψυχολογία είναι ο καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό την οπτική μας και τα συναισθήματα που απορρέουν συζώντας με ένα αυτοκίνητο. Από την άλλη, υπάρχει το πρακτικό του θέματος που προσδιορίζει την καθημερινή μας "τριβή" με αυτό.
 
Κύριες παράμετροι για εμένα θα ήταν
1) Ψυχολογία
2) Brand exclusivity
3) Ασφάλεια
4) Τεχνολογία
5) Ποιότητα υλικών & αξιοπιστία
6) After sales (αλλά και (pre)sales...)
 
Σαφώς κάποιος άλλος μπορεί να συγχωνεύσει κάποια από τα παραπάνω ή να προσθέσει κι άλλες. Αυτονόητο θεωρώ επίσηςπως ΔΕΝ γίνεται να πληρούνται όλα τα παραπάνω.
 
Λοιπόν, για το Α3 μου...
Για το (1): εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά, διότι...έτσι. πάντα ήμουν Audi (και A3) fan, οπότε εάν το αγαπάς, όσα "χαστούκια" κι αν σου ρίξει, εσύ...εκεί . Άρα +
Για το (2): το βλέπεις κυριολεκτικά παντού, συνεπώς στα δικά μου μάτια -
Για το (3): ΟΚ, σαφώς και δεν είναι Smart, από την άλλη σε κάθε λογής (αμφιλεγόμενα και μη) τεστ και έρευνες πάντα έπαιζε από την μέση και κάτω σε κατάταξη. Άρα ουδέτερος εδώ.
Για το (4): καινοτόμα για την εποχή αγοράς, οπότε +
Για το (5): Η καλή του ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης σταθερά σήμα κατατεθέν του. Από κει και πέρα 5 φάουλ και πάγκο. Κυριολεκτικά μια ζωή άκουγες (γενικά) ή σου έλεγαν ιδιοκτήτες (ειδικά) περί ακριβών υλικών, ποιότητα και εσύ ασχολείσαι/προσεύχεσαι να μην ολοκληρώσεις... όλο το σετ κλειδαριών, ξεκόλλημα ουρανών/ταπετσαριών/ντουλαπιών, πλαστικά πλάτης καθισμάτων, αντλίες βενζίνης στα πρώτα 100.000χλμ, αντλίες νερού από τα 70.000χλμ (και ξανά και ξανά) και άλλα πολλά που βγήκαν σε πολλούς και όχι μεμονωμένη περίπτωση, τότε όχι premium... αλλά προθυμοποιείσαι να ξεστομίσεις και μερικά "γαλλικά". Πως να νιώσω premium όταν κάθε τρεις και λίγο "τρέχω" για τα παραπάνω στο συνεργείο και όχι για τα προβλεπόμενα συντήρησης?
Για το (6): Γυμνές εκδόσεις :hehe:. Δεν το αγόρασα καινούργιο, αλλά το να ακούω δεξιά και αριστερά σε επίδοξο αγοραστή να του βγάζουν... κατάλογο ατελείωτο με... όχι μόνο αξεσουάρ πρόσθετα αλλά και αυτονόητα πράγματα (πακέτο... φωτισμού για να έχεις φωτισμένο και το ντουλαπάκι σου) να αγοράσεις δλδ δεδομένα (αντικειμενικά θεωρώ εδώ) πράγματα που υπάρχουν σε άλλα (ναι ΟΚ, φθηνότερα οχήματα άλλων μαρκών) με ξεπερνάει. Για να προλάβω μερικούς, ναι, υπάρχει υπερφορολόγηση και η τάση της εδώ αντιπροσωπείας να βγάλει όσο ξύγκι μπορεί, και να τα δεχτώ όλα αυτά λόγω κρίσης (?) ΟΚ.
Premium να το χαρακτηρίσω? όχι βέβαια. Στο Α8 (παράδειγμα) ακολουθούν την ίδια εμπορική προσέγγιση για βασικά features στον επίδοξο αγοραστή?? (Ας πούμε πως περισσότερο ρωτάω εδώ, θεωρώ πως όχι, αλλά πείτε κι εσείς την γνώμη σας)
 
Μια εταιρεία για μένα πρέπει να δείχνει και λίγο large στο after sales. Πας στο συνεργείο με το Α7/Α8/SQ8/R8 κτλ και το αφήνεις για το Χ Ψ λόγο. Αυτοκίνητο αντικατάστασης Α1 & Α3 και έφυγε ο πελάτης για τις δουλειές του (το έχω δει πολλάκις, συγκεκριμένα στο Α7 & R8). Εμένα την πρώτη φορά, που τους είχα επισκεφθεί "γεια σας, τα λέμε σε 3 ώρες" και την δεύτερη "να σας καλέσουμε ένα ταξί?". Το λατρεύω προσωπικά το αμάξι μου, όμως τι λέτε, να το χαρακτηρίσω premium?
 
(εδώ γεννιέται και άλλη συζήτηση βέβαια, το αν ο premium χαρακτηρισμός αποδίδεται στην μάρκα γενικότερα ή σε συγκεκριμένα μοντέλα της μάρκας, ας μην εμβαθύνουμε και εκεί για τώρα τουλάχιστον...)
 
Επίσης τιμολογιακός κατάλογος ανταλλακτικών να διαφέρει από επίσημο σε επίσημο αντιπρόσωπο...
 
 
Να επαναλάβω πως όλα τα παραπάνω τα παραθέτω όχι για να βγάλω τα εσώψυχα μου ή τις απαιτήσεις που θέλω να έχω, σκοπός είναι το εάν το Α3 μπορεί να χαρακτηριστεί ως premium ή όχι (για μένα)
 




Premium για μένα θα μπορούσε να είναι μόνο στο forza horizon :tongue:


 




Sentoni wars ήθελες Κάβουρα, θα τον έχεις!


Στάθη...αν εσύ συχτιρεις με ζημιές με κλειδαριές κ αντλιες υψηλής στο δικό σου...τι να πουν κ καποιοι ιδιοκτητες ΒΜW X5 που αλλάζουν κάθε χρόνο διαφορικά κ επισκευαζουν αυτόματα σασμαν...μιλάμε για αμάξι των 100+ χιλιάδων ευρώ...Αυτό βέβαια δεν το κάνει μη premium...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο θέμα, η απάντηση κρύβεται μέσα στην ερώτηση: Ο παράγοντας χρόνος είναι πολύ σημαντικός σε αυτή την απάντηση. Η δεκαπενταετία πλην ορισμένων εξαιρέσεων, (λόγω των ιδιοκτητών τους), κατά την γνώμη μου αφαιρεί την premium ιδιότητα.

 

Για παράδειγμα, οι αερόσακοι έχουν εγγυημένη διάρκεια 14 ετών. Σε πόσα αυτοκίνητα έχουν αλλαχτεί?

 

Edited by Legend
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ανάλογα την μάρκα και το μοντέλο ,  κάποια γίνονται ανάρπαστα,

εάν είχες ένα τέτοιο πριν 20 χρόνια θα το πούλαγες να το ξεφορτωθείς και τώρα θα το αγόραζες χρυσό 

 

audi-100s-coupe.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, audidis said:

Καλημέρα και καλή μας εβδομάδα.

Γιώργο έθεσες πολύ σωστά το ερώτημα. Διότι αντικειμενικός ορισμός "premium" δεν υφίσταται. Το συνηθέστερο είναι ένας συνδυασμός υποκειμενικού premium/value for money/luxury παραμέτρων.

Εκτροχιάζεται πάλι το topic, αλλά ας πούμε (και επαναλάβουμε) μερικά πράγματα ακόμη.

 

Να σημειώσω πως ο παράγοντας ψυχολογία είναι ο καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό την οπτική μας και τα συναισθήματα που απορρέουν συζώντας με ένα αυτοκίνητο. Από την άλλη, υπάρχει το πρακτικό του θέματος που προσδιορίζει την καθημερινή μας "τριβή" με αυτό.

 

Κύριες παράμετροι για εμένα θα ήταν

1) Ψυχολογία

2) Brand exclusivity

3) Ασφάλεια

4) Τεχνολογία

5) Ποιότητα υλικών & αξιοπιστία

6) After sales (αλλά και (pre)sales...)

 

Σαφώς κάποιος άλλος μπορεί να συγχωνεύσει κάποια από τα παραπάνω ή να προσθέσει κι άλλες. Αυτονόητο θεωρώ επίσηςπως ΔΕΝ γίνεται να πληρούνται όλα τα παραπάνω.

 

Λοιπόν, για το Α3 μου...

Για το (1): εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά, διότι...έτσι. πάντα ήμουν Audi (και A3) fan, οπότε εάν το αγαπάς, όσα "χαστούκια" κι αν σου ρίξει, εσύ...εκεί :D. Άρα +

Για το (2): το βλέπεις κυριολεκτικά παντού, συνεπώς στα δικά μου μάτια -

Για το (3): ΟΚ, σαφώς και δεν είναι Smart, από την άλλη σε κάθε λογής (αμφιλεγόμενα και μη) τεστ και έρευνες πάντα έπαιζε από την μέση και κάτω σε κατάταξη. Άρα ουδέτερος εδώ.

Για το (4): καινοτόμα για την εποχή αγοράς, οπότε +

Για το (5): Η καλή του ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης σταθερά σήμα κατατεθέν του. Από κει και πέρα 5 φάουλ και πάγκο. Κυριολεκτικά μια ζωή άκουγες (γενικά) ή σου έλεγαν ιδιοκτήτες (ειδικά) περί ακριβών υλικών, ποιότητα και εσύ ασχολείσαι/προσεύχεσαι να μην ολοκληρώσεις... όλο το σετ κλειδαριών, ξεκόλλημα ουρανών/ταπετσαριών/ντουλαπιών, πλαστικά πλάτης καθισμάτων, αντλίες βενζίνης στα πρώτα 100.000χλμ, αντλίες νερού από τα 70.000χλμ (και ξανά και ξανά) και άλλα πολλά που βγήκαν σε πολλούς και όχι μεμονωμένη περίπτωση, τότε όχι premium... αλλά προθυμοποιείσαι να ξεστομίσεις και μερικά "γαλλικά". Πως να νιώσω premium όταν κάθε τρεις και λίγο "τρέχω" για τα παραπάνω στο συνεργείο και όχι για τα προβλεπόμενα συντήρησης?

Για το (6): Γυμνές εκδόσεις :hehe:. Δεν το αγόρασα καινούργιο, αλλά το να ακούω δεξιά και αριστερά σε επίδοξο αγοραστή να του βγάζουν... κατάλογο ατελείωτο με... όχι μόνο αξεσουάρ πρόσθετα αλλά και αυτονόητα πράγματα (πακέτο... φωτισμού για να έχεις φωτισμένο και το ντουλαπάκι σου) να αγοράσεις δλδ δεδομένα (αντικειμενικά θεωρώ εδώ) πράγματα που υπάρχουν σε άλλα (ναι ΟΚ, φθηνότερα οχήματα άλλων μαρκών) με ξεπερνάει. Για να προλάβω μερικούς, ναι, υπάρχει υπερφορολόγηση και η τάση της εδώ αντιπροσωπείας να βγάλει όσο ξύγκι μπορεί, και να τα δεχτώ όλα αυτά λόγω κρίσης (?) ΟΚ.

Premium να το χαρακτηρίσω? όχι βέβαια. Στο Α8 (παράδειγμα) ακολουθούν την ίδια εμπορική προσέγγιση για βασικά features στον επίδοξο αγοραστή?? (Ας πούμε πως περισσότερο ρωτάω εδώ, θεωρώ πως όχι, αλλά πείτε κι εσείς την γνώμη σας)

 

Μια εταιρεία για μένα πρέπει να δείχνει και λίγο large στο after sales. Πας στο συνεργείο με το Α7/Α8/SQ8/R8 κτλ και το αφήνεις για το Χ Ψ λόγο. Αυτοκίνητο αντικατάστασης Α1 & Α3 και έφυγε ο πελάτης για τις δουλειές του (το έχω δει πολλάκις, συγκεκριμένα στο Α7 & R8). Εμένα την πρώτη φορά, που τους είχα επισκεφθεί "γεια σας, τα λέμε σε 3 ώρες" και την δεύτερη "να σας καλέσουμε ένα ταξί?". Το λατρεύω προσωπικά το αμάξι μου, όμως τι λέτε, να το χαρακτηρίσω premium?

 

(εδώ γεννιέται και άλλη συζήτηση βέβαια, το αν ο premium χαρακτηρισμός αποδίδεται στην μάρκα γενικότερα ή σε συγκεκριμένα μοντέλα της μάρκας, ας μην εμβαθύνουμε και εκεί για τώρα τουλάχιστον...)

 

Επίσης τιμολογιακός κατάλογος ανταλλακτικών να διαφέρει από επίσημο σε επίσημο αντιπρόσωπο...

 

 

Να επαναλάβω πως όλα τα παραπάνω τα παραθέτω όχι για να βγάλω τα εσώψυχα μου ή τις απαιτήσεις που θέλω να έχω, σκοπός είναι το εάν το Α3 μπορεί να χαρακτηριστεί ως premium ή όχι (για μένα)

 

 

  Reveal hidden contents

 

 


Premium για μένα θα μπορούσε να είναι μόνο στο forza horizon :tongue:
 

 

 

 

  Reveal hidden contents

 

 


Sentoni wars ήθελες Κάβουρα, θα τον έχεις!
 

 

 

Στην παραπάνω λίστα το αμάξι μου παίρνει άριστα.

 

Ψυχολογία: με το χαμόγελο στα χείλη κάθε φορά που κάθομαι αναπαυτικά και γυρίζω το κλειδί.

 

Brand exclusivity: vw βλέπεις παντού, Edition 30 όχι, μάλιστα προ κρίσης πιό σπάνια και από R32.

 

Ασφάλεια: θα τη συγχωνεύσω με την τεχνολογία (όπως συστήματα ασφάλειας) και θα πω ότι από προσωπική εμπειρία, με έχει σώσει το αμάξι, περισσότερες από 2 φορές.

 

Ποιότητα υλικών/αξιοπιστία: άριστη ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, δέρματα που δεν έχουν ούτε ζάρες, πλαστικά που ακόμα περνάς το χέρι και γλιστράει, ούτε ένα λαμπάκι και ούτε μία αστοχία 11 χρόνια τώρα (μοντέλο 2007), το χέρι στην τσέπη μόνο για βελτιώσεις και συντήρηση.

 

After/pre sales: μοτέρ S3, φουλ στάνταρ εξοπλισμός που περιελάμβανε θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (που ειδικά για την εποχή ήταν εξωπραγματικό -και ακόμα είναι- να το έχεις στάνταρ σε αμάξι 36 χιλιάδων (dsg έκδοση)), αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες φωτός/βροχής, 18άρες ζάντες και με δωρεάν επιλογή ανάμεσα από 2 σχέδια, κ.α., ακόμα και τα μαμίσια λάστιχα είχαν δείκτη Y. Για να μην τα πολυλογώ έλειπαν από τον στάνταρ εξοπλισμό μόνο τα ξένον, το gps, το πολυλειτουργικό τιμόνι, το cruise control και οι αισθητήρες παρκαρίσματος που ήταν έξτρα, που μου είναι άχρηστα σχεδόν όλα, ακόμα και το gps ήταν μεν τέλειο την εποχή εκείνη γι' αυτό και το πήρα, αλλά πλέον πάω με το κινητό που έχει και την κίνηση στους δρόμους. Μόνο τα ξένον θα ήθελα να έχω αλλά και πάλι μόνο για τη νύχτα (σαν φως δηλαδή), γιατί αισθητικά δεν μου αρέσουν τα ξένον φανάρια στο 5άρι. Όπως είπα πρόσθεσα στα έξτρα το gps, το συναγερμό και το χρώμα (diamond black) που ήταν ειδική παραγγελία, και μου έκοψε και μία έκπτωση για τα έξτρα, τελική τιμή γύρω στα 39 χιλιάρικα. Το αμάξι έκανε βέβαια να ρθει 6 μήνες και πρέπει να κατέχω το ρεκόρ αναμονής, αλλά δεν μπορώ να το βάλω στα μείον λόγω έκδοσης. Όσο για υπηρεσίες στον πελάτη όπως το αυτοκίνητο εξυπηρέτησης, μου είχαν προσφέρει μία φορά γιατί θα έμενε το αμάξι μέσα, αλλά δεν το χρειάστηκα. Γενικά φροντίζω να είμαι μπροστά σε ό,τι εργασία συντήρησης γίνεται οπότε κανονίζω τις δουλειές μου ανάλογα, και εδώ και λίγα χρόνια τα κάνω σε ανεξάρτητο συνεργείο αναβαθμίσεων και κάποια τα κάνω ο ίδιος από όταν άρχισα να μαθαίνω και δυο πράγματα.

 

Τέλος, επίτρεψέ μου φίλε μου να αναφερθώ πολύ συνοπτικά και στο ερώτημα που έθεσες. Κατά τη γνώμη μου πρέπει ο premium χαρακτηρισμός να αποδίδεται στο μοντέλο και όχι στη μάρκα, εκτός και πρόκειται για κατασκευαστή high-end μοντέλων αποκλειστικά, δηλαδή supercars (ή έστω super saloons αν υπάρχει τέτοιο είδος), οπότε και δεν έχει σημασία για ποιο μοντέλο μιλάμε αφού όλα είναι υπέρ-premium. Για παράδειγμα όποια ferrari, lamborghini, maseratti, aston partin, jaguar κτλ και να πάρεις, υπέρ-premium θα είναι. Άλλο όμως nissan micra και άλλο nissan GTR. Όπως επίσης R8, RS6, RS7 και παρόμοια, είναι μία κατηγορία μόνα τους, δεν είναι όλα τα Audi ίδια. Θα μου πεις ούτε όλες οι ferrari είναι ίδιες, ναι άλλα είναι ferrari, ακόμα και η 360 modena της οποίας οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν εν έτη 2018, εξακολουθεί να αποπνέει τον ίδιο σεβασμό με τότε. Στο πιό luxury ξενοδοχείο να πας, θα σου ανοίξουν την πόρτα να βγεις και θα στην παρκάρουν δίπλα στην 458 italia. Είναι ο αέρας που σου βγάζει, ελπίζω να γίνομαι αντιληπτός.

Edited by Dark X
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Στάθη : το αυτοκίνητο σου ειναι ένα απλό και σειράς Α3. Νομίζω οτι ζητάς πολλά παραπάνω, απο ένα Α3 - προσωπική μου άποψη.

 

 

Δημητρης 

Link to comment
Share on other sites

Η άποψη μου είναι,  ότι ο χαρακτηρισμός premium δεν επηρεάζεται από την ηλικία και τις βλάβες που πιθανόν έχει παρουσιάσει στην διάρκεια της ζωής του . Αν δεν διατηρείται σε καλή κατάσταση και ας είναι ενός χρόνου,  ναι η εμπορική αξία του λογικό είναι να μειωθεί, αλλά δεν παύει να είναι premium . Όπως επίσης όσο καλά και να συντηρηθεί ένα premium, μετά από 10-15 χρόνια, θα έχει χάσει μεγάλο μέρος της αρχικής αξίας του, αλλά δεν χάνει το χαρακτηρισμό premium. Με λίγα λόγια το premium είναι σαν να λέμε μια ξεχωριστή κατηγορία  αυτοκινήτων που χαρακτηρίζει κάποια μοντέλα ή ακόμη και ολόκληρα brand names .  Για να ορίσουμε όμως τι είναι premium και τι όχι, πρέπει να υπάρχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν τα premium από τα μη.  Υπάρχουν ή μήπως τελικά είναι καθαρά θέμα marketing  ?  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Συνονόματε με βρίσκεις σύμφωνο ότι το premium θα είναι πάντα premium, αν και νομίζω ότι αυτά τα μοντέλα/εκδόσεις έχουν μικρότερη πιθανότητα να παρουσιάσουν βλάβες και φθορές αν πάρουμε σαν δεδομένο ότι θα τύχουν της ίδιας μεταχείρισης με άλλα. Όμως η καλή μεταχείριση και φροντίδα, από λάδια και καύσιμα μέχρι σωστό ζέσταμα-κρύωμα, έγκαιρη αλλαγή αναλώσιμων, κατάλληλο πλύσιμο με καλά προϊόντα και φύλαξη σε κλειστό γκαράζ αν είναι εφικτό, νομίζω ότι κάνει την περισσότερη δουλειά. Φυσικά υπάρχουν περιπτώσεις που ο κάτοχος τα έκανε όλα αυτά και πάλι του βγήκαν μη αναμενόμενες βλάβες, τριξίματα και φθορές, και εκεί θεωρώ ότι το premium θα κάνει τη διαφορά. Όταν στάξεις 200 χιλιάρικα περιμένεις και 20 χρόνια μετά, ο μόνος ήχος που θα ακούς καθώς ετοιμάζεσαι να καθίσεις, να είναι το απαλό δερματάκι καθώς βουλιάζει ελαφρά για να υποδεχθεί απαλά τον ποπό σου. Να τραβάς την πόρτα και αυτή να κλείνει απαλά σαν να χει σιγαστήρα. Περιμένεις να περνάς το σαμαράκι και να νιώθεις ότι πετάς από πάνω του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτεις το στήσιμο για να περάσεις την επόμενη κλειστή στροφή με το πόδι στο πάτωμα. Εδώ μπαίνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τώρα βέβαια, το marketing σίγουρα βάζει το χεράκι του όπως και η ιστορία που κουβαλάει το εκάστοτε μοντέλο ή μάρκα. Νομίζω ότι το premium είναι όλα αυτά μαζί.

 

edit: να σημειώσω ότι premium βρίσκεις και με 40 χιλιάρικα, αλλά βέβαια ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Όταν σκάς τα 200 περιμένεις και απαιτείς ποιότητα ανάλογη. Μήπως και το premium έχει διαβαθμίσεις; Εδώ μιλάγαμε κάποτε για supercars και τώρα φτάσαμε στα hypercars, νέα κατηγορία. Να πάλι το marketing...

Edited by Dark X
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Van.Leb said:

Στάθη...αν εσύ συχτιρεις με ζημιές με κλειδαριές κ αντλιες υψηλής στο δικό σου...τι να πουν κ καποιοι ιδιοκτητες ΒΜW X5 που αλλάζουν κάθε χρόνο διαφορικά κ επισκευαζουν αυτόματα σασμαν...μιλάμε για αμάξι των 100+ χιλιάδων ευρώ...Αυτό βέβαια δεν το κάνει μη premium...

Δεν το αμφισβητώ Βαγγέλη για BMW που αναφέρεις σοβαρές μάλιστα ζημιές.

 

Τα συγκεκριμένα από πλευράς luxury features θα τα τοποθετούσα στα premium, αλλά: 

1) Προσωπικά δεν βλέπω λίγα τέτοια οχήματα να κυκλοφορούν

2) Τέτοιες ζημιές (και επαναλβανόμενες) είναι απαράδεκτες γενικότερα, πόσο μάλλον όταν χαρακτηρίζονται premium. Γιατί να θεωρήσω/προτιμήσω έναν πύργο "premium" από μία μονοκατοικία προκάτ, όταν ο πρώτος είναι... χάρτινος (απλοϊκό το παράδειγμα, το σκεπτικό το πιάνεις)

2) Την παράμετρο κόστος αγοράς όπως θα πρόσεξες δεν την συμπεριλαμβάνω στις βασικές προϋποθέσεις του τί καθιστά ένα αυτοκίνητο premium. Υπάρχουν και τα supercars που η τιμή τους φτάνει στην στρατόσφαιρα αλλά αφορά πολύ υψηλές επιδόσεις, παράγοντας που δεν συμπεριλαμβάνω για τον προσδιορισμό premium. Για να είμαι πιο ακριβής βέβαια, θεωρώ πως από μία κλίμακα και πάνω (πχ άνω των 60.000?) η τιμή δεν παίζει κάποιο ρόλο στο εάν κάποιο όχημα γενικά χαρακτηρίζεται ως premium ( το bold το έβαλα για να μην αναλωθούμε στο πιο είναι πιο premium από κάποιο άλλο super premium, hyper premium κτλ, υπάρχουν και διαβαθμίσεις όπως σωστά λέει παρακάτω ο Dark X)

 

16 hours ago, Legend said:

Πολύ ωραίο θέμα, η απάντηση κρύβεται μέσα στην ερώτηση: Ο παράγοντας χρόνος είναι πολύ σημαντικός σε αυτή την απάντηση. Η δεκαπενταετία πλην ορισμένων εξαιρέσεων, (λόγω των ιδιοκτητών τους), κατά την γνώμη μου αφαιρεί την premium περιγραφή.

 

Για παράδειγμα, οι αερόσακοι έχουν εγγυημένη διάρκεια 14 ετών. Σε πόσα αυτοκίνητα έχουν αλλαχτεί?

 

Συμφωνώ με τον Παναγιώτη, απαντάς μάλιστα στο ερώτημα του topic :). Θεωρώ πως η όποια premium ιδιότητα πιστώνεται στο 15ετίας μεταχειρισμένο αυτοκίνητο "αφαιρείται" από το νέο μη-premium αυτοκίνητο διότι απλούστατα "αντανακλάται" σε σημαντικό βαθμό, τουλάχιστον στον τομέα της τεχνολογίας στα περισσότερα καινούργια μη-premium πια. Λογικό και αναμενόμενο. 

 

offtopic: πολύ καλό το airbag point. Βάζω στοίχημα πως ελάχιστοι έχουν ασχοληθεί με την αντικατάσταση αυτή... βρίθει ο τόπος από big turbo και ολικό lifting πάσης φύσεως στα 10-15ετίας οχήματά μας αλλά οι αερόσακοι μας έχουν ημερομηνία γέννησης από 2002-2008 :tongue:

15 hours ago, Dark X said:

 

Τέλος, επίτρεψέ μου φίλε μου να αναφερθώ πολύ συνοπτικά και στο ερώτημα που έθεσες. Κατά τη γνώμη μου πρέπει ο premium χαρακτηρισμός να αποδίδεται στο μοντέλο και όχι στη μάρκα, εκτός και πρόκειται για κατασκευαστή high-end μοντέλων αποκλειστικά, δηλαδή supercars (ή έστω super saloons αν υπάρχει τέτοιο είδος), οπότε και δεν έχει σημασία για ποιο μοντέλο μιλάμε αφού όλα είναι υπέρ-premium. Για παράδειγμα όποια ferrari, lamborghini, maseratti, aston partin, jaguar κτλ και να πάρεις, υπέρ-premium θα είναι. Άλλο όμως nissan micra και άλλο nissan GTR. Όπως επίσης R8, RS6, RS7 και παρόμοια, είναι μία κατηγορία μόνα τους, δεν είναι όλα τα Audi ίδια. Θα μου πεις ούτε όλες οι ferrari είναι ίδιες, ναι άλλα είναι ferrari, ακόμα και η 360 modena της οποίας οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν εν έτη 2018, εξακολουθεί να αποπνέει τον ίδιο σεβασμό με τότε. Στο πιό luxury ξενοδοχείο να πας, θα σου ανοίξουν την πόρτα να βγεις και θα στην παρκάρουν δίπλα στην 458 italia. Είναι ο αέρας που σου βγάζει, ελπίζω να γίνομαι αντιληπτός.

όχι δεν σου επιτρέπω :hehe:

Με τα παραδείγματα που ανέφερα προηγουμένως στο μεγάλο post μου όπως καταλαβαίνεις συμφωνούμε βασικά με το σκεπτικό όρος premium να προσδιορίζεται από το μοντέλο και όχι την μάρκα.

14 hours ago, Dimitris_Kon said:

Στάθη : το αυτοκίνητο σου ειναι ένα απλό και σειράς Α3. Νομίζω οτι ζητάς πολλά παραπάνω, απο ένα Α3 - προσωπική μου άποψη.

 

 

Δημητρης 

Δεν είπα ποτέ Δημήτρη ότι είναι, βασικά ανέλυσα τους λόγους στο σεντονάκι παραπάνω γιατί ΔΕΝ είναι. Αν θεωρείτο premium αντιθέτως θα τα ζητούσα όλα αυτά τα παραπάνω όπως λες.

 

On 12/14/2018 at 2:22 PM, Dimitris_Kon said:

Και πάλι όμως, κατά την άποψή μου, οι βλάβες που είχες, δεν στοιχειοθετούν την κατάταξή του, στα εκτός premium.

Εδώ με μπέρδεψες πάντως.

 

12 hours ago, Theodore Saba said:

Η άποψη μου είναι,  ότι ο χαρακτηρισμός premium δεν επηρεάζεται από την ηλικία και τις βλάβες που πιθανόν έχει παρουσιάσει στην διάρκεια της ζωής του . Αν δεν διατηρείται σε καλή κατάσταση και ας είναι ενός χρόνου,  ναι η εμπορική αξία του λογικό είναι να μειωθεί, αλλά δεν παύει να είναι premium . Όπως επίσης όσο καλά και να συντηρηθεί ένα premium, μετά από 10-15 χρόνια, θα έχει χάσει μεγάλο μέρος της αρχικής αξίας του, αλλά δεν χάνει το χαρακτηρισμό premium. Με λίγα λόγια το premium είναι σαν να λέμε μια ξεχωριστή κατηγορία  αυτοκινήτων που χαρακτηρίζει κάποια μοντέλα ή ακόμη και ολόκληρα brand names .  Για να ορίσουμε όμως τι είναι premium και τι όχι, πρέπει να υπάρχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν τα premium από τα μη.  Υπάρχουν ή μήπως τελικά είναι καθαρά θέμα marketing  ?  

Πολύ καλή αφορμή να παραθέσουμε τις παραμέτρους που θεωρεί κάποιος ένα αυτοκίνητο premium με μορφή bullet point να καταλήγαμε σε έναν (όσο πλησιέστερα είναι δυνατόν) μπούσουλα. Ακόμα καλύτερα, να το κάναμε ένα POLL να ψηφίζαμε???

7 hours ago, Dark X said:

 Όταν στάξεις 200 χιλιάρικα περιμένεις και 20 χρόνια μετά, ο μόνος ήχος που θα ακούς καθώς ετοιμάζεσαι να καθίσεις, να είναι το απαλό δερματάκι καθώς βουλιάζει ελαφρά για να υποδεχθεί απαλά τον ποπό σου. Να τραβάς την πόρτα και αυτή να κλείνει απαλά σαν να χει σιγαστήρα. Περιμένεις να περνάς το σαμαράκι και να νιώθεις ότι πετάς από πάνω του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτεις το στήσιμο για να περάσεις την επόμενη κλειστή στροφή με το πόδι στο πάτωμα. Εδώ μπαίνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τώρα βέβαια, το marketing σίγουρα βάζει το χεράκι του όπως και η ιστορία που κουβαλάει το εκάστοτε μοντέλο ή μάρκα. Νομίζω ότι το premium είναι όλα αυτά μαζί.

 

edit: να σημειώσω ότι premium βρίσκεις και με 40 χιλιάρικα, αλλά βέβαια ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Όταν σκάς τα 200 περιμένεις και απαιτείς ποιότητα ανάλογη. Μήπως και το premium έχει διαβαθμίσεις; Εδώ μιλάγαμε κάποτε για supercars και τώρα φτάσαμε στα hypercars, νέα κατηγορία. Να πάλι το marketing...

+1000

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον Βαγγέλη, πολυ σωστό το παράδειγμα που ανέφερε. Το να χαρακτηρίζεται ένα Α3 (όπως το δικό σου Στάθη, που ειναι γενικά καλοσυντηρημενο) ως premium, δεν σημαίνει οτι δεν θα παρουσιάσει βλάβες «χαζές» (κλειδαριές και αντλια). Οι βλάβες αυτές δεν το κατατάσσουν στα εκτός premium. Γιαυτο αναφέρω οτι κατα την αποψη μου, ζητάς πολλά παραπάνω για ένα Α3, όταν αξιώνεις να μην εχει καμία απολυτως βλάβη και μάλιστα για ένα αυτοκίνητο «σειράς» και όχι ιδιαίτερη έκδοση.

Πάντα προσωπική άποψη εκφράζω.

 

 

Δημήτρης 

Edited by Dimitris_Kon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι αρχικά θα πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός μεταξύ "νορμάλ" ,βάση χρήσης, αμαξιών (Hatchbacks, Sedans, SUVs, Minis) και ειδικών κατηγοριών όπως Luxury, Super/Hyper Car, Executive, Off Road. Η έννοια premium όπως την αντιλαμβάνομαι σαν θέμα στο παρόν topic αφορά κυρίως τα normal αμάξια. Δεν νομίζω κάποιος να μπει στο δίλημμα να αγοράσει ένα καινούργιο Ford Focus ή μια 15ετίας Bentley πχ.

Αν τώρα συγκρίνουμε ίδιας κατηγορίας αμάξια, ένα Focus με ένα Audi A3 πχ, ο χαρακτηρισμός premium για έμενα έχει να κάνει κυρίως με την ποιότητα στα υλικά/φινίρισμα. Δεν έχει να κάνει ούτε με τις επιδόσεις, ούτε με την εμφάνιση (που είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό), ούτε με την αξιοπιστία των μηχανικών μερών (όλα τα αμάξια ανεξαρτήτου τιμής/κατηγορίας θα παρουσιάσουν ζημίες είτε οφείλονται σε φυσιολογική φθορά είτε σε κακή χρήση, ή από σχεδιαστικό λάθος, η και ακόμα από λάθος επιλογή υλικών). Οικονομία στην ποιότητα των υλικών σε συγκεκριμένα κομμάτια κάνουν όλοι οι κατασκευαστές αμαξιών μαζικής παραγωγής,κάποιοι περισσότερο - κάποιοι λιγότερο, ακόμα και σε αμάξια κατηγορίας S-Class, και ΟΛΑ ανεξαρτήτως τιμής είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βγάλουν κάποιο μικρό/μεγάλο πρόβλημα.

Επίσης για κάποιους έχει σημασία το Brand Name. Κάποιοι θεωρούν Premium ένα μοντέλο αν αυτό προέρχεται από μια εταιρία η οποία βγάζει κατά κύριο λόγο Premium αμάξια. Πχ, πολλοί αγόραζαν την παλιά A-class επειδή ήταν Mercedes, μόνο που οι πρώτες A-class ποιοτικά δεν είχαν καμία σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας. Για αυτό και είναι σημαντικό πιστεύω, αν θέλουμε να κρίνουμε αντικειμενικά, να μείνουμε στον διαχωρισμό βάση ποιότητας κατασκευής/υλικών ανά μοντέλο και όχι βάση μάρκας.

Επιστρέφοντας στο παρόν θέμα, όταν ένα αμάξι χρησιμοποιεί καλύτερης ποιότητας υλικά και είναι καλύτερα κατασκευασμένο έχει επίσης γενικότερα καλύτερη ποιότητα κύλισης, καλύτερη ηχομόνωση, καλύτερη αίσθηση όταν ακουμπάς διάφορα μέρη του, είτε είναι η ποιότητα δέρματος στο τιμόνι/καθίσματα/λεβιέ, η τα μαλακά πλαστικά. Αυτός ο διαχωρισμός, με την προϋπόθεση ότι ένα αμάξι έχει συντηρηθεί καλά, δεν αλλάζει. Το δέρμα θα συνεχίσει να έχει την καλύτερη ποιότητα σε σχέση με το πλαστικό που πιθανότατα θα έχει το καινούργιο, τα μαλακά πλαστικά θα είναι καλύτερα από τα σκληρά του καινούργιου, και η ηχομόνωση επίσης θα είναι σε άλλο επίπεδο. Όποιος θέλει αυτή την απτή διαφορά στην ποιότητα των υλικών, θα μπορούσε κάλλιστα να προτιμήσει το Premium 15ετίας, με την προϋπόθεση να το πάρει σε τιμή ανάλογη της κατάστασης του αμαξιού και επίσης να είναι καλά συντηρημένο χωρίς σοβαρά μηχανικά προβλήματα.

Όλα τα παραπάνω βέβαια ισχύουν για εκείνες τις περιπτώσεις όπου τα υλικά και η ποιότητα συναρμογής ανταποκρίνονται πράγματι στα επίπεδα που έχει θέσει ο κατασκευαστής. Όμως κανένα αμάξι δεν βγαίνει 100% ίδιο από την γραμμή παραγωγής. Κάποια μπορεί να παρουσιάσουν ελαττώματα λόγω αποκλίσεων είτε στην κατασκευή των υλικών, είτε στην συναρμολόγηση, τα οποία πολλές φορές μπορεί να μην είναι αντιληπτά άμεσα, αλλά θα κάνουν την διαφορά σε βάθος χρόνου. Θα πρέπει να κοιτάξουμε ένα μεγάλο αριθμό αμαξιών σε βάθος χρόνου για να βγάλουμε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα για το κατά πόσο ένα συγκεκριμένο μοντέλο παραγωγής όντως ανταποκρίνεται στην διαφημιζόμενη ποιότητα κατασκευής. 

Καταλήγοντας θα έλεγα ότι ένα αμάξι θα κριθεί, κατά πόσο είναι premium η όχι, την στιγμή που θα πάει κάποιος να το αγοράσει. Δεν είναι όλα τα 15ετιας αμάξια ίδια, άσχετα αν ξεκίνησαν το ίδιο όταν βγήκαν από το εργοστάσιο.

 

Προσωπικά πάντως από το δικό μου αμάξι μου αμάξι είμαι ακόμα πολύ ευχαριστημένος. Είμαι κοντά στα 120,000 χμ, δεν έχει χαλάσει τίποτε στο αμάξι (ούτε αντλίες, ούτε κλειδαριές πχ), και η ποιότητα των υλικών θεωρώ ακόμα ότι είναι σε καλύτερο επίπεδο από κάποιο καινούργιο sedan στα ~16Κ Eur που θα κοστολογούσα το δικό μου αμάξι αν το πουλούσα σήμερα.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Το ερώτημα του θέματος με ταλαιπωρεί εδώ και αρκετό καιρό.  Αγόρασα το s3 μου το 2008 καινουργιο το οποίο θεωρώ πως είναι μια premium επιλογή,  όλα τα χρόνια της συμβίωσης μαζι του το ένιωσα έντονα πως είναι premium  από τη ποιοτητα κατασκευής του και την άριστη κατάσταση που βρίσκεται μέχρι και σήμερα μετα απο 11 χρόνια   εν σύγκριση με άλλα  αυτοκίνητα αντίστοιχης ηλικίας,  από την οδηγική ευχαριστηση που μου προσφέρει, από τα βλέμματα και τα λόγια θαυμασμού του κόσμου ως προς το αυτοκίνητο μου όλα αυτά τα χρόνια. Όμως ο ανταγωνισμός σήμερα έχει ανέβει πολύ,  το 2008 στη κατηγορία αυτή δε νομίζω ότι υπήρχε κάτι καλύτερο να αγοράσεις στα λεφτά αυτα με αυτά τα χαρακτηριστικά.  Αν διέθετα σήμερα αυτά τα λεφτά για αγορά οι επιλογές βλεπω πως είναι πολλές μπορεις να πάρεις ένα premium 5ετιας το οποίο δε ξέρεις τι θα σου βγάλει μπορεις να πάρεις όμως και μια μάρκα μη premium καλοεξοπλισμενο υπερσυγχρονο και να είναι κουτα .  Το ερώτημα του θέματος σας ειπα ότι με ταλαιπωρεί καιρό γιατί έχω φτάσει σε ένα μεγάλο διλημα το αυτοκίνητο μου έχει φτάσει σε σημειο καμπης , ειναι 11 χρόνων κι ακόμα μετράει και έχει και μια αξία που είναι μια καλή προκαταβολή για κάτι άλλο,  το θέμα είναι τώρα τι κάνω , αν το κρατήσω και για άλλα χρονιά  θα πρέπει να το παντρευτώ τα χλμ θα ανέβουν κι άλλο και θα πουλιέται σε πολύ χαμηλή τιμή και θα πρέπει να μαζέψω από την αρχή ένα κεφάλαιο για αγορά αλλου οχήματος,  επίσης σε θέματα τεχνολογίας και εξοπλισμου έχει μείνει πίσω σε σχέση με τα νέα οχήματα και για αυτο από τη μια ψάχνω διάφορες δικαιολογίες οτι καίει πολύ οτι δεν έχει τα νέα gadgets κλπ κ ότι αν το κρατήσω θα παλιώσει πολύ που δεν θα δινεται, και ότι πουλώντας το s3 μου και συμπληρώνοντας και μερικά ακόμη χρήματα μπορώ να πάρω μια μάρκα η οποία δεν θα είναι premium Όμως θα έχω ένα αμαξι σχεδόν καινουργιο και με σύγχρονο εξοπλισμό. Ειναι ο ενθουσιασμός του καινούργιου και του διαφορετικού. Από την άλλη μόλις μπαίνω στο s3 σκέφτομαι πόσο premium  ητανε και είναι μέχρι σήμερα κι αναρωτιέμαι αν θα συνεχίσει να είναι και σε 6-7 Χρόνια και ότι μπορεί τωρα εαν το δώσω να παρω κάποια λεφτά αλλά μετά από κάποια χρόνια όταν παλιώσει πολύ μπορει να αξίζει και παραπάνω από οτι σήμερα, ενώ ένα μοντέλο μη premium το οποίο θα αγοράσω σήμερα θα με ενθουσιασει για αρχη αλλά σε 6-7 Χρόνια μπορει να έχει πέσει κατω και από την αξία του s3 και σε βάθος χρόνου το premium μοντέλο να ξανα κερδίζει έδαφος.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.