Jump to content

Βουητό και δόνηση από το σασμαν όταν αφήνω γκάζι σε συγκεκριμένη ταχύτητα


Recommended Posts

Πικρή ιστορία, θα ήθελα πολύ πρώτα να γράψω στα νέα μέλη και να συστηθώ αλλά έχω ένα πρόβλημα που με τυραννάει μέρες τώρα και θα ήθελα τα φώτα σας!..

Νέος κάτοχος μεταχειρισμένου Α4 Β7 1.8 Τurbo Quattro (20VT BFB) με το 6τάχυτο χειροκίνητο σασμαν. Αγοράστηκε Γενάρη.

 

Βλέποντας το βιβλίο σέρβις είδα ότι για τα 160.000 χλμ του δεν άλλαξε ποτέ βαλβολίνες σασμαν και διαφορικού , δισκοπλατο και γενικά τίποτα πέρα από λάδια/φίλτρα...

Άρχισα τα συμμαζέματα (φίλτρα καμπίνας, πολλαπλασιαστές, λάδια, φίλτρο βενζίνης, κ.ο.κ) και ήταν όλα καλά μέλι γάλα. Το προσέχω όσο μπορώ και αλλάζω / διορθώνω οτι χρειάζεται.

 

Ξεκίνησε να πατινάρει τον προηγούμενο μήνα το σηκώσαμε, είδαμε και 3 βάσεις σάπιες, τις 2 στρόγγυλες του κινητήρα και μία για τους κραδασμούς εμπρός στα ψυγεία, και

είπα να κάνω το λογικό.

 

Βαθιά ανάσα και αλλαγή όλα μια και καλή.

Πήρα τις 3 βάσεις

Λάδι πίσω SWAG GL5 σύμφωνα με το κωδικό που δίνει η Audi (G055190A2)

Λάδι εμπρός Audi το γνήσιο κωδικός (Original Audi Getriebeöl 6-Gang Schaltgetriebe 7-Gang DSG Öl G055532A2 OEM)

Δισκοπλατό LUK (λίαν παραδόξως LUK ήταν και το μαμά - δεν το περίμενα νόμιζα θα ήταν SACHS)

 

Τα αλλάζουμε όλα και μένουν τα λάδια τελευταία. Ανοίγουμε τάπα και βλέπουμε κάτι λάδια μαύρα λες και βγήκαν από καρτερ μηχανης και όχι κιβώτιο...

2 πράγματα μου έρχονται στο μυαλό, ή είναι εκεί 160.000 χλμ ή κάποιος έριξε κάτι γραφιτούχο / ενισχυτικό / οτιδήποτε.

 

Αλλάζουμε λοιπόν και τα λάδια. Όλα καλά. Φεύγω. Όλα καλά. 

Ταξιδάκι, οδηγάω καμιά ώρα και ξαφνικά που μπαίνω σε κίνηση και κατεβάζω ταχύτητες φτάνω και στη δευτέρα...

Αφήνω γκάζι και γουργουρίζει... Ένα βουητό και μία ελαφρά χαζή δόνηση. Δεν δίνω σημασία. Φτάνω σπίτι παρκάρω όλα καλά.

Την άλλη  μέρα σπίτι δουλειά 10-15 λεπτά όλα καλά. 

Την επόμενη μέρα ταξιδάκι 40 λεπτά, στην δευτέρα το ίδιο... 

 

Να μην τα πολυλογώ, μέχρι και την αλλαγή λαδιών ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΟΥΗΤΟ-ΔΟΝΗΣΗ-ΘΟΡΥΒΟ.

 

Τώρα ξαφνικά μετά την αλλαγή και όταν

α) Είναι ζεστό το αυτοκίνητο / σασμαν / λάδι. και

β) Στη δευτέρα και μόνο στη δευτέρα. Ούτε πρώτη ούτε νεκρά ούτε τρίτη ούτε τετάρτη κ.ο.κ και

γ) Μόνο όταν αφήνω το γκάζι και "φρενάρει" μόνο του σιγά-σιγά από τις 3.000 - 2.500 και καθώς πέφτει μέχρι π.χ τις 1000 στρ/λπτ

κάνει αυτό το θόρυβο. Μαζί με μία ελαφρά δόνηση. 

Τον θόρυβο το λες και σαν "οπισθεν" που την ακούς από μακριά. Ή το λες και "γουργουρητό" σα να γουργουρίζει κάτι. Το άκουγα συχνά σε παλιό αυτοκίνητο και ήξερα οτι ειναι διαφορικό και είναι έτοιμο να τα τινάξει. Παρόμοιος ήχος. Απλά μόνο στην 2η ταχύτητα όχι σε όλες. 

Αν πατήσω συμπλέκτη εξαφανίζεται. Σε γκάζι/πορεία με δευτερα εξαφανίζεται. Σε οποιαδήποτε άλλη ταχύτητα, δεν το κάνει.

Μόνο δευτερα και όταν αφήνω γκάζι.

 

Καμιά ιδέα; 

 

Το έκανε και στον παλιό και απλά έριξαν κανένα ενισχυτικό και το βούλωσε; 

Είχε κανείς παρόμοιο περιστατικό; 

Μήπως φορούσε πιο χοντρες βαλβολίνες; Αλλά και πάλι, "εκρυψαν" το πρόβλημα λογικά, δεν το διόρθωσαν. 

 

Έχει κανείς καμιά ιδέα γιατί κοντεύω να τρελαθώ; 

Επί 10.000 χλμ που το έχω δεν μου έκανε γκιχ. Με την αλλαγή λαδιών/συμπλεκτη/βάσεων ξεκίνησε την ίδια μέρα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα! Πριν αγχωθείς για το σασμάν, σκέψου ότι έκανες πολλές αλλαγές που μπορεί να προκάλεσαν αυτό το "θέμα". Αρχίζοντας με την κόντρα βάση, την μπροστά δλδ, που ο βραχίονας στήριξης της πιάνει με τρεις βίδες πάνω στο καρτερ, αν δεν τοποθετηθεί σωστά, φέρνει κραδασμούς μέσα στην καμπίνα... Επίσης, για να κατέβει-ανέβει το σασμάν, βγήκε ο κεντρικός. Ανάμεσα στο σασμάν και τον κεντρικό υπάρχει σινεμπλοκ το οποίο επίσης φθείρεται και φέρνει κραδασμούς-γουργουρητο. Τέλος, για να βγει το σασμάν, βγαίνει εξάτμιση  και ημιαξονια. Η εξάτμιση σε μεγάλη διαδρομή ζεσταίνεται και διαστέλλεται. Αν δεν έκατσε σωστά, μπορεί και να συντονίζει κάπου. Πάνω από τα ημιαξονια από την μεριά του σασμάν, έχει ένα αλουμινένιο κάλυμμα το οποίο σε μένα έχει κάνει ράγισμα και στην 2α στο άφημα με  στροφές συντονίζει και με σπάει τα νεύρα (μόνο στην 2α). Τσέκαρε πρώτα αυτά και αν σιγουρεψεις ότι δεν είναι από αυτά, πας για ρουλεμάν στο σασμάν ή διαφορικό αν και αν ήταν διαφορικό θα ακουγόταν σε όλες τις ταχύτητες... 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Georgio είσαι κατατοπιστικότατος και με έχεις ηρεμήσει ψυχολογικά σε ποσοστό ...80%++ ! Ευχαριστώ! 

 

Από βδομάδα θα κάνουμε το κλασικό σύστημα "Λύσε-λύσε-ψάξε-ψάξε" να βρούμε ή έστω να περιορίσουμε τον ένοχο...

Όντως όλο και κάτι μπορεί να μας διέφυγε και άδικα πάει ο νους στο κακό, όλα έγιναν σερί την ίδια μέρα...

 

Link to comment
Share on other sites

Απλά να σημειώσω εδώ ότι στο Α5 η Audi δίνει τις βαλβολινες του κιβωτίου Lifetime...Έχω πάει σε 3 διαφορετικά συνεργεία και έχουν αρνηθεί πεισματικά να μου τις αλλάξουν.
Ο ένας μάλιστα μου είχε πει σε μερικά που άλλαξε ,μετά από λίγο παρουσίασε πρόβλημα το κιβώτιο.
Φυσικά δεν ξέρω αν ισχύουν όλα αυτά ,είμαι δύσπιστος ,αλλά ότι μου τα έχουν πει 3 διαφορετικοί ισχύει.
Το θέμα είναι ότι και εγώ στα 147.000 είμαι με τις μαμά βαλβολινες.Το κιβώτιο τζαμί βέβαια....

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, jasonbourne είπε

Απλά να σημειώσω εδώ ότι στο Α5 η Audi δίνει τις βαλβολινες του κιβωτίου Lifetime...Έχω πάει σε 3 διαφορετικά συνεργεία και έχουν αρνηθεί πεισματικά να μου τις αλλάξουν.
Ο ένας μάλιστα μου είχε πει σε μερικά που άλλαξε ,μετά από λίγο παρουσίασε πρόβλημα το κιβώτιο.
Φυσικά δεν ξέρω αν ισχύουν όλα αυτά ,είμαι δύσπιστος ,αλλά ότι μου τα έχουν πει 3 διαφορετικοί ισχύει.
Το θέμα είναι ότι και εγώ στα 147.000 είμαι με τις μαμά βαλβολινες.Το κιβώτιο τζαμί βέβαια....

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 

 

Θα αρχίσω να ανησυχώ (ξανά) αν φοράμε το ίδιο κιβώτιο. Γιατί έψαξα, ρώτησα, έπρηξα σύμφωνα με οτι είδα στο κιβώτιο πάνω και στο καρτελάκι εγγύησης (GJW, 0X2) και είδα οτι αλλάζουν. Υποτίθεται κάθε 80.000 χλμ άρα είχα ήδη ξεπεράσει 2 φορές+ πάνω από την αλλαγή. 

 

Φυσικά πρώτα είχα πάει σε ένα συνεργείο που μου είπαν δεν τις αλλάζω, να πας στην Audi. Kαι λέω μα γιατί, και απλά κοίταξα στον υπολογιστή που έψαχνε σε σελίδα εμπόρου (FUCHS Oil Selector & Castrol) οτι γράφει, Special product, please use the original OEM part) αντί να δείξει ιξώδες / νούμερο / τύπο βαλβολίνης.

 

Ίσως δεν ήθελε να πάρει την ευθύνη; Δεν είχε ξαναβάλει σε 6τάχυτο λάδια; Δεν ήθελε να παραγγείλει τα λάδια; Δεν ξέρω.

 

Ψάχνοντας (Audizine, ELSAWIN) με το VIN και το κωδικό κιβωτίου είδα οτι παίρνει G055532A2 και οτι αρκετοί βάζουν ή Motul Gear 300 ή MT90 ή FUCHS ΤΙΤΑΝ SINTOFLUID που καλύπτουν αρκετές προδιαγραφές αλλά οχι τη δική μου (G 052 171 A1/A2)  VW TL 521 78 (G 052 178 A2)  VW TL 525 12 (G 052 512 A2)  VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/G 060 726 A2/G 070 726 A2).

 

Καταλήξαμε στα "μαμά" Audi για να έχουμε κεφάλι ήσυχο (32 ευρώ το λίτρο παρακαλώ).  Το οτι βρήκα τον μπελά μου είναι άλλου παπά ευαγγέλιο, θα αρχίσω με οτι ανέφερε ο Georgio μήπως μας ξέφυγε κάτι από κεντρικό / βάσεις / εξάτμιση / προστατευτικά /  κ.ο.κ.

 

Σε extreme ψυχοπλάκωμα και αν έχουμε ελεύθερο χρόνο (και αν δεν βρούμε άκρη) θα ρίξουμε για δοκιμή και τα παλιά μέσα που τα κρατήσαμε να δούμε τι κάνει. 

 

Link to comment
Share on other sites

Στο Α5 πάντως όντως η Audi τις δίνει Lifetime.Και στο βιβλίο service αυτό γράφει.

Οπότε μάλλον θα τις αλλάξω αν γίνει αλλαγή δίσκου πλατώ.Και μόνο με τις γνήσιες.

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το σασμάν του Α5 με το σασμάν του Β7 1.8 δεν είναι ίδια. Ωστόσο ακόμα και στο Β7 οι βαλβολινες είναι lifetime και στο βιβλιαράκι νομίζω αναφέρει μονο έλεγχο τους... Εγώ έβγαλα τις μαμά όταν το έκανα quattro κι έβαλα τις αντίστοιχες της redline, όχι ότι ήταν και αυτές φθηνές, νομίζω κάνα 60αρι τις είχα πληρώσει αγορά, απλά είχα διαβάσει ότι είναι καλύτερες... Προσωπικά κατάλαβα διαφορά προς το καλύτερο (κουμπώματα-ήχος) αλλά όχι κάτι τραγικό... Γενικά πάντως ένα σασμαν με φυσιολογική νορμάλ χρήση και ιπποδυνάμεις σε μαμά καταστάσεις, δεν παθαίνει τπτ, όπως και τα λάδια του... Σε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο όπου η θερμοκρασίες των βαλβολινων αυξάνονται αρκετά, σίγουρα υπόκεινται σε φθορές όλα και δεν τα κρατάς για τα μαμά διαστήματα service

Link to comment
Share on other sites

Για τα 6-ταχυτα manual κιβωτια της Audi οπως και στο δικο μου τo q5 τα θεωρει Lifetime πραγμα που ειναι απλα επιστημονικα αδυνατον να μην υπαρχουν φθορες στα λαδια στις ιδιοτητες του λαδιου αλλα και σε ρινισματα-βρομα σε ολο το κιβωτιο απο την χρηση. Οντως δεν υπαρχει κανενας κωδικος απο ολες τις γνωστε εταιριες. Ακομα και το ιξωδες του λαδιου στο μαμα κουτι λαδιου - των 30 ευρω το λιτρο -  δεν αναγραφεται τιποτα.. Επειδη τις εχω αλλαξει μετα απο πολλη ψαξιμο βρηκα το εξης παραδοξο. Στο γερμανικο site της castrol υπαρχει κωδικος βαλβολινης με προδιαγραφη για 6-ταχυτα manual audi κιβωτια ( Castrol Syntrans V-FE Fully Synthetic   75w80 GL4+ Audi spec TL-52532)..τις εχω δοκιμασει μεχρι τωρα κανενα προβλημα απολυτως. Μεχρι πριν λιγο καιρο καμμια aftermarket εταιρια δεν ειχε 75w80 GL4+ λαδι..

Edited by TommasK.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.