wilson Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Καλησπέρα σε όλους, Παρέλαβα σήμερα το αυτοκίνητο μου (Α4Β8 2009 211hp quattro) μετά από service στην αντιπροσωπεία και στο παραστατικό πώλησης ανέφερε λάδι Castrol Magnatec 5W-40. Σε παλιότερα service το παραστατικό ανέφερε Castrol EDGE 5W-40 και ψάχνοντας λίγο τις τιμές είδα ότι το EDGE είναι ακριβότερο και γενικά θεωρείτε αναβάθμιση σε σχέση με το Magnatec. Θα μου πείτε βέβαια που ξέρεις τι σου βάζουν μπορεί άλλο να βάζουν και άλλο να τιμολογούν και σωστά θα πω εγώ. Άσχετα όμως με αυτό θα ήθελα την γνώμη των πιο ειδικών για το πια πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη λύση ανεξαρτήτως brand για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αν γνωρίζατε τι ισχύει ανάμεσα στα 2 αυτά λιπαντικά αλλά και γενικά τι παίζεται με τις αντιπροσωπείες στο θέμα αυτό Σας ευχαριστώ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 (edited) 9 hours ago, wilson said: Καλησπέρα σε όλους, Παρέλαβα σήμερα το αυτοκίνητο μου (Α4Β8 2009 211hp quattro) μετά από service στην αντιπροσωπεία και στο παραστατικό πώλησης ανέφερε λάδι Castrol Magnatec 5W-40. Σε παλιότερα service το παραστατικό ανέφερε Castrol EDGE 5W-40 και ψάχνοντας λίγο τις τιμές είδα ότι το EDGE είναι ακριβότερο και γενικά θεωρείτε αναβάθμιση σε σχέση με το Magnatec. Θα μου πείτε βέβαια που ξέρεις τι σου βάζουν μπορεί άλλο να βάζουν και άλλο να τιμολογούν και σωστά θα πω εγώ. Άσχετα όμως με αυτό θα ήθελα την γνώμη των πιο ειδικών για το πια πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη λύση ανεξαρτήτως brand για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αν γνωρίζατε τι ισχύει ανάμεσα στα 2 αυτά λιπαντικά αλλά και γενικά τι παίζεται με τις αντιπροσωπείες στο θέμα αυτό Σας ευχαριστώ Oι προδιαγραφες που θετει η vw οσον αφορα τα λαδια για αυτους τους βενζινοκινητήρες ειναι η 504 για longlife αλλαγη (2 χρονια) και η 502 για ετησια αλλαγη... Αντιστοιχα για τους πετρελαιοκινητηρες ειναι η 507 και η 505. Συγκεκριμενο ιξωδες δεν δινουν γιατι τα μοτερ εχουν σχεδιαστει για να δουλευουν απο την ερημο Σαχαρα εως τους παγους της Σιβηριας και γι αυτο το αφηνει στην επιλογη σου. Τις πιο πανω προδιαγραφες τις εχουν τα εξης ιξωδη: 5w30, τα 5w40, τα 0w40 και τα 0w30 (δεν ξερω αν μου διαφευγει και καποιο αλλο). Το προβλημα με το magnatec ειναι οτι ΔΕΝ πληροι καμια προδιαγραφη της vw για τους βενζινοκινητήρες παραμονο την 505 που ειναι για τους πετρελαιοκινητήρες. Eχει μονο τις γενικες προδιαγραφες C3 και ΑΡΙ SN/CF. Δες εδω: https://www.castrol.com/el_gr/greece/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-viscosity-grades/5w-40.html Για το μοτερ σου η castrol προτεινει edge 5w30/40 ή 0w40, οχι magnatec: https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=audi-(eu)&model=a4-s4-rs4-8k-(2007-2016)&modelType=a4-2-0-tfsi-(155-kw)-(2008-2012) Να παθει κατι το μοτερ σου δεν νομιζω, αλλα δεν βρισκω ΚΑΝΕΝΑ, ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ λογο εφοσον υπαρχουν 10αδες, να μην πω 100αδες μαρκες λιπαντικων με τις 504 και 502 προδιαγραφες να βαλουν magnatec. Πιστευω ειτε ειχαν/εχουν μεγαλο στοκ magnatec και θελουν να το διωξουν ειτε εβαλαν edge και εγραψαν λαθος στο παραστατικο... Κανε τους ενα τηλεφωνο για διευκρινιση. Ποσο αν επιτρεπεται στο χρεωσαν? Το κοστος 1ος λιτρου στο εμποριο ειναι 3-4€ υπερ του edge, αστειο δηλαδη. Γυρω στα 7€ το magnatec και κανενα 10αρικο το edge. Οποιαδηποτε μαρκα λαδιου βαλεις (π.χ. motul, castrol, liqui moly, agip, mobil 1, shell, elf, total, 1002 μαρκες υπαρχουν), ειναι το ιδιο για το μοτερ σου, αρκει α) να εχει τις σωστες προδιαγραφες και β) να το προμηθευεσαι απο αξιοπιστη πηγη. Ο μονος τροπος να δεις ποιο λαδι οντως δουλευει καλυτερα στο μοτερ σου ειναι σε καθε αλλαγη να στελνεις μια μικρη ποσοτητα για uoa (used oil analysis) σε ειδικα χημεια/εργαστηρια οπως κανουν στο εξωτερικο, τα οποια σου στελνουν και την αναλογη αναφορα. Κατι τετοιο εδω δεν ξερω καν αν υπαρχει... Οι περισσοτεροι στην Ελλαδα, παθιαζονται απο το χρωμα του δοχειου και απο το ποσο καλο design εχει η ετικετα, συνδυασμος χρωματων, γραμματοσειρα, made in Germany, made in USA κτλ.. ? Προσωπικα, στο s3 που εχω τωρα αλλα και στο scirocco r που ειχα πριν δεν καταλαβα καμια διαφορα ειτε εβαζα motul, ειτε castrol, ειτε liqui moly ειτε kolben (Karenta). Oυτε σε καταναλωση ουτε σε γενικη λειτουργια του μοτερ. Η μονη διαφορα που εχω παρατηρησει ειναι μια πιο ησυχη λειτουργια του μοτερ σε ρελαντι με το "φρεσκο" λαδι... Αυτο μονο. Στις 2 τελευταιες αλλαγες εχω βαλει eni (πρωην agip) 5w30 γιατι το συνεργειο που το παω τα προμηθευεται απο τον επισημο dealer της eni στην Ελλαδα, οποτε αποκλειεται η περιπτωση να ειναι μαιμου. H Karenta (στην Πειραιως) απο οσο ξερω, εχει τα castrol edge 5w30/40 (magnatec δεν ξερω) και μια αλλη μαρκα τα kolben, τα οποια ειναι rebranded και πληρουν ολες τις προδιαγραφες της vw. Πολυ παλια που ειχα ενα ibiza εβαζαν παλι kolben στην αντ/πεια της seat τοτε και μου ειχαν πει οτι ειναι rebranded divinol... Τα τωρινα kolben της Karenta δεν ξερω τι ειναι, μπορει να ειναι παλι divinol. Η προσωπικη μου αποψη ειναι να αλλαζεις λαδια καθε 6-7000χλμ (οι tsi/tfsi τα διαλυουν τα λαδια) με οποια μαρκα προτιμας εσυ, παντα με τις καταλληλες προδιαγραφες, απο αξιοπιστη πηγη και θα εισαι μια χαρα. Edited August 6, 2020 by csaris 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theodore Saba Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 (edited) Διαπίστωσα ότι συμβαίνουν περίεργα πράγματα με τις προδιαγραφές λαδιών. Είχα παραγγείλει από γνωστό κατάστημα του είδους μέσω internet τα liqui moly 5w-40 σε 5λιτρη συσκευασία, τα οποία σύμφωνα με το site πληρούν την προδιαγραφή vw 50200. Αυτά που έστειλαν είχαν λίγο αλλαγμένο disign και δεν έγραφαν την προδιαγραφή vw 50200. Ευτυχώς είχα κρατήσει τη συσκευασία από παλιότερη παρτίδα με διαφορετικό design ,τα οποία είχαν την προδιαγραφή vw 50200 . Δεν τα χρησιμοποίησα και επικοινώνησα με το κατάστημα το οποίο ''δεν ήξερε'' κάτι για το γεγονός, αλλά μετά από το τηλεφώνημα μου έλεγξε την παρτίδα και διαπίστωσε ότι όντως αυτή η παρτίδα δεν αναγράφει αυτές τις προδιαγραφές. Τα έστειλα πίσω και μου έστειλαν τα σωστά σε μονόλιτρα. Πιστεύω πλέον ότι πουθενά δεν είσαι σίγουρος για τίποτα.... Κυκλοφορεί πολύ μαϊμού.... Φυσικά και αυτά που μου έστειλαν δεν ξέρω ότι είναι σίγουρα γνήσια.... Πάντως όλα τα καίει μια χαρά... ? Και αναρωτιέμαι : Όταν είσαι επαγγελματίας επιτρέπεται άλλα να γράφεις στο site και άλλα να πουλάς ? Μπορείς να απαντάς ότι δεν ήξερες τι πουλάς ? Λέω εγώ τώρα... Και οι φωτογραφίες ... Edited October 17, 2020 by Theodore Saba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 1 hour ago, Theodore Saba said: Διαπίστωσα ότι συμβαίνουν περίεργα πράγματα με τις προδιαγραφές λαδιών. Είχα παραγγείλει από γνωστό κατάστημα του είδους μέσω internet τα liqui moly 5w-40 σε 5λιτρη συσκευασία, τα οποία σύμφωνα με το site πληρούν την προδιαγραφή vw 50200. Αυτά που έστειλαν είχαν λίγο αλλαγμένο disign και δεν έγραφαν την προδιαγραφή vw 50200. Ευτυχώς είχα κρατήσει τη συσκευασία από παλιότερη παρτίδα με διαφορετικό design ,τα οποία είχαν την προδιαγραφή vw 50200 . Δεν τα χρησιμοποίησα και επικοινώνησα με το κατάστημα το οποίο ''δεν ήξερε'' κάτι για το γεγονός, αλλά μετά από το τηλεφώνημα μου έλεγξε την παρτίδα και διαπίστωσε ότι όντως αυτή η παρτίδα δεν αναγράφει αυτές τις προδιαγραφές. Τα έστειλα πίσω και μου έστειλαν τα σωστά σε μονόλιτρα. Πιστεύω πλέον ότι πουθενά δεν είσαι σίγουρος για τίποτα.... Κυκλοφορεί πολύ μαϊμού.... Φυσικά και αυτά που μου έστειλαν δεν ξέρω ότι είναι σίγουρα γνήσια.... Πάντως όλα τα καίει μια χαρά... ? Και αναρωτιέμαι : Όταν είσαι επαγγελματίας επιτρέπεται άλλα να γράφεις στο site και άλλα να πουλάς ? Μπορείς να απαντάς ότι δεν ήξερες τι πουλάς ? Λέω εγώ τώρα... Liqui Moly και γενικα ολες τις μαρκες μονο απο τους επισημους dealers για Ελλαδα και απο πουθενα αλλου: To 4100 δεν εχει την 502 προδιαγραφη απο οτι βλεπω εδω, μονο τη 505 που ειναι για τα diesel... Nα σου πω την αληθεια δεν θα τα εβαζα. https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000322/3700-TopTec41005W-40-49.0-en.pdf Για 5w40 θα εβαζα το απο κατω, που εχει την 502 προδιαγραφη και ειναι fully synthetic. Επισης σε γερμανικα forums εχει πολυ καλες κριτικες. https://products.liqui-moly.com/synthoil-high-tech-5w-40-1.html https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-25.0-en.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theodore Saba Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 2 ώρες πριν, csaris είπε Liqui Moly και γενικα ολες τις μαρκες μονο απο τους επισημους dealers για Ελλαδα και απο πουθενα αλλου: To 4100 δεν εχει την 502 προδιαγραφη απο οτι βλεπω εδω, μονο τη 505 που ειναι για τα diesel... Nα σου πω την αληθεια δεν θα τα εβαζα. https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000322/3700-TopTec41005W-40-49.0-en.pdf Για 5w40 θα εβαζα το απο κατω, που εχει την 502 προδιαγραφη και ειναι fully synthetic. Επισης σε γερμανικα forums εχει πολυ καλες κριτικες. https://products.liqui-moly.com/synthoil-high-tech-5w-40-1.html https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-25.0-en.pdf Αυτά που μου έστειλαν μετά, έχουν την προδιαγραφή. Προφανώς βγήκε νέο 5-40 που αντικαθιστά το παλιό. Στην επόμενη αυτό θα βάλω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 56 minutes ago, Theodore Saba said: Αυτά που μου έστειλαν μετά, έχουν την προδιαγραφή. Προφανώς βγήκε νέο 5-40 που αντικαθιστά το παλιό. Στην επόμενη αυτό θα βάλω Περιεργα πραγματα.... Τι ημερομηνια εχει το κουτι επανω? Εχω ενα σχεδον αδειο 4100 5λιτρο για ενα παλιο bmw που εχω, το ειχα παρει πριν απο κανενα 6μηνο, επισης εχω και ενα μονολιτρο που το πηρα πριν απο καμια βδομαδα για συμπληρωμα... Θα δω αυριο τα κουτια τι γραφουν επανω και θα ανεβασω φωτο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Kαι τα δικα μου τα κουτια γραφουν απεξω κανονικα vw502 προδιαγραφη! Eπειδη εφαγα σκαλωμα και το εψαξα το θεμα, εχει αλλαξει η προδιαγραφη VW502 και απαιτειται πλεον ΤΒΝ 10 mg KOH/g για να την παρει. Το 4100 εχει ΤΒΝ 7,5mg KOH/g, οποτε πλεον δεν την πληροι. Δηλαδη το περιεχομενο του 4100 ειναι το ιδιο αλλα πλεον δεν εχει την vw502 προδιαγραφη. Oποτε απο την επομενη αλλαγη βαζεις καποιο που να την πληροι και ολα καλα! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theodore Saba Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Στις 19/10/2020 στις 10:34 ΜΜ, csaris είπε Kαι τα δικα μου τα κουτια γραφουν απεξω κανονικα vw502 προδιαγραφη! Eπειδη εφαγα σκαλωμα και το εψαξα το θεμα, εχει αλλαξει η προδιαγραφη VW502 και απαιτειται πλεον ΤΒΝ 10 mg KOH/g για να την παρει. Το 4100 εχει ΤΒΝ 7,5mg KOH/g, οποτε πλεον δεν την πληροι. Δηλαδη το περιεχομενο του 4100 ειναι το ιδιο αλλα πλεον δεν εχει την vw502 προδιαγραφη. Oποτε απο την επομενη αλλαγη βαζεις καποιο που να την πληροι και ολα καλα! Ναι σίγουρα στην επόμενη θα πάρω άλλο 5-40. Σε ευχαριστώ ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommasK. Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 εγω μενω πιστος στα 4200..προσφατα αλλαξαν και χρωματα στη συσκευασια, ισως ειναι απο παλαιοτερο batch το παλιο κουτι...παντως εχω παρατηρησει το 5-30 μετα τα 10,000 χλμ "σπαει" δεν τα αφηνω πανω απο 8.000χλμ το 5-30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 1 hour ago, TommasK. said: εγω μενω πιστος στα 4200..προσφατα αλλαξαν και χρωματα στη συσκευασια, ισως ειναι απο παλαιοτερο batch το παλιο κουτι...παντως εχω παρατηρησει το 5-30 μετα τα 10,000 χλμ "σπαει" δεν τα αφηνω πανω απο 8.000χλμ το 5-30 Πως καταλαβαινεις οτι "σπαει"? Γενικα πανω απο 7500χλμ μην τα κρατας παρολο που η vw504 προδιαγραφη ειναι longlife εως 30.000χλμ... Οσο πιο πολυ στην πολη και σε κινηση σταματα-ξεκινα, το λαδι γονατιζει ειδικα στα αμεσου ψεκασμου οπως τα δικα μας. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommasK. Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 (edited) εμπειρικα οσες φορες το κρατησα μετα της 10.000 ξεκιναγε να καιει 100-150 ml λαδι..εξακριβωμενο με συμπληρωση , μετρηση με βεργα και οχι με τον ηλεκτρονικο μετρητη. Επειδη βγαινω αρκετα εθνικη με υψηλες μεσες ταχυτητες, οταν βλεπω στο καντραν θερμοκρασια λαδιου 105-115 βαθμους, σε αλλα σημεια του κινητηρα (κεφαλη π.χ) μπορει να ειναι 10 με 30 βαθμους πιο πανω, αρα θεωρω μετα απο 7-8.000 χιλιαδες αρχιζει και χανει τις αρχικες του ιδιοτητητες...ποτε δεν μου εχει τσιμπισει λαδι με αλλαγες εκει κοντα 7- με 8.000 τα τελευταια 3 χρονια. Εχω κανει και ανακατασκευη κινητηρα οποτε θεωρω την αλλαγη στα 7-8.000 ιδανικη αν καποιος δεν οδηγαει συντηρριτικα. Edited October 22, 2020 by TommasK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommasK. Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 (edited) 14 hours ago, Theodore Saba said: Ναι σίγουρα στην επόμενη θα πάρω άλλο 5-40. Σε ευχαριστώ ! Σε 5-40 θα πηγαινα εδω..https://products.liqui-moly.com/molygen-new-generation-5w-40-1.html Αν μιλησεις μαζι τους με email επιμενουν οτι ειναι το state of the art λαδι τους..και ειναι VW502 VW505 Edited October 22, 2020 by TommasK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theodore Saba Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Στις 22/10/2020 στις 2:05 ΜΜ, TommasK. είπε Σε 5-40 θα πηγαινα εδω..https://products.liqui-moly.com/molygen-new-generation-5w-40-1.html Αν μιλησεις μαζι τους με email επιμενουν οτι ειναι το state of the art λαδι τους..και ειναι VW502 VW505 Αυτό θα βάλω στην επόμενη αλλαγή 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1967 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Αυτό βάζω πια και είμαι στην τρίτη αλλαγή δεν μπορώ να καταλάβω διαφορές σε σχέση με το Amsoil European Formula w5-40. Ούτε υπάρχει διαφορά στην κατανάλωση (η οποία χειροτερεύει σταδιακά). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.