Jump to content

Recommended Posts

Επανερχομε στο θέμα ,χωρις να έχω καταλήξει ακόμη καπου.(Δηλαδή είμαι ακόμη με τις μαμα στο s3).
Συγχρόνως το ψάχνω και λίγο το θέμα,οπου  μέχρι στιγμής έχω αποκλισει την pss10 ,(τελικά!),καθως αρκετα διαφωτιστικό ήταν για εμενα  το συγκεκριμένο τοπικ...

Το πρόβλημα μου είναι ότι πλέον στα 38....,θελω την άνεση της μαμα,αλλα ταυτόχρονα όχι αυτή την αίσθηση μαρμελάδας στις υψηλές ταχύτητες...
Όπως είναι λογικό ,το όλο θέμα με τις αναρτήσεις από αρχαιότατων χρονων είναι ζήτημα συμβιβασμού .Καπου κερδίζεις καπου χάνεις...Δεν μπορείς να τα έχεις και τα δυο ταυτόχρονα.

 

Η μήπως όχι...

 

Δεν θέλω να κουράσω οποτε,μπαινω κατευθείαν στο τι σκέφτομαι.

 

Οι λύσεις που σκέφτομαι (πλέον) είναι 2.
1)HR ελατήρια φαρδιά χαμηλώματος 25mm ,με αμορτισέρ koni κίτρινο ρυθμιζόμενο.
Όμως και πάλι θα έχεις ή το ένα ή το άλλο...
Με  βάση τώρα την ενασχόληση μου με τα μηχανοτρονικα,σκεφτομαι να βάλω σε κάθε ρυθμιστικό αξονακι της κάθε μπουκάλας μικρά βηματικα μοτέρ,και με ανάλογο πρόγραμμα,απο δεδομένα αισθητήρων( ταχύτητας,επιταχυνσιομετρου κτλ,)να μεταβαίνει το αμορτισέρ από μαλακό σε σκληρο,αναλογα τη συνθήκη..

 

Για το πρακτικό κομμάτι όμως ,εχω μια ερώτηση για τα συγκεκριμένα αμορτισέρ(koni κίτρινα),αν κάποιος γνωρίζει.
Για τα εμπρός ξέρω ότι έχεις πρόσβαση στο ρυθμιστικό από το πάνω μερος στο top mount.
Για τα πίσω αμορτισέρ όμως η πρόσβαση στο ρυθμιστικό..?

 

2)Η δεύτερη λύση (και η πιο πιθανή) η οποια έψαξα,και θα θελα επίσης τη γνώμη σας ,εαν γνωρίζετε.
Είναι να βάλω το χαμηλώματος ΗR, με αμορτισέρ γνήσια εργοστασιακά,αλλα ηλεκρονικα.(που είναι και monotube...)
(που σημαίνει ότι το αμορτισέρ έχει μια solenoid valve ,οταν είναι οff είναι μαλακό,και όταν είναι on "κλεινει"τη δίοδο του λαδιού μεσα του και είσαι σε "sport"καταστάσεις...

Και οι 2 λύσεις μου βγαίνουν σχεδόν στα μισά με την pss ,και είναι "active"...
 



 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, aggelos1986 said:

Επανερχομε στο θέμα ,χωρις να έχω καταλήξει ακόμη καπου.(Δηλαδή είμαι ακόμη με τις μαμα στο s3).
Συγχρόνως το ψάχνω και λίγο το θέμα,οπου  μέχρι στιγμής έχω αποκλισει την pss10 ,(τελικά!),καθως αρκετα διαφωτιστικό ήταν για εμενα  το συγκεκριμένο τοπικ...

Το πρόβλημα μου είναι ότι πλέον στα 38....,θελω την άνεση της μαμα,αλλα ταυτόχρονα όχι αυτή την αίσθηση μαρμελάδας στις υψηλές ταχύτητες...
Όπως είναι λογικό ,το όλο θέμα με τις αναρτήσεις από αρχαιότατων χρονων είναι ζήτημα συμβιβασμού .Καπου κερδίζεις καπου χάνεις...Δεν μπορείς να τα έχεις και τα δυο ταυτόχρονα.

 

Η μήπως όχι...

 

Δεν θέλω να κουράσω οποτε,μπαινω κατευθείαν στο τι σκέφτομαι.

 

Οι λύσεις που σκέφτομαι (πλέον) είναι 2.
1)HR ελατήρια φαρδιά χαμηλώματος 25mm ,με αμορτισέρ koni κίτρινο ρυθμιζόμενο.
Όμως και πάλι θα έχεις ή το ένα ή το άλλο...
Με  βάση τώρα την ενασχόληση μου με τα μηχανοτρονικα,σκεφτομαι να βάλω σε κάθε ρυθμιστικό αξονακι της κάθε μπουκάλας μικρά βηματικα μοτέρ,και με ανάλογο πρόγραμμα,απο δεδομένα αισθητήρων( ταχύτητας,επιταχυνσιομετρου κτλ,)να μεταβαίνει το αμορτισέρ από μαλακό σε σκληρο,αναλογα τη συνθήκη..

 

Για το πρακτικό κομμάτι όμως ,εχω μια ερώτηση για τα συγκεκριμένα αμορτισέρ(koni κίτρινα),αν κάποιος γνωρίζει.
Για τα εμπρός ξέρω ότι έχεις πρόσβαση στο ρυθμιστικό από το πάνω μερος στο top mount.
Για τα πίσω αμορτισέρ όμως η πρόσβαση στο ρυθμιστικό..?

 

2)Η δεύτερη λύση (και η πιο πιθανή) η οποια έψαξα,και θα θελα επίσης τη γνώμη σας ,εαν γνωρίζετε.
Είναι να βάλω το χαμηλώματος ΗR, με αμορτισέρ γνήσια εργοστασιακά,αλλα ηλεκρονικα.(που είναι και monotube...)
(που σημαίνει ότι το αμορτισέρ έχει μια solenoid valve ,οταν είναι οff είναι μαλακό,και όταν είναι on "κλεινει"τη δίοδο του λαδιού μεσα του και είσαι σε "sport"καταστάσεις...

Και οι 2 λύσεις μου βγαίνουν σχεδόν στα μισά με την pss ,και είναι "active"...
 



 

 

Koni κιτρινα με hr φορουσα σε ενα a3 8p 1.6fsi και ηταν αψογος ο συνδυασμος. Ερχονται με μια ασπρη βανα που τη βαζεις πανω στο καλαμι του αμορτισερ και αναλογως βιδωνεις/ξεβιδωνεις. Στα μπροστα αν σηκωσεις λίγο το νεροχυτη εχεις προσβαση, στα πισω θα πρεπει να βγει το αμορτισερ εξω δυστυχως.

 

Αυτο με τα μοτερακια που λες μου φαινεται αδυνατο να μπορεσεις να το κανεις.

 

Μonotube αμορτισερ για εμενα απλα "δεν".... Σε Α3/S3 καροτσα τουλαχιστον. 

 

Αποψη μου ειναι οτι τσαμπα το υπεραναλυεις,  μια ρυθμιζομενη st ή ap θα σου δωσει αυτο το εξτρα που θες και θα μπορεις να φερεις και το αμαξι στο υψος που θες.

 

 

 

 

Edited by csaris
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Θα στο πω και εγώ ξανά, ότι με την ST XA έχω πάθει την πλάκα μου... 

Η άνεση της είναι σε πιο ψηλά επίπεδα από την εργοστασιακή ανάρτηση και ταυτόχρονα όταν βαρέσει λίγο το πόδι στο γκάζι και ξεκινήσουν τα στροφιλίκια σε αφήνει με ένα χαζό χαμόγελο.. 

Το αμάξι έχει χαμηλωθεί ελαφρώς μπρος - πίσω και είναι στην ρύθμιση για "εργοστασιακή" σκληρότητα

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, csaris said:

 

Koni κιτρινα με hr φορουσα σε ενα a3 8p 1.6fsi και ηταν αψογος ο συνδυασμος. Ερχονται με μια ασπρη βανα που τη βαζεις πανω στο καλαμι του αμορτισερ και αναλογως βιδωνεις/ξεβιδωνεις. Στα μπροστα αν σηκωσεις λίγο το νεροχυτη εχεις προσβαση, στα πισω θα πρεπει να βγει το αμορτισερ εξω δυστυχως.

 

Αυτο με τα μοτερακια που λες μου φαινεται αδυνατο να μπορεσεις να το κανεις.

 

Μonotube αμορτισερ για εμενα απλα "δεν".... Σε Α3/S3 καροτσα τουλαχιστον. 

 

Αποψη μου ειναι οτι τσαμπα το υπεραναλυεις,  μια ρυθμιζομενη st ή ap θα σου δωσει αυτο το εξτρα που θες και θα μπορεις να φερεις και το αμαξι στο υψος που θες.

 

 

 

 

Αυτό με τη ρύθμιση των πίσω...με διάλυσε...
"Αδύνατον"μην το λες,τα πάντα γίνονται σε τούτο τον κόσμο...

 

Οσο  για την "υπεραναλυση"ίσως και να χεις δικαιο.Ειναι ακόμη "φρέσκο"όμως στη κατοχη μου,και έχω πολύ αγαπη και μεράκι!
(αν και από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου,παντα έτσι ήμουν με αυτό το αντικείμενο που λέγετε "αυτοκίνητο"!)

Edited by aggelos1986
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, andrewcyp said:

Θα στο πω και εγώ ξανά, ότι με την ST XA έχω πάθει την πλάκα μου... 

Η άνεση της είναι σε πιο ψηλά επίπεδα από την εργοστασιακή ανάρτηση και ταυτόχρονα όταν βαρέσει λίγο το πόδι στο γκάζι και ξεκινήσουν τα στροφιλίκια σε αφήνει με ένα χαζό χαμόγελο.. 

Το αμάξι έχει χαμηλωθεί ελαφρώς μπρος - πίσω και είναι στην ρύθμιση για "εργοστασιακή" σκληρότητα

Νομίζω πως για να επιμένεις τόσο ,αξιζουν...Θα κάνω μια ερευνα και για αυτές.
Ελληνικές είναι?

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, aggelos1986 said:

Νομίζω πως για να επιμένεις τόσο ,αξιζουν...Θα κάνω μια ερευνα και για αυτές.
Ελληνικές είναι?

Όχι φίλε, η ST είναι η θυγατρική της KW.

Ουσιαστικά είναι οι ίδιες αναρτήσεις με της KW με διαφορετικό casing (galvanized οι ST, inox οι KW)

 

Σήμερα σε γρήγορη βόλτα, σε φάσεις που ήταν πίσω μου ο φίλος (Μ3 2008) μου είπε ότι το αμάξι ήταν εξαιρετικό σε γρήγορες στροφές (150+ km speed) και επιβεβαιώνει την αίσθηση που είχα εγώ μέσα... Αν την "έσφιγγα" και λίγο θα ήταν ακόμα καλύτερα! 

 

Εγώ έχω το ST XA που ουσιαστικά είναι ένα KW V2..

 

https://www.st-suspensions.net/

 

 

 

Edited by andrewcyp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

θεωρώ ότι εαν δεν έχεις σκοπό να βάζεις το αμάξι σε πίστα είναι αχρείαστα λεφτά.

Διότι μιλούμε για την πιο premium ισως ανάρτηση στο παζάρι με τρελλά λεφτά.

Είναι όμως ΤΟΠ, δεν είναι τυχαία που μαζί με τις Rieger ήταν οι επιλογές των ομάδων WRC για χρόνια.

Και ο αδελφός μου στο evo Ohlins θέλει επειδή έχει φάει κόλλημα μαζί τους.... Και εγώ τις ήθελα αλλά ρε φίλε στις 3+ χιλιάδες ευρώ απλά δεν...

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω -επειδή πήγα και τις είδα-έχω πάθει το ίδιο με τον αδερφό σου...!
Το "πολλά"  είναι κάτι σχετικό πάντα...
Για εμενα που είμαι αθεράπευτος με την ποιότητα κατασκευής ενός προιοντος ,θελω να έχω παραμετροποίηση στην ανάρτηση μου (υψος/σκληροτητα),

τη δυνατόν καλύτερη σχέση  άνεσης/χειρισμόυ(βλέπε βαλβίδα ohlins DFV),συν το γεγονός ότι το αμάξι θα το κρατήσω...θεωρώ σε βάθος χρόνου θα τα βγάλει τα λεφτά της.

Αν πράγματι είναι TOΠ....Με τη δικη μου λογική ,

ειναι σχεδόν μονόδρομος... 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/15/2021 at 3:40 PM, aggelos1986 said:

Υπάρχει κάποιο μέλος που να έχει εμπειρία από ohlins....ή να έχει ακούσει?
 

Προσωπικά προσέγγισα την ohlins για να βάλω ανάρτηση στο Α3 8Ρ μου (sportback 1.8T, τότε κάπου στα 250ps, αργότερα με 350+). Κι αυτό γιατί όταν έτρεχα σε κάτι αναβάσεις για πλάκα, η ανάρτηση στο 106 "μου" ήταν ohlins με πληθώρα επιλογών ρύθμισης και φυσικά έκανε αυτό που έπρεπε χωρίς κόπωση, ενώ όταν έκοβες ρυθμό, η ανάρτηση δεν ήταν κούτσουρο. Ήταν πάντα προβλέψιμη (πολύ σημαντικό για αμάξι που "τρέχει" στα όριά του/σου).

Να σημειώσω εδώ ότι ήθελα οπωσδήποτε ρύθμιση σε ύψος+σκληρότητα. (ύψος για να το φέρω εκεί που θεωρούσα εγώ σωστό ύψος και σκληρότητα γιατί ήθελα να μπορώ να επιλέξω ανάλογα με τα γούστα μου, τους δρόμους που κυκλοφορούσα συνήθως και φυσικά τον τρόπο οδήγησής μου).

 

Μου είπαν ένα κόστος κάπου στα 5.000€ (χωρίς τοποθέτηση!) και έφυγα με μαδιμένα φτερά.

 

Να σημειώσουμε εδώ πως έχοντας οδηγήσει αμάξι (S3 8p) γνωστού με πλήρως ρυθμιζόμενη ohlins (δε θυμάμαι μοντέλο πλέον) , και έχοντας οδηγήσει και το δικό μου Α3 με bilstein pss10 (για 7+ έτη), ναι σίγουρα η ohlins δούλευε αρκετά καλύτερα, αλλά όχι τόσο που να αξίζει τη διαφορά μεταξύ 1800€ (PSS10) και 5.000€ (ohlins).

 

Δε λέω ότι δεν είναι ΠΑΡΑ πολύ καλή, αλλά όχι 3.000€ καλύτερη. Ούτε καν κατά 1.000€ καλύτερη.

 

Το μόνο πλεονέκτημα της ohlins είναι πως επισκευάζεται και γίνεται σαν καινούρια αν θες (βέβαια με το κόστος σε όχι πολύ "φιλικό" επίπεδο, αλλά κάτσε, έδωσες 5.000€ για ανάρτηση, να μην έχει 1/5 η επισκευή της?)

 

Αντίστοιχα μπήκα σε 3θ S3 8P με kw variant 3. Δεν κατάλαβα κάποια διαφορά με την PSS10 στην καθημερινή οδήγηση.

Με τα χρόνια και όσο το αμάξι δυνάμωνε και η οδήγηση γινόνταν όλο και πιο...."εμπνευσμένη" στη γνωστή (σε μένα - και όχι μόνο) διαδρομή "κυνηγόντας θηρία" (της  αυτοκίνησης ή και όχι), ναι εκεί ίσως η ξεχωριστή ρύθμιση bound-rebound της KW variant 3, ίσως έδινε αυτό το τσικ παραπάνω που θα ήθελα για να έχει το αμάξι απόλυτο-τέλειο (για μένα)στήσιμο. Όμως και πάλι για KW variant 3 οι έμποροι εδώ ζητούσαν 3.000€-3.200€, ποσό που δεν μπορούσα (ούτε όταν έγινε η αγορά αλλά ούτε και σήμερα μετά από 7 χρόνια σκληρής χρήσης του Α3 σε στροφοδιαδρομές) να δικαιολογήσω στο μυαλό μου και στον εαυτό μου.

 

Κλείνοντας, αν δεν κάνεις σκληρή χρήση του οχήματος σε στροφοδιαδρομές, δύσκολο ως απίθανο θα καταλάβεις το πλεονέκτημα των ohlins.

Από την άλλη αν περισσεύουν και τα χρήματα δεν είναι πρόβλημα, ναι κι εγώ εκεί θα κατέληγα μάλλον (ή σε κάποια με ρύθμιση σκληρότητας ή/και ύψους από μέσα από την καμπίνα).

Edited by Kavouras
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5000 ούτε εγώ τα έδινα για κανένα λόγο...

Πηγαίνοντας  στον αντιπρόσωπο, μου είπε 2350(χωρίς ΦΠΑ).

 

Το σκεπτικό μου είναι , πως αν είναι να βάλω κάτι ,και δεν με ικανοποιήσει ,και αρχίσω μετά πάλι να ψάχνομε,
θα μου στοιχήσει πολλά περισσότερα...

Όλοι την έχουμε "πατήσει"έτσι (καταλαβαίνεις τι εννοώ),οποτε λέω ίσως καλύτερα εξ αρχής κάτι "κορυφαίο",οπου και σίγουρα "ότι πληρώνεις παίρνεις"...(αυτό πραγματικά το χω δει σε άπειρα αλλα πράγματα φαινομενικά "ιδια",και κάπως συντελεί...)

Πραγματικα δεν ξέρω.

 

Η pps10 που την έψαξα πάντως ,στο 1(soft),ειναι ακριβώς ένα bilstein B6-B8 και κάθε κλικ σκληραίνει...
Η DVF πάλι της οhlins κάπως με πείθει καλύτερα. 
 

https://www.ohlins.com/product/road-track/audi-s3-2006-2012-8p/

 

 

Edited by aggelos1986
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, aggelos1986 said:

5000 ούτε εγώ τα έδινα για κανένα λόγο...

Πηγαίνοντας  στον αντιπρόσωπο, μου είπε 2350(χωρίς ΦΠΑ).

 

Το σκεπτικό μου είναι , πως αν είναι να βάλω κάτι ,και δεν με ικανοποιήσει ,και αρχίσω μετά πάλι να ψάχνομε,
θα μου στοιχήσει πολλά περισσότερα...

Όλοι την έχουμε "πατήσει"έτσι (καταλαβαίνεις τι εννοώ),οποτε λέω ίσως καλύτερα εξ αρχής κάτι "κορυφαίο",οπου και σίγουρα "ότι πληρώνεις παίρνεις"...(αυτό πραγματικά το χω δει σε άπειρα αλλα πράγματα φαινομενικά "ιδια",και κάπως συντελεί...)

Πραγματικα δεν ξέρω.

 

Η pps10 που την έψαξα πάντως ,στο 1(soft),ειναι ακριβώς ένα bilstein B6-B8 και κάθε κλικ σκληραίνει...
Η DVF πάλι της οhlins κάπως με πείθει καλύτερα. 
 

https://www.ohlins.com/product/road-track/audi-s3-2006-2012-8p/

 

 

ΑΑΑααν σκέφτεσαι για PSS10, μπορώ να μιλήσω με το παλικάρι που αγόρασε το αμάξι μου και να του ζητήσω να πάμε/πάτε μία βόλτα να δεις πως είναι αλλάζοντας και σκληρότητα.  Προσωπικά είχα καταλήξει σε 3 μπρος και 1 πίσω σε σκληρότητα. (το αναφέρω επειδή υπάρχει η δυνατότητα)

 

Τώρα αν έχει φτηνύνει τόσο η ohlins (περίεργο μου φαίνεται γιατί συνήθως ακριβαίνουν τα πράγματα παρά φτηναίνουν), πραγματικά θεωρώ ότι μάλλον κι εγώ αυτή θα διάλεγα.

 

 

ΥΓ: βλέπω έχει το δοχείο συστολής-διαστολής μέσα στη μπουκάλα (και όχι εξωτερικά όπως οι περισσσότερες), οπότε μάλλον δεν είναι το ίδιο μοντέλο με αυτό που έλεγα εγώ παραπάνω).

 

 

edit: τσέκαρε πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις τη σκληρότητα της ανάρτησης στην ohlins ανάρτηση που θες. Στην PSS10 για παράδειγμα η ρύθμιση τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι πολύ εύκολη καθώς έχεις πρόσβαση στο δακτύλιο της ρύθμισης άμα "πέσεις κάτω από το αμάξι". Σε 30sec έχεις αλλάξει σκληρότητα. 

Edited by Kavouras
Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, Kavouras είπε

τσέκαρε πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις τη σκληρότητα της ανάρτησης

Παρά πολύ σωστή η σημείωση αυτή...Στην st που φοράει το αμάξι μ για παράδειγμα , έχω την εντύπωση ότι πρέπει να ανέβει σε ανεβατώριο για να αλλαξει η ρύθμιση ύψους και σκληρότητας. ..

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Kavouras said:

ΑΑΑααν σκέφτεσαι για PSS10, μπορώ να μιλήσω με το παλικάρι που αγόρασε το αμάξι μου και να του ζητήσω να πάμε/πάτε μία βόλτα να δεις πως είναι αλλάζοντας και σκληρότητα.  Προσωπικά είχα καταλήξει σε 3 μπρος και 1 πίσω σε σκληρότητα. (το αναφέρω επειδή υπάρχει η δυνατότητα)

 

Τώρα αν έχει φτηνύνει τόσο η ohlins (περίεργο μου φαίνεται γιατί συνήθως ακριβαίνουν τα πράγματα παρά φτηναίνουν), πραγματικά θεωρώ ότι μάλλον κι εγώ αυτή θα διάλεγα.

 

 

ΥΓ: βλέπω έχει το δοχείο συστολής-διαστολής μέσα στη μπουκάλα (και όχι εξωτερικά όπως οι περισσσότερες), οπότε μάλλον δεν είναι το ίδιο μοντέλο με αυτό που έλεγα εγώ παραπάνω).

 

 

edit: τσέκαρε πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις τη σκληρότητα της ανάρτησης στην ohlins ανάρτηση που θες. Στην PSS10 για παράδειγμα η ρύθμιση τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι πολύ εύκολη καθώς έχεις πρόσβαση στο δακτύλιο της ρύθμισης άμα "πέσεις κάτω από το αμάξι". Σε 30sec έχεις αλλάξει σκληρότητα. 

 

Εξω από τη μπουκάλα ο θαλαμος αεριου??μάλλον θα αναφερεσε στη σειρά "Motorsport" και όχι στη "Road & Track".
https://www.ohlins.com/products/automotive/

Προφανώς και δεν φθήνυνε κάτι...απλώς μάλλον, η σειρά που ρώτησες είναι για "αγρια πράγματα"...

 

Σχετικά με τη ρύθμιση, η φιλοσοφία της ohlins είναι ακριβώς η ιδια με της bilstein.
Είναι δηλαδή τεχνολογία μονου σωληνα ,upside down.(κλάσεις ανώτερη τεχνολογία ΚΑΤ εμε)
Αυτό σημαίνει ότι επειδή ουσιαστικά είναι αναποδογυρισμένο το αμορτισερ,το βάκτρο του εμβολου "κοιτάει" προς τα κάτω,και έτσι (ειδικά για τα πίσω...),απλα όπως αναφέρεις σκύβεις και έχεις πρόσβαση στο ρυθμιστικό.

 

Υ.Γ.Αυτη τη περίοδο όλα είναι ρευστά στο κεφαλι μου.Αν καταλήξω σε pss10,ενδεχομενος -κ επειδή εσύ προσφέρθηκες!!-να σε ενοχλήσω...!

Ευχαριστώ...

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, panpap175 said:

Παρά πολύ σωστή η σημείωση αυτή...Στην st που φοράει το αμάξι μ για παράδειγμα , έχω την εντύπωση ότι πρέπει να ανέβει σε ανεβατώριο για να αλλαξει η ρύθμιση ύψους και σκληρότητας. ..

Είναι ένα λόγος, που ενώ ακούω καλες κριτικές για την st ,δεν με "ενθουσιάζει"και τόσο.

Όπως τις Kw ,oπως και τις koni, είναι τεχνολογία μονου σωληνα και ενώ για τα εμπρός είναι εύκολη η ρύθμιση ,για τα πίσω πρέπει να "ξηλωθούν" τα αμορτισέρ πάνω από από το αμάξι.

Τραγικό και λίγο δώρο αδωρον...η ρύθμιση δηλαδή για τα πίσω.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Είναι μια ρύθμιση που από πριν τις βάλεις ουσιαστικά θα ξέρεις πόσο θέλεις να το χαμηλωσεις από μπρος κ πίσω,  να δηλώσεις τις τιμές στον μηχανικό και να τις ρυθμίσει.  Αν επιθυμείς να αλλάζεις ρυθμίσεις κάθε λίγο και λιγάκι (τη μία για να πας να στρίψεις σε ανάβαση-κατάβαση,  και την άλλη απλά για να είσαι άνετος στα ταξίδια σου)...Όχι δεν είναι κατάλληλες για κάτι τέτοιο...

Edited by panpap175
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, panpap175 said:

Είναι μια ρύθμιση που από πριν τις βάλεις ουσιαστικά θα ξέρεις πόσο θέλεις να το χαμηλωσεις από μπρος κ πίσω,  να δηλώσεις τις τιμές στον μηχανικό και να τις ρυθμίσει.  Αν επιθυμείς να αλλάζεις ρυθμίσεις κάθε λίγο και λιγάκι (τη μία για να πας να στρίψεις σε ανάβαση-κατάβαση,  και την άλλη απλά για να είσαι άνετος στα ταξίδια σου)...Όχι δεν είναι κατάλληλες για κάτι τέτοιο...

Δεν μπορείς να ξέρεις πως θα συμπεριφερθεί το αμάξι και στην τελική το fine tuning προσωπικά μου πήρε 3-4 μήνες καθώς ξεκίνησα με ό,τι μου προτάθηκε (3 μπρος, 3 πίσω) τελικά το ανέβασα κάποια στιγμή (5μπρος, 5 πίσω) να δω μήπως βελτιωθεί σημαντικά στις "ανήσυχες διαδρομές" και τελικά σιγά σιγά κατέληξα σε κάτι που δεν άλλαξε ποτέ μετά (3 εμπρός, 1 πίσω), μιας και βρήκα το χρυσή τομή για τη δική μου χρήση.

 

 

ΥΓ: Δυστυχώς ειδικά η ρύθμιση σκληρότητας αν είσαι "βλαμμένος στον εγκέφαλο" όπως ο γράφων, θα πρέπει να πειραματιστείς λίγο με τον εαυτό σου και τα γούστα σου ώστε να βρεις τη χρυσή τομή ανάμεσα στο "θέλω τραπέζι ανάρτηση" και στο "θέλω να έχω 5ο και 6ο σπόνδυλο στα 60  μου :D ". Συν του ότι αποφασίζεις να αλλάξεις τρόπο χρήσης ή οδήγησης, δε χρειάζεται να επισκευθείς το συνεργείο ή κάποιον με αναβατόριο, να σου λύσει τις πίσω αναρτήσεις για να αλλάξεις σκληρότητα (που ίσως τελικά να μην πετύχει το πείραμα και άντε ξανασήκωσε-ξαναλύσε-ξαναδέσε).

ΥΓ2: στο προ-προηγούμενο αμάξι μου "την πάτησα" έτσι με KYABA ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, οπότε πρακτικά όπου το άφησε το συνεργείο στο δεύτερο βγάλε-βάλε (για τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης) εκεί έμεινε. Γιατί λοιπόν να βάζεις εμπόδια στον εαυτό σου, ειδικά όταν υπάρχει προϊόν (που μπορείς να πληρώσεις) που ξεπερνά τα εμπόδια αυτά?

ΥΓ3: θυμίζω όλες αυτές οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις δεν είναι για να "παίζεις" με τη βαλβίδα τους (κάθε μέρα και άλλη ρύθμιση), αλλά για να βρεις αυτό που σε εξυπηρετεί και ΑΝΤΕ σε καμια είσοδο πίστα (αραιά και που) να το πειράξειθς και να το ξαναβάλεις εκεί που ήταν. (το γράφει και το manual ότι δεν είναι "παιχνίδι" και η πολύ συχνή χρήση (αλλαγή σκληρότητας πολύ-πολύ συχνά) μπορεί να επηρεάσει την μακροζωία της ρυθμιστικής βαλβίδας.

Link to comment
Share on other sites

Για εμενα προσωπικά το να είναι ρυθμιζόμενο ένα αμορτισέρ,δεν αποτελεί κ πανάκεια.Αποτελεί ΜΙΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ...

Και είναι λογικό.

Το "κλειδι" για όλα τα πράγματα είναι η "προσαρμοστικότητα" και όχι απλός να ρυθμίζει.

Όπως παράδειγμα στη λειτουργια του κινητήρα αλλάζουν με τις στροφές διάφοροι παράγοντες στην εξίσωση ,και υπάρχει ανάγκη διαφορες τιμές όπως αβάνς,χρονισμος,χρονος ψεκασμού,κτλ να είναι μεταβλητές  και να  αναπροσαρμοστούν για την ιδανική  λειτουργεια για τις συνθήκες.
(άπειρα τα παραδείγματα και σε αλλα συστήματα του αυτοκινητου)

 

Το ίδιο ακριβώς και η ιδια ανάγκη υπάρχει και με την ανάρτηση.ΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ δεν μπορεί να είναι ιδανική για όλες τις συχνότητες κίνησης του αμορτισέρ.
Δηλαδή:

Ακόμη και αν το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ το ρύθμισεις τελεια ,για μια διαδρομή πχ σε εθνική για Αθηνα -Θεσσαλονικη (χαμηλές συχνότητες),μολις φτάσεις στη πολη στα στενα ,με τα φρεάτια  και τις κακοτεχνίες (υψηλη συχνότητα)η ιδια ρύθμιση θα σου σπάσει τα νευρα...

 

Το ιδανικό θα ήταν ένα αμορτισέρ να αναπροσαρμοζόταν μονο του,εστω και με ηλεκρονικα (που σήμερα εν έτει 2021 είναι στη ξεφτυλα)(που και πάλι δεν θα μπορούσε να πιάσει το ιδανικό λόγο του ελατηριου που παραμένουν οι λίμπρες του "σταθερές".)

 

Το να είναι απλός ρυθμιζόμενο ,μου θυμίζει κάτι παλιές μοτοσυκλετες που στη δεξια μερια κάτω από το γκάζι,ρυθμιζες μονος σου το αβάνς ανάλογα την συνθήκη (φορτίο,στροφες κτλ).

Είναι μεν κάτι...αλλα δεν σας κρύβω οτι ο σερβομηχανισμός στα ρυθμιστικά δεν θα μου γλιτώσει μάλλον!!!

 

Υ.Γ.Kavouras εγώ να δεις ποσο "βλαμμένος"είμαι!Το χω τερματίσει το κοντέρ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by aggelos1986
Link to comment
Share on other sites

On 5/21/2021 at 4:54 PM, aggelos1986 said:

Για εμενα προσωπικά το να είναι ρυθμιζόμενο ένα αμορτισέρ,δεν αποτελεί κ πανάκεια.Αποτελεί ΜΙΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ...

Και είναι λογικό.

Το "κλειδι" για όλα τα πράγματα είναι η "προσαρμοστικότητα" και όχι απλός να ρυθμίζει.

Όπως παράδειγμα στη λειτουργια του κινητήρα αλλάζουν με τις στροφές διάφοροι παράγοντες στην εξίσωση ,και υπάρχει ανάγκη διαφορες τιμές όπως αβάνς,χρονισμος,χρονος ψεκασμού,κτλ να είναι μεταβλητές  και να  αναπροσαρμοστούν για την ιδανική  λειτουργεια για τις συνθήκες.
(άπειρα τα παραδείγματα και σε αλλα συστήματα του αυτοκινητου)

 

Το ίδιο ακριβώς και η ιδια ανάγκη υπάρχει και με την ανάρτηση.ΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ δεν μπορεί να είναι ιδανική για όλες τις συχνότητες κίνησης του αμορτισέρ.
Δηλαδή:

Ακόμη και αν το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ το ρύθμισεις τελεια ,για μια διαδρομή πχ σε εθνική για Αθηνα -Θεσσαλονικη (χαμηλές συχνότητες),μολις φτάσεις στη πολη στα στενα ,με τα φρεάτια  και τις κακοτεχνίες (υψηλη συχνότητα)η ιδια ρύθμιση θα σου σπάσει τα νευρα...

 

Το ιδανικό θα ήταν ένα αμορτισέρ να αναπροσαρμοζόταν μονο του,εστω και με ηλεκρονικα (που σήμερα εν έτει 2021 είναι στη ξεφτυλα)(που και πάλι δεν θα μπορούσε να πιάσει το ιδανικό λόγο του ελατηριου που παραμένουν οι λίμπρες του "σταθερές".)

 

Το να είναι απλός ρυθμιζόμενο ,μου θυμίζει κάτι παλιές μοτοσυκλετες που στη δεξια μερια κάτω από το γκάζι,ρυθμιζες μονος σου το αβάνς ανάλογα την συνθήκη (φορτίο,στροφες κτλ).

Είναι μεν κάτι...αλλα δεν σας κρύβω οτι ο σερβομηχανισμός στα ρυθμιστικά δεν θα μου γλιτώσει μάλλον!!!

 

Υ.Γ.Kavouras εγώ να δεις ποσο "βλαμμένος"είμαι!Το χω τερματίσει το κοντέρ!

 

΄Σίγουρα κανένα μέτρο δεν είναι πανάκεια εκτός κι αν κοιτάξουμε λύσεις αερανάρτησης (ψάξε λίγο, υπάρχουν εταιρίες που το κάνουν στο εξωτερικό και σου στέλνουν έτοιμο κιτ με οδηγίες). Απλά η ρύθμιση σκληρότητας ειναι καλύτερη από την μη-ύπαρξη της (πχ παίρνω ένα b6 bilstein αμορτιστέρ και "όπως κάτσει" η σκληρότητα. Αν σου κάτσει (στα γούστα) λίγο σκληρό, λίγο μαλακό, αυτό ήταν. Έκατσες στον άξονα....

 

Αντίστοιχα και η ρύθμιση του ύψους. Το ήθελες λίγο πιο χαμηλό, λίγο πιο ψηλό? στα @@ μας, αυτό αγόρασες, φάτο στη μάπα τώρα. Και φυσικά δεν υπάρχουν ενδιάμεσες επιλογές (αχ ένα πόντο να έπαιρνε ακόμα).

 

Τέλος, οι σπορ αναρτήσεις έχουν την ίδια συμπεριφορά είτε πας αργά είτε γρήγορα το οποίο εν μέρει είναι κουραστικό για κάποιον που έχει συνηθίσει την εργοστασιακή ανάρτηση (στην αρχή της κίνησης είναι μαλακό και μετά σκληραίνει όσο "δουλεύει"/πιέζεται η ανάρτηση), από την άλλη είναι πλήρως προβλέψιμη η συμπεριφορά της ανάρτησης.

 

ΥΓ: Τελικά ίσως είμαστε πολλοί και πρέπει να ανοίξουμε ένα κλαμπ για βλαμμένους... :D

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά φοράω ap εδώ και 3 χρόνια+ και ναι μεν είναι καλή για fast road καταστάσεις και ταξίδια, θα με έψηνε να θυσιάσω λίγο από την άνεση της για κάτι πιο "σπορ" με ρυθμίσεις... 

 

Αν έπαιρνα απόφαση να αλλάξω τώρα άμεσα θα χτύπαγα μια st xa από γερμανικό ebay που υπάρχει στοκ ακόμα. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2021 at 10:59 AM, Kavouras said:

ΑΑΑααν σκέφτεσαι για PSS10, μπορώ να μιλήσω με το παλικάρι που αγόρασε το αμάξι μου και να του ζητήσω να πάμε/πάτε μία βόλτα να δεις πως είναι αλλάζοντας και σκληρότητα.  Προσωπικά είχα καταλήξει σε 3 μπρος και 1 πίσω σε σκληρότητα. (το αναφέρω επειδή υπάρχει η δυνατότητα)

 

Τώρα αν έχει φτηνύνει τόσο η ohlins (περίεργο μου φαίνεται γιατί συνήθως ακριβαίνουν τα πράγματα παρά φτηναίνουν), πραγματικά θεωρώ ότι μάλλον κι εγώ αυτή θα διάλεγα.

 

 

ΥΓ: βλέπω έχει το δοχείο συστολής-διαστολής μέσα στη μπουκάλα (και όχι εξωτερικά όπως οι περισσσότερες), οπότε μάλλον δεν είναι το ίδιο μοντέλο με αυτό που έλεγα εγώ παραπάνω).

 

 

edit: τσέκαρε πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις τη σκληρότητα της ανάρτησης στην ohlins ανάρτηση που θες. Στην PSS10 για παράδειγμα η ρύθμιση τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι πολύ εύκολη καθώς έχεις πρόσβαση στο δακτύλιο της ρύθμισης άμα "πέσεις κάτω από το αμάξι". Σε 30sec έχεις αλλάξει σκληρότητα. 

 

Τίμια ανάρτηση φαίνεται...

 

SqAJCz7vDmdxEUwrDWR1qnoPv02uLjBjWbgxy9h7

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 1/23/2021 at 7:22 PM, csaris said:

 

 

Σημαντικο επισης αν κανεις την αλλαγη, να αλλαξεις top mounts μπρος-πισω με καινουργια.

 

 

 

 

Ερώτηση.
Είναι όντως τόσο σημαντική αυτή η αλλαγη που προτείνεις?
Αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο έχει 112Κ χλμ.και δεν δείχνει κάτι που να υποδηλώνει  σημάδια κόπωσης των top mount.

Ποιος ο λόγος της αλλαγης?(για να μάθω ρωτάω)

 

Επιπρόσθετος.

Σημερα ρωτοντας τιμή στην Αudi  κόντεψα να πέσω κάτω...25ευρω το ρουλεμάν ,40ευρω η βάση.(δηλαδή 130 όλα)

Φαντάζομε πως πληρώνεις τα σακουλάκια  Audi....

Συνεπώς...γνωρίζει κανεις ποιας εταιρίας ....έδωσε παραγγελια φασόν η Audi για το..."γνήσιο"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση.
Είναι όντως τόσο σημαντική αυτή η αλλαγη που προτείνεις?
Αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο έχει 112Κ χλμ.και δεν δείχνει κάτι που να υποδηλώνει  σημάδια κόπωσης των top mount.
Ποιος ο λόγος της αλλαγης?(για να μάθω ρωτάω)
 
Επιπρόσθετος.
Σημερα ρωτοντας τιμή στην Αudi  κόντεψα να πέσω κάτω...25ευρω το ρουλεμάν ,40ευρω η βάση.(δηλαδή 130 όλα)
Φαντάζομε πως πληρώνεις τα σακουλάκια  Audi....
Συνεπώς...γνωρίζει κανεις ποιας εταιρίας ....έδωσε παραγγελια φασόν η Audi για το..."γνήσιο"
 
 
καθαρα προαιρετικο ειναι αυτο κ οχι υποχρεωτικο...εφοσον βαζεις μια καινουργια coilover ας μπουν κ καινουργιες βασεις...

lemforder έβαλα εγώ αγορασμένα από onparts 58 ευρώ τα μπροστινά...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, aggelos1986 said:

Ερώτηση.
Είναι όντως τόσο σημαντική αυτή η αλλαγη που προτείνεις?
Αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο έχει 112Κ χλμ.και δεν δείχνει κάτι που να υποδηλώνει  σημάδια κόπωσης των top mount.

Ποιος ο λόγος της αλλαγης?(για να μάθω ρωτάω)

 

Επιπρόσθετος.

Σημερα ρωτοντας τιμή στην Αudi  κόντεψα να πέσω κάτω...25ευρω το ρουλεμάν ,40ευρω η βάση.(δηλαδή 130 όλα)

Φαντάζομε πως πληρώνεις τα σακουλάκια  Audi....

Συνεπώς...γνωρίζει κανεις ποιας εταιρίας ....έδωσε παραγγελια φασόν η Audi για το..."γνήσιο"

 

 

 

Tα top mounts ειναι οι λαστιχενιες βασεις μεταξυ αμορτισερ και σασι και τρωνε ολα τα ζορια και κραδασμους... Οποτε λογικο να εχουν παραμορφωσεις και φθορα αναλογως χιλιομετρων και χρησης. 

 

Καλο θα ειναι λοιπον οταν βαζεις καινουργια αναρτηση να πατησει πανω σε καινουργιες βασεις για κατσει καλυτερα το αμορτισερ και οσο πιο σωστα γινεται.

 

Δεν χρειαζεται να βαλεις γνησιες βασεις και ρουλεμαν, υπαρχουν αξιοπιστες μαρκες οπως lemforder, febi, sachs, skf, meyle κοκ... Κοστος 50-60€ το σετ ολα μαζι για μπροστα.

 

Η γνησια βαση δεν ξερω τι μαρκα γραφει πανω, παντως το ρουλεμαν το εχω δει και γραφει rollax germany και δεν υπαρχει στο εμποριο περαν της αντ/πειας.

Edited by csaris
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω παιδιά-επειδή μάλλον θα το φτιάξω εγώ το αμάξι-θα αποφασίσω βγάζοντας τα ,και βλέποντας τα σε τι κατάσταση είναι πρώτα.

Εάν τα δω και είναι καλα,θα τα λούσω με σπρευ σιλικόνης (συντήρηση και "μαλάκωμα"ελαστικού),και θα γρασσαρω -αν το επιτρέπει- το ρουλεμάν.

 

Ο λόγος είναι ,μια πεπηθηση που έχω για τα γνήσια ,"εργοστασιου" ανταλλακτικά ,θεωρωντας τα ασύγκριτα με οτιδήποτε συμβατό εμποριου (ίσως για αυτό να εχουν και τέτοια απόκλιση τιμής).(υπάρχουν και εξαιρέσεις βεβαια όπως αυτό που αναφέρω παραπάνω με το ίδιο προιον σε αλλα σακουλάκια/κουτακια)

 

Δεν θα ξεχάσω ποτε,στο αγαπημένο μου 106gti ,την εμπειρία  με την βάση μηχανής.(την υδραυλική)

Η γνήσια 65-80ευρω  η sachic 25-40.

Φαινομενικα εντελώς ολόιδιες,ομως το αόρατο είναι τις περισσότερες φορές  αυτό που καθορίζει την ποιότητα ενός προιοντος.

Μιλάμε για τη μερα με τη νύχτα.

Στη μια γνήσια ,ειχα αλλάξει 3 sachic....

 

 

 

 

 

 

 

Edited by aggelos1986
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.