Argiris95 0 Posted February 4 Πολλές καλησπερες στα μέλη της ομάδας,θα είμαι σύντομος και όσο το δυνατόν πιο περιεκτικός. Κάτοχος εδώ και 3 χρόνια του Α5 b8 του 2009 με το 2.0t κινητήρα,το αμάξι έκαιγε τα έντερα του από λάδια και είχε γίνει ανακατασκευή του κινητήρα πριν 1 χρόνο και κάτι και ταυτόχρονα αναβάθμιση της τουρμπίνας σε K04... Πρόσφατα άρχισε πάλι να μου τσιμπάει λαδακι,δηλαδή περίπου 4 κουτάκια στο mmi μέσα σε 3,5 χιλιάδες χιλιόμετρα... Από δω και πέρα απλά σέρβις θα τα κάνω μόνος μου και είμαι στην αναζήτηση για το καλύτερο δυνατόν λάδι για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινητου.Ευχαριστω εκ των προτέρων. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chris1967 225 Posted February 4 (edited) Ένα από τα καλύτερα λάδια για αυτόν τον κινητήρα, (εκτός βέβαια του προτεινόμενου Castrol Edge) είναι το Liqui Moly Molygen σε ιξώδες w5-40 ειδικά για τα Ελληνικά καλοκαίρια. Οι αλλαγές καλό είναι να γίνονται κάθε 10.000 χιλιόμετρα το πολύ. Edited February 4 by Chris1967 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
csaris 439 Posted February 4 (edited) 18 hours ago, Argiris95 said: Πολλές καλησπερες στα μέλη της ομάδας,θα είμαι σύντομος και όσο το δυνατόν πιο περιεκτικός. Κάτοχος εδώ και 3 χρόνια του Α5 b8 του 2009 με το 2.0t κινητήρα,το αμάξι έκαιγε τα έντερα του από λάδια και είχε γίνει ανακατασκευή του κινητήρα πριν 1 χρόνο και κάτι και ταυτόχρονα αναβάθμιση της τουρμπίνας σε K04... Πρόσφατα άρχισε πάλι να μου τσιμπάει λαδακι,δηλαδή περίπου 4 κουτάκια στο mmi μέσα σε 3,5 χιλιάδες χιλιόμετρα... Από δω και πέρα απλά σέρβις θα τα κάνω μόνος μου και είμαι στην αναζήτηση για το καλύτερο δυνατόν λάδι για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινητου.Ευχαριστω εκ των προτέρων. Μια στανταρ λυση ειναι να πας σε 5w-40 (vw502 προδιαγραφη) και να κανεις αλλαγες καθε 5-6.000χλμ, μαζι με φιλτρο λαδιου. Στα μοτερ αμεσου ψεκασμου το λαδι ερχεται πολυ περισσοτερο σε επαφη με το καυσιμο και μειωνεται τραγικα η διαρκεια ζωης του. Οποτε κατι longlife service ή καθε 30.000χλμ δεν παιζουν! Ποιο ειναι το καλυτερο λαδι για το αμαξι σου κανεις δεν μπορει να στο απαντησει. Σε παρα πολλα forums στο εξωτερικο κανουν uoa (used oil analysis) στελνοντας ενα δειγμα απο τα λαδια που ειναι να αλλαχθουν σε ειδικα εργαστηρια, τα οποια κανουν αναλυση και σου στελνουν λεπτομερες report για το τι βρεθηκε. Εφοσον αυτο δεν γινεται, οι πιο πολλοι πανε συμφωνα με το χρωμα του κουτιου και τη μαρκα που τους κανει. Προσωπικα αποφευγω οτιδηποτε ειναι μαζικης παραγωγης και υπαρχει παντου, οπως castrol... Θεωρω οτι τα μισα στην αγορα ειναι μαιμου. Yστερα απο αρκετο ψαξιμο που εχω ριξει στο oil-club.de και με βαση τα uoa's εκει κατελληξα στα rowe synth rs 5w-40 τα οποια τα παραγγελνω απο εξω. Οι Γερμανοι βαζουν rowe, meguin (ιδια με τη liqui moly), addinol, ravenol κτλ... Εδω ειναι αγνωστα για το 99% του κοσμου. Aν δεν θες να το ψαξεις τοσο, πηγαινε σε liqui moly leichtlauf high tech 5w-40 ή σε liqui moly synthoil high tech 5w-40, ειναι και αυτα εξισου καλα, αλλα να τα προμηθευτεις μονο απο τον επισημο dealer της liqui moly στην Ελλαδα. Υποψιν οτι οποιοδηποτε μηχανικο προβλημα ή φθορα δεν προκειται να στο λυσει ουτε το καλυτερο λαδι του κοσμου... Οποτε κανεις την αλλαγη και το παρακολουθεις πως παει. Για να βγαλεις επισης συμπερασμα, πρεπει να γινεται πανω-κατω ιδια χρηση στο αυτοκινητο, δηλαδη μην κανεις 5.000χλμ σε κινηση και συγκρινεις καταναλωση λαδιου 5.000χλμ σε ταξιδι, καμια σχεση. Edited February 4 by csaris 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Argiris95 0 Posted February 4 Ευχαριστώ πολύ,και εγώ για liqui moly σκεφτόμουν,μιας και ποτέ δεν έχει τύχει να χρησιμοποιήσω... Προς το παρόν χρησιμοποιώ τα pentosin 5 30 high performance Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chris1967 225 Posted February 5 Παρότι συμφωνώ στα περισσότερα, και εφόσον ο κινητήρας είναι σε καλή κατάσταση, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να αλλάζεται το λάδι στα 5,000χλμ. Ειδικά τα σύγχρονα λάδια μερικά εκ των οποίων αναφέρθηκαν πιο πάνω αλλά και άλλα όπως πχ Mobil 1 κλπ, είναι κατασκευασμένα να παρέχουν επαρκή λίπανση σε long life αλλαγές. Τα 10,000 δεν θεωρείται long life αλλαγή. Παραταύτα πιο σύντομες αλλαγές δεν κάνουν κακό ίσα ίσα, αλλά δεν είναι απαραίτητες. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Van.Leb 1,293 Posted February 5 Ευχαριστώ πολύ,και εγώ για liqui moly σκεφτόμουν,μιας και ποτέ δεν έχει τύχει να χρησιμοποιήσω... Προς το παρόν χρησιμοποιώ τα pentosin 5 30 high performanceΧωρίς να έχω χρήσημοποιησει ότι προαναφέρθηκε...θεωρώ τα pentosin ίσως τα καλύτερα λαδια που έχω βάλει στο μοτέρ μου... τα χρησιμοποιώ ανελλιπώς τα τελευταία 8 χρόνια χωρίς να έχω το παραμικρό πρόβλημα...κ μπορώ να πω ότι μπροστά τους,τα κάστρολ είναι σκουπίδια... Γιατί όμως θέλεις να τα αλλαξεις; Quote Share this post Link to post Share on other sites
Argiris95 0 Posted February 5 Είπα για την αλλαγή να πάω σε κάτι διαφορετικό,όχι ότι είχα κάποιο πρόβλημα με αυτά Quote Share this post Link to post Share on other sites
csaris 439 Posted February 5 10 hours ago, Chris1967 said: Παρότι συμφωνώ στα περισσότερα, και εφόσον ο κινητήρας είναι σε καλή κατάσταση, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να αλλάζεται το λάδι στα 5,000χλμ. Ειδικά τα σύγχρονα λάδια μερικά εκ των οποίων αναφέρθηκαν πιο πάνω αλλά και άλλα όπως πχ Mobil 1 κλπ, είναι κατασκευασμένα να παρέχουν επαρκή λίπανση σε long life αλλαγές. Τα 10,000 δεν θεωρείται long life αλλαγή. Παραταύτα πιο σύντομες αλλαγές δεν κάνουν κακό ίσα ίσα, αλλά δεν είναι απαραίτητες. Το long life service στα vag ειναι καθε 2 χρονια ή εως 30.000χλμ (οτι ερθει πρωτο).... Αυτο δηλαδη κανουν στις αντιπροσωπειες. Το λαδι στο long life πρεπει να εχει την vw504 προδιαγραφη, οπως ειναι το 5w-30. Tο 5w-40 ειναι vw502 προδιαγραφη που ειναι για ετησια αλλαγη ή εως 15.000χλμ. Ισχυει δηλαδη οτι τα λαδια που εχουν την vw504 προδιαγραφη αντεχουν περισσοτερο (εχουν καλυτερη βαση λαδιου) απο τα vw502. Φαντασου δηλαδη οτι ενα vag που παει μονο αντ/πεια για service, εχει κανει στα 100.000χλμ 3 φορες μονο αλλαγες λαδιου! Οποιοδηποτε λαδι σε αυτα τα χιλιομετρα εχει φαει τοσο πολυ καυσιμο που εχει γινει αχρηστο και δεν εχει καμια προστασια. Για ενα αυτοκινητο που ειναι βελτιωμενο οπως το Α5 του παιδιου δεν θα κραταγα κανενα λαδι πανω απο 7.500χλμ μεσα, ειδικα αν το αυτοκινητο ειναι καθημερινο αλλα και κυνηγιεται. Η αποψη μου ειναι οτι μονο καλο κανεις αλλαζοντας τα λαδια συχνοτερα παντα μαζι με το φιλτρο... Δηλαδη δεν ειναι λογικο να δινουμε 1000αρικα σε τουρμπινες, εξατμισεις, προγραμματα, βελτιωσεις γενικως και να κανουμε οικονομια σε ενα 50αρικο! Επισης επειδη ειμαι κατοχος επαγγελματικων οχηματων που γραφουν πολλα χιλιομετρα (ηδη εχουν κοντα στα 600.000χλμ+) χωρις ιδιαιτερα προβληματα, θεωρω ενας λογος που συμβαινει αυτο, ειναι οι αλλαγες που γινονται καθε 6-7000χλμ μαζι με φιλτρο παντα. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Chris1967 225 Posted February 6 Απολύτως σωστά! Η χρυσή τομή είναι τα 7,500 χλμ! Επίσης πολύ σωστά τονίζεις την αλλαγή φίλτρου (που εγώ θεωρώ αυτονόητη) με κάθε αλλαγή λαδιών. Έχουμε δει ουκ ολίγες φορές αλλαγές λαδιών χωρίς αλλαγή φίλτρου, κάτι που είναι τραγικό. Πάντοτε αλλαγή φίλτρου όταν αλλάζουμε λάδια. Ο λόγος αυτού είναι ότι εάν αφήσεις το παλαιό φίλτρο, το φρέσκο λάδι που έχει ισχυρές απορρυπαντικές ιδιότητες θα διαλύσει τους ρύπους που είναι εγκλωβισμένοι στο παλιό φίλτρο και θα "μολύνει" το φρέσκο λάδι, αφαιρώντας γρηγορότερα τις απορρυπαντικές ιδιότητες του που προορίζονται για τον καθαρισμό του κινητήρα. Τα λάδια προδιαγραφων vw504 είναι πιο ανθεκτικά στην θερμότητα και στους θερμικούς κύκλους, απότι τα vw502, και είναι κατασκευασμένα για τις long life αλλαγές. Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει απολύτως τίποτα αν ακολουθούμε ετήσιες αλλαγές ή maximum 10.000χλμ. Σημαίνει ίσως κάτι αν κάποιος ακολουθεί long life αλλαγές που ούτως ή άλλως εγώ προσωπικά δεν προτείνω σε κανέναν. Το αυθεντικά φίλτρα λαδιού Audi είναι επίσης καλύτερα από after market, έχουν μικρότερους πόρους αρα κατακρατούν καλύτερα τα σωματίδια. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
TommasK. 51 1 Vehicles Posted February 7 Eμπειρικα και γω μετα την ανακατασκευη ( και τσιτωμενο stage 1 ) παρατηρησα οτι οταν εφτανε τα 10.000χλμ το λαδι αρχισε και τσιμπαγε 100 με 200 ml ειδικά μετα το καλοκαιρι απο αλλαγη σε αλλαγη. Οταν ξεκινησα και εκανα αλλαγες καθε 7.000χλμ πάντα με φιλτρο λαδιου, 1 φορα το εξαμηνο περιπου, δεν τσιμπαγε καθολου λαδι ή τουλαχιστον δεν ηταν μετρησιμο αν εκαιγε καποια γραμμαρια. Tα Liqui Moly τα δουλευω συνεχεια τα τελευταια χρονια και συμφωνω η αγορα τους να γινεται απο επισημο dealer.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
csaris 439 Posted February 7 (edited) 11 hours ago, TommasK. said: Eμπειρικα και γω μετα την ανακατασκευη ( και τσιτωμενο stage 1 ) παρατηρησα οτι οταν εφτανε τα 10.000χλμ το λαδι αρχισε και τσιμπαγε 100 με 200 ml ειδικά μετα το καλοκαιρι απο αλλαγη σε αλλαγη. Οταν ξεκινησα και εκανα αλλαγες καθε 7.000χλμ πάντα με φιλτρο λαδιου, 1 φορα το εξαμηνο περιπου, δεν τσιμπαγε καθολου λαδι ή τουλαχιστον δεν ηταν μετρησιμο αν εκαιγε καποια γραμμαρια. Tα Liqui Moly τα δουλευω συνεχεια τα τελευταια χρονια και συμφωνω η αγορα τους να γινεται απο επισημο dealer.. Καπου εκει, μετα τα 7.500χλμ (αναλογως μοτερ/χρηση κτλ) αρχιζει και "πεφτει" πολυ το λαδι... 5w30 ή 5w40 βαζεις? Σιγα-σιγα χανει το ιξωδες του και γινεται ολο και πιο "ψιλο", δηλαδη μπορει μετα απο 10.000χλμ απο 30αρι να τεινει να παει προς 20αρι και να καιγεται.... Αυτα δυστυχως μονο απο uoa μπορεις να τα δεις. Edited February 7 by csaris Quote Share this post Link to post Share on other sites
TommasK. 51 1 Vehicles Posted February 8 21 hours ago, csaris said: Καπου εκει, μετα τα 7.500χλμ (αναλογως μοτερ/χρηση κτλ) αρχιζει και "πεφτει" πολυ το λαδι... 5w30 ή 5w40 βαζεις? Σιγα-σιγα χανει το ιξωδες του και γινεται ολο και πιο "ψιλο", δηλαδη μπορει μετα απο 10.000χλμ απο 30αρι να τεινει να παει προς 20αρι και να καιγεται.... Αυτα δυστυχως μονο απο uoa μπορεις να τα δεις. Βαζω το Top-tec 4200 (5w-30). Εχω σκέψεις και για το 5w-40 ειδικα για το καλοκαιρι, αλλα μεχρι στιμγης δεν το εχω δοκιμασει. Μια αναλυση λαδιου δεν θα ηταν ασχημη οντως. Ενδεικτικα προσφατα αλλαξα την pcv και απο οσο ειδα στο επανω μερος του καπακιου, οσο μπορεσα να δω, ηταν αρκετα καθαρο (ετσι τουλαχιστον φαινονταν) χωρις φιλμ καμμενου λαδιου, μιας και τα cleaning agents μαλλο καθαριζουν καλα, ανα τους κυκλους αλλαγης. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
csaris 439 Posted February 8 (edited) 1 hour ago, TommasK. said: Βαζω το Top-tec 4200 (5w-30). Εχω σκέψεις και για το 5w-40 ειδικα για το καλοκαιρι, αλλα μεχρι στιμγης δεν το εχω δοκιμασει. Μια αναλυση λαδιου δεν θα ηταν ασχημη οντως. Ενδεικτικα προσφατα αλλαξα την pcv και απο οσο ειδα στο επανω μερος του καπακιου, οσο μπορεσα να δω, ηταν αρκετα καθαρο (ετσι τουλαχιστον φαινονταν) χωρις φιλμ καμμενου λαδιου, μιας και τα cleaning agents μαλλο καθαριζουν καλα, ανα τους κυκλους αλλαγης. Στo Γερμανικο oil-club.de που διαβαζω στα βελτιωμενα πιο πολυ προτεινουν 5w40 παρολο που εχει πολυ πιο κρυο εκει απο οτι εδω. Οποτε για τα δεδομενα τα δικα μας μου φαινεται "ταμαμ" και ειδικα σε βελτιωμενο μοτερ, εστω και με stage 1. Κανε μια δοκιμη αν θες με το liqui moly leichtlauf high tech 5w40 και βλεπεις πως θα σε παει. Τι καθαρο, καθρεφτης ειναι το μοτερ σου!! 😲 Edited February 8 by csaris 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kavouras 9,935 2 Vehicles Posted February 8 (edited) Νομίζω ότι το άρθρο αυτό θα βοηθήσει αρκετά στο αν "πρέπει" να βάλει κάποιος 40άρι λάδι ή όχι. https://weberlubricants.com/genika-peri-lipantikon/ Επίσης το παρακάτω πινακάκι πιστεύω θα βοηθήσει πολύ. ΥΓ: προσωπικά μέχρι και πρόσφατα έβαζα 5w40 YΓ2: στο τέλος αναγράφει αυτά που όλοι προσπερνάνε και τελικά γιατί πρέπει να αλλάζουμε λάδια σχετικά συχνά. (περιέχουν καθαριστικά και πρόσθετα κατά της φθοράς) Edited February 8 by Kavouras 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
TommasK. 51 1 Vehicles Posted February 9 Οι συχνες αλλαγες πιστευω ειναι το κλειδι στη συντηρηση, οπως λεει και ο kavouras, και στη καθαροτητα εσωτερικα του μοτερ ακομα και με πιο φθηνα λαδια. Τα απορυπαντικα που περιεχουν τα λαδια κανουν δουλεια οπως φαινεται. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites