Jump to content

Αντιστρεπτικές ράβδοι - βελτίωση στησίματος


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

Έχω σκεφτεί σοβαρά να ψάξω να βάλω και αντιστρεπτικές ράβδους στο αμάξι ώστε να "κλείσω" το κεφάλαιο στήσιμο.

Έχω ακούσει-διαβάσει πχ για τις H&R ως αντιστρεπτικές (κυρίως στα Α4 Β8), αλλά θα ήθελα να το ψάξω περισσότερο πριν απλά "πάω και τα χώσω σε κάτι άγνωστο".

 

Έχει κανείς να προτείνει εταιρία, μοντέλο κτλ?

Έχει αλλάξει κανείς αντιστρεπτικές να μας γράψει την εμπειρία του?

 

 

 

ΥΓ: μπάρες θόλων είναι εκτός εξίσωσης, μιας και θεωρώ ότι εκεί που πάσχει τώρα το αμάξι είναι στις αντιστρεπτικές και όχι στην ακαμψία του αμαξώματος.

ΥΓ2: σημείωνω ότι το αμάξι είναι "πολιτικό" αμάξι, πρώτα εργαλείο μετακίνησης και μετά διασκέδασης, οπότε θα προσπαθήσω να αποφύγω ακραίες επιλογές.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1. Τι κανει η αντιστρεπτικη? Μειωνει το ρολλ στη στροφη λογω μετατοπισης μαζας με αποτελεσμα πια και η εσωτερικη αναρτηση να παραμενει φορτισμενη και το αντιστοιχα μεσα λαστιχο να παταει ασφαλτο. 

2. Πως δουλευει? μειωνει τη στρεπτικη ταση του αμαξωματος (αν το εξεφρασα σωστα). κραταει κατω τη μια μερια του αμαξωματος και εμποδιζει να σηκωθει η αλλη.

2. Το κριτηριο επιλογης της αντιστρεπτικης ειναι η διαφορα παχους/διαμετρου απο τη μαμα που εχεις. Οσο πιο μεγαλη διαφορα τοσο πιο σκληρη και τοσο πιο "δυσκολο" γινεται το αμαξι και μπορει να σηκωσει τροχο, γιατι περιοριζει την ανεξαρτητη κινηση των αμορτισερ αλλα και θα την ακουσεις σε λακουβες/ανωμαλιες γιατι θα μεταφερει τον κραδασμο σε ολο το εγκαρσιο του αυτοκινητου

 

προσπαθησε να μην ξεφυγεις πανω απο 1-2μαξ χιλιοστα διαφορα παχους σε οτι μαρκα και να δοκιμασεις απο τις μαμα αντιστρεπτικες. νομιζω θα γινει ενοχλητικο στην οδηγηση με βαση τα κριτηρια σου.

 

τι συμπεριφορα εχει το αμαξι σου οταν το πιεζεις και γλυστραει? 1. πεταει μουτρα 2. πεταει κωλο (δυσκολο) 3. ουδετερο (φευγει με τα 4)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αλλάζουν πολύ την γεωμετρία και το στήσιμο Γιώργο. Εξαφανίζουν τις κλίσεις και ταυτόχρονα δίνουν μια εντελώς διαφορετική οδηγική συμπεριφορά, σε σχέση με τις ΟΕΜ. Απλά στην αρχή θα σε ξαφνιάσουν, γιατί εκεί που πριν νόμιζες ότι είσαι στα όρια, τώρα θα δείχνει ότι έχει αρκετό ακόμα να δώσει σε στροφές.

 

 

Δημήτρης

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Τι κανει η αντιστρεπτικη? Μειωνει το ρολλ στη στροφη λογω μετατοπισης μαζας με αποτελεσμα πια και η εσωτερικη αναρτηση να παραμενει φορτισμενη και το αντιστοιχα μεσα λαστιχο να παταει ασφαλτο. 

2. Πως δουλευει? μειωνει τη στρεπτικη ταση του αμαξωματος (αν το εξεφρασα σωστα). κραταει κατω τη μια μερια του αμαξωματος και εμποδιζει να σηκωθει η αλλη.

2. Το κριτηριο επιλογης της αντιστρεπτικης ειναι η διαφορα παχους/διαμετρου απο τη μαμα που εχεις. Οσο πιο μεγαλη διαφορα τοσο πιο σκληρη και τοσο πιο "δυσκολο" γινεται το αμαξι και μπορει να σηκωσει τροχο, γιατι περιοριζει την ανεξαρτητη κινηση των αμορτισερ αλλα και θα την ακουσεις σε λακουβες/ανωμαλιες γιατι θα μεταφερει τον κραδασμο σε ολο το εγκαρσιο του αυτοκινητου

 

προσπαθησε να μην ξεφυγεις πανω απο 1-2μαξ χιλιοστα διαφορα παχους σε οτι μαρκα και να δοκιμασεις απο τις μαμα αντιστρεπτικες. νομιζω θα γινει ενοχλητικο στην οδηγηση με βαση τα κριτηρια σου.

 

τι συμπεριφορα εχει το αμαξι σου οταν το πιεζεις και γλυστραει? 1. πεταει μουτρα 2. πεταει κωλο (δυσκολο) 3. ουδετερο (φευγει με τα 4)

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι το αμάξι μου (Α3 sportback 1800cc stronic, μπροσθιοκίνητο), έχει την τάση να φεύγει με τα μούτρα όταν το ζορίζεις πολύ, αφού είναι ένα αμάξι μπροστόβαρο, ενώ όταν η δύναμη "κερδίσει" την πρόσφυση, πετάει ακόμα περισσότερα "μούτρα".

 

Αυτό που έχω παρατηρήσει (από τότε που έβαλα την ανάρτηση) είναι ότι σε παρατεταμένες καμπές (τύπου κύκλος ΣΕΦ, στο τέρμα του Κηφισού-ποτάμι), όταν στρίβω λίγο πιο γρήγορα, το αμάξι κάνει ένα κλικ (ας πούμε) και γέρνει προς τη φυγόκεντρο. (δεν είναι παράλογο αφού οι ΟΕΜ αντιστρεπτικές συνεργάζονται με τις ΟΕΜ αναρτήσεις και τώρα που φοράω πιο σφιχτές, εμφανίστηκε το "πρόβλημα")

 

Αυτό σε λίγο πιο γρήγορη οδήγηση δίνει μία αίσθηση....(πως να το πω?) αβεβαιότητας, μετατόπισης βάρους κτλ και γενικά η αβεβαιότητα στην οδήγηση είναι κάτι που με "κρατάει πίσω" και με φοβίζει.

 

 

@ Δημήτρη

θες να πεις ότι δε θα είναι τόσο προβλέψιμο και δε θα σου δίνει "νωρίς" ότι πλησιάζεις στα όρια πρόσφυσης ? Ή ότι θα αυξηθούν τα όρια πρόσφυσης?

Δεν το κατάλαβα...Sorry....

 

 

 

edit: οι "μαμά" αντιστρεπτικές τι πάχος έχουν?

Edited by Kavouras
Link to comment
Share on other sites

χμμμμμ..θυμιζει το πως ηταν η χοντρη αρκουδα εντελως μαμα με τους μπροστα τροχους με ελαχιστο καμπερ κ τους πισω με σχεδον 1.5 μοιρα...πεταγε τα μουτρα της αρκουδας...εεε...η αρκουδα... εδω δουλευουν οι αντιστρεπτικες λιγο αναποδα. εστω οτι τοποθετεις ρυθμιζομενες. Θες την πισω πιο σκληρη κ τη μπροστα πιο μαλακη. θεωρω οτι θα μειωθουν σημαντικα τα μουτρα...οντως αυξανεις τη προσφυση γιατι πατανε και οι μεσα τροχοι καλυτερα με αποτελεσμα οταν γλυστραει να το κανει ...διαφορετικα...

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Γιώργο (κάβουρα) που άνοιξες το θέμα...ήθελα να το κάνω εγώ,αλλά έχω άλλες προτεραιότητες τώρα για το αμάξι (intercooler-πιο χαμηλά ελατήρια) και στο μέλλον θα κάνω και εγώ την κίνηση...δεν το έχω ψάξει ακόμα (μόνο μάρκες ξέρω τις γνωστές)

Δεν έχω θέμα κύλησης του αυτοκινήτου αλλά θέλω μου δίνει όσο περισσότερη ασφάλεια (αίσθηση-ασφαλείας π.χ.) μπορεί να βγάλει το συγκεκριμένο αμάξωμα

Link to comment
Share on other sites

Με μια παρατήρηση...... προτού κάνουμε το αμάξι απόλυτο σε στήσιμο.... να ξέρουμε πως όταν ξεκολλήσει έτσι στημένο θα το κάνει απροειδοποίητα σε σχέση με το τι πληροφορία μας δίνει με όση κλίση παίρνει με ένα πιο εργοστασιακό στήσιμο!!!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Με μια παρατήρηση...... προτού κάνουμε το αμάξι απόλυτο σε στήσιμο.... να ξέρουμε πως όταν ξεκολλήσει έτσι στημένο θα το κάνει απροειδοποίητα σε σχέση με το τι πληροφορία μας δίνει με όση κλίση παίρνει με ένα πιο εργοστασιακό στήσιμο!!!

Y.O.L.O. (και τα μυαλά στα κάγκελα) :)

 

Πέρα από την πλάκα... πολύ σωστή θεωρητικά πιστεύω η άποψη σου...σύμφωνα με το 2ο ποστ (του paladin πιο πάνω), στην πράξη, μήπως το αμάξι θα πρέπει να φτάσει σε πολύ πιο οριακή θέση για να ξεκολλησει, σε σχέση με εργοστασιακό στήσιμο;

Εννοώ μήπως το όριο αυτό μεγαλώνει κατά πολύ για να ξεκολλήσει;

Πάντως ότι γίνεται απροειδοποίητα συμφωνώ μαζί σου ;)

Link to comment
Share on other sites

Για έναν έμπειρο οδηγό μπορεί να ειναι κάτι θεμιτό και βολικό, για έναν σχετικά άπειρο σε οριακές καταστάσεις οδηγό μπορεί να τον φέρει σε πολυ άβολη θέση εάν τυχόν και ξεκολλήσει γιατί τα χλμ θα ειναι πιο πολλά και εκεί χρειάζονται γρήγορα και έμπειρα χέρια.......και εκεί μακάρι να μην φτάσει κανείς!!!!!

Edited by Dikonou
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Το συνηθίζεις. Εξάλλου δεν φτάνεις και σε όρια F1.. απλά γενικά "δένει" το αυτοκίνητο. Αντίθετα σου εμπνέει περισσότερη ασφάλεια στο πάτημα.

 

 

Δημήτρης

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το συνηθίζεις. Εξάλλου δεν φτάνεις και σε όρια F1.. απλά γενικά "δένει" το αυτοκίνητο. Αντίθετα σου εμπνέει περισσότερη ασφάλεια στο πάτημα.

 

 

Δημήτρης

το αυτό ψάχνω χωρίς να σκληρύνει (όσο είναι δυνατόν) το αμάξι μιας και πρέπει να απορροφάει τις λακκούβες στο δρόμο. :)

 

 

 

ΥΓ: είπαμε...πρώτα εργαλείο μετακίνησης, μετά "κ@υλα" και "τρέλα". :)

Link to comment
Share on other sites

ωραια..τωρα που ειδες οτι ειναι καλο για σενα και για τις οδηγικες ανησυχιες σου...τι επιλογες εχεις?

δεν βρίσκω reviews βασικά από καμία επιλογή. Μόνο ότι "α...εγώ έβαλα το Χ προϊόν" (κατά 99,9% H&R).

 

Επίσης σε S3 (ίδιου τύπου ανάρτηση, αλλά όχι ακριβώς ίδια ανταλλακτικά) πολλοί αλλάζουν και τα stucks

Driver Rear Sway Bar Link 2.JPG

τα οποία βρίσκονται στον πίσω άξονα, αλλά δεν ξέρω τι διαφορετικό/επιπλέον προσφέρουν από τις αντιστρεπτικές.....

 

Τέλος, βλέπω ότι προτιμάται από τους "έξω" η H&R κατά κόρον (πρέπει να φεύγουν σα ζεστό ψωμί...).

Σε μένα η H&R βγάζει 2 τύπους με 2 μεγέθη (ρυθμιζόμενα σε 2 θέσεις...), αλλά δεν καταλαβαίνω τι ρυθμίζεις με τις 2 τρύπες...

H&R sway bars.jpg

 

 

ΥΓ: Μάλλον το homework απαιτεί λίγο περισσότερο διάβασμα....

Link to comment
Share on other sites

δεν βρίσκω reviews βασικά από καμία επιλογή. Μόνο ότι "α...εγώ έβαλα το Χ προϊόν" (κατά 99,9% H&R).

 

Επίσης σε S3 (ίδιου τύπου ανάρτηση, αλλά όχι ακριβώς ίδια ανταλλακτικά) πολλοί αλλάζουν και τα stucks

attachicon.gifDriver Rear Sway Bar Link 2.JPG

τα οποία βρίσκονται στον πίσω άξονα, αλλά δεν ξέρω τι διαφορετικό/επιπλέον προσφέρουν από τις αντιστρεπτικές.....

 

Τέλος, βλέπω ότι προτιμάται από τους "έξω" η H&R κατά κόρον (πρέπει να φεύγουν σα ζεστό ψωμί...).

Σε μένα η H&R βγάζει 2 τύπους με 2 μεγέθη (ρυθμιζόμενα σε 2 θέσεις...), αλλά δεν καταλαβαίνω τι ρυθμίζεις με τις 2 τρύπες...

attachicon.gifH&R sway bars.jpg

 

 

ΥΓ: Μάλλον το homework απαιτεί λίγο περισσότερο διάβασμα....

ρυθμιζεις τη σκληροτητα της αντιστρεπτικης. ποσο δηλαδη θα "δεσει" το αμαξι κατα το εγκαρσιο του. 

 

ξεκινας βαζοντας κ τις 2 στο μαλακο κ δοκιμαζεις..μαλλον εσενα αυτη η ρυθμιση σε βολευει...το επομενο σταδιο θα ηταν να αφησεις στην μαλακη θεση την μπροστα και να "Σφιξεις" την πισω...θα εχεις εξαφανισει σε πολυ μεγαλο % τα μουτρα με τη 2η λυση. με τη 1η θα εισαι ενα 30% τουλαχιστον καλυτερα απο το πως εισαι τωρα

 

τα ζαμφορακια ειναι 2ης σημασιας κ τ αλλαζουν στη περιπτωση που παρει ταση η αντιστρεπτικη και την περασει στο ζαμφορακι και το σπασει ...θα προτεινα να τα αφησεις ως εχουν μαμα..

Edited by Paladin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ρυθμιζεις τη σκληροτητα της αντιστρεπτικης. ποσο δηλαδη θα "δεσει" το αμαξι κατα το εγκαρσιο του. 

 

ξεκινας βαζοντας κ τις 2 στο μαλακο κ δοκιμαζεις..μαλλον εσενα αυτη η ρυθμιση σε βολευει...το επομενο σταδιο θα ηταν να αφησεις στην μαλακη θεση την μπροστα και να "Σφιξεις" την πισω...θα εχεις εξαφανισει σε πολυ μεγαλο % τα μουτρα με τη 2η λυση. με τη 1η θα εισαι ενα 30% τουλαχιστον καλυτερα απο το πως εισαι τωρα

 

τα ζαμφορακια ειναι 2ης σημασιας κ τ αλλαζουν στη περιπτωση που παρει ταση η αντιστρεπτικη και την περασει στο ζαμφορακι και το σπασει ...θα προτεινα να τα αφησεις ως εχουν μαμα..

Κι εγώ εκεί προσανατολίζομαι.

 

Επίσης διαβάζω ότι όσοι είχαν παραγγείλει Sline ανάρτηση από το εργοστάσιο, έχουν πιο χοντρές αντιστρεπτικές από ό,τι αν φορούσαν την ambition ανάρτηση. (λογικό από άποψη μηχανικής, δεν το περίμενα όμως να πω την αλήθεια).

Οπότε πρέπει να βρω κανα δικόλονο να το σηκώσω να μετρήσω πάχος αντιστρεπτικής, ή αν καταλήξω στις H&R, απλά να παραγγείλω τις "28άρες" να τελειώνω... :P

 

 

edit: μιας και το αμάξι μου φορούσε από το εργοστάσιο Sline ανάρτηση (την είχα προσθέσει με την λογική ότι θα απέφευγα να αλλάξω ανάρτηση και να τα "χώσω" - βλέπε παρούσα κατάσταση-, αλλά που... :P )

Edited by Kavouras
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μέτρησα σήμερα τις δικές μου (μαμά):

Α3 1.4 ambition FWD

Εμπρός: 22mm

Πίσω: 18mm

 

Για τις 26/22 H&R στη σκληρή ρύθμιση με βλέπω...είναι πιστεύω η χρυσή τομή

Και στον κωδικό τους τις δίνει για αμάξι με xenon (ενώ τις 28/24 δεν αναφέρει τίποτα και κατόπιν ψαξιματος μέσα από έμπορο που αυτοί έχουν πρόσβαση σε περισσότερες λεπτομέρειες)

Edited by escape_A3
Link to comment
Share on other sites

Με μαμα 30 μπροστα κ 22 πισω πηγα σε 32 (hr)μπροστα κ 25,5 (034 motorsport) παροτι η hr στο κιτ της εδινε 24 για πισω. Το αμαξι ομως ειχε θεμα με μουτρα οποτε προτιμησα μια ακομα πιο σκληρη λυση για πισω.

 

Escape νομιζω οτι θα το κανεις πολυ σκληρο απο 22/18 σε 26/22 κ μαλιστα στο σκληρο. Φορας μαμα αναρτηση?

 

 

Καβουρα..ολοι εχουν μετρησει εκτος απο σενα ως αμεσα ενδιαφερομενος! Να μπει στο to do list για το σκ!

Link to comment
Share on other sites

Με μαμα 30 μπροστα κ 22 πισω πηγα σε 32 (hr)μπροστα κ 25,5 (034 motorsport) παροτι η hr στο κιτ της εδινε 24 για πισω. Το αμαξι ομως ειχε θεμα με μουτρα οποτε προτιμησα μια ακομα πιο σκληρη λυση για πισω.

 

Escape νομιζω οτι θα το κανεις πολυ σκληρο απο 22/18 σε 26/22 κ μαλιστα στο σκληρο. Φορας μαμα αναρτηση?

 

 

Καβουρα..ολοι εχουν μετρησει εκτος απο σενα ως αμεσα ενδιαφερομενος! Να μπει στο to do list για το σκ!

Δουλευω τρελα ωράρια και το βρίσκω δύσκολο πριν το επομενο σκ :(
Link to comment
Share on other sites

Παλικάρια καλησπέρα. Η απορία που έχω μιας Κ περιμένω ένα σετακι αντιστρεπτικων Κ εγώ από βδομάδα είναι αν κάνουν κάποιο "κακό" στο αμάξι. Προφανώς Κ εννοώ πέρα από το θέμα τις απότομης συμπεριφοράς σε περίπτωση (μακρυά από όλους μας) όταν ξεκολλήσει. Εννοώ επιβαρύνουν κάτι; προκαλούν φθορές;

Οι μαμά που έχω ΕΙναι 26,5 και 21 και θα μπουν της eurocode 34 και 26 με δυο επιλογές ρυθμίσεις.

 

Ευχαριστώ!

Μάνος

Edited by ma4nos
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Escape νομιζω οτι θα το κανεις πολυ σκληρο απο 22/18 σε 26/22 κ μαλιστα στο σκληρο. Φορας μαμα αναρτηση?

Φοράω bilstein sprint B8 με eibach 50mm (από 30, χθες του έβαλα τα 50άρια)

Για το δικό μου, η H&R δίνει και την άλλη επιλογή 28/24....γιαυτο είπα να πάω σε 26/22 και να έχω μικρό περιθώριο ρύθμισης σκληρό-μαλακό

Edited by escape_A3
Link to comment
Share on other sites

Φοράω bilstein sprint B8 με eibach 50mm (από 30, χθες του έβαλα τα 50άρια)

Για το δικό μου, η H&R δίνει και την άλλη επιλογή 28/24....γιαυτο είπα να πάω σε 26/22 και να έχω μικρό περιθώριο ρύθμισης σκληρό-μαλακό

Καλημερα,

 

Οποτε το συγκεκριμενο αμορτισερ δινει ρυθμιση συμπιεσης / επαναφορας?

Link to comment
Share on other sites

Παλικάρια καλησπέρα. Η απορία που έχω μιας Κ περιμένω ένα σετακι αντιστρεπτικων Κ εγώ από βδομάδα είναι αν κάνουν κάποιο "κακό" στο αμάξι. Προφανώς Κ εννοώ πέρα από το θέμα τις απότομης συμπεριφοράς σε περίπτωση (μακρυά από όλους μας) όταν ξεκολλήσει. Εννοώ επιβαρύνουν κάτι; προκαλούν φθορές;

Οι μαμά που έχω ΕΙναι 26,5 και 21 και θα μπουν της eurocode 34 και 26 με δυο επιλογές ρυθμίσεις.

Ευχαριστώ!

Μάνος

Ζημια δεν προκαλουν ομως μια γενικοτερη καταπονιση το αμαξωμα την τρωει

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.