Jump to content

Προετοιμασία αυτοκινήτου για πολύμηνη ακινησία


George Athens

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

 

Είμαι κάτοχος ενός Audi A3 1.6 του 2004 (208.000 χλμ.) και είναι το πρώτο και μόνο αυτοκίνητο που έχω. Λόγω μεταπτυχιακού όμως σκοπεύω να λείψω στο εξωτερικό. Θα βρίσκομαι έξω σίγουρα για πάνω από 12 μήνες, μπορεί και για πάνω από 2 χρόνια αν όλα πάνε καλά. Είμαι τυχερός γιατί έχω κλειστή θέση στάθμευσης σε καινούριο γκαράζ για όσο χρειαστεί και έχω και κουκούλα. Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τι θα πρέπει να κάνω πριν το "αποθηκεύσω" για όλο αυτό το διάστημα. Ξέρω ότι θα πρέπει να βγάλω την μπαταρία, τι μπορώ να την κάνω; Συγκεκριμένα είναι η Bosch S5005 και τοποθετήθηκε 06/21. Φοράει Pirelli ελαστικά που και αυτά τοποθετήθηκαν 08/21. Κανονικά είναι να κάνει το service του αυτό τον μήνα (κλείνει 1 χρόνο και έχει φτάσει και σχεδόν στα χιλιόμετρα), αξίζει όμως να το κάνω; Μέχρι να φύγω ζήτημα να κάνω άλλα 500 χιλιόμετρα. Πρέπει να το κάνω κανονικά ή να το κάνω μια και καλή όταν βγει από την "χειμερία νάρκη" του; Πιστεύω ότι ανά 4μηνο θα μπορώ να έρχομαι, πρέπει να κάνω κάτι τότε; π.χ. να φουσκώσω λάστιχα ή κάτι αντίστοιχο; 

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!

Edited by George Athens
Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2023 at 1:35 PM, George Athens said:

Καλησπέρα σε όλους,

 

Είμαι κάτοχος ενός Audi A3 1.6 του 2004 (208.000 χλμ.) και είναι το πρώτο και μόνο αυτοκίνητο που έχω. Λόγω μεταπτυχιακού όμως σκοπεύω να λείψω στο εξωτερικό. Θα βρίσκομαι έξω σίγουρα για πάνω από 12 μήνες, μπορεί και για πάνω από 2 χρόνια αν όλα πάνε καλά. Είμαι τυχερός γιατί έχω κλειστή θέση στάθμευσης σε καινούριο γκαράζ για όσο χρειαστεί και έχω και κουκούλα. Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τι θα πρέπει να κάνω πριν το "αποθηκεύσω" για όλο αυτό το διάστημα. Ξέρω ότι θα πρέπει να βγάλω την μπαταρία, τι μπορώ να την κάνω; Συγκεκριμένα είναι η Bosch S5005 και τοποθετήθηκε 06/21. Φοράει Pirelli ελαστικά που και αυτά τοποθετήθηκαν 08/21. Κανονικά είναι να κάνει το service του αυτό τον μήνα (κλείνει 1 χρόνο και έχει φτάσει και σχεδόν στα χιλιόμετρα), αξίζει όμως να το κάνω; Μέχρι να φύγω ζήτημα να κάνω άλλα 500 χιλιόμετρα. Πρέπει να το κάνω κανονικά ή να το κάνω μια και καλή όταν βγει από την "χειμερία νάρκη" του; Πιστεύω ότι ανά 4μηνο θα μπορώ να έρχομαι, πρέπει να κάνω κάτι τότε; π.χ. να φουσκώσω λάστιχα ή κάτι αντίστοιχο; 

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!

Καλημέρα συνομόματε και καλό μήνα!

Για 500km στη θέση σου δε θα το έκανα τώρα. Θα το έκανα μία και καλή επιστρέφοντας, μιας και το να κάνεις service τώρα και να το αποθηκεύσεις το αμάξι για ένα χρόνο, ουσιαστικά θα χρειαστεί (κατά τη γνώμη μου) να ξανα-αλλάξεις λάδια όταν το ξαναβάλεις σε κίνηση.

Ιδανικά κάνεις το εξής:

1. Βγάζεις την μπαταρία όπως είπες (για να μην αποφορτιστεί κάτω από το ελάχιστο επίπεδο τάσης της και καταλήξει στα σκουπίδια) και

2. Φουσκώνεις πάρα πολύ τα λάστιχα*.

3. Ιδανικά, αν έρθεις στους 4-5 μήνες, βάλτο μπρος, ζέστανέ το λίγο (έστω και σταματημένο), κάνε ένα γύρο το τετράγωνο και ξαναπάρκαρε. Έτσι θα κινηθούν νερά, λάδια, ρουλεμάν, σασμάν κτλ και φυσικά τα λάστιχα δε θα ξανακάτσουν στο ίδιο σημείο που είχαν κάτσει αρχικά.

 

 

*Ενδεικτικά, όταν είχα πάρει το αμάξι μου καινούριο, επειδή δεν ήξεραν (από το εργοστάσιο) πόσο καιρό θα μείνει ακίνητο, είχε έρθει με 3,5bar πίεση τα λάστιχα. Μάλιστα ανακάλυψα με τον κακό τρόπο καθώς παραπονέθηκα σε κάτι γνωστούς ότι το αμάξι χοροπηδάει στις λακούβες σα να φοράει μπαλόνια. Έτσι τσεκάραμε τα λάστιχα (μιας και το αμάξι ήταν καινούριο και δεν πήγαινε πουθενά αλλού το μυαλό μας και βρήκαμε 3,5bar αντί για 2,1 που έπρεπε να είχε.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Στις 1/3/2023 στις 11:16 ΠΜ, Kavouras είπε

Καλημέρα συνομόματε και καλό μήνα!

Για 500km στη θέση σου δε θα το έκανα τώρα. Θα το έκανα μία και καλή επιστρέφοντας, μιας και το να κάνεις service τώρα και να το αποθηκεύσεις το αμάξι για ένα χρόνο, ουσιαστικά θα χρειαστεί (κατά τη γνώμη μου) να ξανα-αλλάξεις λάδια όταν το ξαναβάλεις σε κίνηση.

Ιδανικά κάνεις το εξής:

1. Βγάζεις την μπαταρία όπως είπες (για να μην αποφορτιστεί κάτω από το ελάχιστο επίπεδο τάσης της και καταλήξει στα σκουπίδια) και

2. Φουσκώνεις πάρα πολύ τα λάστιχα*.

3. Ιδανικά, αν έρθεις στους 4-5 μήνες, βάλτο μπρος, ζέστανέ το λίγο (έστω και σταματημένο), κάνε ένα γύρο το τετράγωνο και ξαναπάρκαρε. Έτσι θα κινηθούν νερά, λάδια, ρουλεμάν, σασμάν κτλ και φυσικά τα λάστιχα δε θα ξανακάτσουν στο ίδιο σημείο που είχαν κάτσει αρχικά.

 

 

*Ενδεικτικά, όταν είχα πάρει το αμάξι μου καινούριο, επειδή δεν ήξεραν (από το εργοστάσιο) πόσο καιρό θα μείνει ακίνητο, είχε έρθει με 3,5bar πίεση τα λάστιχα. Μάλιστα ανακάλυψα με τον κακό τρόπο καθώς παραπονέθηκα σε κάτι γνωστούς ότι το αμάξι χοροπηδάει στις λακούβες σα να φοράει μπαλόνια. Έτσι τσεκάραμε τα λάστιχα (μιας και το αμάξι ήταν καινούριο και δεν πήγαινε πουθενά αλλού το μυαλό μας και βρήκαμε 3,5bar αντί για 2,1 που έπρεπε να είχε.

 

Καλησπέρα Γιώργο!

 

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Είσαι φοβερός, έμαθα πάρα πολλά τα οποία σίγουρα δεν θα σκεφτόμουν να κάνω μόνος μου! Η αλήθεια είναι ότι ακόμα δε ξέρω πόσο θα λείπω και όπως είπα θα είναι από 1 χρόνο αλλά πολύ πιθανόν και 2-3 ... Σίγουρα θα με βοηθήσει να το προετοιμάσω σωστά.

 

Όταν αποσυνδέσω την μπαταρία, μπορώ να την αφήσω απλά πάνω στο αμάξι ή πρέπει να την βγάλω και να την αποθηκεύσω αλλού; Επίσης όταν την αποσυνδέσω, πόσο καιρό μπορεί να μείνει έτσι πριν είναι για πέταμα;

 

Αυτό με τα λάστιχα ήταν επίσης πολύ σημαντικό, σε ευχαριστώ!

 

Το πλάνο είναι να έρχομαι κάθε 3-4 μήνες. Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται σε κλειστό υπόγειο γκαράζ αλλά θα μπορώ να το βγάλω για μια γύρα το τετράγωνο σε ώρα που δεν υπάρχει ψυχή εννοείται για να κουνηθούν όλα, και να το αφήσω μετά την γύρα ίσως και στην άκρη με ρελαντί γύρω στο 10 ' πριν το ξανακατεβάσω για να προλάβει να ανεβάσει και λίγο θερμοκρασία. Το παραπάνω βέβαια θα είναι δυνατό μόνο εάν μπορώ να διατηρήσω με κάποιον τρόπο την μπαταρία. Γιατί να βρω μπαταρία μόνο για να το βάλω μπροστά είναι λίγο μπελάς και ίσως και δύσκολο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, George Athens said:

 

Καλησπέρα Γιώργο!

 

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Είσαι φοβερός, έμαθα πάρα πολλά τα οποία σίγουρα δεν θα σκεφτόμουν να κάνω μόνος μου! Η αλήθεια είναι ότι ακόμα δε ξέρω πόσο θα λείπω και όπως είπα θα είναι από 1 χρόνο αλλά πολύ πιθανόν και 2-3 ... Σίγουρα θα με βοηθήσει να το προετοιμάσω σωστά.

 

Όταν αποσυνδέσω την μπαταρία, μπορώ να την αφήσω απλά πάνω στο αμάξι ή πρέπει να την βγάλω και να την αποθηκεύσω αλλού; Επίσης όταν την αποσυνδέσω, πόσο καιρό μπορεί να μείνει έτσι πριν είναι για πέταμα;

 

Αυτό με τα λάστιχα ήταν επίσης πολύ σημαντικό, σε ευχαριστώ!

 

Το πλάνο είναι να έρχομαι κάθε 3-4 μήνες. Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται σε κλειστό υπόγειο γκαράζ αλλά θα μπορώ να το βγάλω για μια γύρα το τετράγωνο σε ώρα που δεν υπάρχει ψυχή εννοείται για να κουνηθούν όλα, και να το αφήσω μετά την γύρα ίσως και στην άκρη με ρελαντί γύρω στο 10 ' πριν το ξανακατεβάσω για να προλάβει να ανεβάσει και λίγο θερμοκρασία. Το παραπάνω βέβαια θα είναι δυνατό μόνο εάν μπορώ να διατηρήσω με κάποιον τρόπο την μπαταρία. Γιατί να βρω μπαταρία μόνο για να το βάλω μπροστά είναι λίγο μπελάς και ίσως και δύσκολο.

Δεν κάνει τίποτα. Οφείλουμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. (Άλλωστε κι εγώ κάπου τα διάβασα ή μου τα είπαν, οπότε θεωρώ πως τη γνώση οφείλουμε να την "επανακυκλοφορούμε"). 

Έχε υπόψη σου πως γενικότερα οι μπαταρίες των αυτοκινήτων  έχουν πολύ μικρή ως μηδενική ιδιοκατανάλωση (το φαινόμενο που πέφτει το αποθηκευμένο φορτίο με την πάροδο του χρόνου) όσο έχουν καλή "υγεία" (=τα στοιχεία τους είναι σε καλή κατάσταση).

Οπότε με το να βγάζεις τον πόλο της μπαταρίας, θεωρώ πως δε θα αντιμετωπίσεις τέτοιο πρόβλημα.

 

Έχε υπόψη σου πως όλες οι μπαταρίες (με εξαίρεση αυτές που προορίζονται για start-stοp) φορτίζουν περίπου με (μόλις) 10% ανά ώρα (κι αυτό υπό προϋποθέσεις). Οπότε αν έχει πέσει πάρα πολύ (και πάρει ας πούμε με δυσκολία ή δεν παίρνει καν), αξίζει περισσότερο να πας κάπου να στη φορτίστουν, παρά να ξεκινήσεις να "κόβεις βόλτες" με υψηλές στροφές (γιατί το δυναμό παίρνει στροφές από το στρόφαλο) για να φορτίσεις τη μπαταρία.

 

 

ΥΓ: λόγω του τελευταίου, οι περισσότεροι που εμπλέκονται σε αντίστοιχη κατάσταση με σένα (πολύ αραιή χρήση του οχήματος), αγοράζουν και φορτιστή+συντηρητή μπαταρίας αυτοκινήτου (και μηχανής) που κάνει περίπου 50 με 120€ (ανάλογα την ποιότητα).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Στις 27/3/2023 στις 12:28 ΜΜ, Kavouras είπε

Δεν κάνει τίποτα. Οφείλουμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. (Άλλωστε κι εγώ κάπου τα διάβασα ή μου τα είπαν, οπότε θεωρώ πως τη γνώση οφείλουμε να την "επανακυκλοφορούμε"). 

Έχε υπόψη σου πως γενικότερα οι μπαταρίες των αυτοκινήτων  έχουν πολύ μικρή ως μηδενική ιδιοκατανάλωση (το φαινόμενο που πέφτει το αποθηκευμένο φορτίο με την πάροδο του χρόνου) όσο έχουν καλή "υγεία" (=τα στοιχεία τους είναι σε καλή κατάσταση).

Οπότε με το να βγάζεις τον πόλο της μπαταρίας, θεωρώ πως δε θα αντιμετωπίσεις τέτοιο πρόβλημα.

 

Έχε υπόψη σου πως όλες οι μπαταρίες (με εξαίρεση αυτές που προορίζονται για start-stοp) φορτίζουν περίπου με (μόλις) 10% ανά ώρα (κι αυτό υπό προϋποθέσεις). Οπότε αν έχει πέσει πάρα πολύ (και πάρει ας πούμε με δυσκολία ή δεν παίρνει καν), αξίζει περισσότερο να πας κάπου να στη φορτίστουν, παρά να ξεκινήσεις να "κόβεις βόλτες" με υψηλές στροφές (γιατί το δυναμό παίρνει στροφές από το στρόφαλο) για να φορτίσεις τη μπαταρία.

 

 

ΥΓ: λόγω του τελευταίου, οι περισσότεροι που εμπλέκονται σε αντίστοιχη κατάσταση με σένα (πολύ αραιή χρήση του οχήματος), αγοράζουν και φορτιστή+συντηρητή μπαταρίας αυτοκινήτου (και μηχανής) που κάνει περίπου 50 με 120€ (ανάλογα την ποιότητα).

Καλησπέρα!

 

Έχω έναν CTEK (από τα χρόνια του covid) αλλά δεν μπορώ να την αφήσω συνδεδεμένη μαζί του μόνιμα όσο θα λείπω. Λες αν την βάζω όποτε έρχομαι να φορτίσει μετά από μήνες ακινησίας (εννοείται χωρίς να είναι συνδεδεμένη στο όχημα) να ξαναζωντανεύει; Νομίζω μου το απάντησες ήδη με το ότι έχουν μηδενική ιδιοκατανάλωση σωστά;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, George Athens said:

Καλησπέρα!

 

Έχω έναν CTEK (από τα χρόνια του covid) αλλά δεν μπορώ να την αφήσω συνδεδεμένη μαζί του μόνιμα όσο θα λείπω. Λες αν την βάζω όποτε έρχομαι να φορτίσει μετά από μήνες ακινησίας (εννοείται χωρίς να είναι συνδεδεμένη στο όχημα) να ξαναζωντανεύει; Νομίζω μου το απάντησες ήδη με το ότι έχουν μηδενική ιδιοκατανάλωση σωστά;

Δεν ξέρω ποιός άλλος θα μπορεί να βλέπει την μπαταρία. Γενικά καλό είναι να μην την αφήσεις υπό τάση (πχ να τη βγάλεις από το όχημα και να την ανεβάσεις στο σπίτι) χωρίς επίβλεψη.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.