Supermanboy Posted May 24, 2011 Posted May 24, 2011 (edited) Παιδιά καλημέρα.Μετά από κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο φίλος Σωκράτης κατά club "SOKI" με τον διακόπτη τον αλαρμ που είναι ταυτόχρονα και ρελέ θέλησα να κάνω έναν οδηγό που ελπίζω να βοηθήσει αυτούς που δεν θέλουν να δώσουν μια περιουσία αγοράζοντας καινούργιο για κάτι τόσο απλό όσο αυτό το ρελέ.Να τονίσω πως το ίδιο ρελέ φοράνε πολλοί ταξιτζήδες με skoda και χαλάει πολύ συχνά.Ξέρω φίλο που τον άλλαξε 6 φορές σε 450.000χλμ κάτι απαράδεκτο για φλασέρ. Η διαδικασία να τονίσω δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη απλά θέλει λεπτές κινήσεις με το εσωτερικό που βρίσκεται μέσα στο ρελέ. Ξεκινάμε λοιπόν με το βγάλσιμο της κονσόλας με την βοήθεια ενός μικρού ίσιου κατσαβιδιού που βρίσκεται ο ρελές μαζί με τη ποτηροθήκη και τον διακόπτη esp: Αφού αφαιρέσουμε το πλαστικό,σειρά έχει η αφαίρεση του διακόπτη πάλι με την βοήθεια του ίδιου κατσαβιδιού το οποίο το σπρώχνουμε μέσα είτε από αριστερά είτε από δεξιά και πιέζουμε προς τα έξω να βγει ένα από τα 2 γατζάκια που κρατούνε τον ρελέ μέσα: Δυστυχώς δεν έβγαλα φωτογραφίες την ώρα που τον έβγαζα γιατί δεν είχα την μηχανή μαζί και επειδή είμαι μόνος με την μικρή σπίτι φοβήθηκα να τη αφήσω μόνη της (2 χρονών) Παιδιά αφού βγάλουμε τον διακόπτη τον παίρνουμε στον πάγκο και ξεκινάμε να κάνουμε την επέμβασή μας.Αφαιρούμε πρώτα το κόκκινο τρίγωνο ώστε να μπορέσουμε μετά να αφαιρέσουμε την πλακέτα.Το τρίγωνο βγαίνει με το μικρό κατσαβίδι μας ,πιέζοντας από δεξιά και αριστερά.Είναι σχετικά πολύ εύκολο απλά οι κινήσεις προσεχτικές μην σπάσει τίποτα διότι όλα είναι πλαστικά.Μαζί με το τρίγωνο αφαιρούμε και τα δύο ελάσματα που έχει στα πλάγια για να κρατιέται ο διακόπτης μέσα στην κονσόλα : Κατόπιν με τον ίδιο τρόπο πηγαίνουμε στο πίσω μέρος και πιέζουμε στις δύο εγκοπές δεξιά και αριστερά ώστε να ελευθερωθεί η πλακέτα την οποία με μεγάλη προσοχή τραβάμε προς τα εμπρός ώστε να μην σπάσουμε την μικρή πλακέτα με τα 3 Led που έχει μπροστά και τα οποία εμφανίστηκαν όταν βγάλαμε το κόκκινο κουμπάκι. Αφού βγει η πλακέτα πάνω θα δούμε τους 2 ρελέδες.Οι ρελέδες αυτοί είναι 2 διότι ο ένας είναι για τα φλας και ο άλλος για τα αλάρμ.Γενικά δεν θα το δείτε συχνά αυτό το φαινόμενο αλλά Audi βλέπεις.Στις φωτογραφίες που σας δείχνω ο πάνω ρελές είναι για τα αλάρμ ο οποίος έχει και 2 επαφές ενώ ο κάτω είναι για τα φλας και έχει μια επαφή. Εμείς σε αυτό το στάδιο μπορούμε να την κάνουμε την δουλειά μας με 2 τρόπους.Ο ένας είναι με αντικατάσταση του πηνίου/ρελέ ή με καθάρισμα αυτού.Για την πρώτη περίπτωση θα χρειαστεί να πάτε στα ανταλλακτικά αυτοκίνητων BMW,VW,AUDI και να ζητήσετε ένα ρελέ λίγο παλαιότερο αλλά θα μιλήσουμε για αυτό στο τέλος.Εμείς θα ασχοληθούμε με την επιδιόρθωση του δικού μας με απλά μέσα.Χρειαζόμαστε λοιπόν το μικρό μας θαυματουργό κατσαβιδάκι και λίγο σμυριδόπανο/γυαλόχαρτο ίσα ίσα να το νιώθουμε στα χέρια μας διότι θέλουμε απλά να ξύσουμε την επαφή και όχι να την γρατζουνίσουμε και να την χαλάσουμε οπότε στα μαγαζιά με σιδηρηκά ζητήστε ψιλό και δοκιμάστε τα διάφορα νούμερα που έχουν αυτοί.Επίσης θα χρειαστούμε και ένα σπρει επαφών χωρίς λάδι φυσικά.Ξεκινάμε με το σπρέι επαφών ψεκάζοντας πρώτα και τους 2 ρελέδες για απομάκρυνση σκόνης βρωμιάς.Μετά εστιάζουμε στο τύλιγμα που έχει πρόβλημα.Αν φταίνε τα αλάρμ θα πειράξουμε μόνο το τύλιγμα με τις 2 επαφές που είναι επάνω.Αν έχουν πρόβλημα τα φλας θα πειράξουμε το άλλο τύλιγμα.Συνήθως το κάτω τύλιγμα έχει πρόβλημα οπότε ας μιλήσουμε για το κάτω αν και η διαδικασία είναι ίδια και για το επάνω μόνο που εκείνο είπαμε έχει δύο επαφές διπλή δηλαδή δουλειά και πιο λεπτή. Παίρνουμε το κατσαβιδάκι μας και τρίβουμε με την μύτη του την επαφή του ρελέ για να καθαρίσει όσο γίνεται με ρυθμικές κινήσεις πάνω κάτω.Αφού το κάνουμε ψεκάζουμε πάλι ελαφρά να φύγει ότι δημιουργήθηκε.Στην συνέχεια κόβουμε ένα πολύ μικρό κομμάτι γυαλόχαρτο και προσπαθούμε με υπομονή να καθαρίσουμε την επαφή!Φαίνεται δύσκολο αλλά με υπομονή και με μικρό κομμάτι θα δείτε ότι γίνεται και αξίζει τον κόπο αφού η επαφή θα γυαλίσει και θα γίνει λεία και πάλι.Φυσικά θα κάνετε το ίδιο και για την κινούμενη επαφή που είναι πάνω στο έλασμα. Πολλές φορές με το κατσαβίδι γίνεται πολύ καλή δουλειά αλλά αν το πρόβλημα είναι μεγάλο και η επαφές κατάμαυρες θέλει και λιγάκι γυαλόχαρτο αλλά το αφήνω στην κρίση και την υπομονή σας.Αφού το κάνετε αυτό δεν κλείνετε τον ρελέ και τον παίρνετε μαζί σας μέχρι το αυτοκίνητο για δοκιμή.Εκεί αν όλα πήγαν καλά το ρελέ θα λειτουργεί θαυμάσια.Αφήστε το να λειτουργήσει συνεχόμενα 5 λεπτά από την μια μεριά και 5 από την άλλη.Αν περάσει το τεστ αυτό τότε σας δίνω εγγύηση άλλα τόσα χρόνια όσα είχε δουλέψει πριν και παραπάνω αφού στο δικό μου μέχρι τώρα από το 2006 λειτουργεί κανονικά. Αν τώρα δεν λειτουργήσει μην αγχώνεστε.Πάρτε το κατσαβίδι,οπλιστείτε με υπομονή και αρχίστε να πιέζετε το κινούμενο έλασμα να δείτε που δουλεύει ελεύθερα μήπως κατά λάθος το κουνήσαμε με το καθάρισμά.Με λίγη προσπάθεια θα βρείτε την σωστή θέση.Αν όχι μου το στέλνετε μαζί με την αγάπη σας και σας το φτιάχνω ! Όσο για την λύση την δεύτερη για όποιν θέλει να βάλει καινούργιο σχετικά και γαιδουρίσιο σε αντοχή τύλιγμα δεν έχει παρά να βρει κάποιον που πουλάει γερμανικά ανταλλακτικά κυρίως bmw,vw και να του ζητήσει έναν φλασερ και να βγάλει από μέσα.Θα πρέπει όμως να ξέρει ή να έχει το δικό μας μαζί του για να το δει αφού ανοίξει το άλλο.Πολλοί δεν σε αφήνουν αλλά άλλοι σου λένε βρε καντο ότι θές απλά μην μου το χαλάσεις.Εσεις πάλι με ένα κατσαβίδι αφαιρείται αυτήν την φορά το καπάκι του πανεύκολα και βλέπετε το εσωτερικό να έχει ρελέ ίδιο με τον δικό μας μιας επαφής.Να ένα που έχω εγώ και είναι ολόιδιο με το δικό μας αλλά με πιο γερές επαφές κάτι όμως που δεν άλλαξα ακόμα αφού παίζει ο άλλος μια χαρά ακόμα.Παίζει σίγουρα με το δικό μας και έχει μέσα 2 τυλίγματα μονής επαφής με κωδικό BMW 1388533 της SIEMENS με αριθμό 72ΒΒ301 τα οποία στην κυριολεξία είναι ίδια με τα δικά μας απλά με πιο ισχυρές επαφές.Ταιριάζουν ακριβώς στην πλακέτα χωρίς καμία επέμβαση Α, και κάτι ακόμα!Το ρελέ αν το αγοράσετε μην δώσετε πάνω από 7-8€ αν και πάλι είναι στην κρίση σας.Πάντως αν την κάνετε την αλλαγή ο καινούργιος θα είναι σκυλί.Καλή επιτυχία και ευχαριστώ τον soki που με ενέπνευσε να το κάνω.Οι φωτογραφίες είναι λιγάκι μικρές επειδή παιδιά ήθελα να τα χωρέσω μέσα όλα και πιστεύω είναι ικανοποιητικές.Για όποια ατέλεια παρακαλώ τους διαχειριστές ελεύθερα να επέμβουν. Edited May 24, 2011 by Supermanboy 6
Kavouras Posted May 24, 2011 Posted May 24, 2011 +1 Πολύ καλό μπράβο +1 κι από μένα! Πολύ καλή παρουσίαση!!!
Soki Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Ένα ακόμη τεράστιο ευχαριστώ στον φίλο Γιάννη(Supermanboy), χθες το πρωί που βρήκα λίγο χρόνο έκανα ακριβώς ότι έλεγε ο οδηγός και παίζει μια χαρά όπως παλιά!!!!!!!! :sHa_thumbsup2:
Supermanboy Posted June 9, 2011 Author Posted June 9, 2011 Ένα ακόμη τεράστιο ευχαριστώ στον φίλο Γιάννη(Supermanboy), χθες το πρωί που βρήκα λίγο χρόνο έκανα ακριβώς ότι έλεγε ο οδηγός και παίζει μια χαρά όπως παλιά!!!!!!!! :sHa_thumbsup2: Σωκράτη λεβέντη μου χαίρομαι που έπιασε τόπο το DIY και να είσαι σίγουρος πως θα κρατήσει για καιρό!Μπράβο όμως και σε εσένα που κατάφερες να το λύσεις και να επέμβεις!
COSTAS S3 Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Σωκράτη λεβέντη μου χαίρομαι που έπιασε τόπο το DIY και να είσαι σίγουρος πως θα κρατήσει για καιρό!Μπράβο όμως και σε εσένα που κατάφερες να το λύσεις και να επέμβεις! Σόρρυ για το οφφ αυτό που έχεις στην υπογραφή σου πώς το πέτυχες?
Dim80A4Allroad Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Ακόμα ένα "+1" για την Πολύ Ωραία Ενημέρωση . ΜΠΡΑΒΟ . Χρησιμότατο . Δημήτρης
Supermanboy Posted June 12, 2011 Author Posted June 12, 2011 Σόρρυ για το οφφ αυτό που έχεις στην υπογραφή σου πώς το πέτυχες? Αν το Dislam είναι στα 150μ από εσένα,ο ΟΤΕ δηλαδή να είναι δίπλα σου τότε είσαι κλειδωμένος σχεδόν πάντα στα 24ΜΒ.Αν εννοείς αυτό φυσικά.Υπάρχουν φορές που είμαι στα 22,8ΜΒ αλλά εξαρτάται και από άλλα πράγματα!Καλή ταχύτητα εεεε?
kenzo Posted June 12, 2011 Posted June 12, 2011 (edited) Αν το Dislam είναι στα 150μ από εσένα,ο ΟΤΕ δηλαδή να είναι δίπλα σου τότε είσαι κλειδωμένος σχεδόν πάντα στα 24ΜΒ.Αν εννοείς αυτό φυσικά.Υπάρχουν φορές που είμαι στα 22,8ΜΒ αλλά εξαρτάται και από άλλα πράγματα!Καλή ταχύτητα εεεε? Αλλα πραγματικα η ταχυτητα ειναι ... Αυτο που μου εκανε εντυπωση εμενα ειναι οτι το upload σε σχεση με το download ειναι πολυ χαμηλο ! Στο 0.9 εχω με 14-15 ΜΒ download . Ηλιας ... Edited June 12, 2011 by kenzo
COSTAS S3 Posted June 13, 2011 Posted June 13, 2011 Αν το Dislam είναι στα 150μ από εσένα,ο ΟΤΕ δηλαδή να είναι δίπλα σου τότε είσαι κλειδωμένος σχεδόν πάντα στα 24ΜΒ.Αν εννοείς αυτό φυσικά.Υπάρχουν φορές που είμαι στα 22,8ΜΒ αλλά εξαρτάται και από άλλα πράγματα!Καλή ταχύτητα εεεε? super μπράβο
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now