petros7 Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Ποια η διαφορά kW και kWh; Εδώ και καιρό αναφερόμαστε σε ΜΕΚ, ηλεκτροκινητήρες, γεννήτριες και μπαταρίες χρησιμοποιώντας τις μονάδες kW και kWh. Αλήθεια, τι αντιπροσωπεύει κάθε μία από αυτές;Αν δεν είσαι μηχανικός είναι κομματάκι δύσκολο να μιλήσεις με κάποιον σε κιλοβάτ (kW ή kilowatt) όταν έχει μάθει εδώ και χρόνια να αντιλαμβάνεται την ισχύ ενός κινητήρα σε ίππους (PS). Στα επόμενα χρόνια όμως αναμένεται να χρησιμοποιούμε κατά κόρον τις μονάδες kW για την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων στα EV οχήματα και τις κιλοβατώρες (kWh ή kilowatt hours) για τις μπαταρίες 1 W= 1 joule/sec 1 kW= 1.000 W 1kWh= 1.000 Wxh ή 3.600 joulexh Οι παραπάνω ισότητες φαινομενικά συσχετίζουν το kW ως μονάδα με το kWh (ή ευρέως γνωστή κιλοβατώρα) αλλά στην πραγματικότητα υπάρχουν μεγάλες διαφορές αφού το kW είναι μία μονάδα που εκφράζει ισχύ ενώ το kWh εκφράζει ενέργεια. Συγκεκριμένα, το kW εκφράζει πόση ενέργεια χρησιμοποιεί ή παράγει μια συσκευή ανά δεδομένη στιγμή. Το kWh δεν είναι πραγματική μονάδα αλλά ένα μέγεθος που περιγράφει πόση ενέργεια χρησιμοποιήθηκε ή παράχθηκε από μία συσκευή. Μπερδευτήκατε; Με άλλα λόγια, ένας λαμπτήρας ισχύος 100 watt που είναι αναμμένος για 10 ώρες (h) απαιτεί 1 kWh (1.000 watt hours) για να λειτουργήσει. Η ίδια τιμή, της μιας κιλοβατώρας, προκύπτει αν πάλι είχαμε 10 λαμπτήρες που ήταν αναμμένοι για 1 h. Το kW είναι μονάδα που ανήκει στο μετρικό σύστημα και απλά συνδέεται με το kWh. Για παράδειγμα, το kW μπορεί να χρησιμοποιείται σε ΜΕΚ ή ηλεκτροκινητήρες ενώ το kWh μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μονάδα μέτρησης ενέργειας της χωρητικότητας ενός ρεζερβουάρ ή μιας μπαταρίας. Στις μπαταρίες, το kWh μας δείχνει το ενεργειακό φορτίο που υπάρχει και πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το ηλεκτρικό μας όχημα μέχρι να επαναφορτιστεί, καθώς και πόση ενέργεια καταναλώνει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Άρα, όσο μικρότερος είναι σε ισχύ ο ηλεκτροκινητήρας τόσο μεγαλύτερη η αυτονομία. Το θέμα, όμως, με τις μπαταρίες δεν είναι η πλήρης αυτονομία που μπορούν να προσφέρουν αλλά η διατήρηση της αξιοπιστίας τους. Για αυτό το λόγο, όπως έχουμε ξαναγράψει, σε μία μπαταρία δεν εξαντλείται η πλήρης χωρητικότητα της με στόχο την μακροζωία της. Ενδεικτικά, αναφέρω πως οι μηχανικοί της GM χρησιμοποιούν κάτι λιγότερο από το μισό φορτίο από τις 16 kWh των μπαταριών στο Chevrolet Volt (ή στο Opel Ampera) ώστε η αξιοπιστία τους να κρατήσει για τουλάχιστον διάστημα 10 ετών ή για απόσταση 240.000 km/h. Από την άλλη υπάρχουν κατασκευαστές όπως η Tesla που κάνουν διαφορετική χρήση των μπαταριών. Για παράδειγμα στο Tesla Roadster χρησιμοποιείται όλη η χωρητικότητα της μπαταρίας και όλο το φορτίο των 53 kWh με τίμημα να απολέσει το 30% της μέγιστης απόδοσης της μετά από περίπου μία πενταετία όταν το Volt ακόμη και μια δεκαετία θα διατηρεί το 100%. Φυσικά, αυτά στη θεωρία… http://www.caroto.gr 1
Kavouras Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Αρκετά πιο απλά: Αυτά τα νούμερα τα βλέπουμε κάπου γραμμένα. Πχ σε μία θερμάστρα, σε έναν ηλεκτροκινητήρα κτλ. kW = η στιγμιαία κατανάλωση ή παραγωγή του μηχανήματός μας. Στην ουσία μετράει την ακαριαία "δύναμη" είτε που αντλεί (από κάπου πχ ΔΕΗ) είτε που παράγει (πχ περιστρέφει τους τροχούς του αυτοκινήτου μας - δες και ΥΓ) kWh = μετράει ενέργεια και είναι η δύναμη που αντλεί το μηχάνημά μας (από ΔΕΗ όπως είπαμε για παράδειγμα) ή παράγει (πχ περιστρέφει τους τροχούς του αυτοκινήτου μας) αν αυτό (το μηχάνημα) λειτουργία συνεχόμενα για 1 ώρα. πώς σχετίζονται τα 2 παραπάνω μεταξύ τους: kWh = (στιγμιαία ισχύς μηχανήματος) x (μία ώρα λειτουργίας) Πρακτικό παράδειγμα: Έχω ένα μηχάνημα (πχ ένα θερμοσίφωνα, μία θερμάστρα - υποθετικό παράδειγμα) 3kW. Σε μία ώρα θα καταναλώσει: 3kw x 1ώρα = 3kWh. Και για να πάμε λίγο πιο "πέρα": Η ΔΕΗ χρεώνει (ας πούμε 0,03€/kwh). Άρα θα πληρώσουμε 3kWh x 0,03/kWh = 0.09€ αν το λειτουργούμε μία ώρα συνεχόμενα. ΥΓ: η ισχύς ενός μηχανήματος δε μετριέται μόνο σε kW, αλλά και άλλες μονάδες μέτρησης όπως "ίππους" (συμβολίζεται με HP και προέρχεται από τα αρχικά horse power, δηλαδή ιπποδύναμη). 2
ankarage Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 (edited) Στις μπαταρίες ως κύριο μέγεθος έχουμε το ηλεκτρικό φορτίο δηλαδή τα ΑH(αμπερώρια). Αν θεωρήσουμε για απλότητα 100% απόδοση(στην πράξη δεν ισχύει προφανώς), μια μπαταρία 80ΑΗ δίνει ρεύμα 80Α (στην ονομαστική τάση περίπου) για 1 ώρα ή 20Α για 4 ώρες κλπ. Επίσης άλλο μέγεθος είναι ο χρόνος ζωής δηλαδή πόσες ΠΛΗΡΕΙΣ φορτοεκφορτίσεις αντέχει. Η ποιότητα προφανώς έχει να κάνει με το χρόνο ζωής και την απόδοσή και εξαρτώνται από την κατασκευή. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λέμε πόσα χιλιόμετρα διανύουμε ανα Wh(βαττώριο) ενώ στα καύσιμα λέμε το γνωστό lt/100km Edited February 13, 2014 by ankarage
Moican Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Δεν είναι πιο απλό να πούμε πως, σε kw μετράμε την απόδοση σε έργο και σε kwh την κατανάλωση σε έργο;
PanoulisTheTroll Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Δεν είναι πιο απλό να πούμε πως, σε kw μετράμε την απόδοση σε έργο και σε kwh την κατανάλωση σε έργο; Νομίζω το λες λάθος Νίκο... Σε KW μετράμε την απόδοση σε έργο αλλά σε KWH μετράμε την απόδοση σε έργο για συγκεκριμένο χρόνο (1 ώρα). Δεν μπορείς να μετράς κατανάλωση διότι σε KWh μετριέται και παραγόμενο έργο ανά μια ώρα... (Χωρίς να το έχω σπουδάσει... Μπορεί να λέω λαλακίες... χαχαχαχα)
stef80 Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Δεν είναι πιο απλό να πούμε πως, σε kw μετράμε την απόδοση σε έργο και σε kwh την κατανάλωση σε έργο; Όχι, καμία σχέση. Είναι δύο διαφορετικά μεγέθη. Τα kW εκφράζουν ρυθμό παραγωγής ή κατανάλωσης ενέργειας (kJ/δευτερόλεπτο) ενώ η kWh εκφράζει μία συγκεκριμένη ποσότητα ενέργειας που έχει παραχθεί ή έχει καταναλωθεί 4
Moican Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Νομίζω το λες λάθος Νίκο... Σε KW μετράμε την απόδοση σε έργο αλλά σε KWH μετράμε την απόδοση σε έργο για συγκεκριμένο χρόνο (1 ώρα). Δεν μπορείς να μετράς κατανάλωση διότι σε KWh μετριέται και παραγόμενο έργο ανά μια ώρα... (Χωρίς να το έχω σπουδάσει... Μπορεί να λέω λαλακίες... χαχαχαχα) Σωστά το διευκρινίζεις γιατί έτσι θα ήθελα να το είχα γράψει. Ήθελα να ξεχωρίσω σε ποιές περιπτώσεις χρησιμοποιούμε, ποιόν από τους όρους. Άμα δεν μπορείς να γράψεις αυτά που θες να πεις... Εγκαταλείπω την προσπάθεια μην το κάνω χειρότερο! 1
ankarage Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Εχει δικιο ο stef80.To ΚW είναι μονάδα ισχύος(εργο στη μονάδα του χρόνου) ενώ το KWH μονάδα έργου. Κάποιος μπορεί ν' αναρωτηθεί γιατί δημιουργήθηκε η μονάδα KWH και δεν αρκεσθήκαμε στις μονάδες ορισμού πχ Joule? O λόγος είναι διότι η παράγωγη μονάδα είναι πιο εύληπτη. Πχ. ενέργεια 10 KWH παράγεται από μηχανή ισχύος 10KW σε χρόνο 1 ώρα ή από μηχανή 5 KW σε 2 ώρες, που αντιλαμβανόμαστε πιο εύκολα.¨Αλλο παράδειγμα είναι το φορτίο της μπαταρίας που αντί να πούμε το φορτίο σε Coulomb λέμε ΑΗ.Παράδειμα περιέγραψα προηγουμένως. 2
PanoulisTheTroll Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Τελικά σε αυτό το φόρουμ μαθαίνουμε φυσική, χημεία, γεωγραφία.... Κάτι τα KW και KWh, κάτι η μεθανόλη κάτι οι εκδρομές, μπαίνεις στραβάδι και βγαίνεις με πτυχίο!!!! Μην ξεχάσω και την σεξουαλική αγωγή.... Γιατί το φόρουμ μαμάει!!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ 5
petros7 Posted February 13, 2014 Author Posted February 13, 2014 Τελικά σε αυτό το φόρουμ μαθαίνουμε φυσική, χημεία, γεωγραφία.... Κάτι τα KW και KWh, κάτι η μεθανόλη κάτι οι εκδρομές, μπαίνεις στραβάδι και βγαίνεις με πτυχίο!!!! Μην ξεχάσω και την σεξουαλική αγωγή.... Γιατί το φόρουμ μαμάει!!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ Συμφωνω
Kavouras Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 ..... Μην ξεχάσω και την σεξουαλική αγωγή.... Γιατί το φόρουμ μαμάει!!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ Εγραψες!!!! Χαχαχαχα Sent from the dark side...
Recommended Posts