Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Το συγκεκριμένο DIY αναφέρεται στην τοποθέτηση Cruise control στο αμάξι μου το οποίο είναι ένα Audi A4 2003 cabrio Quattro.

Δεν μπορώ να θεωρηθώ υπεύθυνος για τυχόν ζημιές στο αμάξι σας. Ακολουθήστε το DIY με δικό σας ρίσκο.

Έχω τοποθετήσει ξανά cruise σε ένα GOLF IV και μπορώ να πω πως τα βήματα για την τοποθέτηση είναι παρόμοια.

 

 

Τα εργαλεία που θα χρειαστούν

 

1. Μ-12 πίπα με ανάλογο κατσαβίδι - εργαλείο , (όπως φαίνεται πιο κάτω)

 

Picture170.jpg

 

2. Λεπτό και μακρύ κατσαβίδι Torex (25-20-8)

3. Λεπτό και μακρύ κατσαβίδι HEX (2.5-4-25) (στην φωτγραφία φαίνεται το hex 4)

 

Picture174.jpg

 

4. VAG-COM πρόγραμμα και συμβατό καλώδιο

5. 2-4 μπίρες 330 cl . :party2:

6. 2-3 KG υπομονής :new_lol:

 

Τα εξαρτήματα που θα χρειαστούν

 

1.Πακέτο cruise control 8E0 054 691 . Πρόκειται για original Audi part και πωλείται από την αντιπροσωπεία.

Το πακέτο περιλαμβάνει το instrument module (φωτογραφία κάτω) με κωδικό 8E0 953 549 P), το μοχλό του cruise control, ένα σύρμα (στην περίπτωση μου δεν χρησιμοποιείται) και 2 βίδες για το μοχλό του cruise.

 

Picture173.jpg

 

Picture169.jpg

 

2. Κάτω πλαστικό κάλυμμα τιμονιού. Κάθε αμάξι ανάλογα με το χρώμα του πλαστικού έχει διαφορετικό κωδικό. Στην περίπτωση μου ο κωδικός ήταν 8E0 953 512 P 26Z .

 

Picture175.jpg

 

Το συγκεκριμένο DIY χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο αφορά την μηχανική εγκατάσταση του Cruise Control και το δεύτερο τον προγραμματισμό που χρειάζεται να γίνει μέσω vag-com.

 

Εγκατάσταση

 

Μη γυρίσετε τον διακόπτη στο on ενώ κάνετε την εγκατάσταση. Αυτό θα προκαλέσει πολλά fault codes να φυλαχτούν στην μνήμη των modules. Βάλτε το διακόπτη στο on αφού τελειώσετε την εγκατάσταση και θα είστε έτοιμοι για τον προγραμματισμό.

 

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε τον αερόσακο από το τιμόνι. Ο αερόσακος κρατιέται στο τιμόνι είτε από δύο βίδες είτε από δύο ελατήρια. Στην περίπτωση μου ήταν TORX 20-25 βίδες. Η τοποθεσία τους είναι πίσω από τους κύκλους στην πρώτη φωτογραφία. Φαίνεται η τρύπα με την βίδα στην δεύτερη φωτογραφία.

Στην τρίτη φωτογραφία φαίνονται οι βίδες αφού βγεί ο αερόσακος.

 

Picture148.jpg

 

Picture150.jpg

 

Ο αερόσακος θα ελευθερωθεί άλλα κρατιέται από το σύρμα που τον πυροδοτεί . Επαναλαμβάνω πως χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Ο αερόσακος πρέπει να μετακινείται με απαλές κινήσεις και να φυλάσσεται σε ασφαλές σημείο.

Το βύσμα που πυροδοτεί τον αερόσακο είναι το μοβ. Πάνω του, στην άκρη που γίνεται η ένωση με τον αερόσακο υπάρχει ένα κίτρινο πλαστικό κομμάτι (δείτε φωτογραφία). Αυτό είναι ένα γατζάκι που συγκροτεί το βύσμα στον αερόσακο. Με ένα μικρό κατσαβιδάκι ανασηκώστε το κίτρινο πλαστικό κομμάτι προσεκτικά. Ανασηκώστε το τόσο ώστε να μπορείτε να βγάλετε το μωβ βύσμα. Για να κάνετε περισσότερο χώρο πριν κάνετε τα πιο πάνω αποσυνδέστε το κίτρινο μεγάλο βύσμα που φαίνεται στη φωτογραφία. Στην τρίτη φωτογραφία φαίνεται ο αερόσακος αποσυνδεδεμένος .Στο κέντρο του φαίνεται το μπλε βύσμα που ενώνεται το μωβ βύσμα. Σημειώστε τον τρόπο σύνδεσης για να μην το συνδέσετε ανάποδα μετά.

 

Picture151.jpg

 

Picture153.jpg

 

Picture152.jpg

 

Στην συνεχεία πάμε να βγάλουμε το τιμόνι. Σιγουρευτείτε πως έχετε αποσυνδέσει το μεγάλο κίτρινο βύσμα. Αφήστε το σύρμα ως έχει μετά. Μην βγάλετε άλλες συνδέσεις που έχει στο τιμόνι. Το τιμόνι συγκρατείται με μια μεγάλη βίδα M-12 που φαίνεται στη φωτογραφία. Πριν το βγάλουμε πρέπει να μαρκάρουμε πάνω στην βάση της βίδας (αφού βγάλουμε τη βίδα) και στο τιμόνι. Με αυτό τον τρόπο όταν έρθουμε να το επανασυνδέσουμε το τιμόνι θα χρησιμοποιήσουμε τα 2 σημάδια για να το βάλουμε ακριβώς στην ίδια θέση. Βάζουμε κάποιο φίλο να κρατάει κόντρα το τιμόνι και ξεβιδώνουμε τη βίδα. Όταν η βίδα βγει βγάζουμε το τιμόνι (σιγουρευτείτε πως έχετε σωστό μαρκάρισμα στη βάση της βίδας και στο τιμόνι).

Edited by The Dog
Posted (edited)

Picture151.jpg

 

Μετά θα βγάλουμε τα δυο πλαστικά (πάνω-κάτω) cover που είναι γύρο από το τιμόνι. Θα χρειαστείτε ένα πολύ λεπτό και μακρύ torx8 κατσαβίδι και ένα torx (20 ή25 ή hex 25 δεν θυμαμε σιγουρα). Επαναλαμβάνω...Πολύ λεπτό ..Καλού κακού έχετε και μια λίμα κοντά σε περίπτωση που το κατσαβίδι σας δεν είναι αρκετά λεπτό.

Τα πλαστικά συγκρατούνται με 3 βίδες που βρίσκονται όλες στο κάτω μέρος. Οι 2 βίδες είναι torx8 και φαίνονται εύκολα αφού υπάρχουν τρύπες στο κάτω πλαστικό. Η άλλη torx 20 ή 25 ή hex 25 βίδα βρίσκετε στο κάτω μέρος αριστερά από το μοχλό που ελευθερώνει το τιμόνι. Βγάζουμε της 3 βίδες και προσεκτικά προσπαθούμε να ελευθερώσομε τα 2 πλαστικά. Υπόψιν ότι τα πλαστικά κρατούνται μεταξύ τους ,στην πάνω και μέσα πλευρά, με clips. Για αυτό να είστε προσεκτική να μην τα σπάσετε. Αφού ελευθερωθούν, ελευθερώστε το κάτω πλαστικό, με το να αφαιρέσετε το πλαστικό μοχλό που ελευθερώνει το τιμόνι. Συγκρατείται από μια βίδα hex 2.5 το κέντρο του μοχλού. Πάλλη χρειάζεστε ένα λεπτό και μάκρη κατσαβίδι. Αφαιρέστε το κάτω πλαστικό. Το πάνω πλαστικό έχει ένα υφασματάκι που είναι ενωμένο με πλαστικό cover του στροφόμετρου. Εγώ το άφησα στην θέση του.

 

DIYCar005-small.jpg

 

Picture154.jpg

 

Picture155.jpg

 

Στην συνέχεια πρέπει να αφαιρεθεί το steering wheel angle sensor. Είναι ο σεσορας που βλέπετε με το διάφανο cover. Ο σενσορας συγκρατείται με 3 πλαστικά clips στην κολόνα του τιμονιού. Φαίνονται στις pic. Μην μπερδευτείτε και αρχίσετε να ξηλώνεται των σενσορα γιατί και αυτός έχει δικά του clips. Με ένα κατσαβιδάκι ανασηκώστε τα clips προσεκτικά και αφαιρέστε το σενσορα. Μπορετέ να τον αφαιρέσετε τέλος με το να βγάλετε το κίτρινο βύσμα του που υπάρχει στην δεξιά άκρη του. Εγώ τον άφησα να κρεμάτε.

 

Picture156.jpg

 

Picture157.jpg

 

Βλέπουμε τώρα το instrument module (16 address in vag-com). Είναι το μαύρο ενιαίο κομμάτι που έχει στην αριστερή του κάτω άκρη το πράσινο κύκλο. Εκεί θα μπει το cruise control αφού αντικατασταθεί το module. Μπορεί να υπάρχει το βύσμα (στον πράσινο κύκλο) σε εσάς,όπως και σε εμένα, άλλα αυτό δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται αντικατάσταση το module. Για να αντικαταστήσομε το module πρέπει πρώτα να το ελευθερώσουμε. Αφαιρούμε τις 4 Torx8 βίδες που δείχνω με κόκκινο κύκλο. Ο δεξιά μοχλός (μαραθετη) θα ελευθερωθεί τελείως, άλλα το αριστερά όχι, γιατί είναι ενιαίο κομμάτι με το πλαστικό γύρο από την κολόνα του τιμονιού. Για να μετακινήσουμε το αριστερό μοχλό αφαιρούμε την βίδα που φαίνεται στην pic και βρίσκετε κάτω και μπροστά από την κολόνα. Μετακινούμε ελαφρά προς τα εμπρός το αριστερό μοχλό. Στην συνεχεία αφαιρούμε το βύσμα από το module. Αυτό βρίσκετε αριστερά και πάνω από τον πράσινο κύκλο (στην πίσω πλευρά). Είναι λίγο δύσκολη η αφαίρεση του μιας και χρειάζεται να πιεστεί μέσα η ασφάλεια του βιώματος που βρίσκετε στην άκρη του, και μετά να αφαιρεθεί. Εγώ έβγαλα το μεγάλο πλαστικό cover κάτω από το τιμόνι και tacho για να έχω περισσότερο χώρο. Συγκρατείται από 2 βίδες στο κάτω μέρος του και μια βίδα πίσω από το cover της ασφάλιθήκης.

Αφού αφαιρέσετε το βύσμα του module, αφαιρέσετε το και αντικαταστήσετε το με το νέο...

Προσθέστε τον μοχλό του cruise control. Αυτός μπαίνει στην κάτω πλευρά του αριστερού μοχλού. Βιδώστε μονό την πάνω αριστερή του βίδα. Αυτή η βίδα πέρνα μέσα από την κάτω αριστερή πλευρά του προυπάρχον μοχλού και συγκρατα τους 2 μοχλούς Μάζι. Σιγουρευτείτε πως κάθετε τέλια ο μοχλός κάτω από τον άλλο. Σιγουρευτείτε ότι το πλαστικό βύσμα του αριστερού μοχλού και του cruise μπήκε στην εισδοχή του στο module αφού επαναφέρετε τον αριστερό μοχλό,και κατ’ επέκταση όλο το πλαστικό γύρο από την κολόνα τιμονιού στην θέση της και βιδώστε την βίδα. Επανατοποθετήστε ξανά το βύσμα του module και τον δεξί μοχλό. Επανα-βιδώστε της 4 torx8 βίδες και την 1 torx8 βίδα πάνω δεξιά του cruise Σιγουρευτείτε πως το το module κάθετε κάλα και πως οι 3 μοχλοί είναι μέσα στης εισδοχές του module.Σιγουρευτείτε πως το βύσμα του module είναι κάλα συνδεδεμένο.

Επανατοποθετείστε όλα τα εξαρτήματα που περιγράφονται πιο πάνω

 

 

Picture158.jpg

 

Picture164.jpg

 

Τελικό αποτέλεσμα….

 

Picture177.jpg

 

Picture176.jpg

 

Προγραμματισμός.

 

Πριν κάνετε οτιδήποτε σημειώστε πάνω σε ένα χαρτί όλα τα soft-codes που αλλάζετε στα παρακάτω modules….Σημαντικότατο βήμα, σε περίπτωση που κάτι πάει λάθος. Η κωδικοί που παραθέτω κάτω αφορούν το δικό μου αμάξι. Κάθε αμάξι έχει δικούς του κωδικούς που πρέπει να δοθούν από το άτομο που σας πουλάει το cruise control

Πρέπει να επανα-προγραμματιστούν 2 modules με την εγκατάσταση του cruise control.

Αυτά είναι

1. Engine (address 01 στο vagcom)

2. Instrument (address 16 στο vag-com)

 

Ενδεχομένως με το που θα γυρίσετε το διακόπτη στο on να ξεκινήσουν να βαράνε καμπανάκια στο αμάξι σας. Μην ανησυχείτε . Ενδεχόμενος να χρειαστεί να αναπρογραμματιστούν και τα ακόλουθα

 

1. ESB-ABS (address 03 στο vag-com)

2. Air bag

 

1. Engine

 

Εδώ χρειάζεται μια απλή ενεργοποίηση του cruise control. Ακολουθήστε τα παρακάτω

 

I. Engine

II. login- enter 11463 και μετά πατήστε Do-It

 

2. Instrument

 

Εδώ χρειάζεται recode γιατί το νέο module μπορεί να έχει πολλά εχτρα πράγματα πάνω (telephone module etc). Πρέπει να πούμε στο module πια πράγματα να ενεργοποίηση/απενεργοποίηση

 

i. Instrument (16 address)

ii. login . Σε εμένα ο κωδικός ήταν 01041. Do it μετά.

 

3. ABS

Πριν κάνετε τα παρακάτω σιγουρευτείτε ότι οι τροχοί σας είναι παράλληλη με το αμάξωμα-δηλαδή βλέπουν ίσια. Λόγω του ότι έχει αφαιρεθει και ανατοποθετηθεί ο sensor που μετρά τις μοίρες που στρίβει το τιμόνι μπορεί να χρειαστεί να γίνει calibrate. Αυτό γίνετε με τον έξεις τρόπο

 

i). ABS (3 address)

 

ii). [Meas. Blocks - 08] ,μετά Group 005, δείτε το Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-). Πρέπει να είναι στο 0.0 ° με ένα Tolerance (when straight): ±5.0 °. Γυριστέ το τιμόνι μέχρι να το πετύχετε αυτό

 

iii). Login enter Enter 40168. Μετα do-it

iv). [basic Settings - 04] ,μετά Group 001 [Go!]. Θα δείτε ένα μήνυμα που θα λέει ότι έγινε calibration.

Εάν δεν εμφανίζεται το groub 001 τότε θα χρειαστεί να ξανακάνετε login in στο ΑΒS modules και recode του module. Η διαδικασία περιγράφετε καλύτερα στην διεύθυνση

http://wiki.ross-tech.com/index.php/Audi_A...ch_5.7%29#Login . Ακολουθήστε ξανά τα βήματα του instrument.

 

Στην συνεχεία κάντε μια γενική διάγνωση και καθαρίστε όλα τα Fault codes που εμφανίζονται. Εάν παραμένει αναμένει η λάμπα του airbag σβηστέ το fault code τις. Πάρετε το αμάξι για μια βόλτα και δοκιμάστε το cruise. To πιο πιθανό είναι να παραμένει αναμένει η λάμπα του ABS και ESP αλλά χωρίς το stop να αναβοσβήνει. Παίρνει συνήθως λίγα χιλιόμετρα οδηγήματος για να επανέλθει (εμένα πηρέ 1 μέρα – 20 το ABS και 2 ώρες το ESP)

Edited by The Dog
  • 2 years later...
Posted

Γνωρίζει κανείς πως βγαίνει ο Αερόσακος τιμονιού απο Audi A4 B7 σαν αυτό

JMG_S4_INT_01.jpg

Posted

Ok το έχω βρει ήταν μπροστά στα μάτια μου.

Posted

Ok το έχω βρει ήταν μπροστά στα μάτια μου.

 

Πρόσεξε μόνο, πριν τον επανατοποθετήσεις, να έχεις βγάλει την μπαταρία (τον αρνητικό πόλο δηλαδή) και να έχεις πατήσει συνεχώς φρένο, για να αποφορτίσεις εντελώς το ηλεκτρικό κύκλωμα μην γίνει κανένα αστείο..

 

 

 

Δημήτρης

Posted

καλή λεπτομέρεια και σημαντική .... ευχαριστώ Δημήτρη

Δεν τον έβγαλα ακόμη γιατί περιμένω το καλώδιο του VAG COM

Ευχαριστώ θερμά.

Και Καλή Πρωτοχρονιά σε όλους σας.

  • 3 months later...
Posted

Μετά απο 2 μήνες βρήκα και εγώ τον χρόνο να το περάσω.

Έχω να πω ότι πρέπει να προσέξουμε την αφαίρεση του Wheel sensor (steering wheel angle sensor) που λέει ο "The Dog" γιατί χαλάει εύκολα και η τιμή του είναι 295€ +περαστικά απο την αντιπροσωπία ..... το λέω αυτό γιατί έκανα την Μ@$%κια να βγάλω την κίτρινη φύσα του και μετά ξέχασα να την συνδέσω πάλι και όταν έφθασα στον προγραμματισμό είχα μόνιμα σφάλμα στο AirBag, με τα πολλά πήγα στην Αντιπροσωπία και αυτοί μου είπαν ότι ή δεν τον σύνδεσα καλά ή ότι κατά το βάλε βγάλε τον χάλασα, (μου είπαν ότι δεν πρέπει ούτε καν να κουνηθεί το σύστημα που περιστρέφει τον εσωτερικό μηχανισμό του που με τα δύο εξογκώματα του προσαρμόζετε στις δύο τρύπες του τιμονιού), έτσι το ξανά έψαξα και βρήκα το λάθος μου.

 

Προσέξτε όταν θα σφίξτε την κάτω βίδα στην 18η φωτογραφία διότι απο αυτήν ρυθμίζετε και η απόσταση του steering wheel sensor απο το τιμόνι .... εάν είναι πολύ κοντά σε αυτό δεν θα γυρνά το τιμόνι σας, βέβαια μπορείτε και μετά να αλλάξετε την ρύθμιση αλλά θα πρέπει να ξανά βγάλετε το κάτω κάλυμμα.

 

Ο προγραμματισμός δεν ήταν δύσκολος αλλά και εκεί θέλει προσοχή.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.