Jump to content

αποριες σχετικα με την τετρακινηση...


Recommended Posts

λοιπον... ψαχνοντας λιγο στο νετ σχετικα με τις διαφορες γενιες τετρακινησης που εχει βγαλει η audi,

εστιαζοντας μεχρι το Β4, ανακαλυψα τα εξης... που δεν ξερω αν στεκουν κιολας...

 

μεχρι το '87 (Β2 δηλαδη), τα Audi ειχαν τρια ανοιχτα διαφορικα απο τα οποια το κεντρικο και το πισω διαφορικο κλειδωναν χειροκινητα.

 

μετα (Β3,Β4) βαλανε torsen για κεντρικο, και κλειδωνε (χειροκινητα και αυτο, με κουμπακι δηλαδη) πλεον μονο το πισω διαφορικο...

 

(δεν θελω να μπλεξω τα μυαλα μου με ηλεκτρονικα συστηματα, γι αυτο δεν ασχολουμαι με επομενες γενιες quattro... προς το παρον)

 

 

και ρωτω,

*καλα τα εχω μαθει ως τωρα για τα quattro?

 

*το urquattro και τα Β2, εχουν τρια ανοιχτα διαφορικα και οχι torsen??

 

*ενα διαφορικο με ποιον τροπο κλειδωνει πατωντας ενα κουμπι? τι συμβαινει δηλαδη στα γραναζια και δεν κανουν διαφορικο? πως?

Link to comment
Share on other sites

στα Β4 οπως το δικο μου,το διαφορικο κλειδωνει με εγκεφαλακι και σωληνακια υποπιεσης που πατωντας το κουμπι μετακινει ενα κλαπετο και κλειδωνει το πισω διαφορικο.Μεσω του εγκεφαλου αυτο ξεκλειδωνει αυτοματα μολις ξεπερασεις τα 25χλμ την ωρα.Ο σκοπος του ειναι να ξεκολλας απο δυσκολα σημεια στα οποια μπορει να εχεις κολλησει(παγος,χιονι,λασπη).

 

Για τα παλιοτερα δεν ξερω αν τα διαφορικα μεναν κλειδωμενα για περισσοτερα χλμ,αλλα ισως να χρησιμοποιουσαν καποιο παρομοιο τροπο.Τα 25χλμ ειναι κατι που ευκολα το κανεις bypass βεβαια...

Link to comment
Share on other sites

δηλαδη αυτο με το κλειδωμα, ξεκλειδωνει με εντολη απο τον εγκεφαλο του μοτερ ή απο αλλον ξεχωριστο εγκεφαλο (,που εντοπιζει την ταχυτητα απο αισθητηρες του ABS ας πουμε) ?

 

και απο αποψη φθορών, τι παιζει με το πισω διαφορικο και το κεντρικο torsen?

Αυτα σε καποια χιλιομετρα και αναλογως τη χρηση πρεπει να αλλαγχθουν?

Link to comment
Share on other sites

λειτουργει με ξεχωριστο εγκεφαλο που βρισκεται στο πατωμα του πισω καθισματος και εντοπιζει την ταχυτητα με καλωδιο απο το κοντερ απευθειας.

Γενικα οσον αφορα τα διαφορικα,εξαρταται το μοντελο...Το AZE που εχει το RS2 γενικα θεωρειται αθανατο.Κραταει πολυ δυναμη και πρεπει να εισαι πολυ βαρβαρος για να το καταστρεψεις.Το ιδιο και το κεντρικο σασμαν CGR/CRB.Καποια αντιστοιχα που χρησιμοποιουνται γενικα σε S4/S8 RS4 κλπ αντεχουν πολυ δυναμη.

Link to comment
Share on other sites

thanx για τις πληροφοριες, εισαι εγκυκλοπαιδεια τελικα!

 

βασικα τα ρωταω ολα αυτα γιατι εχω βρει ενα Β3 quattro και ψηνομαι να το παρω

και μου χει κατσει τωρα να μαθω τι παιζει με τα διαφορικα τους, ξερεις, πως κλειδωνει το πισω, πως λειτουργει το torsen και τετοια...

 

παντως να 'μαι σιγουρος οτι το Β3 εχει torsen ετσι? (ειμαι λιγο κολημενος, τι να κανουμε! TORSEN ειναι αυτο :worthy: )

 

 

και δηλαδη ενα torsen και ενα πισω διαφ. που κλειδωνει, αν πανε για αντικατασταση ποσο θα πηγαινει το μαλλι αραγε?

Link to comment
Share on other sites

μην ανησυχεις, γιατι και να χαλασουνε, γραψε μου να σε κατατοπισω σε γερμανικο καταστημα που εχει απο ολα τα καλα σε πολυ καλες τιμες(μεταχειρισμενα βεβαια αλλα σε αριστη κατασταση).Αλλα και παλι,ολα αυτα λυνονται και επισκευαζοντα τα γραναζια τους.Οποτε το λυνεις,πας καρεντα παραγγελνεις ανταλλακτικο και περιμενεις.Απλα μην σε νοιαζει η τετρακινηση.Θα ειναι το λιγοτερο που θα σε απασχολει.Η καταναλωση θα σε απασχολει περισσοτερο!!

Link to comment
Share on other sites

ωωχχχ.. μη μου τα λες αυτα τωρα που 'χω παρει φορα και σκεφτομαι σοβαρα να το αγορασω,

γιατι ειμαι σε διλημα.

 

Αν δεν παρω το quattro μπορει να υποκυψω στην αλητεια μιας πισωκινητης 75αρας alfa

(που και μπορει να καιει περισσοτερο και σιγουρα θα βγαζει πιο πολλα προβληματα εδω που τα λεμε... :offtopic: )

 

τελος παντων για να επανελθω, ποσο πια θα καιει ενα 80αρι quattro 4κυλινδρο 1800cc?? :g:

 

και κατι αλλο που αφορα τη μεταδοση, για να ξαναμπω στο πνευμα του τοπικ,

ειχα δει στο youtube κατι 90αρια Β2 που τα ειχαν κανει πισωκινητα (λογικα απο Q τα μετετρεψαν)

 

δε λεω, ωραιο θεαμα αν και λιγο καγκουρια. Αλλα πως το εκαναν?

δηλαδη απλως απομωνωσανε την κινηση στον μπροστα αξονα ή κανανε τιποτα ακροβατικα και το μοτερ δινει απευθειας στο πισω διαφορικο??

 

Δεν ξερω αλλα ψηθηκα καπως... γινεται αυτο λες ή ειναι τραβηγμενο? (οχι τιποτ'αλλο, θα καιει λιγοτερο!! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

γενικα δεν θα το εκανα ποτε πισοκινητο ενα τετρακινητο.Θα προτιμουσα απ'ευθειας ενα πισοκινητο να κανω το κεφι μου.

Γενικα να ξερεις η τετρακινηση αξιζει κατα την αποψη μου,οσο καταναλωση και αν εχει.Τα Β3 εχουν ψηλη καταναλωση γιατι ενα αμαξι 1800 κυβικων τετρακινητο και 1500 κιλα θελει ζορι να κινηθει.Δεν θυμαμαι ακριβως,μπορει να κανω λαθος,αλλα πρεπει τα Β3 τετρακινητα στην ελλαδα να ειχαν καπου 125 αλογα.

Εχεις ομως το εξης καλο.Ειναι μια καλη βαση για να κανεις κατι μελλοντικα αν το εχεις μερακι.Απο ενα Β3 τετρακινητο μπορεις να καταληξεις μεχρι και σε RS2 μοτερ,σασμαν,καλωδιωσεις και διαφορικα,απλα δεν θα μπορεις να εχεις πισω δαγκανες porsche ή 17αρες ζαντες ευκολα μιας και οι πισω βρισκουν στους θολους.Λιγο θα με πειραζε εμενα αυτο,μιας και το Β3 με 16αρες φαινεται καταπληκτικο.

Ωστοσο,πριν καν φτασεις σε αυτα τα μοτερ και σε αυτες τις ιπποδυναμεις,ο ιδιος ο 4κυλινδρος ο 1800αρης,μιας και πρεπει να ειναι injection(αν δεν ειναι,βρες ενα audi με injection σε καλο μαστορα μπορει να τουρμπιστει και να σου δωσει 200-250 αλογακια,ομορφα και ωραια.

 

Ολα αυτα γινονται και το αμαξι μπορει να εχει ελαχιστη η καθολου παραπανω καταναλωση(εκτος απο το τερμα γκαζι) και αυτο γιατι οντας πιο δυνατο,μεταφερει ευκολοτερα το βαρος του.

 

Η γνωμη μου ειναι,οτι αν το εκανα εγω,θα το επαιρνα ως εχει,και αν ο σκοπος μου ηταν να το κρατησω,θα εφερνα απο γερμανια,μοτερ,σασμαν και διαφορικο με 2000ευρω απο S2 (5κυλινδρο turbo 230hp ετοιμο) και θα το εβαζα μεσα.Μαλιστα τον 1800αρη που εχει θα τον πουλουσα ετσι ωστε να παρω κατι πισω.Ενα να ξερεις,οτι επειδη ειναι παλιο,...μην τυχων και το τρακαρεις.Θα ψαχνεις να βρεις πλαστικα και εσωτερικο απο παλιατζιδες(εκει εισαι τυχερος και κυκλοφορουν πολλα) αλλα απο καρεντα ξεχνα το.εχουν κοψει πολλα ανταλλακτικα πια

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

....και να τελικα που η τετρακινηση με κερδισε

 

AUDI 80 Quattro

 

...το πηρα τελικα!!

 

(τυχον υπολοιπες αποριες θα λυθουν στην πραξη :angel: !!!

το τοπικ ισως να μην χρειαζεται να μεινει ανοιχτο αλλο...)

 

thnx VasP για τις απαντησεις... εισαι πολυ γνωστης!

Link to comment
Share on other sites

....και να τελικα που η τετρακινηση με κερδισε

 

AUDI 80 Quattro

 

...το πηρα τελικα!!

 

(τυχον υπολοιπες αποριες θα λυθουν στην πραξη :angel: !!!

το τοπικ ισως να μην χρειαζεται να μεινει ανοιχτο αλλο...)

 

thnx VasP για τις απαντησεις... εισαι πολυ γνωστης!

 

Καλοριζηκο και να το χαιρεσαι φιλε μου.

Link to comment
Share on other sites

όπως σου είπα και προχτές μπράβο και καλορίζικο, :thumbsup:

πρέπει να είναι ίδιο με το δικό μου ίσως εσένα είναι λίγο πιο μετα

(πιο στρογγυλό) από που είσαι άμα είναι να βρεθούνε τα αδελφάκια ;)

Edited by vagem
Link to comment
Share on other sites

σας ευχαριστω παιδια... να 'στε καλα...

 

 

vagem βλεπω εισαι Σπαρτη ε? εγω αθηνα κορυδαλλο.. αλλα εχω καταγωγη απο μάνη.

παιζει να κατεβω για διακοπες.. αν ειναι, στο δρομο μου βρισκεσαι...

Link to comment
Share on other sites

σας ευχαριστω παιδια... να 'στε καλα...

 

 

vagem βλεπω εισαι Σπαρτη ε? εγω αθηνα κορυδαλλο.. αλλα εχω καταγωγη απο μάνη.

παιζει να κατεβω για διακοπες.. αν ειναι, στο δρομο μου βρισκεσαι...

 

σπουδάζω δίπλα σου, είμαι στο τει πειραιά :speak_cool:

έχεις πμ ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

θα το επαναφερω παλι αυτο που ειχα αναρωτηθει επειδη δεν καλυφθηκα...

 

για να μετατρεψεις σε πισοκινητο ενα quattro, τι πρεπει να του κανεις αραγε?

 

(εννοειται πως δεν σκεφτομαι να το κανω στο αμαξι μου...

απλως γουσταρω την ιδεα σε εγκυκλοπαιδικο επιπεδο.

παντως το εχω δει και σε Β2 που εχουν ανοιχτο κεντρικο διαφορικο, και σε Β3 που εχουν torsen)

 

 

οπως το φανταζομαι, σε οσα εχουν ανοιχτο κεντρ.διαφ. απλως θα πρεπει ή να ακινητοποιησεις το μπροστινο ημιαξονιο του κεντρ.διαφ.

στα torsenάτα δεν μπορω να φανταστω πως μπορει να γινει... ισως αν βγαλεις το τορσεν?!

 

τι λετε? γινεται ευκολα? και προπαντων,, η αλλαγη να μην ειναι μόνιμη... σημαντικο!

Link to comment
Share on other sites

δεν ξερω ακριβως πως γινεται,αλλα ουτε καν στο εξωτερικο δεν το κανουν αυτο ειτε γιατι ειναι πολυ δυσκολο,ειτε πολυ ακριβο.Πιο απλο θα ηταν αν εβρισκες aftermarket σασμαν και διαφορικο που να μπορει να το κανει,αλλα θα κοστιζει 3 φορες την αξια του αυτοκινητου σου,μιας και ειναι αγωνιστικου τυπου τα διαφρορικα αυτα

Link to comment
Share on other sites

b2 rwd

 

σιγουρα θα ναι δυσκολο... αλλα υπαρχουν οντως μουρλά παληκαρακια που το χουν κανει ήδη!

Edited by irKA6uTU
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

...ας θεσω και κατι αλλο που τρυγυριζει το μυαλο μου about the quattros...

 

απ'οτι γνωριζω, στα quattro (και συγκεκριμενα στα b3-b4 που με αφορα κιολας) η τετρακινηση ειναι μοιρασμενη 50-50 % μπρος-πισω (αν κανω λαθος διορθωστε με)

 

ε λοιπον, γινεται να αντικατασταθει το κεντρικο μπλοκε που εχει με ενα που να δινει 40-60 % μπρος-πισω??

 

(για παραδειγμα αυτες οι τιμες... λιγο πιο πισωκινητο δηλαδη, λιγααακι)

Link to comment
Share on other sites

απο οσο ξερω πρεπει να γινεται αλλα το κεντρικο διαφορικο πρεπει να γινει custom με αποτελεσμα να ειναι απαγορευτικο το κοστος για κατι τετοιο.

 

Βασικα αν σε προβληματιζει το θεμα μπροστοβαρου του audi σε αυτες τις περιπτωσεις με καταλληλη αναρτηση καταφερνεις να κανεις αρκετα πραγματακια ωστε να γινεται πιο ουδετερο και να εχει λιγοτερο understeer. Εμενα πλεον με την πισω αντιστρεπτικη το αμαξι ειναι πολυ πιο ωραιο στις στροφες.

 

Καποιοι αλλαζουν το πισω διαφορικο με αυτο του παλιου V8 που δεν λοκαρει,και ειναι λιγο διαφορετικο με αποτελεσμα να εχει καλυτερη αισθηση στις στροφες.Ωστοσο αν παει το αμαξι πανω απο 400 αλογα,δεν αντεχει και πολυ το πισω διαφορικο...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
λειτουργει με ξεχωριστο εγκεφαλο που βρισκεται στο πατωμα του πισω καθισματος και εντοπιζει την ταχυτητα με καλωδιο απο το κοντερ απευθειας.

Γενικα οσον αφορα τα διαφορικα,εξαρταται το μοντελο...Το AZE που εχει το RS2 γενικα θεωρειται αθανατο.Κραταει πολυ δυναμη και πρεπει να εισαι πολυ βαρβαρος για να το καταστρεψεις.Το ιδιο και το κεντρικο σασμαν CGR/CRB.Καποια αντιστοιχα που χρησιμοποιουνται γενικα σε S4/S8 RS4 κλπ αντεχουν πολυ δυναμη.

 

 

Βασιλη, δεν ξεκλειδωνει ετσι.... Τουλαχιστον στο πορτοκαλι... Και αυτο το λεω γιατι δεν εχω στην.... φτιαχτη καλωδιωση καλωδιο απο το ταχυμετρο ή το σαζμαν να πηγαινει στο εγκεφαλακι.... Εμενα κλειδωνει/ξεκλειδωνει απο το γνωστο κουμπι με την διαχειριση υποπιεσης απο την μηχανη και ξεκλειδωνει απο μονο του (δεν μπορω να ξερω ακριβη ταχυτητα...) καποια στιγμη οταν αρχιζω και τρεχω... Μηπως γινεται μηχανικα αυτο το ξεκλειδωμα...? Μεσα απο το διαφορικο, εκει ακριβως που το εμπλεκει σε ...ΚΑΡΟ?

 

Θεοδοσης

Link to comment
Share on other sites

το ξεκλειδωμα γινεται μεσω της ταχυτητας απο το καλωδιο που λεω.Αλλα το κλειδωμα γινεται με τον διακοπτη και την υποπιεση που λες Θεοδωση.Ναι,το συστημα βλεπει υποπιεση/πιεση γενικα γι'αυτο απαιτει 2 πολυ σημαντικα ανταλλακτικα για να δουλεψει σωστα και να μην εχεις μπλοκαρισμα πισω εν ωρα τερμα γκαζιου. Αυτα ειναι μια βαλβιδα αντεπιστροφης και ενα δοχειο κενου.Εχω ηδη δει 2 RS2 μετατροπες που δεν ειχαν μεριμνησει γι'αυτο και ειχαν αυτα τα συμπτωματα.

Link to comment
Share on other sites

το ξεκλειδωμα γινεται μεσω της ταχυτητας απο το καλωδιο που λεω.Αλλα το κλειδωμα γινεται με τον διακοπτη και την υποπιεση που λες Θεοδωση.Ναι,το συστημα βλεπει υποπιεση/πιεση γενικα γι'αυτο απαιτει 2 πολυ σημαντικα ανταλλακτικα για να δουλεψει σωστα και να μην εχεις μπλοκαρισμα πισω εν ωρα τερμα γκαζιου. Αυτα ειναι μια βαλβιδα αντεπιστροφης και ενα δοχειο κενου.Εχω ηδη δει 2 RS2 μετατροπες που δεν ειχαν μεριμνησει γι'αυτο και ειχαν αυτα τα συμπτωματα.

 

 

Τι να πω ρε φιλε...

Δεν εχω μεγαλη ιδεα στα ηλεκτρονικα και ηλεκτρολογικα, γενικως...Το δικο μου απλο διαφορικο (το τορσεν το εχω εξω τωρα, για συντηρηση/ρουλεμαν και αλλαγη τσιμουχων...) (απο S2 Coupe ΑΒΥ ειναι...) δουλευει με το κομπλε συστημα, οπως τα βγαλαμε (καλωδια, σωληνακια, εγκεφαλο κλπ) απο ενα απλο typ89 quattro και ειχε και την βαλβιδα και το παγουρακι υποπιεσης που μπαινει πισω απο την πλατη του καθισματος. Απλα, δεν εχουμε τραβηξει κανενα καλωδιο απο ταχυμετρο ουτε απο το σαζμαν για το εγκεφαλακι.... Οποτε, ειμαι σιγουρος οτι τετοια ενδειξη δεν τροφοδοτει τον συγκεκριμενο εγκεφαλο διαχειρησης της υποπιεσης....

 

Μηπως για λογους ασφαλειας ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΕΙ και μηχανικα; Μηπως με καποια φυγοκεντρικη ταση στη ..."σκανδαλη"; Τι να πω;

Σημερα το δοκιμασα παλι και μου το ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΙΣΕ (εσβησε η ενδειξη και στην πρωτη στροφη ....δεν ακουσα τιποτα! χαχα) γυρω στα 35χλμ/Ωρα (δεν μπορω να ειμαι σιγουρος γιατι εχω μιλιομετρητη...). Οσο παρεμενα (ειμουνα στο παρκινγ του IKEA!) με χαμηλη ταχυτητα συνεχιζε να ειναι μπλοκαρισμενο...

 

Α! και κατι ακομα.... Στο δικο μου "υβριδιο" quattro, δεν ΚΟΜΠΛΑΡΕΙ στη πορεια, οσο και να το προσπαθησω!!!! Ποτε μου δεν ειχα αναρωτηθει για τετοιες λεπτομερειες.... Τωρα θα πρεπει να το ψαξω λιγο παραπανω.... Αχ τι μου κανεις....; Λιγα βασανα εχουμε με ολα τα αλλα, να εχουμε και τετοια, τωρα; χαχαχαχαχαχαχχαχαχ

 

Πρεπει να σταματησω τελειως για να μπλοκαρει... Δεν ξερω πως γινεται αυτο αλλα ετσι συμβαινει... Αυτο παντως, μου φαινεται πιο σωστο να συμβαινει, καομη και για λογους ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Οταν επανω στη κινηση πατω το ...κομβιο, Αυτο αναβει το ΚΙΤΡΙΝΟ ΤΡΙΓΩΝΟ επανω στο ...κομβιο, αλλα ΠΟΤΕ δεν αναβει το πρασινο λαμπακι στο σχεδιαγραμμα του πισω διαφορικου, που ειναι εκεινο που σου λεει εαν ΕΧΕΙ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ Η ΟΧΙ. Μετα, οταν καποια στιγμη σταματησω, Τοτε απο μονο του αναβει το πρασινο λαμπακι..... Μετα, οταν αναπτυξω ταχυτητα και παλι, σβηνει το πρασινο λαμπακι, και ουτω καθ'εξης.... Ενα τετοιο συστημα εμπλοκης/απεμπλοκης μου φαινεται πιο λογικο για να το εχει σκεφθει ενας βορειοευρωπαιος νους, για να εχει μπλοκαρισμενο το πισω διαφορικο για μια διαδρομη σε ...δυσκολους δρομους και που χρειαζεται αυτη τη βοηθεια μονο κατα τις εκκινησεις...

Ειδαλλως, δεν θα ειχε νοημα η τριγωνη φωτιζομενη ενδειξη στο ...κομβιο και το ξεχωριστο παρασινο λαμπακι στο σχεδιαγραμμα του πισω διαφορικου, νομιζω...

 

 

 

Το εχεις δοκιμασει στο δικο σου να το μπλοκαρεις εν κινησει σε ευθεια και το καταφερες; Μηπως εχει υπαρξει διαφορετικη συνδεσμολογια αυτου του πνευματικου συστηματος, σε καποια μοντελα; Αν και δεν το νομιζω... Δεν ξερω τι αλλο να πω...

 

...παρα μονο.... : Σαν το Τορσεν πισω (το εχεις δοκιμασει;) δεν εχει φιλε....

Το ειχα 3 μηνες ...(απο Νοεμβριο μεχρι αρχες Φεβρουαριου!) επανω και ειμουνα με ενα μονιμο χαμογελο ζωγραφισμενο στη ασχημοφατσα μου!!! Αλλα επειδη το εβαλα απο τη ....χαρα μου χωρις ουτε να αλλαξω τσιμουχες και φλαντζες..., αρχισε να χανει βαλβιλινη.... και το κατεβασα για συντηρηση... και ξαναεβαλα το κομπλε S2 standard diff για να ...περπαταω και δεν βλεπω την ωρα για το ...ανακατασκευασμενο Τορσεν μου!!! Και δεν χρειαζεται και κανενα.... κομβιο, απο εκει και περα !!!

 

Να σαι καλα φιλε Βασιλη, εχω να μαθω πολλα ακομη σε αυτη τη περιπετεια...!!!

 

Θεοδοσης

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

εμενα παντως καποιο προβλημα θα εχει γιατι εκτος του οτι μπαινει και εν κινησει η τετρακινηση αν δε σπινιαρει κλπ μενει μεχρι και τα 90-100χλμ μπλοκαρισμενο....

 

(εμενα ειναι 2.0λ, 8β, 113 αλογακια, κε μοτρονικ)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.