Jump to content

Haldex®


adui

Recommended Posts

Ανάμεσα στα συστήματα ενεργών κεντρικών "διαφορικών" περιορισμένης ολίσθησης συμπεριλαμβάνεται το σύστημα της σουηδικής Haldex, το οποίο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο Audi TT. Εν συνεχεία, η ίδια λύση υιοθετήθηκε σε διάφορα μοντέλα του γερμανικού ομίλου της VW, όπως τα

Audi TT, S3, Seat Leon και Skoda Octavia. Με το αξιόπιστο Haldex εξοπλίζεται και η τετρακίνητη έκδοση του S60 της επίσης σουηδικής Volvo.

 

Πρόκειται για έναν έξυπνο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη, o οποίος τοποθετείται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, μερικά εκατοστά πριν από το διαφορικό. Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα σε συνεργασία με τους αισθητήρες του ABS και του ESP -οι οποίοι είναι στην ουσία οι ίδιοι- και σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που λαμβάνει για τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα (π.χ., οι στροφές), αποφασίζει αν θα μεταδοθεί η κίνηση και στον πίσω άξονα, αφού η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός.

 

Το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Haldex από τους κλασικούς συνεκτικούς συμπλέκτες αφορά στον τρόπο λειτουργίας, ο οποίος ελέγχεται ηλεκτρονικά. Ένας ασύμμετρος δίσκος σε συνεργασία με έναν ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό "κλειδώνει" και μεταφέρει τη ροπή στο μέχρι πρότινος "παθητικό" άξονα.

 

Μόλις οι αντίστοιχοι αισθητήρες αντιληφθούν διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής των τροχών και ανάμεσα στους δύο άξονες, ο ασύμμετρος δίσκος πιέζει ένα έμβολο -που λειτουργεί στην πράξη ως αντλία-, το οποίο συμπιέζει το ειδικό σιλικονούχο υγρό. Αυτό με τη σειρά του ωθεί ένα δεύτερο έμβολο, "μπλοκάροντας" ουσιαστικά τον "ελεύθερο" πίσω άξονα.

 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι να εμπλακεί ο πίσω άξονας αντιστοιχεί σε μόλις δέκα μοίρες της περιστροφής του τροχού που ολισθαίνει.

m024_c.jpg

in_tech_diaforika_haldex_lsc.jpg

in_tech_diaforika_Haldex_01.jpg

in_tech_diaforika_Haldex_02.jpg

in_tech_diaforika_Haldex_rear_axle.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Haldex F.A.Q.

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα;

 

Η τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex είναι ένα έξυπνο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει συνεχώς το ποσοστό της ροπής που μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ανάλογα με τις συνθήκες το ποσοστό της ροπής που θα «περάσει» στο δρόμο από τον πίσω άξονα, μπορεί να κυμαίνεται από μηδέν μέχρι το μέγιστο δυνατό (50% πίσω και 50% εμπρός).

 

Έχει σημαντικά πλεονεκτήματα όχι μόνο σε σχέση με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, αλλά και σε σχέση με άλλα συστήματα τετρακίνησης. Πιο σημαντικό είναι η βελτίωση της πρόσφυσης και της ελκτικής ικανότητας του αυτοκινήτου.Επίσης, δεν προκαλεί δυσκολίες στους ελιγμούς με μικρή ταχύτητα, ένα σύνηθες πρόβλημα στα συμβατικά συστήματα τετρακίνησης.

 

Η οδήγηση είναι άνετη, ακριβώς ίδια με ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Είναι επίσης δυνατό να κινηθεί χωρίς πρόβλημα, ακόμη και με τη μικρή ρεζέρβα ανάγκης. Δεν προκαλείται ζημιά στο σύστημα όταν ρυμουλκείται με τον ένα άξονα σηκωμένο. Τέλος, είναι απόλυτα συμβατό με όλα τα συστήματα ασφαλείας (ABS, TCS, ESP κλπ).

 

 

Από τι αποτελείται;

 

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που συνδυάζει μηχανικές και ηλεκτρονικές λειτουργίες και διαιρείται σε τρία λειτουργικά υποσυστήματα: μηχανικό, υδραυλικό και ηλεκτρονικό.

 

Το μηχανικό μέρος αποτελείται από μια συστοιχία παράλληλων δίσκων που λειτουργεί σαν συμπλέκτης. Η απόσταση μεταξύ των δίσκων μεταβάλλεται και ανάλογα μεταβάλλεται το ποσοστό εμπλοκής του πίσω άξονα.

 

Το υδραυλικό μέρος είναι υπεύθυνο για την παραγωγή της απαραίτητης πίεσης που θα συμπιέσει τους δίσκους του συμπλέκτη, σύμφωνα με τις εντολές της μονάδας ελέγχου.

 

Τέλος, το ηλεκτρονικό μέρος (μονάδα ελέγχου) αναγνωρίζει τις ανάγκες και δίνει τις ανάλογες εντολές στο υδραυλικό κύκλωμα για τη μεταβολή της πίεσης που ασκείται στους δίσκους του συμπλέκτη. Έτσι ρυθμίζει το ποσοστό της ροπής που θα περάσει στο δρόμο μέσω του πίσω άξονα.

 

Πώς λειτουργεί;

Η κεντρική μονάδα αφού λάβει υπόψη της τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα και τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος, ρυθμίζει το ποσοστό εμπλοκής του πίσω άξονα.

 

Η λειτουργία του κινητήρα υπολογίζεται από τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, και από το αν αυτά αντιστοιχούν σε ανάλογη απόδοση από τον κινητήρα.

 

Η δυναμική συμπεριφορά προσδιορίζεται από την ταχύτητα του κάθε τροχού, την πραγματική επιτάχυνση του αυτοκινήτου, τη θέση του πεντάλ του φρένου και τη λειτουργία του χειρόφρενου. Επίσης, η μονάδα ελέγχου του συστήματος φρένων, ενημερώνει τη μονάδα του Haldex εάν κάποια από τις ειδικές λειτουργίες (ABS, TCS, ESP κλπ) έχει ενεργοποιηθεί.

 

Όταν αναλυθούν τα δεδομένα, η μονάδα ελέγχου του Haldex ελέγχει τη ροπή που μεταδίδεται στον πίσω άξονα, μέσω μιας βαλβίδας η οποία ρυθμίζει την πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα.

 

 

Πώς ενεργοποιείται;

 

Η λειτουργία του Haldex είναι διαθέσιμη με την εκκίνηση του κινητήρα και μπορεί να ενεργοποιηθεί ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Η προϋπόθεση για μεταφορά μέρους της ροπής στον πίσω άξονα είναι η διαφορετική γωνιακή ταχύτητα μεταξύ των τροχών του εμπρός και του πίσω άξονα (μια διαφορά 10 μοιρών στην περιστροφή των εμπρός και των πίσω τροχών είναι ικανή να επιφέρει παραγωγή 1000 Nm ροπής). Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαφορά, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του Haldex ρυθμίζει ανάλογα την πίεση του λαδιού στο συμπλέκτη Haldex, άρα και το ποσοστό εμπλοκής του πίσω άξονα.

 

 

Πώς κατανέμεται η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες;

 

Ο συμπλέκτης Haldex εξασφαλίζει τη βέλτιστη κατανομή ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα.

 

Οι εμπρός τροχοί παίρνουν τη ροπή κατευθείαν από το κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι αυτή δεν μπορεί να μεταβληθεί.

 

Από την άλλη πλευρά όμως, το Haldex που παρεμβάλλεται μεταξύ του κιβωτίου και των πίσω τροχών είναι υπεύθυνο να αποφασίσει πόση από τη ροπή θα πρέπει να περάσει και στον πίσω άξονα. Εφοδιασμένο με μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, είναι ικανό να αναλύει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (ολίσθηση, επιτάχυνση κλπ) και τις εντολές του οδηγού (επιτάχυνση, φρενάρισμα κλπ). Όταν αυτές οι πληροφορίες αναλυθούν, η μονάδα μπορεί να ρυθμίσει το ποσό ολίσθησης μεταξύ των δίσκων του συμπλέκτη, διαφοροποιώντας την υδραυλική πίεση. Το αποτέλεσμα είναι η διαφοροποίηση του ποσοστού της έλξης που παρέχεται από τον πίσω άξονα.

 

 

Λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες;

 

Ναι! Η τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex είναι διαθέσιμη σε κάθε ταχύτητα, ακόμη και στην πορεία προς τα πίσω (όπισθεν). Είναι διαθέσιμη από τη στιγμή που ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία. Με άλλα λόγια, η μονάδα ελέγχου αναλύει συνεχώς τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (επιτάχυνση, ολίσθηση, φρενάρισμα κλπ) και την ίδια στιγμή ανταλλάσσει πληροφορίες με μονάδες ελέγχου άλλων συστημάτων.

 

Πολλοί παράγοντες λαμβάνονται υπόψη, ώστε να εξασφαλιστεί ότι κάθε στιγμή παρέχεται το βέλτιστο ποσοστό έλξης από τους πίσω τροχούς, ενώ από την άλλη η λειτουργία του Haldex δεν επηρεάζεται ποτέ από την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τέλος, η λειτουργία του δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό.

 

 

Αυξάνεται η φθορά των ελαστικών;

 

Όχι βέβαια, αφού η ελκτική δύναμη του κινητήρα κατανέμεται τώρα σε τέσσερις τροχούς, εξασφαλίζοντας έτσι πιο ομαλή φθορά στα ελαστικά. Το Haldex μεταφέρει ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς, μόνο όταν αυτό είναι αναγκαίο. Έτσι αποφεύγεται η έστω και μικρή ολίσθηση των τροχών, που συμβαίνει συνήθως στα συμβατικά συστήματα τετρακίνησης που μεταφέρουν σταθερά τη ροπή και στους δύο άξονες, ακόμη και όταν δεν είναι αναγκαίο. Επίσης, η λειτουργία του συνδυάζεται με άλλες λειτουργίες του κινητήρα (όπως ABS, TCS), με αποτέλεσμα μια σημαντική μείωση στην πρόωρη φθορά των ελαστικών.

 

Γενικά, ένα αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με συμπλέκτη τετρακίνης Haldex έχει μειωμένη και πιο ομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά του, από ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, η με μόνιμη τετρακίνηση.

 

 

Μπορεί ο συμπλέκτης Haldex να τοποθετηθεί εκ των υστέρων;

 

Παρά το γεγονός ότι η εκ των υστέρων τοποθέτηση του Haldex είναι τεχνικά εφικτή, κρίνεται ως οικονομικά ασύμφορη, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αλλαγών που πρέπει να γίνουν και των πολλών εξαρτημάτων που πρέπει να αντικατασταθούν. Επίσης, επιπλέον δαπάνη και χρόνος θα απαιτηθεί για να αποκτηθεί νέο δελτίο έγκρισης τύπου από το Υπουργείο Μεταφορών.

 

Οι εργασίες στο αμάξωμα περιλαμβάνουν αντικατάσταση του τούνελ μετάδοσης για να περάσει ο κεντρικός άξονας, όπως και όλο το πίσω μέρος του πατώματος. Πρέπει να αντικατασταθεί ο πίσω άξονας, ενώ υπάρχουν επίσης και κάποια εξαρτήματα στον εμπρός άξονα που διαφέρουν. Επίσης χρειάζεται να αντικατασταθεί η δεξαμενή καυσίμου με άλλη διαφορετικού σχεδιασμού, μαζί με την ανάλογη ηλεκτρική καλωδίωση. Τέλος, όλα τα εξαρτήματα μετάδοσης της ροπής πρέπει να αλλαχθούν, ξεκινώντας από το κιβώτιο, μαζί με τα δύο ημιαξόνια.

 

 

Τι συντήρηση απαιτείται;

 

Καταρχήν δεν χρειάζεται κανενός είδους συντήρηση από τον ιδιοκτήτη. Στο συνεργείο, οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι πολύ απλές, από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα αυτοδιάγνωσης και τα απαραίτητα ειδικά εργαλεία. Αυτές οι εργασίες μπορούν να συνοψιστούν σε δύο: Αλλαγή λαδιών κάθε 30.000 χλμ. και αντικατάσταση φίλτρου λαδιού κάθε 60.000 χλμ.

 

Είναι σημαντικό να ακολουθούνται πιστά αυτές οι απαιτήσεις, αφού στο Haldex χρησιμοποιείται λάδι υψηλής αντοχής στην τριβή. Αυτός ο τύπος λαδιού, θα πρέπει πάντα να είναι σε άριστη κατάσταση, ώστε να μπορεί να αντέχει στις υψηλές δυνάμεις διάτμησης που υπόκειται κατά τη λειτουργία των δίσκων, προστατεύοντάς τους έτσι από ζημιές.

 

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το χειρόφρενο;

 

Ναι, είναι δυνατό να γίνουν κάποιοι ελιγμοί με το χειρόφρενο σε ένα αυτοκίνητο που διαθέτει τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex.

 

Το Haldex αναγνωρίζει τη χρήση του χειρόφρενου από ένα διακόπτη που βρίσκεται κάτω από το μοχλό του χειρόφρενου. Το σήμα που δείχνει ότι το χειρόφρενο χρησιμοποιείται από το Haldex για να ακυρώσει τη μετάδοση της ροπής στον πίσω άξονα. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το χειρόφρενο (από οδηγούς με μεγάλη εμπειρία όμως) σε ελιγμούς , όπως π.χ. σε κάποιες ακραίες καταστάσεις.

 

 

Μπορεί να ανιχνευθεί η λειτουργία του;

 

Όχι! Ούτε ο οδηγός, ούτε οι επιβάτες μπορούν να αντιληφθούν την εμπλοκή του πίσω άξονα, μέσω του Haldex. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια ενδεικτική λυχνία που να φανερώνει τη λειτουργία του.

 

Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη λειτουργία του, δείχνει και την τελειότητα του συστήματος. Δείχνει επίσης ότι η κατανομή και ο έλεγχος της ροπής (άρα και της πρόσφυσης) γίνεται μέσω μιας συνεχούς και απόλυτα ορθής κατανομής της ροπής σε κάθε περίπτωση.

 

Το Haldex, λοιπόν, προσφέρει σταθερή οδική συμπεριφορά, εξαλείφοντας τις όποιες ασυνήθιστες τάσεις εκτροπής του αυτοκινήτου, αυξάνοντας την άνεση και την ενεργητική ασφάλεια.

 

Με λίγα λόγια, ο υψηλός βαθμός αυτοματισμού του συστήματος όχι μόνο επιδρά θετικά στην οδήγηση, αλλά ευνοεί και τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

 

 

Αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου;

 

Ναι, υπάρχει μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, αν τη συγκρίνουμε με εκείνη της αντίστοιχης προσθιοκινητης έκδοσης, στις ίδιες συνθήκες.

 

Αυτό όμως είναι απολύτως αποδεκτό, αν υπολογίσουμε και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την τετρακίνηση με Haldex. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι η βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας.

 

Αυτή η αύξηση της κατανάλωσης οφείλεται στη μικρή αύξηση του βάρους και στην παρουσία περισσότερων κινούμενων μερών. Η αύξηση στο βάρος προέρχεται από το μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων, όπως το νέο κιβώτιο και τον πίσω άξονα, όπου είναι τοποθετημένος και ο συμπλέκτης Haldex.

 

Η αύξηση στα κινούμενα μέρη είναι υπεύθυνη για την αύξηση της κατανάλωσης, εξαιτίας της αύξησης των απωλειών λόγω τριβής. Επίσης, αύξηση στην κατανάλωση προκαλεί και το ίδιο το σύστημα Haldex, εξαιτίας της αντίστασης που προβάλει η πίεση του λαδιού στην κίνηση των δίσκων.

 

ΠΗΓΗ

Edited by dpan_a3
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σας,

 

Πολυ ενδιαφερον το παραπάνω – επιτελους ξεστραβώθηκα κ λίγο με τα του Haldex! :blink:

 

Απο την εμπειρία σας, θεωρειτε οτι το Torsen υπερτερεί ή όχι απο το Haldex, μιας κ δεν υφισταται η καθυστέρηση αποκρισης του πισω διαφορικού?

 

1) ..στο βρεγμένο ?

2) ..στο χιονισμένο/παγωμένο?

3) ..στο στεγνό με στροφιλίκια κτλ..?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Mετα απο αρκετο καιρο συμβιωσης με το haldex που δεν με εχει προδωσει ποτε εξακολουθω να πιστευω οτι το torsen ειναι αλλου σε ολους τους καιρους.

Θα το προτιμουσα torsen παρολο που θα εχει μεγαλυτερες απωλειες δυναμης.

Ειναι βεβαια και θεμα αντοχης αλλα επειδη προσωπικα δεν ειχα προβλημα το θεωρω ισαξιο μεχρις αποδειξεως του αντιθετου.

Link to comment
Share on other sites

Εγω που οδηγω και απο τα δυο,βεβαια πιο λιγο το τορσεν κατεληξα οτι το haldex ειναι πιο αποτομο σε δυσκολες καταστασεις και απροβλεπτο καθως συμπεριφερεται διαφορετικα ακομα και στην ιδια στροφη αντιθετως με το τορσεν που ειναι ουδετερο και το αμαξι φευγει πιο πολυ με τα τεσσερα

Link to comment
Share on other sites

Ερωτηση: Το Haldex το προτιμαει η ΑUDI στα S3 και ΤΤ λόγω μικρότερου απαιτούμενου χωρου?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ HALDEX

----------------------------------------

 

 

Haldex.

 

O Haldex είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης παρόμοιο με τα μεσαία διαφορικά. Αναλαμβάνει μέσω του άξονα εισόδου του να μεταδώσει, όποτε εμείς θέλουμε, ροπή στον άξονα εξόδου του, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με το πίσω διαφορικό.

 

Η αναλογία μετάδοσης είναι ένα προς ένα, δηλαδή δεν παρέχει μείωση ή πολλαπλασιασμό στροφών. Ο άξονας εισόδου φέρει 7 συνεκτικούς πολύδισκους (μικρούς συμπλέκτες), οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να συσφίγγονται πάνω στον άξονα εξόδου, όταν πρεσαριστούν από πίεση λαδιού, φέρνοντας τους δύο άξονες σε σύζευξή. Η πίεση λαδιού που ζουμπάει τους πολύδισκους εξασφαλίζεται από την αντλία λαδιού του Haldex, η οποία πρεσάρει τους δίσκους με πίεση από 4 εώς 80 bar (κατά την πλήρη σύζευξη).

 

Το κύκλωμα ελέγχου της αντλίας (το πότε να κουμπώσει δηλαδή την τετρακίνηση ή όχι) είναι παρεμφερές του antispin και χρησιμοποιεί τους ίδιους αισθητήρες. Όταν διαγνωσθεί ασύγχρονη περιστροφή των πρόσθιων τροχών σε σχέση με τους πίσω, αμέσως δίνεται εντολή και ανατίθεται στο πίσω διαφορικό η μισή ροπή (50/50). Ο χρόνος απόκρισης περιορίζεται σε μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου και ο οδηγός καταλαβαίνει μόλις 6 εκατοστά σπιναρίσματος (σπάνια αντιληπτό) μέχρι να μεταμορφωθεί το αυτοκίνητο σε πλήρες τετρακίνητο. Κατ’ αυτό τον τρόπο έχουμε ένα κατά βάση δικίνητο αυτοκίνητο, που όμως ποτέ δεν θα ανακαλύψουμε ότι είναι δικίνητο, γιατί μόλις πάμε να το κάνουμε, μεταμορφώνεται σε τετρακίνητο. Και αυτό είναι που χρειάζεται. Δεν θα το δούμε ποτέ μα ποτέ να σπινάρει. Επιπλέον σε συνδυασμό με ένα μεταγενέστερο σύστημα από το ηλεκτρονικό διαφορικό EDL που είχαν τα παλιότερα 1.8Τ Α3 προσθιοκίνητα, επενεργούν τα φρένα ανεξάρτητα σε κάθε τροχό κατά την αργή εκκίνηση ώστε να μην ακινητοποιηθεί ποτέ τελείως κανένας τροχός. Αυτό το διαπίστωσα 2 χρονιές στα χιόνια όπου είχα την ευκαιρία ακατάσχετου σπιναρίσματος με τα 4 και έβγαλα τα συμπεράσματά μου.

 

Ένα από τα προβλήματα του haldex 1 που έχει το ΤΤ μου, τα S3 κλπ και διορθώθηκε στο Haldex 2 που έχουν τα TFSI είναι η αντοχή στις βελτιώσεις. Δυστυχώς ο haldex δεν μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 200 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Ανάγοντας τη ροπή αυτή στο στρόφαλο και με πρώτη ταχύτητα σημαίνει, ότι σε ιδανική άσφαλτο, ένας κινητήρας με ροπή περισσότερή από 46 χιλιογραμμόμετρα θα αναγκάσει το haldex να πατινάρει και συνεπώς αργά ή γρήγορα να τον πάρουμε στο χέρι. Οι βελτιώσεις λοιπόν για εμένα πρέπει να έχουν ένα περιοριστικό παράγοντα των 46(πραγματικών) κιλών ροπής στο στρόφαλο, για χάρη του haldex. Στους καινούριους haldex ή πίεση από 80 μπαρ έχει ανέβει στα 120 και δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς πολύ περισσότερης ροπής στο πίσω διαφορικό.

 

Ένα ακόμη κουσούρι του, το οποίο βελτιώθηκε στην σημερινή γενιά είναι η ελάχιστη πίεση 4μπαρ κάτω από την οποία δε γίνεται να πέσει η αντλία. Αυτό σημαίνει ότι αναγκαστικά είμαστε τετρακίνητοι μόνιμα κατά ένα μικρό ποσοστό και συνεπώς έχουμε μία μικρή επιπρόσθετη κερατιάτικη κατανάλωση (αυτό αφορά τις μεγάλες ταχήτητες ταξιδίου).

 

Τέλος ο Haldex δεν επιτρέπει ενδιάμεσες καταστάσεις, δηλαδή είναι on/off, οι δίσκοι δεν προβλέπεται να πατινάρουν, αλλά να βρίσκονται σε απόσταση ή σε σύσφιξη. Συνεπώς οι εκκινήσεις σε καλό οδόστρωμα όπου δεν αφήνουν τα περιθώρια σπιναρίσματος καταπονούν όλα τα μέρη μετάδοσης κίνησης και συνεπώς και το haldex, αν και δε μασάει για μοτέρ με βελτιώσεις μέχρι 1ου σταδίου. Με big turbo όμως αρχίζουν τα πράγματα να περιπλέκονται.

 

ε..χμ...τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι εδώ η τεχνική βιβλιοθήκη ε...

ναι... αν θέλετε μεταφέρετέ το όπου ξέρετε, γιατί δεν ξέρω τα κατατόπια, θενκς.

Edited by dpan_a3
Link to comment
Share on other sites

πολυ καλο μπραβο κωστη!!!!

αν και ηξερα ορισμενα πραγματα για το haldex ομολογω οτι τωρα καλυφθηκα πληρως!!!

τετοια ποστ τα χρειαζομαστε για την τεχνικη μας σελιδα!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.