Jump to content

Recommended Posts

Posted

το Σάββατο βρέθηκα Καρπενήσι , καιρός βροχερός μέχρι τις 3 που άρχισε να χιονίζει, αν και quattro και στο προηγούμενο και στο τωρινό αυτοκίνητο πάντα έχω αλυσίδες μαζί μου και σκέφτομαι να πάρω και τσουβάλια να δοκιμάσω  για να τα δοκιμάσω.

 

 το σημαντικότερο ρόλο όμως τον παίζουν τα ελαστικά όσο quattro και να είσαι, 

 

με το προηγούμενο audi 1.8T Q δεν είχα βάλει αλυσίδες ποτέ 5 χρόνια (δεν θυμάμαι τι λάστιχα είχα - σίγουρα καλοκαιρινά) όμως  δεν το είχα  φέρει σε δύσκολη θέση στα χιόνια, αλλά πάντα υπήρχε  μια ανασφάλεια στην κατάβαση , το Σάββατο όμως με το τωρινό AUDI A4 2T Q κόλλησα σε μία ανηφόρα ενώ πήγαινα καλά στην αρχή και μέσα στην πόλη (έχει πολλές ανηφόρες δεν το ξανακάνω),

πάλι καλά ήμουν εκτός πόλις προς Χ/Κ μόλις βγαίνεις από Καρπενήσι , το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο με πράγματα και 4 άτομα , σε κάποια στιγμή άρχισε να σπινάρει  και χρειάστηκε να σταματήσω στην ανηφόρα , όχι και τόση καλή εμπειρία , βγήκαν όλοι έξω βάζω μία πέτρα πίσω να βάλω αλυσίδες , βάζω την μια και άρχισε να τσουλάει το αυτοκίνητο πίσω  λίγο,  σταματά μπαίνω μέσα και το ανέβασα ποιο πάνω που ήταν ίσια αλλά ζορίστηκε, αυτό που δεν σκέφτηκα να κάνω ήταν να βγάλω το  ESP να δω πως θα πάει.

Πάντως σε ανηφόρα με φρέσκο χιόνι 10εκ και χωρίς χειμερινά λάστιχα τα κατάφερε με κάποια προβλήματα....

Posted

Αν είχες χειμερινά λαστιχα, όλα αυτά θα ήταν άγνωστα για σένα. Τα χειμερινά λαστιχα κάνουν την διαφορά και όχι η τετρακίνηση . Και γι'αυτό στις χώρες που έχουν πολλούς μήνες χιόνι, είναι υποχρεωτικό να φοράνε χειμερινά, οπότε και έχουν δύο τετράδες. Εδώ για εμάς που πατάμε χιόνι μια δυο φορές το χρόνο είναι πολυτέλεια να έχεις δεύτερη τετράδα χειμερινά λαστιχα. Όμως ένα σετ αλυσίδες ή χιονοκουβερτες θα σε σώσουν από τη δύσκολη στιγμή.

Posted

τα ξέρω όλα αυτά και πάντα έχω αλυσίδες και το προτιμώ από τα χιονολάστιχα βάλε βγάλε,

πάω σε χιονοδρομικά και ελάχιστα έχει χρειαστεί να βάλω αλυσίδες με την τετρακίνηση σε απλές καταστάσεις και όχι με μεγάλη κλίση , τις αντιμετωπίζεις άνετα  και με καλοκαιρινά λάστιχα

θα με ενδιέφερε η εμπειρία και από άλλους που έχουν quattro και έχουν αντιμετωπίσει διάφορες καταστάσεις

Posted

Μπορείς ομως να βάλεις κατι τετοιο: https://www.michelin.gr/tyres/michelin-crossclimateτο οποίο ειναι 4 εποχών κ το μονο με πιστοποίηση χειμερινού. Εγω με το 1.6 μου φέτος στο Νυμφαίο με μπόλικο χιόνι σε ανηφόρες αλλα και κατηφόρες με πολυ προσοχή και πάντα με πρώτη στην κατηφόρα το άφηνα να τσουλάει μονο του κ το φρένο όπου χρειαζόταν με μεγαλη προσοχή δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Βέβαια τα συγκεκριμένα ελαστικα ίσως να μην κάνουν για τρελές επιδόσεις και πολλα άλογα, εμενα εξαλλου το αυτοκινητο ειναι χαμηλών ίππων. Οπως και να εχει ειμαι παρα πολυ ευχαριστημένος απο τα συγκεκριμένα ελαστικα δοκιμασμένα και το καλοκαιρι...στην κυριολεξία βεντουζαρουν στο οδόστρωμα.

Posted

Βασικά την έπαθες λόγω esp. Δεν αφήνει το αμάξι να σπινιαρει και να ξεκολλήσει, ενώ σου κόβει και γκάζι κλείνοντας την πεταλούδα, βασικά πράγματα

Όχι όμως ότι δεν θα είχες πρόβλημα στην ανάβαση με καλοκαιρινά ελαστικά.

Αν ανεβαίνεις συχνά βουνό καλό είναι να έχεις στην άκρη 4 ζαντολαστιχα με χειμερινά ελαστικά

Αν όχι ένα σετ αλυσίδες η κουβέρτες αρκούν

  • Like 2
Posted

έχω αλυσίδες όπως και έβαλα, μάλλον εάν έβγαζα το ESP θα ανέβαινα ποιο εύκολα γιατί το έβλεπα ότι έκοβε και με  πήγαινε κάπως δεξιά - αριστερά , αν και το ήξερα ότι εάν υπάρχει θέμα στο χιόνι , δοκιμάζεις και χωρίς αυτό , αλλά δεν το σκέφτηκα εκείνη τη στιγμή , την επόμενη φορά το δοκιμάζω .... έρχονται χιόνια τις απέμενες μέρες στα βουνά,

τα crossclimate τα είδα σήμερα, θέλω να αλλάξω ζάντες να πάω σε 18'' οπότε θα πρέπει να περιμένουν...

Posted

Ίσως έχεις δει σε τεστ με ρολερ στο YouTube ότι κινούνται μόνο οι τροχοί με τα ρολερ. Λόγω ανοιχτών διαφορικών, αν καποιος τροχός χάσει εντελώς πρόσφυση (πχ πάγος), όλη η δύναμη πάει εκεί και το αμάξι δεν προχωράει καθώς σπινιαρει. Ένα κόλπο που κάνουν είναι όταν σπινιαρει το αμάξι να χαϊδεύουν το πεντάλ του φρένου. Έτσι ξεγελούν την τετρακίνηση, σαν να βρήκε δλδ πρόσφυση εκείνος ο τροχός, δίνει κίνηση στους άλλους και ξεκολλάει το αμάξι.

  • Like 1
Posted

Κανόνας : αφαιρείς πάντα το esp σε τετοιες περιπτωσεις. Δεν εχω κολλήσει ποτε ούτε καν με τα 19αρια και χωρίς χειμερινά.

 

 

Δημήτρης

  • Like 1
Posted

Επρεπε να βγαλεις το ΕSP. Εγω με καλοκαιρινα ΠΑΝΤΑ βγαζω ESP  σε ανηφορες και δεν ειχα θεματα αλλα οι κατηφορες ειναι αλλο...!  Γενικα θελει χειμερινα λαστιχα! αλλο αμαξι σε φρενο γκαζι πατημα. .... Με τα καλοκαιρινα και quattro  απλα βγαζεις esp και πας ενω γλυστραει μαζευεις διορθωνεις με το γκαζι!Προσοχη απο μονο του το quattro  δεν κανει θαυματα! Κραταμε τεραστιες αποστασεις και απαλα φρεναρισματα! Στις κατηφορες πολυ σιγα!

  • Like 1
Posted

Κανόνας : αφαιρείς πάντα το esp σε τετοιες περιπτωσεις. Δεν εχω κολλήσει ποτε ούτε καν με τα 19αρια και χωρίς χειμερινά.

 

 

Δημήτρης

σωστος!!!
  • Like 1
Posted

στις παγωμενες κατηφορες δεν υφισταται quattro, ειμαστε ολοι ιδιοι....... προσοχη λοιπον!!!

  • Like 3
Posted

με την αρκουδα σε χιονι με dunlop sportmax GT, κ σε σχετικα παγωμενο χιονι κ σε φρεσκο χιονι, κ διαφορες δοκιμες απο σταματημενος εκκινηση σε ανηφορα σε φρενα τσαρουχια και και και ... απολυτα ευχαριστημενος σε ολο το φασμα. Σε απολυτο παγο ... δεν τη παλευει τιποτα!...γενικως ομως εγω με τις χιονοκουβερτες που εχω κ βαζω σε οτι αμαξι εχω rwd, 4wd, fwd τα τελευταια χρονια εχω μεινει απολυτα ευχαριστημενος ακομα κ σε πιο extreme καταστασεις...αν το αμαξι οπως η αρκουδα ειναι τερμα χαμηλωμενο, εχω παντα ενα μικρο κοντο γρυλακκι που εχω παρει απο το πρακτικερ..το σερνεις...τσουκου τσουκου να σηκωσει λιγο τροχο γιανα μπορεις να εχεις χερι να βαλεις τη κουβερτα απο τη πισω μερια του ελαστικου. κουβερτες στα μπροστινα λαστιχα, εχεις κ προσφυση κ τιμονι στα φρενα (αλλα οχι πανω απο 30 αντε βαρια 40 κμς/ωρα οταν εχει χιονι. κ οχι πανω απο 20 κμς/ωρα οταν πατας ασφαλτο ...μεχρι να ξαναπατησεις χιονι)

Posted (edited)

το βασικό λάθος είναι ότι ξέχασα παντελώς να βγάλω το EPS   από θέμα ελαστικών το goodyear F1 Assetric 3 σίγουρα είναι χειρότερο  από το dunlop

φαίνεται ότι έχει μεγαλύτερες  αυλακώσεις στα πλαϊνά και περισσότερες στο κέντρο,  έχω αλυσίδες με μικρό κρίκο όπως και έβαλα και θα πάρω και κουβέρτες να έχω

 

 

 

 

 

image.jpg

Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-3-on-white.

Edited by metero
Posted

τωρα εβαλα Michelin 4S...μολις παω στα χιονια παλι θα σου πω!.. (να κουβαλας παντα ενα πανι προτζεκτορα να το βαλεις κατω να πατησεις αν γλυστρας!... :chair: )

  • Like 1
Posted

αυτά θα είναι χειρότερα .... τα dunlop που είχες έχουν περισσότερες και μεγαλύτερες εγκοπές .. δεν είναι σε καμία περίπτωση χιονολάστιχο..... 

Posted

^ και εγώ τα ίδια με εσένα metero,  έχω ένα S3 8P με τα goodyear asym 3 και πριν το προπερασμένο Σαββάτο κόλλησα στην ανηφόρα για το χιονοδρομικό στον Παρνασσό.  Και εγώ είχα το ESP !!!  Βέβαια σε κάποια φάση που το έβγαλα πάλι δεν ξεκόλλησα όμως το έβγαλα την ώρα που γλίστραγε το αμάξι και προσπαθούσε να ανέβει. Εάν είχα λίγο φόρα και χωρίς ESP θα ανέβαινα  

Posted (edited)

Αλλη συμπεριφορά το χαλτεξ άλλη το τορσεν. Μην μπερδεύεστε. Ο Λευτέρης είναι με τορσεν.

 

Επίσης το esp στο τορσεν πάντα εκτός. Έχω κανει τα απίστευτα με 255 λάστιχο με καλοκαιρινά λάστιχα.

Edited by GTaros
  • Like 1
Posted

Παιδιά όταν λέτε "ESP εκτός" τι εννοείτε?Πόσες φορές πατάτε το κουμπί?

Αν το ESP σου είναι 1 σταδίου, το πατάς 1 φορά (1-2sec) και το λαμπάκι μένει σταθερά αναμμένο (να σε προειδοποιήσει ότι είναι off).

 

Αν είναι 2 σταδίων, με την παραπάνω πρακτική, το λαμπάκι του ESP αναβοσβήνει, που σημαίνει ότι σε αφήνει να γλιστρήσεις λίγο το αμάξι (σε χιόνια? σε πίστα?) αλλά ελεγχόμενα και χωρίς τρελές καγκουριές. Για να το βγάλεις τελειώς κρατάς 5sec πατημένο το κουμπί του ESP και τότε μένει το λαμπάκι (στο καντράν) σταθερά αναμμένο. Τότε είναι τελείως off.

Posted

Αν το ESP σου είναι 1 σταδίου, το πατάς 1 φορά (1-2sec) και το λαμπάκι μένει σταθερά αναμμένο (να σε προειδοποιήσει ότι είναι off).

 

Αν είναι 2 σταδίων, με την παραπάνω πρακτική, το λαμπάκι του ESP αναβοσβήνει, που σημαίνει ότι σε αφήνει να γλιστρήσεις λίγο το αμάξι (σε χιόνια? σε πίστα?) αλλά ελεγχόμενα και χωρίς τρελές καγκουριές. Για να το βγάλεις τελειώς κρατάς 5sec πατημένο το κουμπί του ESP και τότε μένει το λαμπάκι (στο καντράν) σταθερά αναμμένο. Τότε είναι τελείως off.

Δε νομίζω οτι είναι ετσι.Όταν πατάς το κουμπάκι μια φορά βγαίνει εκτός μόνο το ASR ,το αντισπιν δηλαδή ,το οποίο κόβει τη τροφοδοσία καυσίμου .Γι αυτό έχει και αποτελέσματα σε σαθρό έδαφος ή στο χιόνι,γιατί αφήνει το αμάξι να σπιναρει και να εμπλακούν τα φρένα μέσω του ESP.Προσομοιάζεται η λειτουργία μπλοκέ μέσω των φρένων.

Όταν το ξαναπατήσεις σε αφήνει λίγο παραπάνω ελεύθερο το ESP .Τελείως στα πιο νέα μοντέλα δε βγαίνει ποτέ..

Posted

Αλλη συμπεριφορά το χαλτεξ άλλη το τορσεν. Μην μπερδεύεστε. Ο Λευτέρης είναι με τορσεν.

 

Επίσης το esp στο τορσεν πάντα εκτός. Έχω κανει τα απίστευτα με 255 λάστιχο με καλοκαιρινά λάστιχα.

 

εάν δεν έχει κανένας τροχός πρόσφυση λόγω πάγου τότε haldex και torsen κολλάνε και τα 2

Posted

δεν εχει νοημα η συγκριση χαλντεξ/τορσεν

το τορσεν ειναι ετη φωτος μπροστα με καποιο κοστος στην καταναλωση καυσιμου και στο βαρος

το τορσεν δινει δυναμικα χαρακτηριστικα οδηγησης.... καταλαβαινεις οτι οδηγας 4κινητο

το χαλντεξ ειναι ενα εμπροσθοκινητο οχημα που αν και εφοσον παει να σπιναρει μπροστα εμπλεκεται το πισω διαφορικο

 

αρα  παντα συμπεριφερεται καλυτερα απο χαλντεξ

  • Like 5
Posted

δεν εχει νοημα η συγκριση χαλντεξ/τορσεν

το τορσεν ειναι ετη φωτος μπροστα με καποιο κοστος στην καταναλωση καυσιμου και στο βαρος

το τορσεν δινει δυναμικα χαρακτηριστικα οδηγησης.... καταλαβαινεις οτι οδηγας 4κινητο

το χαλντεξ ειναι ενα εμπροσθοκινητο οχημα που αν και εφοσον παει να σπιναρει μπροστα εμπλεκεται το πισω διαφορικο

 

αρα παντα συμπεριφερεται καλυτερα απο χαλντεξ

Βασικα η μεγαλη διαφορα ειναι στο «Ασε» του γκαζιού όπου το haldex απεμπλακεί απο την κινηση τον πισω αξονα, οταν το τορσεν (3 διαφορικά) συνεχίζει και κραταει ενεργούς τους πισω τροχούς.
Posted

ναι δεν συγκρίνω haldex με torsen. Αλλά αναφέρω ότι και στις 2 περιπτώσεις η επαφή με τον δρόμο είναι 4 ελαστικά που όταν χάσουν πρόσφυση σε πάγο δεν σε βοηθάει ούτε το torsen ούτε το haldex. 

Posted

σε όλες τις περιπτώσεις  παίζει ρόλο η τετρακίνηση με τα λάστιχα ,  στο θέμα της τετρακίνησης εάν τα λάστιχα δεν είναι καλά (και δεν εννοώ χειμερινά)  εάν υπάρχει μεγάλη κλίση εδάφους θα υπάρξει πρόβλημα  , το γλίστρημα δεν το γλυτώνεις γενικά θέλει προσοχή και μαλακές κινήσεις , το θέμα με την τετρακίνηση είναι ότι σίγουρα προχωράς εκεί που οι άλλοι σταματάνε ,

απλά το θέμα είναι μην προχωρήσεις πολύ και προς λάθος κατεύθυνση :sHa_hehe: :sHa_hehe: :sHa_hehe: :sHa_hehe:

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.