ilias tsionis Posted March 31, 2016 Posted March 31, 2016 Μετά από 1,5 χρόνο παραμονής στη τερματισμένη Κο3 μου αποφάσισα να περάσω και εγώ στο κόσμο των ΒΤ έστω στο μικρότερο επίπεδο αυτών... Όχι τόσο γιατί δεν με κάλυπτε το προηγούμενο setup του αυτοκινήτου αλλά περισσότερο για το ψάξιμο , το διάβασμα , τις απορίες, τις ερωτήσεις για να μάθεις ( και να πάθεις μερικές φορές ) τι πρέπει να επιλέξεις για να έχεις το επιθυμητό για σένα αποτέλεσμα. Όπως λέει και ο ποιητής μας '' Σημασία έχει το ταξίδι , όχι ο προορισμός''. Μέντορας μου σε αυτή την προσπάθεια μου ήταν και είναι ο καλός μου φίλος Γιωργος Ηλιαδης. Ότι και να πω για τον Γιώργο είναι λίγο. Άπειρες γνώσεις , μηδέν κόμπλεξ! αυτό νομίζω λέει πολλά.... ξεκινάμε... αρχικά πρέπει να αναφέρω οτι το αυτοκίνητο μου διαθέτει σύστημα καύσης υγραερίου και δεν έχω σκοπό να το αφαιρέσω. Το μέλημα μου είναι να φτιάξω ένα αμάξι που να μπορεί να συνδυάσει δύναμη και οικονομία.. ( το μόνο δύσκολο...) . Φυσικά αυτό θα έχει συμβιβασμούς και στους 2 τομείς. Το πρώτο εξάρτημα που αντικατεστησα ήταν ο πνεύμονας υγραερίου. Μετα από αρκετό ψάξιμο κατέληξα στον tomasetto antarctic. Ο συγκεκριμενος είναι μέχρι 320 άλογα. Στο setup μου το υγραέριο θα δουλεύει με την μηχανική πίεση της τουρμπίνας ( 0,85 ) το πολύ 220 άλογα δηλαδή. Τουρμπίνα όπως λέει και ο τίτλος επιλέχτηκε μια garrett 2860rs ( μεταχειρισμενη ) αφού πρώτα ελέγχθηκε. Οι λόγοι που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη είναι λίγο πολύ γνωστοί και έχουν πολυσυζητηθει στο forum μας.... Ξέχασα να αναφέρω οτι ο κινητήρας είναι stock. Από εισαγωγή το αμάξι φοράει intercooler από evo 9 , αλουμινένιες σωληνώσεις για το κουλερ 63,5mm , αλουμινένια αγελάδα , maf 80mm απο s3 , μαμά αισθητήρα maf και τέλος μια φιλτροχοανη της pipercross (c0340) Για το σύστημα εξαγωγής επιλέχτηκε χειροποίητο χταπόδι από τον harris exhaust καθώς και 76mm downpipe από τον ίδιο. Καταλύτη φόραγε ήδη το αμάξι έναν hjs200. External μπήκε ένα tial 38mm vband. Τελος στο αμάξι μπήκε χειροποίητη εξάτμιση απο τον Μαχμουτ 55mm με 2 μεσαία και 2 τελικά σχετικά μεγάλα για να μειωθεί ο θόρυβος. Όσο αφορά το σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης επιλέχθηκαν τα παρακάτω: AEM 320lph in tank τρόμπα βενζίνης Bosch 550cc μπεκ Μπουζί bosch f5dp0r R8 πολλαπλασιαστες για την διαχείριση της πίεσης της τουρμπίνας μπήκε το γνωστό bc της greddy ( oled ) . Όσο αφορά την μετάδοση αντικαταστηθηκε το μαμά βολάν διπλής μάζας με ένα μονής. Πλατό μπήκε της sachs performance με το αντίστοιχο ρουλεμάν και δίσκος οργανικός φτιαχτός. Τελος το πρόγραμμα το ανέλαβε για μια ακόμη φορά η Revlimit. Αυτη τη στιγμή το αμάξι δουλεύει με μηχανική πίεση μέχρις ότου στρώσω το δίσκο.( άντε καμμια 100 km ακόμη και πολλά είναι...) φώτο παίδες από αύριο... 9
georgio3gr Posted March 31, 2016 Posted March 31, 2016 Άντε να στρώσει ο δίσκος να δεις τελικά αξίζει ή όχι; Πρόσεχε μόνο τι θα πεις γιατί έχουμε αναλύσει τι εξτρά χρειαζόμαστε για να παει το 1.3 στο 1.8... χαχαχα! Καλά πατήματα φιλαράκι!! 1
mariosA4 Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 τι γίνεται ρε Γιώργο πόσους θα πάρεις στο λαιμό σου ρε χα χα ωραία επιλογή aftermarket, μακάρι να είναι απροβλημάτιστο και να το χαρείς φίλε 3
Kavouras Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Πολύ ωραία πράγματα σε καιρούς δύσκολους!!! Προσωπικά μου δημιουργήθηκε η εξής ανησυχία, διαβάζοντας το post σου: - έχεις ένα (αρκετά πλέον) παλιό μοτέρ (άρα φορτωμένο με χιλιόμετρα) - αρκετά (μάλλον) από αυτά τα χιλιόμετρα έχουν γίνει με κιτ αερίου (αλλιώς γιατί να το έβαλες? ) - δεν αναβάθμισες το μοτέρ σου όσο αναφορά τα σωθικά του Δεν φοβάσαι μήπως υπάρχει ήδη έχει συσσωρευτεί μία καταπόνηση που με την αναβάθμιση του τούρμπο, σου εμφανίσει προβλήματα (ίσως και αξιοπιστίας) που πριν δεν είχες με το "μικρό" setup (κ03)? Εύχομαι ολόψυχα να κάνεις πολλές καλές βόλτες και να το χαρείς στο έπακρο!! ΥΓ: Το ότι εγώ έχω μία ανησυχία, δε σημαίνει ότι είναι απαραίτητα βάσιμη. Απλα θεώρησα σωστό να την εκφράσω. Ελπίζω να μην το πάρεις στραβά. 1
ilias tsionis Posted April 1, 2016 Author Posted April 1, 2016 Πολύ ωραία πράγματα σε καιρούς δύσκολους!!! Προσωπικά μου δημιουργήθηκε η εξής ανησυχία, διαβάζοντας το post σου: - έχεις ένα (αρκετά πλέον) παλιό μοτέρ (άρα φορτωμένο με χιλιόμετρα) - αρκετά (μάλλον) από αυτά τα χιλιόμετρα έχουν γίνει με κιτ αερίου (αλλιώς γιατί να το έβαλες? ) - δεν αναβάθμισες το μοτέρ σου όσο αναφορά τα σωθικά του Δεν φοβάσαι μήπως υπάρχει ήδη έχει συσσωρευτεί μία καταπόνηση που με την αναβάθμιση του τούρμπο, σου εμφανίσει προβλήματα (ίσως και αξιοπιστίας) που πριν δεν είχες με το "μικρό" setup (κ03)? Εύχομαι ολόψυχα να κάνεις πολλές καλές βόλτες και να το χαρείς στο έπακρο!! ΥΓ: Το ότι εγώ έχω μία ανησυχία, δε σημαίνει ότι είναι απαραίτητα βάσιμη. Απλα θεώρησα σωστό να την εκφράσω. Ελπίζω να μην το πάρεις στραβά. Αρχικά καλά έκανες και την εξέφρασες την απορία σου τόσο για μένα όσο και για άλλους που έχουν σκοπό να κάνουν ανάλογα setup. Πράγματι το αμάξι έχει αρκετά χιλιόμετρα στη πλάτη του. Τα περισσότερα όμως km έχουν γίνει σε εθνική γιατί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης έκανε κάθε μέρα Θήβα-Αθήνα. Άρα δεν είναι και τόσο αντικειμενικος παράγοντας καταπόνησης τα km του αυτοκινήτου. Το πως τα έκανε αυτά το km όμως δεν ξέρω να σου πω. Δεν υπάρχει όμως και κάποιο κριτήριο για να κρίνω την καταπόνηση του. Μονο οι αναθυμιάσεις που ευτυχώς είναι ελάχιστες... Το κιτ υγραερίου το είχε βάλει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ένα χρόνο πριν πάρω εγώ το αμάξι και είχε κάνει περίπου 20000 km. Άρα μικρή η καταπόνηση από το υγραέριο. Βασικά το υγραέριο κάνει ζημιά στο καπάκι και όχι τόσο σε πιστόνια έμβολα κτλ. Κάποια στιγμή έχω σκοπό να επέμβω και στα σωθικά αλλά όχι ακόμη. Θα τα πάρουμε τα ανταλλακτικά με τον Γιώργο για να μας έρθουν πιο φτηνά!!! Φυσικά και φοβάμαι μην έχω κανένα πυροτέχνημα αλλά προσπάθησα όπως είδες από την τουρμπίνα και από τα περιφερειακά ( bc , external , dp ) να μερτιασω αυτή την πιθανότητα. Επίσης το '' όριο ανατίναξης είναι κάπου στα 320-330 άλογα ( 1,4 - 1,45 για το συγκεκριμένο setup ) σύμφωνα βέβαια με όσα λέγονται γιατί κανείς δεν ξέρει σίγουρα να σου πει. Εγώ δεν έχω σκοπό να φτάσω εκεί προς το παρόν αφού θα το δουλέψω στο 1,3. Και φυσικά δεν πατάμε τέρμα κάτω απο 3500 σ/λ!!!! Σίγουρα με την κ03 θα ήμουν πιο ασφαλής όσο αφορά την αξιοπιστία του κινητήρα αλλά φίλε μου ξεχνάς έναν πολύ βασικό παράγοντα. Τον παράγοντα Κ.... :) 1
xrhstosa4b6 Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Τι μπιελες σκέφτεστε ? Όταν πάρετε πείτε μου και εμένα μήπως γίνουμε 3 :-) 2
ilias tsionis Posted April 1, 2016 Author Posted April 1, 2016 Τι μπιελες σκέφτεστε ? Όταν πάρετε πείτε μου και εμένα μήπως γίνουμε 3 :-) πάνω κάτω όλες ίδιες είναι από ότι λένε αλλά οι πιο εμπορικές είναι οι ΙΕ και οι scat για setup μέχρι 500 άλογα.
PanA4 Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Ηλία εύχομαι να χαρείς το νέο σου set up στο έπακρο και χωρίς προβλήματα! 1
zamanf Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Να σου πω κι εγώ με τη σειρά μου μιας που είμαι λίγο πολύ στα ίδια..gt2860rs με όλα τα περιφερειακά με stock πιστόνια-μπιέλες και σύστημα υγραεριίου δουλευει εδώ και 4 χρόνια σχεδόν με πίεση 1.3 μια χαρά και η οικονομία στα καυσιμα απλά ούτε που την συζητάω 4
georgio3gr Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 (edited) Με σωστή χρήση-συντήρηση, ο 20ντ είναι σκυλί... Φιλαράκι σε cordoba 20vt με 450000 χλμ εχει 3+ χρόνια αυτό το setup και δουλεύει μόνιμα 1.5 ενώ στα πατήματα έχει σηκώσει και 1.7 με στοκ μοτέρ εννοείται... @Μαρίνο πιστεύω ότι έτσι έπρεπε να βγαίνει μαμά το Α4 φίλε... Δεν ξέρω τι ζητάνε οι υπόλοιποι συμφορουμίτες από ένα αμάξι, εγώ πάντως και στο 1.3-1.4 που δουλεύω εκτός από το να το βλέπω και να το γουστάρω, γουστάρω πλέον και να το οδηγώ... Οι μπιέλες θα μπούνε κάποια στιγμή για τον φόβο των Ιουδαίων περισσότερο και όχι γιατί απαραίτητα χρειάζονται... Απλά όταν με το καλό μπούνε, θα κοιτάξω να εκμεταλλευτώ την τουρμπίνα και το oled που παρεπιπτόντως, με ένα νέο gadget της Greddy, γίνεται καλύτερο από avcr... Edited April 2, 2016 by georgio3gr 3
xrhstosa4b6 Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Με σωστή χρήση-συντήρηση, ο 20ντ είναι σκυλί... Φιλαράκι σε cordoba 20vt με 450000 χλμ εχει 3+ χρόνια αυτό το setup και δουλεύει μόνιμα 1.5 ενώ στα πατήματα έχει σηκώσει και 1.7 με στοκ μοτέρ εννοείται... @Μαρίνο πιστεύω ότι έτσι έπρεπε να βγαίνει μαμά το Α4 φίλε... Δεν ξέρω τι ζητάνε οι υπόλοιποι συμφορουμίτες από ένα αμάξι, εγώ πάντως και στο 1.3-1.4 που δουλεύω εκτός από το να το βλέπω και να το γουστάρω, γουστάρω πλέον και να το οδηγώ... Οι μπιέλες θα μπούνε κάποια στιγμή για τον φόβο των Ιουδαίων περισσότερο και όχι γιατί απαραίτητα χρειάζονται... Απλά όταν με το καλό μπούνε, θα κοιτάξω να εκμεταλλευτώ την τουρμπίνα και το oled που παρεπιπτόντως, με ένα νέο gadget της Greddy, γίνεται καλύτερο από avcr... Έτσι όπως τα λες, είναι σκυλί το μοτέρ. Με μπιελες θα το χαρείς παραπάνω γιατί έχεις περιθώριο να ανεβάσεις πίεση με αυτή τη τουρμπίνα 4
mariosA4 Posted April 3, 2016 Posted April 3, 2016 συμφωνώ Γιώργο ότι ο 20vt ειναι σκυλί και πιο ευκολος στη βελτιωση συγκριτικά με τους tfsi. το συγκερκιμένο σετάπ που έχεις βάλει και συ μου αρέσει περισσότερο και απ'το δικό μου καθως είναι πιο χρηστικό και καθημερινό με λιγο lag. Ενα μικρό φάουλ είναι ίσως η εισαγωγή από κάτω καθώς θέλει προσοχή στην υγρασία, κατα τα άλλα όλα σούπερ 2
ilias tsionis Posted April 3, 2016 Author Posted April 3, 2016 συμφωνώ Γιώργο ότι ο 20vt ειναι σκυλί και πιο ευκολος στη βελτιωση συγκριτικά με τους tfsi. το συγκερκιμένο σετάπ που έχεις βάλει και συ μου αρέσει περισσότερο και απ'το δικό μου καθως είναι πιο χρηστικό και καθημερινό με λιγο lag. Ενα μικρό φάουλ είναι ίσως η εισαγωγή από κάτω καθώς θέλει προσοχή στην υγρασία, κατα τα άλλα όλα σούπερ Έχεις δίκιο Μαρίνο για την εισαγωγή...το ξέρω αλλά προτίμησα να μπει κάτω και να έχω το νου μου μην πέσω σε καμμια πισίνα σαν και αυτές που βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους από το αν την έχω δίπλα στο μαντέμι και να τραβάει συνέχεια ζεστό αέρα και να έχω θέματα και με το maf....
dims3tfsi Posted April 3, 2016 Posted April 3, 2016 Να το χαιρεσαι φιλε Ηλια καλοφόρετο το καινουριο hardware και μακρια από προβλήματα.Απο τη στιγμη που ακολουθεις το μονοπατι big turbo και επειδή το μοτερ είναι καταπονημενο με χιλιόμετρα θα πρεπει οσο το δυνατον γρηγοροτερα ένα σετ μπιελοπιστονα και τα συναφή για να θωρακίσεις το μοτερ σου αλλα κυριως για να μπορέσεις να σηκωσεις πιεση ώστε να εκμεταλευτεις ολη τη δυναμη του τούρμπο και να μη περιορίζεσαι σε χαμηλες πιεσεις,Μια δευτερη συμβουλη big turbo και υγραεριο είναι πολύ λαθος συνδυασμος θα σου προτεινα να το βγαλεις καθως τα προγράμματα με μεγαλύτερες τουρμπίνες στηρίζονται αποκλειστικα στο καυσιμο you must feed the beast.Δε μπορει να εχεις και οικονομια και δυναμη θα πρεπει κατι να θυσιασεις και παλι να το χαιρεσαι. 1
Dimitris_Kon Posted April 3, 2016 Posted April 3, 2016 Εγώ Λιάκο, θα σου συνέστηνα κάποια στιγμή που θα έχεις την οικονομική δυνατότητα, να ανοίξεις και το καπάκι για έλεγχο και ίσως ένα "χτίσιμο" με πιο ποιοτικά κινούμενα μέρη. Αυτό και μόνο συνεπεία της χρήσης του υγραερίου. Για μπεκ και μπιέλες, με κάλυψαν οι παραπάνω. Δημήτρης
mariosA4 Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Έχεις δίκιο Μαρίνο για την εισαγωγή...το ξέρω αλλά προτίμησα να μπει κάτω και να έχω το νου μου μην πέσω σε καμμια πισίνα σαν και αυτές που βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους από το αν την έχω δίπλα στο μαντέμι και να τραβάει συνέχεια ζεστό αέρα και να έχω θέματα και με το maf.... η καλύτερη λύση Ηλία ήταν η εισαγωγή που είχε φτιάξει ο Καλάντζος στο δικό του όπου την ειχε σφηνώσει στην τρύπα του σασί κάτω από το φανάρι . και εγώ έτσι το έχω αλλά δεν το έχω σφηνώσει μέσα ώστε να μην τραβάει ζεστό αέρα από το εσωτερικό του μοτέρ. Πάντως γενικά είναι μικρή η διαφορά καθώς μόλις πάρει χλμ το αμάξι έρχεται κρύος αέρας μέσα με ταχύτητα και εξισώνονται οι όποιες διαφορές. Πόσο πήγε η πολλαπλή εξαγωγής? Πές του γιώργου θέλω να μου "ράψει" μια στα μέτρα μου ..χα χα
georgio3gr Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Εσύ σίγουρα χρειάζεσαι χταπόδι για να πάρει τα πάνω του ψηλά!!! Και αν είναι μάγκας αυτός που θα στο κάνει, θα σου βγάλει την τουρμπίνα ακριβώς στην ίδια θέση, ούτε άλλο dp ούτε σωληνώσεις ic και αγελαδα...
ilias tsionis Posted April 4, 2016 Author Posted April 4, 2016 η καλύτερη λύση Ηλία ήταν η εισαγωγή που είχε φτιάξει ο Καλάντζος στο δικό του όπου την ειχε σφηνώσει στην τρύπα του σασί κάτω από το φανάρι . και εγώ έτσι το έχω αλλά δεν το έχω σφηνώσει μέσα ώστε να μην τραβάει ζεστό αέρα από το εσωτερικό του μοτέρ. Πάντως γενικά είναι μικρή η διαφορά καθώς μόλις πάρει χλμ το αμάξι έρχεται κρύος αέρας μέσα με ταχύτητα και εξισώνονται οι όποιες διαφορές. Πόσο πήγε η πολλαπλή εξαγωγής? Πές του γιώργου θέλω να μου "ράψει" μια στα μέτρα μου ..χα χα τι την θέλεις εσύ τέτοια πολλαπλή? το κάνεις μαμά???? Ατάκα Μαρίνου στη δυναμομετρηση : '' φίλε εάν το κάνεις καντο πάνω από 500 άλογα...εγώ στη χαμηλή είμαι 300 και το βαριέμαι!!!!'' 1
xrhstosa4b6 Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 (edited) Πολύ ωραίο το χταπόδι! Επίσης καλή δουλειά και οικονομική κάνει ένας εξατμισας που πηγαίνω Πάτρα. Είναι στο νότιο τμήμα και μπορώ να πω ότι είναι άριστη και εκείνου η δουλειά Μαρίνε το δικό σου σίγουρα θα πάρει γιατί σκέψου ότι στο μαντεμι με ολο αυτό το σαγρε που έχει χάνει + απότομες στροφές. Βέβαια παλιότερα που το κοίταξα μου είπε ο εξατμισας ότι χάνει λίγο σε απόκριση ιδίως χαμηλομεσαιες και τελικά δεν έβαλα, όμως ψηλά παίρνει αρκετά. Νομίζω αξίζει για τουρμπίνα από 28 και πάνω ώστε να "πιάσει τόπο " το λίγο έξτρα λαγκ. Edited April 4, 2016 by xrhstosa4b6
Kavouras Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 Πολύ ωραίο το χταπόδι! Επίσης καλή δουλειά και οικονομική κάνει ένας εξατμισας που πηγαίνω Πάτρα. Είναι στο νότιο τμήμα και μπορώ να πω ότι είναι άριστη και εκείνου η δουλειά Μαρίνε το δικό σου σίγουρα θα πάρει γιατί σκέψου ότι στο μαντεμι με ολο αυτό το σαγρε που έχει χάνει + απότομες στροφές. Βέβαια παλιότερα που το κοίταξα μου είπε ο εξατμισας ότι χάνει λίγο σε απόκριση ιδίως χαμηλομεσαιες και τελικά δεν έβαλα, όμως ψηλά παίρνει αρκετά. Νομίζω αξίζει για τουρμπίνα από 28 και πάνω ώστε να "πιάσει τόπο " το λίγο έξτρα λαγκ. δεν είναι "ντροπή" να πεις που το πήγες το αμάξι, από τη στιγμή που δεν είσαι ο επαγγελματίας που έκανε τη δουλειά ή δεν κάνεις στοχευμένη και σταθερή διαφήμιση στον επαγγελματία. Αν δεν γράφουμε τα πράγματα με το όνομά τους, ποιό το νόημα?
mariosA4 Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 Πολύ ωραίο το χταπόδι! Επίσης καλή δουλειά και οικονομική κάνει ένας εξατμισας που πηγαίνω Πάτρα. Είναι στο νότιο τμήμα και μπορώ να πω ότι είναι άριστη και εκείνου η δουλειά Μαρίνε το δικό σου σίγουρα θα πάρει γιατί σκέψου ότι στο μαντεμι με ολο αυτό το σαγρε που έχει χάνει + απότομες στροφές. Βέβαια παλιότερα που το κοίταξα μου είπε ο εξατμισας ότι χάνει λίγο σε απόκριση ιδίως χαμηλομεσαιες και τελικά δεν έβαλα, όμως ψηλά παίρνει αρκετά. Νομίζω αξίζει για τουρμπίνα από 28 και πάνω ώστε να "πιάσει τόπο " το λίγο έξτρα λαγκ. ο λόγος που δεν το άλλαξα χρηστο είναι βασικά το σπούλ αφού δεν θέλω να σπρώξω και άλλο προς τα πάνω το φασμα απόδοσης. Οπως είναι τώρα είναι στο 1,1-1,2 στις 4000 και χτιζει πιεση μετά τις 3000 σαλ. Το κερδος ψηλά όμως είναι πάνω από 50 άλογα ( σε μεγάλο τούρμπο) με καλό χταπόδι και οι ελάχιστες επιστροφες σε αβάνς. Μπορεί αν βρώ καμια ευκαιρία να το δοκιμάσω
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now