Kavouras Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 On 9/4/2021 at 11:09 AM, Unreal said: (...)Πλάκα πλάκα μόνο στους υπολογιστές ξέρω να υποστηρίζουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές το "πείραγμα", το overclocking σε αυτή την περίπτωση, δίνοντας στον χρήστη ακόμα και το δικό τους software για να το κάνει. (...) Δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, αφού πρακτικά μπορείς να αγοράσεις κομμάτι-κομμάτι τον υπολογιστή και να τον κάνεις ό,τι θες. οπότε αφού δεν μπορούσαν να το πολεμήσουν, ακολούθησαν το ρητό "χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, το φιλάς". Πέραν της πλάκας, αν η νόρμα ήταν να φτιάχναμε μόνοι μας το αμάξι όπως γίνεται με τους υπολογιστές, ίσως το antituning να ήταν μάλιστα και αρνητικό για τους μελλοντικούς χρήστες να επιλέξουν την εκάστοτε μάρκα έναντι άλλης (που "αναγκαστικά" αγκάλιασε το tuning). 1
Unreal Posted September 11, 2021 Author Posted September 11, 2021 Μία ακόμα πληροφορία για το turbo. Πρόκειται για reverse rotation turbo, που δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο μηχανολογικά, πέρα από 13-14 πόντους κοντύτερο discharge pipe που καταλήγει στο ιντερκούλερ (ωστόσο καλό κάνει). Η ανάγκη για αυτό το είδος turbo χρονολογείται πίσω στη δεκαετία του '50 για λόγους συσκευασίας, καθώς έπρεπε η εξαγωγή του compressor να κάθεται αριστερά, και στα επόμενα χρόνια έγινε και επισήμως ένα είδος turbo κατάλληλο για συγκεκριμένες εφαρμογές. Η Garrett όπως και άλλοι κατασκευαστές προσφέρουν σήμερα μία γκάμα turbo σε reverse rotation παραλλαγές, όπως η G25-550, GTX 3071R Gen II και άλλες, δηλαδή μερικά γνωστά μας turbo βγαίνουν και σε reverse rotation. Τρεις είναι οι πιθανοί λόγοι που η AMG επέλεξε reverse rotation turbo: 1. Λόγοι συσκευασίας, όπως ξεκίνησε τη δεκαετία του '50. 2. Όπως μηχανολογικά είναι όλα με τόση ακρίβεια μελετημένα, ίσως ήταν ακόμα και το μικρό κέρδος του κοντύτερου σωλήνα. 3. Για να βάλει ένα ακόμα εμπόδιο στον επίδοξο tuning addict κάτοχο που θα θελήσει να το κάνει υβρίδιο, καθώς το να βρεις αποδοτικότερα φτερά που να ταιριάζουν σε reverse rotation turbo δεν είναι το ίδιο εύκολο. Άλλωστε ότι η AMG πολεμάει με μανία το tuning στο συκεκριμένο αμάξι είναι γνωστό όπως έχουμε ξαναπεί παραπάνω. Προσωπικά, πιστεύω είναι λίγο από 2 και 3, γιατί δε νομίζω ότι στις μέρες μας τίθεται θέμα συσκευασίας. Πάντως ήδη βρισκόμαστε στην ανάπτυξη τόσο υβριδίου όσο και big turbo από κάποιους βελτιωτικούς οίκους, όπως η διεθνούς φήμης Posaidon, με εκτιμώμενη απόδοση μέχρι 600ps. Όχι κάτι τρελλό αν σκεφτεί κανείς ότι το stock turbo έστω και με υπερστροφάρισμα ήδη φτάνει τα επίπεδα των 500 και λίγο παραπάνω ίππων. Αλλά φαίνεται ότι η προσπάθεια γίνεται ώστε να να μην χρειαστεί άνοιγμα μοτέρ.
Unreal Posted October 7, 2021 Author Posted October 7, 2021 (edited) Τι έλεγα για το AC που μπορεί να βοηθήσει στην ψύξη του μοτέρ αν δεν επαρκεί το IC; Μου συνέβη, δύο φορές! Θα εξηγήσω πώς έγινε και μετά θα δώσω και μία ερμηνεία μηχανολογικά έπειτα από συζήτηση με τον Αυστραλό. Επιτρέψτε μου για τον σκοπό αυτό να μιλήσω για 2 πατήματα που έκανα, που κανονικά θα τα έγραφα στο σχετικό θέμα αλλά ο σκοπός μου είναι να μιλήσω για το συμβάν με το AC. Η πρώτη φορά ήταν πάνω σε πάτημα με ένα τουρμπάτο Starlet, πάνε τώρα 2 βδομάδες. Είχα βγει βόλτα και είχε πολύ παιχνίδι, έκανα άπειρα πατήματα εκείνο το βράδυ, πολλά εκ των οποίων συνεχόμενα και με μεγάλη διάρκεια. Οπότε στο καπάκι γυρνώντας πετυχαίνω το εν λόγω αμάξι, ακούω εξτέρναλ και τρελαίνομαι. Λίγο ακολουθώντας αυτός λίγο εγώ κατά διαστήματα, φάνηκε ότι τον είχα αλλά δεν ήταν κακός για αντίπαλος. Αλλά όποτε ακολουθούσε αυτός του έφευγα και όταν ήμουν εγώ πίσω τον έφτανα. Θυμάμαι ένα τελευταίο φανάρι που ήμουν πρώτος και αυτός πίσω, ξεκινάω πάω 2α και περιμένω να έρθει δίπλα πας και γίνει σωστό πάτημα και ξαναλέω από 2α ήθελα να τον πάω, ούτε καν με ενδιέφερε να έχω πλεονέκτημα, ε δεν ήρθε ποτέ, αλλάζει λωρίδα και πατάει. Οπότε τον βλέπω και πατάω αλλά είχε ήδη φύγει 3 αμάξια, ωστόσο μαζεύω και τον φτάνω στο αμάξι. Ε με τα πολλά το αμάξι έκαψε, θερμοκρασία λαδιού μοτέρ στους 106 (σε νορμάλ οδήγηση αυτή την περίδο είναι στους 85 με 87) και κιβωτίου δεν έχει σημασία για το συμβάν αλλά κάπου στους 93 (σε νορμάλ οδήγηση την περίοδο αυτή στους 73). Και φτάνουμε λίγο παρακάτω που επιτέλους τον βλέπω και κόβει και λέω άντε μπας και τα βάλουμε δίπλα δίπλα, ε και όπως πάω στο χαλαρό για να κάτσω δίπλα του, ακούω τον κλιματισμό να μπαίνει, κάνει τον χαρακτηριστικό ήχο που ξέρουμε όλοι. Αμέσως κατάλαβα τι έπαιζε γιατί το είχα διαβάσει και το έχω ήδη εξηγήσει παραπάνω, οπότε δεν πάτησα. Έπρεπε να είχε έρθει νωρίτερα δίπλα όταν τον περίμενα εγώ, τέλος πάντων. Λοιπόν, δεν υπάρχει κάποιο λαμπάκι ή κάτι να σου λέει ότι έχει μπει σε λειτουργία για την ψύξη του μοτέρ, απλά το ακούς να μπαίνει κάνοντας τον ίδιο ήχο όπως όταν το ανάβεις για σένα, αλλά δεν φαίνεται πουθενά ότι δουλεύει, δηλαδή από το μενού φαίνεται κλειστό, οι ανεμιστήρες επίσης, οι αεραγωγοί δεν βγάζουν τίποτα, κτλ. Και έκανα καλά και δεν πάτησα με αυτές τις συνθήκες γιατί όπως θα δείτε παρακάτω, δεν είναι μόνο αυτό. Η δεύτερη ήταν με μία λευκή BMW E92 τουρμπάτη, βγαλμένα σήματα οπότε άγνωστο το μοντέλο, φουλ κατράμι τα παράθυρα, πολύ άξιος αντίπαλος πραγματικά, από τους πιό δυνατούς τον τελευταίο καιρό. Νομίζω στα επίπεδα του πολύ μάχιμου εξτερναλάτου Corsa OPC αν θυμάστε που είχα γράψει στο θέμα με τα πατήματα, απλά η BMW ήταν πιό δύσκολος αντίπαλος ψηλά. Μαζί με την BMW μάλιστα έπαιζε μαζί μας και ένα εξτερναλάτο Ibiza Cupra νομίζω 14άρι, μάλλον υβρίδιο. Και εκείνο το βράδυ όπως και το άλλο είχε πολύ παιχνίδι, μέχρι που συναντώ και τους δύο σε ένα φανάρι και μάλιστα και οι 3 μας μπροστά στη σειρά. Πατάνε στάση και οι δύο, εγώ δεν τον περίμενα έλεγα θα πάταγαν 1η, τουλάχιστον για την ΒΜW ήμουν σίγουρος, για το κουπράκι έλεγα 2α, anyway πατάνε στάση, εγώ δεν είχα ενεργοποιήσει το launch control οπότε ρόλλαρα 1η όσο πιό σβέλτα μπορούσα και πάτησα. Μαζεύω και περνάω το κουπράκι σε μια αλλαγή που ακόμα σπίναρε αυτός, και μαζεύω παρακάτω και την πισωκούνα και την φτάνω προφυλακτήρα, αλλά βρισκόμενοι πάνω σε στροφή και έχοντας την εξωτερική εγώ, τον έβλεπα να του φεύγει κατά πάνω μου και φοβήθηκα μην ακουμπήσουμε οπότε πατάω φρένο και χάνω την ευκαιρία να τον περάσω. Είπαμε να κάνουμε την πλάκα μας το χόμπυ μας όχι να γ@μηθούμε κιόλας. Μένω λοιπόν πίσω του και το πάτημα τελειώνει. Στη συνέχεια πηγαίνουμε έτσι πότε αυτός μπροστά πότε εγώ μέχρι άλλη μία τεράστια ευθεία όπου αυτός είναι μπροστά, εγώ πίσω 2 αμάξια και είμαι οπλισμένος με 3η. Ήλπιζα να προλάβω να κάτσω δίπλα αλλά με προλαβαίνει και πατάει, οπότε πατάω πίσω του. Το πάτημα μεγάλο, από 90-100 μέχρι τουλάχιστον 230. Μαζεύω τα 2 αμάξια και είμαι ακριβώς προφυλακτήρα, τρώω και λίγο ακομα έχω τη μούρη στην πίσω του πόρτα και από εκείνο το σημείο και μέχρι που αφήσαμε πηγαίνουμε κοπίο. Στο μεταξύ το κουπράκι πρέπει να είχε μείνει κάπου πίσω γιατί άργησα να τον ξαναδώ. Στη συνέχεια και για κάμποσα χλμ πηγαίνουμε πότε η BMW μπροστά πότε εγώ, και κάπου εκεί ξαναβλέπω το κουπράκι που ήρθε αγριεμένο από πίσω. Ήταν πολύ ωραία η όλη φάση, γούσταρα πολύ, μέχρι το επίμαχο σημείο φίλοι μου. Κάπου ανάμεσα στα ψιλοπατηματάκια, παιχνιδάκια καλύτερα, που κάναμε έτσι καθώς ακολουθούσε ο ένας τον άλλο σαν να πηγαίναμε εκδρομή, πρέπει να μπήκε το AC και λέω πρέπει γιατί αυτή τη φορά δεν το άκουσα να μπαίνει αφού ήμουν εν μέσω πατημάτων, δεν το ακούς, την πρώτη φορά το είχα ακούσει πηγαίνοντας χαλαρά. Θερμοκρασία λαδιού μοτέρ πάλι 106 και άρχισα να νιώθω σε αυτά τα ψιλοπατηματάκια ότι είχε χάσει δύναμη το αμάξι. Τέλος πάντων για να μην τα πολυλογώ κάπου παρακάτω φεύγει το κουπράκι και μένω με την λευκή πισωκούνα. Και φτάνουμε σε μεγάλη ευθεία όπου τον βλέπω να κόβει, άντε λέω επιτέλους θα κάτσουμε δίπλα και βέβαια ήμουν σίγουρος για τη νίκη αφού σε εκείνο το προηγούμενο πάτημα που πάτησα πίσω του σχεδόν τον μάζεψα έστω και δύσκολα και μετά κοπίο. Άρα κοινή λογική, ξεκινώντας δίπλα του θα πεταχτώ και θα διατηρήσω το προβάδισμα. Αμ δε, παιδιά το αμάξι σαν να είχε χάσει 100 άλογα, δεν παίζει να είχα πάνω από 330, που στα 1630+ κιλά μου είναι αστείο. Ε αμέσως αφήνω δεν είχε νόημα. Α θερμοκρασία λαδιού μοτέρ 109, ρεκορ! Φεύγει η BMW, τουλάχιστον προλάβαμε ένα καλό πάτημα έστω και όχι δίκαιο, όπου φάνηκα καλύτερος στο σύνολο, αλλά μάχιμη η Γερμανίδα. Επιστρέφοντας σπίτι στο χαλαρό για να πέσουν οι θερμοκρασίες, φτάνει το λάδι στους 90 και λέω να κάνω ένα ακόμη πάτημα να δω ότι επέστρεψε η δύναμη, οπότε κάνω ένα 0-160 και όλα καλά το αμάξι τράβαγε όπως έπρεπε. Εδώ το 0-100, υπόψη ήμουν και δικάβαλος το βράδυ εκείνο: Μίλησα με τον Αυστραλό, του τα εξήγησα όλα όπως έγιναν και, καταρχήν μου είπε ότι όντως έτσι έγινε μπήκε το AC λόγω θερμοκρασιών στο inlet manifold, μεταξύ άλλων υπερβάσεων που ανίχνευσε η ECU. Πιστεύει ότι η θερμοκρασία του ψυκτικού μέσα στο κύκλωμα του IC αυξήθηκε τόσο που πλέον δεν ήταν ικανό να κατεβάσει τη θερμοκρασία του inlet manifold με αποτέλεσμα η ECU να ζητήσει τη συνδρομή του AC, του οποίου το κύκλωμα παρεμβάλλεται. Έπειτα από την κουβέντα μας μου είπε επίσης ότι πιθανότατα να ήταν και η θερμοκρασία λαδιού, όπως και άλλα που παρακολουθεί η ECU, αλλά πάντως σίγουρα το inlet manifold. Μπορεί και να μην έχει σχέση το λάδι, ίσως απλά τυχαίνει και αυτό να είναι πάνω από τους 105 όταν μπαίνει το AC, αφού όλες οι θερμοκρασίες μαζί ανεβαίνουν, λάδια, νερά, τα πάντα. Εγώ δεν βλέπω inlet manifold, λάδι βλέπω, και μετά τους 105 μπαίνει το κλιματιστικό και έχω απώλεια δύναμης, η οποία δεν αφορά τη λειτουργία του κλιματιστικού, που πόσο να είναι, 20 άλογα μαξ, αλλά έχουμε και επιπλέον κόψιμο που κάνει τη μέρα νύχτα κυριολεκτικά, σας λέω μείον 100 άλογα στάνταρ, άλλο αμάξι. Επίσης πιστεύει ότι ίσως είναι και η θερμοκρασία καυσίμου στο δευτερεύον fuel rail που πάνω από ένα σημείο προκαλεί εξάτμιση και έτσι επηρεάζεται η ροή στα δευτερεύοντα μπεκ. Επειδή και αυτό παρακολουθείται από την ECU, πιστεύει ότι είναι άλλη μία πιθανή αιτία που εκτός της συμβολής του AC, ζητάει και κόψιμο πίεσης, αβάνς κτλ. Αυτά λοιπόν. Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το αμάξι, όλα είναι οκ, απλά έτσι είναι το μοτέρ μας. Είναι το μοτέρ τόσο πιεσμένο, είναι η AMG που είναι παρανοϊκή με τις δικλείδες ασφαλείας, ίσως είναι λίγο απ' όλα. Για να εξηγούμαι όμως, για να φτάσει στο σημείο να μπει το κλιματιστικό και να κόψει και δύναμη, πρέπει να το πιέσεις πολύ το αμάξι. Εδώ και ενάμιση χρόνο που το έχω, μείον πες τα lockdown, δύο φορές μου συνέβη που απλά έτυχε να κάνω πολλά απανωτά πατήματα χωρίς να το αφήνω στο ενδιάμεσο να κρυώνει. Σε καμία από όλες τις υπόλοιπες άπειρες βόλτες μου. Εδώ είναι και το απόλυτο ρεκόρ μου στο 0-100 που το έκανα πρόσφατα, μονοκάβαλος (3,74 το προηγούμενο): Edited October 8, 2021 by Unreal 2
Unreal Posted October 7, 2021 Author Posted October 7, 2021 Α ξέχασα, μετρήθηκαν οι απώλειές μας, στρογγυλά 16%. Μετρημένο μαμά στην Αγγλία 437,7 μοτέρ 369,2 ρόδες και απώλειες 15,65%. Στη συνέχεια μετρήθηκε και με πρόγραμμα στα 470 μοτέρ με απώλειες 16%. Στρογγυλά λοιπόν 16% γιατί αφενός δεν πρόκειται για μόνιμη 4κίνηση και αφετέρου γενικά στο σύνολο φαίνεται ότι έχει γίνει καλή δουλειά, οπότε προσεγγίζουμε αρκετά τις απώλειες ενός προσθιοκίνητου. Αυτό σίγουρα συμβάλλει και στους καλούς χρόνους στο 100-200 παρά τα 1630+ κιλά. 1
Unreal Posted November 23, 2021 Author Posted November 23, 2021 Λίγα ακόμα στοιχεία για το μοτέρ, αφού δεν έχω και τίποτα άλλο να γράψω, αναβαθμίσεις π.χ. Κατά το Πάσχα πάω για λάστιχα αν μπορεί να θεωρηθεί αναβάθμιση, πάντως επιστρέφω στα ημισλίκ που μου είχαν λείψει από την εποχή edition και πάω σε πολύ ψαγμένο σετάκι το οποίο θα αποκαλύψω όταν έρθει η ώρα, και επίσης κατά πάσα πιθανότητα ανεβαίνω ένα νούμερο και πάω σε 255/35/19 (μαμά 245/35/19). Κατά τα άλλα η Brabus απ' ότι φαίνεται σταματάει το κιτ για τον M139 λόγω θεμάτων που παρατηρήθηκαν στο autobahn στη Γερμανία μετά από πατήματα τελικές, πράγμα που δείχνει πόσο πιεσμένο είναι ήδη το μοτέρ. Βέβαια είναι άλλο πράγμα ένα πάτημα 12-15 δευτερολέπτων που κάνουμε οι περισσότεροι και άλλο να πας τελικές. Άρα με το Brabus εκτός, όταν έχω αρκετό feedback λογικά θα πάω για ένα πρόγραμμα από 470 μέχρι 490ps αλλά για την πρόσβαση θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιηθεί bFlash (Λουξεμβούργο) γιατί είναι το μόνο που μπορεί σίγουρα να προσπελάσει τα αμέτρητα firewalls της AMG, που φαίνεται να τα ενισχύει διαρκώς σε κάθε update. Δεν θα ήθελα μετά από κάποιο μεγάλο update να μην παίζει το πρόγραμμα π.χ. Πάμε για λίγα ακόμα στοιχεία λοιπόν: - Το κιβώτιο φαίνεται να αντέχει τουλάχιστον 75 κιλά ροπή αλλά απαιτείται αύξηση clamp force μέσα από το πρόγραμμα. - Το fuel rail είναι dead head δηλαδή δεν επιστέφει καύσιμο πίσω στο ρεζερβουάρ, ψάξτε για "dead head fuel rail" για περισσότερες πληροφορίες. Αποτέλεσμα αυξημένες θερμοκρασίες καυσίμου γι' αυτό και υπάρχει συγκεριμένος αισθητήρας θερμοκρασίας καυσίμου. - Τα port injectors σε 100% duty cycle είναι 820cc!! Επίσης, αντίθετα από άλλα μοτέρ, φαίνεται ότι ψεκάζουν στις ψηλότερες στροφές με στόχο καθαρά την επίτευξη της απόδοσης των 421 ίππων (γύρω στα 435 πραγματικά, δυναμομετρημένα με 99άρα βενζίνη από 2 μέχρι τώρα κατόχους στην Αγγλία) και όχι μόνο για τον καθαρισμό των βαλβίδων από τις επικαθίσεις. Βέβαια με 820cc παροχή είναι προφανές ότι φτάνουν για πάνω από 600 άλογα (όπως και όλη η παροχή καυσίμου), όπως είχα εκτιμήσει ήδη από πέρσι. 1
Unreal Posted January 16, 2022 Author Posted January 16, 2022 Λοιπόν είμαι κοντά στην αγορά παράλληλου και θα εξηγήσω γιατί παράλληλο και όχι remap που και γω θα προτιμούσα. Βέβαια ο συγκεκριμένος δεν είναι και καμία φόλα, μιλάω για DTE, πολύ σοβαρός βελτιωτής από Γερμανία, δεν χρειάζονται συστάσεις. Εφόσον το Brabus παύει να είναι πλέον επιλογή όπως γράφω παραπάνω και είναι κρίμα γιατί ήταν και remap, ο παράλληλος της DTE είναι για μένα το αμέσως επόμενο. Ο λόγος που απορρίπτω τα υπόλοιπα remap της αγοράς, είναι ότι τα συγκεκριμένα 3 που με ενδιέφεραν και είναι 2 από Αγγλία και 1 από Αμερική, είναι όλα πολύ πιεσμένα για το κλίμα της χώρας μας και μιλάω για το καλοκαίρι βέβαια. Έχω ξαναγράψει ότι τελικά το turbo μας δεν είναι όσο μεγάλο είχα εκτιμήσει αρχικά (turbo specs στην προηγούμενη σελίδα) και μου προκαλεί ένα άγχος να πατάω με 30 βαθμούς τη νύχτα με πιέσεις 2,5+ bar, γιατί όλα αυτά τα προγράμματα για να βγάλουν 500 άλογα από αυτό το turbo βγαίνουν 30-40 άλογα εκτός χάρτη (compressor map). Κάτι σαν να δουλεύεις την Κ04 στα 400 άλογα χωρίς μεθανόλη. Ο Αυστραλός turbo engineer που ασχολείται με το θέμα πρόκειται τους επόμενους μήνες να παρουσιάσει αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνάς του, για την οποία θα χρησιμοποιήσει πάνω από 30 διαφορετικούς αισθητήρες και θα μας δείξει τα διάφορα bottlenecks που επίτηδες (;) έχει αφήσει η AMG (έχω αναφερθεί παραπάνω σχετικά με το πόσο πολεμάει τη βελτίωση στο συγκεκριμένο μοτέρ). Κατά τα λεγόμενά του όμως ήδη γνωρίζουμε ότι για να βγάλεις αυτά τα άλογα υπερστροφάρεις πολύ το turbo και οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι απαγορευτικές για τα θερμά κλίματα, εκτός βέβαια και κάνεις πατήματα των 7 δευτερολέπτων. Επειδή όμως εγώ θέλω να μπορώ να πατάω και με τους 30 βαθμούς, από 1ες μέχρι 240 και να μην κάνει κιχ, αποφάσισα να πάω σε κάτι πιό safe, για το οποίο όμως ήδη έχω και πληρέστατο feedback. Θα μπορούσα δηλαδή να επιλέξω ένα από τα light remap στα 470 που είναι στο όριο του χάρτη, αλλά δεν έχω feedback. Έτσι είμαι κοντά στην αγορά του DTE, που αποδίδει 470ps και χοντρικά 600nm στρόφαλο. Το feedback το έχω από έναν Άγγλο ο οποίος εκτός από το ότι πήγε και το δυναμομέτρησε και επιβεβαίωσε όσα δηλώνει η DTE (μαμά το μέτρησε 435ps και 500nm και με το DTE πολύ κοντά στα δηλωμένα), έκανε και draggy μετρήσεις και έβγαλε 1,1 δευτερόλεπτα βελτιωμένο 100-200. Τον ρώτησα και προσωπικά να μου πει πώς νιώθει την διαφορά στο κάθισμα και λέει ότι είναι αισθητά πιό έντονο το κόλλημα. Από την εμπειρία μου νομίζω ότι αυτό το κέρδος ίσως ισοδυναμεί με 1,5 αμάξι στο 100-200. Σκεφτείτε μόνο ότι όταν το DTE θα έχει 200, μαμά θα έχει 190. Αυτή καταλαβαίνω ότι θα είναι η διαφορά του 1,1 δευτερολέπτου. 10 χλμ/ωρα διαφορά δεν είναι καθόλου άσχημα. Βέβαια δεν είναι ποτέ γραμμικό το κέρδος, οπότε στα 150 π.χ. δεν θα είναι 10 η διαφορά αλλά μικρότερη. Οπότε δεν είναι ότι καθ'όλη τη διάρκεια του πατήματος το DTE θα κερδίζει 10, γιατί αν ήταν έτσι θα μιλούσαμε για κολώνα που θεωρώ ουτοπικό για 35-40ps βελτίωση για τα κιλά μου, αν και η σχεδόν +100nm ροπή είναι βαρβάτο κέρδος. Αλλά ναι θα λεγα ότι το 1,1 καλύτερο 100-200 ίσως είναι 1,5 αμάξι, μπορεί και 2. Σε μένα μάλλον θα είναι 1,5 γιατί από το εύρος των 1580-1640 κιλών που βγαίνει το αμάξι ανάλογα τα options, εγώ σίγουρα είμαι τέρμα πάνω (μόνο η πανοραμική είναι καμια 40ριά). Και τέλος το άλλο που μου αρέσει με το DTE είναι ότι δεν πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, δεν δηλώνουν τρελλά νούμερα όπως κάποια άλλα, που είναι αδύνατο να τα πιάσει ένας παράλληλος. Είναι προσγειωμένα και απόλυτα πιστευτά τα νούμερά τους. Έχω και το feedback, με dyno και draggy μετρήσεις, τον ρώτησα πώς το νιώθει το αμάξι γενικά και στο comfort, οι αλλαγές κτλ, μου λέει άψογα, δεν νιώθεις καμία διαφορά στο χαλαρό. Αλλά στο sport+ και race είναι πολύ αισθητή. Παραλίγο να το ξεχάσω, δεν υπάρχει θέμα με την CPC, είναι σχεδιασμένο να είναι στα όρια οπότε δεν χρειάζεται επαναπρογραμματισμός της. Να πω κλείνοντας ότι στο παρελθόν, με το edition π.χ. δεν θα σκεφτόμουν ποτέ παράλληλο, δεν συμφωνούσα με τον τρόπο λειτουργίας τους ως φιλοσοφία (να μπερδέψουμε τον εγκέφαλο με πειραγμένα σήματα κτλ) και γενικά τους θεωρούσα υποδεέστερους των remap (και ακόμα τους θεωρώ σε γενικές γραμμές) αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει, οι παράλληλοι, κάποιοι τουλάχιστον, έχουν εξελιχθεί σε βαθμό να θεωρούνται ιδιαίτερα αξιοπρεπείς. Τα υπόλοιπα Κυριακή κοντή γιορτή, όταν το πάρω θα ανεβάσω dyno και draggy. Κάτι άσχετο, μετά από πολύ καιρό απουσίας πατημάτων, έκανα 2 και μάλιστα το 1 αρκετά καλό, που ήθελα να ποστάρω στο σχετικό θέμα αλλά βλέπω 403 forbidden error, βασικά δεν μπορώ καν να μπω στο θέμα. Αν θέλει κάποιος ας δει τι συμβαίνει, πρέπει να είναι server side error όχι client, έκανα refresh και clear cache και τίποτα. Αν θέλετε το γράφω και εδώ, αλλά μιας που υπάρχει ειδικό θέμα... 1
Unreal Posted March 18, 2022 Author Posted March 18, 2022 Καθώς πλησιάζει ο καιρός για το DTE (πάω τέλος του μήνα στον αντιπρόσωπο να δούμε τι επιλογές υπάρχουν και χρόνους παράδοσης) έχω δυστυχώς ένα update για τα λάστιχα, μία εξέλιξη που θα με πάει πίσω 4-5 μήνες και εύχομαι τα μαμά να αντέξουν μέχρι τότε. Πρόκειται για τα ημισλίκ Yokohama Advan A052 που με ενδιαφέρουν είτε στη μαμά διάσταση 245/35/19 είτε σε 255. Προτίμησή μου ήταν το 255, που μπαίνει άνετα στη μαμά ζάντα αφού ανήκει στα προβλεπόμενα sizes από τον κατασκευαστή αν και το προτείνει με 30άρι προφίλ που θεωρώ χαζό και δεν καταλαβαίνω το λόγο, θα μικρύνει το βήμα κατά 1 ολόκληρο πόντο και θα δείχνει σκ@τά ενώ με 255/35 θα μεγαλώσει μόλις κατά 3,5 χιλιοστά που οπτικά δεν φαίνεται. Τουλάχιστον 2 κάτοχοι το έχουν κάνει, ο ένας στη μαμά ζάντα θυμίζω 8,5x19 και ο άλλος σε 9άρες και δεν βρίσκουν ποτέ και πουθενά. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα εδώ. Επειδή όπως όλα τα ημισλίκ έχουν και αυτά σκληρά πλαϊνά, πετάγονται ήδη αρκετά ακόμα και στη μαμά διάσταση, ενώ τα εργοστασιακά Pilot Sport 4S κάνουν και ελαφρύ στρετς. Έτσι ενώ τα Michelin ακόμα και στο 255 δείχνουν άψογα (απλά παύουν να κάνουν στρετς, αυτό είναι όλο), τα Yokohama για να πετάγονται ήδη στο 245 έστω και λίγο (μου κάθονται σχετικά καλά στο μάτι αλλά και πάλι οριακά), θα φαίνονται σαν μπαλόνια στο 255. Άρα αποκλείω το 255 στα Yokohama. Λειτουργικά κανένα θέμα, αλλά δεν μπορώ να φαίνονται σαν μπαλόνια λες και μπαινοβγαίνω στα drag. Άρα μόνο 245/35. Αν έβαζα και πάλι τα Michelin τότε 255/35. Πάμε τώρα στο δια ταύτα. Έχουμε παραγγείλει με τη γυναίκα μου 8 Yokohama σε 245/35/19, τα 4 για τη μερσεντές και τα άλλα 4 (μαζί με ζάντες) για ένα πρότζεκτ που φτιάχνουμε που σας είχα αναφέρει σε ανύποπτο χρόνο και κάποια στιγμή θα παρουσιάσουμε. Δεν ξέρω τελικά αν θα κάνουμε κανονική παρουσίαση, αλλά σίγουρα θα ποστάρω έστω μερικές φωτό όταν ολοκληρωθεί, εδώ στο δικό μου θέμα θα βγούμε λίγο off topic. Η μία 4άδα ήρθε περίπου μαζί με τις ζάντες, αλλά ενημερώθηκα από Γερμανία που είναι η αποθήκη, ότι τα άλλα 4 είναι πολύ παλιά και δεν φορτώθηκαν. Οπότε τι να κάνουμε, να τα βάλουμε στη μερσεντές και να περιμένουν οι ζάντες του πρότζεκτ αποθήκη; Μλκία. Οπότε θα μπουν στο πρότζεκτ και η μερσεντές θα περιμένει 4-5 μήνες γιατί μπαίνει νέα παραγωγή Ιαπωνία αρχές Απριλίου. Εύκολα μπορεί να πάρει ένα 4μηνο να φτάσουν Ευρώπη. Προσωπικά δεν με νοιάζει, αρκεί να αντέξουν τα μαμά. Το ευτύχημα είναι ότι δείχνουν να αντέχουν αν κρίνω από τη φθορά. Αν δεν αντέξουν, αναγκαστικά ξεχνάω τα Yokohama μιας που κανένα άλλο δεν με ενδιαφέρει (εκτός από τα Toyo R888R που δυστυχώς δεν υπάρχουν καν στη διάσταση αυτή) και επομένως τότε θα ξαναβάλω τα Michelin αλλά τότε πάω σε 255 έτσι για να γουστάρουμε. Πάμε στις φωτό. Δεν με αφήνει να τις βάλω κανονικά, πάω να τις βάλω με url και μου βγάζει forbidden 403, δεν καταλαβαίνω το λόγο. Τις βάζω σαν links λοιπόν. Καταρχήν εδώ είναι τα 4 από τα 8 Yokohama όπως ήρθαν και θα μπουν τελικά στο πρότζεκτ... http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_1.jpg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_2.jpg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_3.jpg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_4.jpg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_5.jpg Αμέσως κάναμε μία δοκιμή να δούμε πώς κάθονται στη μερσεντές. Από πίσω όλα καλά και μάλιστα δείχνουν και πιό ντούκια λόγω πιό τετράγωνου πέλματος, δείτε όμως στο πλάι πώς πετάγονται λόγω σκληρών πλαϊνών. Δεν μου φαίνονται άσχημα, αλλά οριακά. Στο 255 λογικά θα πετάγονται πολύ και θα είναι σαν μπαλόνια. http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_rear_testfit.jpg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/yokohama_advan_a052_2453519_side_testfit.jpeg Και δείτε τώρα διαφορά. Οι παρακάτω φωτό είναι από έναν Άγγλο, ο οποίος φόρεσε τα Michelin σε 255/35. Δείτε πόσο τέλεια κάθονται. Στη μαμά διάσταση στο 245 κάνουν και λίγο στρετς όπως βλέπετε στην 1η σελίδα. Να τι διαφορά κάνουν τα σκληρά vs μαλακά πλαϊνά. Και τα Yokohama από πάνω πετάγονται ήδη στο 245! http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/20220312_174326-jpg.9419.webp http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/20220312_174348-jpg.9418.webp Άρα μόνο σε 245 τα Yokohama. Το ζητούμενο είναι αν τα μαμά θα βγάλουν 4-5 μήνες μπας και προλάβουμε τη νέα παραγωγή. Αλλιώς ξαναβάζω Michelin στο 255. Ακολουθούν φωτό από μπροστά δεξιά και βλέπετε την εσωτερική του ελαστικού στα αριστερά της φωτό. Φαίνονται να έχουν ψωμί για ακόμη 6-7 χιλ. http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/oem_front_tire_wear_25kkm1.jpeg http://www.sapphirenetwork.com/archive/a45s/oem_front_tire_wear_25kkm2.jpeg Το αμάξι έχει πολύ κάμπερ από τη μαμά του και εσωτερικά βγαίνουν off αρκετά γρήγορα γενικά. Αγγλία διαβάζω απίστευτα πράγματα, κάτι 12 χιλ, κάτι 15, μέχρι το πολύ 23 χιλ τα έχουν φτάσει στα λινά. Και κανείς τους δεν πατάει όπως εγώ. Εμένα έχουν 25 χιλ και είναι όπως τα βλέπετε. Καταλάβατε τι παίζει έτσι; Να τι γυαλί έχουμε για δρόμους. 2 1
Dikonou Posted March 18, 2022 Posted March 18, 2022 θα σου έλεγα να δοκίμαζες τα Potenza Sport για rim protect πλαϊνά αλλά θα με βρίσεις .................... και θα έχεις κι ένα δίκιο όσον αφορά την φθορά τους!!!!!
Unreal Posted March 20, 2022 Author Posted March 20, 2022 Η φθορά δεν με απασχολεί ιδιαίτερα, εκτός και μιλάμε για ακραία περίπτωση του τύπου 12 χιλ. που τα κάνω σε 1 χρόνο. Να αλλάζω λάστιχα κάθε χρόνο δηλαδή. Αλλά στους γυάλινους δρόμους μας είναι πρακτικά αδύνατο να τα λιώσεις τόσο γρήγορα, εκτός και είσαι ο πιό καύτης οδηγός που πέρασε ποτέ, οπότε η φθορά των ελαστικών σου θα είναι το τελευταίο που θα σε απασχολεί, συγκριτκά με άλλες φθορές δηλαδή. Αλλαγή κάθε 2 χρόνια όμως, είμαι οκ. Άλλωστε όλα μου τα ημισλίκ trackday ελαστικά στο ED30, τα PS Cup, τα R888 και τα σχεδόν ημισλίκ trackday (αν και πολλοί τα αξιολογούσαν ως ημισλίκ) AD08R, μου έβγαλαν κατά μέσο όρο 23 χιλ που τα έκανα σε 2 χρόνια. Αυτά που μου προτείνεις είναι σε άλλη κατηγορία, είναι υψηλών επιδόσεων ελαστικά δρόμου, όχι πίστας και εκ πρώτης όψεως δεν μου φαίνονται για ημισλίκ. Είναι στην ίδια κατηγορία με τα PS4S που φοράω (έχουν και αυτά rim protection) και μάλιστα βλέπω σχεδόν καρμπόν βαθμολογία στο dry και wet grip. Στους υπόλοιπους τομείς αλλού υπερτερεί το ένα, αλλού το άλλο, αλλά γενικά ούτε ο θόρυβος με απασχολεί (μόνο να άκουγες πώς έκαναν τα Toyo) ούτε ιδιαίτερα η φθορά όπως είπα και θα λεγα ούτε και το wet grip μιας που το αμάξι δεν είναι καθημερινό και δεν βγαίνει με βροχή. Ως εναλλακτική των PS4S θα μπορούσε, αλλά τότε καλύτερα να μείνω με αυτά που ξέρω. https://www.tyrereviews.com/Tyre-Type/Passenger-Car-Summer-Max-Performance-Tyres/ Πάντως για να κάνω μία παρένθεση, πολλές φορές και τα reviews τα παραλένε, δηλαδή π.χ. για τα R888 διάβαζα ότι είναι ακατάλληλα στο βρεγμένο και στα λιμνάζοντα, μεγάλη προσοχή, stay away και άλλα παρόμοια. Και σε ένα ταξίδι Νοτιοδυτική Πελοπόννησο το 2018, όπου έπεσα σε καταιγίδα άνευ προηγουμένου με την Ε65 μετά την Τρίπολη να έχει μαζέψει νερά και το μόνο που χρειάστηκε να κάνω ήταν να πέσω στα 80 και ούτε γλίστραγα, ούτε το τιμόνι ελάφραινε ούτε τίποτα. Αλλά τα reviews τα γράφουν άνθρωποι και καθένας κρίνει όπως νομίζει, του άλλου από το φόβο μπορεί να του είχε φτάσει στην κάλτσα και να νόμιζε ότι γλίστραγε ή μπορεί να το πήγαινε με 140 μέσα στο χαλασμό και βέβαια πώς να σε πάνε μετά τα R888. Που και με βρόχινα μπορεί να γλιστρούσες. Οπότε να το το review μετάααα... σκάρτα τα R888 στο βρεγμένο. Εδώ βλέπεις την κατηγορία trackday and competition όπου τα Α052 στην 3η σειρά είναι τα μόνα με 100% dry grip παρέα με τα PS Cup που φορούσα παλιά και έχουν καταργηθεί. Στο βρεγμένο αν και δεν με απασχολεί, επίσης έχουν από τις υψηλότερες βαθμολογίες, στο handling 99% που είναι το υψηλότερο σκορ στην κατηγορία τους και ουσιαστικά μόνο στη φθορά υστερούν. Ε τη φθορά περιμένω να τη δω και στην πράξη. Εύχομαι να βγάλουν όσο είχαν βγάλει π.χ. τα R888. Αν σε 12 χιλ = 1 χρόνο είναι για πέταμα, ε δεν τα ξαναβάζω, ξαναγυρνάω στα PS4S που με ικανοποιούν αρκετά (αλλά θα πάω σε 255). https://www.tyrereviews.com/Tyre-Type/Passenger-Car-Summer-Trackday-and-Competition-Tyres/ Τέλος πάντων όπως είπα τα reviews δεν είναι να τα παίρνεις και της απολύτου μετρητοίς, αλλά πάντα ψάχνω σε πολλά sites για να έχω όσο γίνεται καλύτερη εικόνα. Μέχρι στιγμής στις επιλογές μου έχω 2 απόλυτες επιτυχίες και 1 σχετική αποτυχία. Τα R888 ήταν μακράν το καλύτερο που έβαλα ποτέ, με ταχύτατο ζέσταμα και εξωπραγματικό dry grip, από κοντά και τα AD08R στο στεγνό αλλά καλύτερα στο βρεγμένο για όποιον τον ενδιαφέρει, και μόνο στα PS Cup έπεσα έξω, μόνο και μόνο γιατί αργούσαν να ζεσταθούν και επομένως στο δρόμο δύσκολα μπορούσαν να αποδώσουν. Κάτι μου λέει ότι τα A052 θα σπάσουν όλα τα κοντέρ.
jasonbourne Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Μήπως να μη γίνονταν όλα τα παραπάνω σε δημόσιους δρόμους?Sent from my AC2003 using Tapatalk
metero Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 (edited) διαβαζουμε κοντρα lambo και R8 στην Αττικη , εμενα μου πηραν το διπλωμα για δυο μηνες γιατι ετρεχα με 184,5 λαστιχα αναλογα τους δρομους και οχι το αυτοκινητο Edited March 21, 2022 by metero
Unreal Posted March 21, 2022 Author Posted March 21, 2022 Είναι το μέγεθος metero, στη διάστασή μου έχουν διπλάσια τιμή από το 225/40/18. Και τα λάστιχα που έγραψε ο dik στη διάστασή μου, αν θες να έχουν rim protection πάνω από χιλιάρικο βγαίνουν. Χωρίς βγαίνουν και πάλι 9 κατοστάρικα, φθηνά δεν είναι. Για να πέσεις πιό κάτω θα πρέπει να πας σε πολύ μέτριο λάστιχο και σίγουρα δεν θα αλλάξω τα εργοστασιακά για να βάλω χειρότερα, ποιος το κάνει αυτό; Λάστιχα βάζουμε κυρίως ανάλογα το αυτοκίνητο και τη χρήση του και δευτερευόντως τους δρόμους, εντάξει δεν μιλάμε να το πηγαίνεις στα χωράφια. Το αυτοκίνητο δεν είναι καθημερινό, είναι για τη βόλτα του ΣΚ. Έτσι ήταν και το edition. Μια κηφισίας, μια παραλιακή και ακόμα καλύτερα αττική οδό που συνήθως βολτάρω, είσαι ταμάμ. Είμαι με ημισλίκ από το 2011, με μόνο διάλειμμα 2 χρόνια τώρα με τη μερσεντές, μόνο και μόνο επειδή τα PS4S είναι αρκετά καλά λάστιχα και λυπόμουν να τα αλλάξω με το καλημέρα, ήθελα να έρθει ο καιρός τους. jason μαζί σου 👏
Van.Leb Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 (edited) 13 ώρες πριν, Unreal είπε Είναι το μέγεθος metero, στη διάστασή μου έχουν διπλάσια τιμή από το 225/40/18. Και τα λάστιχα που έγραψε ο dik στη διάστασή μου, αν θες να έχουν rim protection πάνω από χιλιάρικο βγαίνουν. Χωρίς βγαίνουν και πάλι 9 κατοστάρικα, φθηνά δεν είναι. Για να πέσεις πιό κάτω θα πρέπει να πας σε πολύ μέτριο λάστιχο και σίγουρα δεν θα αλλάξω τα εργοστασιακά για να βάλω χειρότερα, ποιος το κάνει αυτό; Λάστιχα βάζουμε κυρίως ανάλογα το αυτοκίνητο και τη χρήση του και δευτερευόντως τους δρόμους, εντάξει δεν μιλάμε να το πηγαίνεις στα χωράφια. Το αυτοκίνητο δεν είναι καθημερινό, είναι για τη βόλτα του ΣΚ. Έτσι ήταν και το edition. Μια κηφισίας, μια παραλιακή και ακόμα καλύτερα αττική οδό που συνήθως βολτάρω, είσαι ταμάμ. Είμαι με ημισλίκ από το 2011, με μόνο διάλειμμα 2 χρόνια τώρα με τη μερσεντές, μόνο και μόνο επειδή τα PS4S είναι αρκετά καλά λάστιχα και λυπόμουν να τα αλλάξω με το καλημέρα, ήθελα να έρθει ο καιρός τους. jason μαζί σου [emoji122] Ποιος σκέφτεται το 1000ρικο για λάστιχα κάθε 2-3 χρονια όταν έχει δώσει 100000++ ;; Προσωπικά τα ημισλικ για 4κινητο αμάξι που δεν μπαίνει πίστα θα θεωρώ υπερβολή...Κ υπερβολικά επικίνδυνο στην βροχή στους δημόσιους δρόμους που έχουμε... Edited March 22, 2022 by Van.Leb
metero Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Με πολλά άλογα και τέτοιους δρόμους που έχουμε εδώ αφού το έχεις για βόλτα θέλεις μαλακά σίγουρα το χάνεις στις στροφές, άλλοι το κάνουμε λίγο άλλοι το κάνετε πολύ, η διαφορά να πας ευθεία όταν δεν θες είναι ελάχιστη και το πάνω χέρι έχει ο δρόμος , τα sleek πως τα λένε δεν είναι για Ελλάδα, περνάς από ένα παρτέρι και σε ψάχνουν στις απέναντι γλάστρες
metero Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Όντος έχει δώσει τόσα λεφτά για αυτοκίνητο και σκέφτεσαι τα αξεσουάρ???!!!
csaris Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Τα σεμι είναι πιο βαριά από τα συμβατικά για δρόμο, με πολύ σκληρά πλαϊνά (λογικό) και ειναι αρκετά πιο θορυβώδη (μεγάλο μείον αυτό). Επίσης λόγο αυξημένου drag θα σε κόψουν αρκετά να ξέρεις. Δηλαδή αν θεωρείς ότι θα κάνεις 0.1-0.2 δλ καλύτερο 0-100, σίγουρα θα κάνεις χειρότερο 100-200 και ρολ. Ναι μεν στο ed30 με 370 άλογα σε 2 τροχούς έχουν νόημα αλλά στο 45αρι με ψαγμενη μετάδοση, 4κινηση και δεδομένου ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο όχι ντραγκστεραδικο με 550 Ρόδες αλλά και πολύ ακριβό, δεν βρίσκω το νόημα να πας σε σεμι. Άποψη μου το χαλάς το αμάξι χωρίς λόγο. Επίσης, έχεις πάει ταξίδι κάπου ή μια ημερίσια και σε πιάνει μπόρα ενδιαμεσα και ρίχνει καρέκλες... Τι κάνεις? Έχεις την ίδια σιγουριά να πατήσεις ή να πηγαίνεις γρήγορα η με σταθερη ταχύτητα 150-160 σε αυτοκινητόδρομο?? 1
metero Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Με βροχή σε αυτοκινητοδρομο δεν πας 150 160 εάν πέσεις σε λίμνη 2-3 εκατοστά το αυτοκίνητο φρενάρει και άμα είναι α από την μια μεριά θέλεις καλή απαγωγή νερού, με ποιο θα μετρήσεις τα 0,1 0,2 σεκ άμα σε νοιάζει αυτό δεν παίρνεις Mercedes AMG πας σε πραγματικό αυτοκίνητο
Unreal Posted March 22, 2022 Author Posted March 22, 2022 Το πολύ ενδιαφέρον θέμα που ανοίξαμε είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικό και εναπόκειται στην εμπειρία και κρίση του καθενός. Για να τα βάλουμε σε μία σειρά, τα σημεία που συζητάμε στην όμορφη κουβέντα μας είναι: ασφάλεια/επικινδυνότητα, κόστος/φθορά, επίδραση στην επιτάχυνση ψηλά και θόρυβος. Ασφάλεια/επικινδυνότητα. Από την εμπειρία 9 συναπτών ετών στα ημισλίκ, έχω να πω ότι ουδέποτε αντιμετώπισα πρόβλημα στο δικίνητο ed30, με το οποίο csaris είχα πέσει και σε καταιγίδα σε ένα ταξίδι και το μόνο που έκανα ήταν να χαμηλώσω στα 80 και όλα καλά, ήμουν με τα R888 το αναφέρω στο παραπάνω σεντόνι στην 3η παράγραφο. Όχι δεν πας με 150, αλλά και γιατί να πας φίλε μου, ποιος σε κυνηγάει; Λες και μπορούσα, καλά καλά δεν έβλεπα από τα νερά. Εδώ σε φυσιολογικές συνθήκες μαξ 130. Απολαμβάνω το ταξίδι, δεν με ενδιαφέρει να κερδίσω μισή ώρα. Μένω στο κομμάτι της ασφάλειας/επικινδυνότητας και πάμε να μιλήσουμε για στροφές metero. Στις στροφές δεν το έχασα ποτέ και έχω πέσει και σε νερά πάνω σε στροφή που δεν φαίνονταν. Με τα PS Cup ήμουν τότε και για να μην αναλύω τι και πώς, με σωστές κινήσεις το αμάξι συμπεριφέρθηκε άψογα. Συμφωνώ ωστόσο, ότι μπορεί υπό συνθήκες τα πράγματα να μην εξελιχθούν όπως τα περιμένεις. Γι' αυτό και έχω κόψει το στρίψιμο σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας, π.χ. όταν υπάρχει πυκνή βλάστηση με ψηλούς θάμνους στην εσωτερική της στροφής. Εδώ και χρόνια, όχι τώρα. Αλλά από αυτό, στο δεν είναι τα ημισλίκ για Ελλάδα, νομίζω υπερβάλλεις. Βλέπεις όμως; Να πάλι το υποκειμενικό. Προς όλους, μιλάτε για επικινδυνότητα αφήνοντας απ' έξω τον παράγοντα χρήση. Πού πατάω; Πού στρίβω; Μήπως είναι σε τίποτα ερημιές, μακριά από κόσμο; Στρίβω π.χ. στα λιμανάκια; Σε τι ευθείες πατάω; Υπάρχει κόσμος τριγύρω; Σφήνες κάνω; Ρητορικές οι ερωτήσεις. Κόστος/φθορά. Αρχικά, δεν το πιασα αυτό για τα αξεσουάρ metero, έχω δώσει τόσα λεφτά για αυτοκίνητο και σκέφτομαι τα αξεσουάρ, τι εννοείς; Θα συμπτύξω το σχόλιο με του van, και απαντώ ότι δεν σκέφτομαι το χιλιάρικο για λάστιχα, γιατί στη διάστασή μου λιγότερο δεν βγαίνει εκτός και ψωνίσω από λαϊκή. Ωστόσο να αλλάζω κάθε χρόνο είναι κάτι που δεν θα ήθελα, νομίζω είναι λογικό και αυτονόητο. Ανά 2 με 2,5 χρόνια όμως είμαι οκ, όπως έκανα όλα τα χρόνια από το 2011 ως το 2020. Μία διευκρίνιση θα ήθελα όμως van, αν δεν σε πειράζει. Τι εννοείς 100.000++ για λάστιχα κάθε 2-3 χρόνια; Επίδραση στην επιτάχυνση ψηλά. Δεν θα με κόψουν csaris όπως δεν με έκοψαν στο ed30, τουλάχιστον όχι σε βαθμό να μου γίνει αντιληπτό. Εκείνο είχε έρθει με τα Pilot Exalto και τα πρώτα που πήγα και έβαλα ήταν τα PS Cup τα οποία ξαναέβαλα όταν τα έλιωσα πρόωρα λόγω κακής ευθυγράμμισης. Μετά πήγα στα R888 και έκλεισα με τα AD08R. Ουδέποτε αντιλήφθηκα την παραμικρή διαφορά στο 100-200. Τώρα αν υπήρχε διαφορά του τύπου ένα καπό, δεν μπορώ να πάρω όρκο. Επίσης, τα ημισλίκ, όταν λες ότι είναι πιό βαριά από τα συμβατικά, υποθέτω εννοείς στο βαθμό που κόβουν λόγω αυξημένης τριβής, όχι στο βάρος τους αυτό καθ' αυτό. Γιατί 11 κιλά ζυγίζουν τα PS4S και 10,6 τα A052. Σκληρά πλαϊνά φυσικά και έχουν, τα γράφω όλα αυτά παραπάνω φίλε μου, εκεί με τις φωτό. Αυξημένη τριβή, ναι, έχουν, αρκετή για να με κόψουν και να μου γίνει αντιληπτό; Σε καμία περίπτωση. Έχεις δίκιο ότι στο δικίνητο φτουράνε περισσότερο. Το τετρακίνητο δεν τα χρειάζεται. Ούτε και το πρόγραμμα το χρειάζεται, θα έλεγε κανείς. Να το πάλι το υποκειμενικό! Θόρυβος. Σε γενικές γραμμές, ναι είναι πιό θορυβώδη τα ημισλίκ. Τα PS Cup έκαναν ένα συνεχόμενο, high pitch ήχο (πώς το λένε στα ελληνικά) μετά τα 100-120. Τα R888 καθώς επιτάχυνες, ήδη από τα 40-50, έκαναν σαν ελικοφόρο καθώς τροχοδρομεί και αναπτύσσει ταχύτητα πριν την απογείωση. Αν με εκνεύριζαν; Με πόρωναν! Να πάλι και εδώ το υποκειμενικό. Ωστόσο εντύπωση μου κάνει που τα A052 δεν κάνουν κάτι ιδιαίτερο, είναι αρκετά άνετα και ήσυχα, αλλά θα πω εντυπώσεις μετά το στρώσιμο, γιατί ακόμα τα έχουμε οδηγήσει μέχρι μαξ 70, λόγω κίνησης. Χθες τα βάλαμε στο πρότζεκτ. Κλείνοντας, θα με ενδιέφερε να μάθω καθένας από εσάς, τι εμπειρία έχει πάνω στα ημισλίκ; Προφανώς στην παρούσα φάση δεν φοράτε, αλλά ποια φορούσατε; Για πόσα χρόνια; Χρήση; 2
Van.Leb Posted March 23, 2022 Posted March 23, 2022 Στις 22/3/2022 στις 3:32 ΜΜ, Unreal είπε Το πολύ ενδιαφέρον θέμα που ανοίξαμε είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικό και εναπόκειται στην εμπειρία και κρίση του καθενός. Για να τα βάλουμε σε μία σειρά, τα σημεία που συζητάμε στην όμορφη κουβέντα μας είναι: ασφάλεια/επικινδυνότητα, κόστος/φθορά, επίδραση στην επιτάχυνση ψηλά και θόρυβος. Ασφάλεια/επικινδυνότητα. Από την εμπειρία 9 συναπτών ετών στα ημισλίκ, έχω να πω ότι ουδέποτε αντιμετώπισα πρόβλημα στο δικίνητο ed30, με το οποίο csaris είχα πέσει και σε καταιγίδα σε ένα ταξίδι και το μόνο που έκανα ήταν να χαμηλώσω στα 80 και όλα καλά, ήμουν με τα R888 το αναφέρω στο παραπάνω σεντόνι στην 3η παράγραφο. Όχι δεν πας με 150, αλλά και γιατί να πας φίλε μου, ποιος σε κυνηγάει; Λες και μπορούσα, καλά καλά δεν έβλεπα από τα νερά. Εδώ σε φυσιολογικές συνθήκες μαξ 130. Απολαμβάνω το ταξίδι, δεν με ενδιαφέρει να κερδίσω μισή ώρα. Μένω στο κομμάτι της ασφάλειας/επικινδυνότητας και πάμε να μιλήσουμε για στροφές metero. Στις στροφές δεν το έχασα ποτέ και έχω πέσει και σε νερά πάνω σε στροφή που δεν φαίνονταν. Με τα PS Cup ήμουν τότε και για να μην αναλύω τι και πώς, με σωστές κινήσεις το αμάξι συμπεριφέρθηκε άψογα. Συμφωνώ ωστόσο, ότι μπορεί υπό συνθήκες τα πράγματα να μην εξελιχθούν όπως τα περιμένεις. Γι' αυτό και έχω κόψει το στρίψιμο σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας, π.χ. όταν υπάρχει πυκνή βλάστηση με ψηλούς θάμνους στην εσωτερική της στροφής. Εδώ και χρόνια, όχι τώρα. Αλλά από αυτό, στο δεν είναι τα ημισλίκ για Ελλάδα, νομίζω υπερβάλλεις. Βλέπεις όμως; Να πάλι το υποκειμενικό. Προς όλους, μιλάτε για επικινδυνότητα αφήνοντας απ' έξω τον παράγοντα χρήση. Πού πατάω; Πού στρίβω; Μήπως είναι σε τίποτα ερημιές, μακριά από κόσμο; Στρίβω π.χ. στα λιμανάκια; Σε τι ευθείες πατάω; Υπάρχει κόσμος τριγύρω; Σφήνες κάνω; Ρητορικές οι ερωτήσεις. Κόστος/φθορά. Αρχικά, δεν το πιασα αυτό για τα αξεσουάρ metero, έχω δώσει τόσα λεφτά για αυτοκίνητο και σκέφτομαι τα αξεσουάρ, τι εννοείς; Θα συμπτύξω το σχόλιο με του van, και απαντώ ότι δεν σκέφτομαι το χιλιάρικο για λάστιχα, γιατί στη διάστασή μου λιγότερο δεν βγαίνει εκτός και ψωνίσω από λαϊκή. Ωστόσο να αλλάζω κάθε χρόνο είναι κάτι που δεν θα ήθελα, νομίζω είναι λογικό και αυτονόητο. Ανά 2 με 2,5 χρόνια όμως είμαι οκ, όπως έκανα όλα τα χρόνια από το 2011 ως το 2020. Μία διευκρίνιση θα ήθελα όμως van, αν δεν σε πειράζει. Τι εννοείς 100.000++ για λάστιχα κάθε 2-3 χρόνια; Επίδραση στην επιτάχυνση ψηλά. Δεν θα με κόψουν csaris όπως δεν με έκοψαν στο ed30, τουλάχιστον όχι σε βαθμό να μου γίνει αντιληπτό. Εκείνο είχε έρθει με τα Pilot Exalto και τα πρώτα που πήγα και έβαλα ήταν τα PS Cup τα οποία ξαναέβαλα όταν τα έλιωσα πρόωρα λόγω κακής ευθυγράμμισης. Μετά πήγα στα R888 και έκλεισα με τα AD08R. Ουδέποτε αντιλήφθηκα την παραμικρή διαφορά στο 100-200. Τώρα αν υπήρχε διαφορά του τύπου ένα καπό, δεν μπορώ να πάρω όρκο. Επίσης, τα ημισλίκ, όταν λες ότι είναι πιό βαριά από τα συμβατικά, υποθέτω εννοείς στο βαθμό που κόβουν λόγω αυξημένης τριβής, όχι στο βάρος τους αυτό καθ' αυτό. Γιατί 11 κιλά ζυγίζουν τα PS4S και 10,6 τα A052. Σκληρά πλαϊνά φυσικά και έχουν, τα γράφω όλα αυτά παραπάνω φίλε μου, εκεί με τις φωτό. Αυξημένη τριβή, ναι, έχουν, αρκετή για να με κόψουν και να μου γίνει αντιληπτό; Σε καμία περίπτωση. Έχεις δίκιο ότι στο δικίνητο φτουράνε περισσότερο. Το τετρακίνητο δεν τα χρειάζεται. Ούτε και το πρόγραμμα το χρειάζεται, θα έλεγε κανείς. Να το πάλι το υποκειμενικό! Θόρυβος. Σε γενικές γραμμές, ναι είναι πιό θορυβώδη τα ημισλίκ. Τα PS Cup έκαναν ένα συνεχόμενο, high pitch ήχο (πώς το λένε στα ελληνικά) μετά τα 100-120. Τα R888 καθώς επιτάχυνες, ήδη από τα 40-50, έκαναν σαν ελικοφόρο καθώς τροχοδρομεί και αναπτύσσει ταχύτητα πριν την απογείωση. Αν με εκνεύριζαν; Με πόρωναν! Να πάλι και εδώ το υποκειμενικό. Ωστόσο εντύπωση μου κάνει που τα A052 δεν κάνουν κάτι ιδιαίτερο, είναι αρκετά άνετα και ήσυχα, αλλά θα πω εντυπώσεις μετά το στρώσιμο, γιατί ακόμα τα έχουμε οδηγήσει μέχρι μαξ 70, λόγω κίνησης. Χθες τα βάλαμε στο πρότζεκτ. Κλείνοντας, θα με ενδιέφερε να μάθω καθένας από εσάς, τι εμπειρία έχει πάνω στα ημισλίκ; Προφανώς στην παρούσα φάση δεν φοράτε, αλλά ποια φορούσατε; Για πόσα χρόνια; Χρήση; Τα 100000 ++ εχουν να κανουν με την αξια του αυτοκινητου σου...μην μου πεις πως δεν το καταλαβες... γενικα οταν βλεπω να συζητιεται το κοστος για ελαστικα ή για οτιδηποτε αναλωσιμο αφορα τετοιας αξιας αυτοκινητα δεν ξερω μου χτυπαει καπως... Το αν το αμαξι χρειζεται λαστιχα καθε χρονο (πραγμα που σε χαλαει) οταν μιλαμε για ενα αμαξι εργοστασιακο με χρηση σαββατοκυριακου μαλλον θα πρεπει να προβληματισει εσενα σαν οδηγο Απο εκει κ περα...σαφως κανουμε κουβεντα και εχουμε γνωμες κ δεν προσπαθουμε να επιβαλλουμε τιποτα (τουλαχιστον εγω) Εχω γραψει γιατι θεωρω λαθος τα ημισλιγκ κ φυσικα δεν εχω εμπειρια γτ δεν ειχα ουτε εχω ουτε θα βαλω ποτε γτ προφανως δεν εχει να μου προσφερει κατι στο οδηγικο στυλ που εχω ουτε στο στησιμο κ την δυναμη που εχει το αυτοκινητο μου...εχω ακουσει ομως γνωμες απο κατοχους με πολλα περισσοτερα αλογα καλυτερα στησιματα να μου λενε για τα θετικα κ τα αρνητικα των ημισλιγκ...Αν για εσενα εχει σημασια βαση εμπεριας τοτε κανενα προβλημα φυσικα δικα σου τα γενια δικα σου και τα χτενια... τωρα οσο αναφορα το αν θα πρεπει να πηγαινεις με 80 χλμ οταν κανει κατακλυσμο κ δεν μπορεις να δεις στα 10 μετρα μπροστα σου...αυτο ειναι κοινη λογικη... με τα ημισλιγκ ομως ακομα κ σε ψιλοβροχο σε συνδιασμο παντα με την ποιοτητα του οδοστρωματος που εχουμε στην Ελλαδα εξακολουθω να πιστευω οτι ειναι επικυνδυνο...
Kavouras Posted March 24, 2022 Posted March 24, 2022 Δεν ξέρω πως μπορεί ένα semi-slick να προσφέρει σε δρόμους σαν τους ελληνικούς τόσο που να αξίζει το "άγχος" σε περίπτωση λιμνάζοντων νερών, ειδικά σε ένα αμάξι 4κίνητο σαν το 45s "σου". Το αμάξι σου σπινιάρει τρελά? Βλέπεις ότι πολύ συχνά δεν μπορεί να βάλει τη δύναμη στο δρόμο ή στρίβει και νιώθεις πως γλιστράει με τα 4 κι άρα δεν έχει πρόσφυση? Θες να δοκιμάσεις ακόμα ένα λάστιχο πριν πας σε semi? Δοκίμασε το Continental SportContact 7 που βγαίνει καλύτερο από το PS4s (επισυνάπτω screenshots από το τεστ του 2022, όπου συγκρίθηκε με τα τοπ super-sport ελαστικά) Σε semi-slick, η εμπειρία που έχω, είναι μόνο σε αναβάσεις και κλειστές πίστες με αμάξι "αγωνιστικό" (ή και χωρίς ""), οπότε δεν είναι σε καμία περίπτωση συγκρίσιμα στοιχεία με ένα "πολιτικό" αμάξι που το οδηγεί κάποιος σε δημόσιο (=ανοιχτό σε όλους) δρόμο εκείνη την ώρα με απρόβλεπτα στοιχεία. ΥΓ: ακόμα και σε διαδρομές που (ειδικά παλαιότερα) έκανα πολύ συχνά σε σημείο που ήξερα τη διαδρομή σαν την παλάμη του χεριού μου, τύχαινε "μία στο τόσο" να υπάρχουν απρόβλεπτα στοιχεία στη διαδρομή που επηρέαζαν την πρόσφυση (και γι' αυτό δεν πήγαινα ποτέ στο 100% το αμάξι μου όσο κι αν με έτρωγε ο κ#λος μου).
Unreal Posted March 24, 2022 Author Posted March 24, 2022 Ααντώ ένα ένα: Καταρχήν Van το έκανες edit το ποστ σου εκείνο με τα 100.000. Όταν έκατσα και διάβασα τα ποστς, πριν το κάνεις edit, αρχικά τα πέρασα μία στα γρήγορα και έφυγα αφήνοντας τη σελίδα ανοιχτή. Αργότερα που κάθισα να ποστάρω, προφανώς το είχες ήδη κάνει edit. Οπότε εγώ απάντησα στο αρχικό σου ποστ, το οποίο δεν έβγαζε νόημα. Για το κόστος που λες ότι "συζητιέται", καλύτερα να απευθυνθείς στον metero, εκείνος αναφέρθηκε κάνοντας χιούμορ ότι μήπως να πάρω και ένα audi μαζί με τα λάστιχα, και καλά επειδή είναι πολύ ακριβά. Εγώ απλά απάντησα ότι είναι κυρίως λόγω διάστασης, όχι τόσο λόγω ελαστικού. Και σκ@τά λάστιχα να βάλεις, στο 245/35/19 δύσκολα πέφτεις κάτω από 9 κατοστάρικα. Ποιο κόστος συζήτησα; Σπάω το κεφάλι μου να εντοπίσω πού το είδες. Το αμάξι ΔΕΝ χρειάζεται λάστιχα κάθε χρόνο, είμαι στα 2 χρόνια και έχω ψωμί για τουλάχιστον 4-5 μήνες ακόμα, θεωρώ. Επίσης, ανέφερα ότι δεν πιστεύω ότι ούτε τα Yokohama θα χρειαστούν αλλαγή στο χρόνο, και ανέφερα και τον λόγο. Νιώθω ότι δεν με προσέχεις van. Πάμε και στο κομμάτι της εμπειρίας. Επειδή λοιπόν όπως λες δεν έχεις προσωπική εμπειρία από ημισλίκ και ξέρεις μόνο όσα διαβάζεις και σου λένε, λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να δεχτώ την άποψή σου. Όπως εγώ δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για big turbo. Δηλαδή πρόσεξε τι κάνεις, λες είναι επικίνδυνα χωρίς πρώτον να έχεις την παραμικρή εμπειρία σε αυτά, δεύτερον χωρίς να γνωρίζεις το οδηγικό μου στυλ και τρίτον χωρίς να γνωρίζεις πού πατάω και σε τι συνθήκες. Και διαμορφώνεις άποψη. Τι να πω και εγώ με τα 9 μου χρόνια και 4 τετράδες δηλαδή. Κάβουρα εσύ λοιπόν είσαι σε σαφώς καλύτερη θέση για να εκφέρεις άποψη και τη δέχομαι. Σου απαντώ λοιπόν ότι όχι το αμάξι δεν χρειάζεται τα ημισλίκ όπως δεν χρειάζεται και το πρόγραμμα. Παίρνει όμως μία βελτίωση, μικρή, και θεωρώ ότι, αν και δεν θα φτουρίσουν τα ημισλίκ όσο σε ένα δικίνητο, το ότι θα πατάει έστω και λίγο καλύτερα θα πατάει. Και βάλε στην εξίσωση και τον παράγοντα ροπή, η οποία μετά το πρόγραμμα θα ανέλθει σε πάνω από 60 κιλά και μάλιστα θα έρχεται νωρίτερα, θα πάψει να έχει τόσο αίσθηση ατμόσφαιρας. Θεωρώ ότι τότε τα ημισλίκ θα προσφέρουν περισσότερη βελτίωση. Αλλά πιστεύω πρώτα θα έρθει το πρόγραμμα, οπότε θα ξέρω με σιγουριά να σου απαντήσω και πάνω σε αυτό, κατά πόσο τα PS4S τα βγάζουν πέρα. Και μάλιστα θα το κάνω, μετά το πρόγραμμα θα γράψω feedback. Κάτι άλλο που ξέχασα να πω και θα πήγαινε για τον csaris που είχε πει ότι το χαλάνε το συγκεκριμένο αμάξι τα ημισλίκ, αλλά πάει και σε σένα κάβουρα και προς όλους, το συγκεκριμένο αμάξι λοιπόν δεν είναι τόσο "πολιτισμένο" όσο ίσως πιστεύετε. Το στήσιμο είναι για πίστα και έχει χαρακτήρα δευτερευόντως πολιτισμένο. Δεν πρόκειται να μπω σε τέτοιες λεπτομέρειες, γιατί έχω μάθει πράγματα που με έχουν αφήσει άναυδο σχετικά με τις τεχνολογίες που κρύβονται από πίσω, αλλά πιό πολύ πιστάδικο είναι το αμάξι παρά δρόμου και αυτό είναι και το μεγαλύτερο παράπονο όσων είναι πιό "comfort" οδηγοί. Εμένα με πορώνει. Πάρτε λοιπόν και μία πληροφορία, ότι στην Αυστραλία το αμάξι έρχεται με τα ημισλίκ Pirelli Trofeo R στον προεραιτικό εξοπλισμό, και η ίδια η AMG μιλάει για τις βελτιώσεις που προσφέρουν, πλαισιώνοντας άψογα το στήσιμο. Ο λόγος που δεν δίνεται και στην Ευρώπη είναι καθαρά μαρκετινίστικος.
metero Posted March 24, 2022 Posted March 24, 2022 οπότε γιατί δεν βάζεις αυτά τα οποία βάζει ο κατασκευαστής !!??? στην Αυστραλία βέβαια οι δρόμοι πρέπει να είναι καμίνι ότι και να βάλεις θα μένει στον δρόμο 🤣
Unreal Posted March 24, 2022 Author Posted March 24, 2022 Γιατί ποτέ δεν εκτίμησα την Pirelli (όσο Yokohama και Michelin). Καθένας με τα χούγια του. Η AMG για τους δικούς της λόγους έχει deal με την Pirelli όσο αφορά την αγορά της Αυστραλίας, και τώρα που το θυμήθηκα το Edition 30 στην Αυστραλία έβγαινε με την ονομασία Pirelli Edition φορώντας, τι άλλο, Pirelli. Μαρκετινίστικα κόλπα. Ναι γιατί οι δικοί μας δρόμοι δεν είναι καμίνι, τους ακουμπάς και κολλάει το δάκτυλο από το ψύχος.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now